BMA: netiesa, kad rusiškus kanalus išjungėme darydami spaudimą

Publikuota: 2016-09-14
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
svg svg
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Teises rodyti rusiškus televizijos kanalus Lietuvoje platinančios UAB „BMA LT“ atstovas atmeta kai kurių kabelinių TV operatorių mestus kaltinimų, esą kanalų atjungimą ji naudoja kaip spaudimo priemonę siekdama savo ekonominių tikslų.

VŽ rašė, kad Lietuvos kabelinės televizijos operatorės UAB „Init“ ir UAB „Balticum TV“ duoda į teismą UAB „BMA LT“ ir sieks įrodyti, kad sutartis su jomis dėl BMA atstovaujamų kanalų rodymo buvo nutraukta neteisėtai. Pasak operatorių, BMA jau ne pirmą kartą naudoja kanalų išjungimą, kaip būdą pasiekti savo ekonominių tikslų. BMA atstovaujamų kanalų – tarp jų PBK, „NTV Mir Lithuania“, „Ren TV Lietuva“ – „Init“ ir „Balticum TV“ kleintai nemato nuo rugpjūčio 23 d.

Tačiau Antonas Blinovas, SIA „Baltijas Mediju Alianse“ vykdomasis direktorius, VŽ atsiųstame komentare aiškina, kad operatorių teiginiai yra nepagrįsti.

Pateikiame p. Blinovo atsakymus į VŽ klausimus:

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Kodėl buvo atjungti BMA atstovaujami rusiški kanalai Lietuvos operatoriams „Balticum TV“ ir „Init“?

BMA grupės valdomi TV kanalai „Balticum TV“ ir „Init“ įmonių tinkluose nustojo būti retransliuojami nesant teisinio pagrindo teikti tokias retransliavimo paslaugas. Prisidėjo ir minėtų įmonių nenoras pasiekti abipusį susitarimą.

Ar tiesa, kad kanalų atjungimą BMA naudoja kaip spaudimo įrankį derybose su šiais operatoriais – kad pirmiau atjungėte kanalus, o po to pateikėte naujas sąlygas operatoriams?

Ne, tai netiesa. Naujos sutarties sąlygos su kabelinių tinklų operatoriais buvo derinamos paskutinius mėnesius, t.y. iki pat kanalų retransliavimo sustabdymo. Praėjo visas ketvirtis, tačiau „Balticum“ taip ir neišreiškė noro konstruktyviai derėtis, todėl buvome priversti atjungti mūsų kanalus.

Ar tiesa, kad reikalaujate mokėti už kanalus atgaline data?

Ne, tai netiesa. Nuo 2016 m. pradžios „Balticum“ savo abonentams mūsų kanalus retransliavo be jokios sutarties. Visą tą laikotarpį mes derėjomės dėl naujo susitarimo sąlygų, tikėdami gera operatoriaus valia ir tuo pačiu pateikinėjome sąskaitas už paslaugas, tame tarpe ir pagal naujas sąlygas. Operatorius mūsų pateiktas sąskaitas apmokėdavo, tuo pripažindamas paslaugų suteikimą ir naujų sąlygų egzistavimo faktą. Nesant jokio principinio susitarimo dėl tolimesnio bendradarbiavimo, tokie operatoriaus mokėjimai neįpareigoja mus ir toliau laikytis tokio bendravimo formato.

Kodėl nuspręsta operatoriams „Balticum TV“ ir „Init“ padidinti įkainius už šiuos kanalus?

Vadovaujantis Lietuvos radijo ir televizijos komisijos (LRTK ) 2016 m. gegužės 8 d. sprendimu dėl televizijos programos „NTV Mir Lithuania“ platinimo tik už papildomą mokestį, BMA, vykdydama minėto LRTK sprendimo nuostatas, nustatė naujus televizijos programų įkainius visiems kabeliniams operatoriams. Norime priminti, kad minėtas LRTK sprendimas buvo priimtas, atsižvelgiant į 2015 m. pabaigoje įsigaliojusias naujas Lietuvos Respublikos Visuomenės informavimo įstatymo nuostatas. Kaip žinia Lietuvos kabelinės TV operatorių atstovai aktyviai dalyvavo ruošiant minėto įstatymo pataisas.

Tvyrant chaosui, kurį sukėlė šis LRTK sprendimas, o vėliau ir to sprendimo dalies pripažinimas negaliojančiu, kiek tai susiję su televizijos programos „NTV Mir Lithuania“ platinimu tik už papildomą mokestį, BMA siekė įteisinti santykius su operatoriaus, – taip pat ir su tais, su kuriais nebuvo sudarytos sutartys. BMA pateikė visiems operatoriams tapačius ir nediskriminuojančius finansinius pasiūlymus. Šiuo metu su visais Lietuvos kabelinių tinklų operatoriais, išskyrus šiuos du operatorius, yra pasiekti abipusiai naudingi susitarimai ir formalizuoti santykiai. Tai patvirtina BMA kanalų platinimas pagrindinių operatorių tinkluose. Šiuo metu mūsų kanalai nėra retransliuojami tik „Init“ ir „Balticum“ tinklais.

Kada šie kanalai vėl gali būti pradėti rodyti „Balticum TV“ ir „Init“ klientams?

BMA grupės kanalų skleidimas bus nedelsiant atnaujintas abiejų kabelinių operatorių tinkluose, kai tam bus teisinis pagrindas, t.y., sudaryta sutartis dėl televizijos programų retransliavimo.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

„Verslo žinioms“ – Metų nacionalinės žiniasklaidos priemonės apdovanojimas

Spaudos atgavimo, kalbos ir knygos dienos išvakarėse apdovanoti Europos Sąjungos (ES) investicijų efektyvumą...

Verslo aplinka
2022.05.06
„Rekvizitai.lt“ – nauja duomenų analizės paslauga ir dovana VŽ prenumeratoriams 6

Portalą „rekvizitai.lt“ papildo nauja „Premium“ rubrika, kurioje vartotojai galės parsisiųsti „rekvizitai.lt“...

Prekyba
2022.05.05
Internetinė žiniasklaida „google mokesčio“ norėtų nuo 2023-iųjų 4

Internetinė žiniasklaida siūlo Vyriausybei svarstyti galimybę taikyti skaitmeninių paslaugų mokestį...

Rinkodara
2022.05.04
EK atmetus skundą dėl LRT finansavimo, ginčas persikėlė į ES Teisingumo Teismą

Europos Komisija (EK) atmetė Lietuvos komercinės žiniasklaidos skundą dėl Lietuvos nacionalinio radijo ir...

Rinkodara
2022.05.03
„Ekspress Grupp“ pirmojo ketvirčio nuostolis viršijo 0,5 mln. Eur

„Delfi“ naujienų portalus Baltijos valstybėse valdanti Estijos žiniasklaidos ir pramogų grupė „Ekspress...

Rinkodara
2022.04.29
Institucijoms suteikta daugiau galių riboti karo propagandą

Seimas antradienį patvirtino pataisas, suteiksiančias daugiau galimybių žurnalistų etikos inspektoriui...

Verslo aplinka
2022.04.19
LRT atnaujina savo prekės ženklus

Iki 2022 m. vasaros LRT žiūrovai išvys atnaujintus LRT kanalų prekės ženklus. Įvaizdžio atnaujinimas apima...

Rinkodara
2022.04.12
Rusija apkaltino „YouTube“, kad blokuoja Valstybės Dūmos kanalą

Rusijos pareigūnai šeštadienį apkaltino vaizdo įrašų ir transliavimo platformą „YouTube“ blokuojant...

Verslo aplinka
2022.04.09
Rusija kovoja su „Google“: apkaltino „melagienų“ skleidimu

Rusijos žiniasklaidos priežiūros tarnyba „Roskomnadzor“ ketvirtadienį pareiškė uždrausianti JAV interneto...

Inovacijos
2022.04.07
Lietuvoje pradėta retransliuoti Ukrainos „UA: PBC“ radijo programa

Lietuvos radijo ir televizijos centras (Telecentras) per vidurinių bangų siųstuvą Lietuvoje pradėjo...

Rinkodara
2022.04.04
LRTK žiniasklaidai prilygino dalį vaizdo tinklaraštininkų 1

Lietuvos radijo ir televizijos komisija (LRTK) patvirtino gaires vaizdo tinklaraštininkams (vlogeriams),...

Rinkodara
2022.03.31
Ministerijos viešinimui išleidžia 30% mažiau nei planuoja

Ministerijų numatytos ir išleistos lėšos publikacijoms skiriasi bent 30%, pranešė „Transparency...

Rinkodara
2022.03.31
„Google“ raginama šalinti programėles, per kurias galima žiūrėti uždraustas TV programas 3

Lietuvos radijo ir televizijos komisija (LRTK) kreipėsi į „Google“, prašydama pašalinti iš „Google Play...

Rinkodara
2022.03.23
G. Landsbergis: daugiau Rusijoje veikusių žiniasklaidos priemonių svarsto, ar kurtis Lietuvoje

Laisvosios Europos Radijui/Laisvės radijui (RFE/RL) paskelbus apie Vilniuje atidaromą biurą, užsienio reikalų...

Rinkodara
2022.03.18
Rusija blokavo virtinę užsienio tinklalapių, įskaitant estų „Postimees“

Rusijos žiniasklaidos priežiūros tarnyba „Roskomnadzor“, paprašius Generalinei prokuratūrai, trečiadienį...

Rinkodara
2022.03.16
Vasarį Lietuvos informacinėje erdvėje 365 dezinformacijos atvejai 2

Vasarį Lietuvos informacinėje erdvėje užfiksuoti 365 dezinformacijos bruožų turėję atvejai. Jų buvo 218...

Rinkodara
2022.03.12
Šiaurės Europos laikraščiai žada skelbti naujienas rusų kalba

Trys didžiausi Šiaurės Europos laikraščiai ketvirtadienį pranešė, kad vers savo naujienas į rusų kalbą,...

Rinkodara
2022.03.10
Dėl propagandos skleidimo apribota prieiga prie rusiškų ir lietuviškų portalų 1

Policija, remdamasi ekspertų išvadomis, dėl karo kurstymo ir propagandos apribojo prieigą prie...

Rinkodara
2022.03.09
Stabdoma TV programos „Mir“ transliacija, blokuojamos 57 interneto svetainės

Dėl dezinformacijos, karo kurstymo ir propagandos stabdomas televizijos programos „Mir“ platinimas bei...

Rinkodara
2022.03.09
Žurnalų leidybos milžinė „Conde Nast“ traukiasi iš Rusijos rinkos

JAV žiniasklaidos grupė „Conde Nast“, leidžianti tokius žurnalus kaip „Vogue“, „Glamour“ ir „Vanity Fair“,...

Rinkodara
2022.03.09

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku