Naujas „Facebook“ algoritmas: pokyčiai verslui, žiniasklaidai ir jums

Publikuota: 2016-07-10
Dado Ruvico („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.
Dado Ruvico („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.

Praėjusią savaitę socialinio tinklo „Facebook“ naujiena su nerimu nuvilnijo po pasaulio žiniasklaidos redakcijas: socialinis tinklas keičia savo algoritmą. Pokytis atsilieps ir rinkodarininkams, ir eiliniams „Facebook“ vartotojams.

„Facebook“ pranešė, kad nuo šiol tinklo vartotojai daugiau matys turinio iš savo draugų ar šeimos narių, o ne komercinių puslapių, įskaitant žiniasklaidos priemones.

Po šio „Facebook“ žingsnio žiniasklaida jaučiasi lyg gavusi dūrį į nugarą. Socialinis tinklas ilgus metus masino įvairaus rango žiniasklaidą kliautis tinklu ir pasiekti savo skaitytojus būtent per „Facebook“, pažymi „The New York Times“. Viskas baigėsi tuo, kad „Facebook“ į žiniasklaidos priemones atveda apie 40% lankytojų srauto – daugiau nei „Google“, rodo „Parse.ly“ apžvalga.

O dabar „Facebook“ nusprendė, kad vartotojai mato per daug žiniasklaidos ir taip praleidžia svarbias žinias iš savo draugų. Tad nuo šiol prioritetas yra skiriamas draugams, o tik po to – pasaulio naujienoms.

Tad „Facebook“ algritmo pakeitimas – rimtas galvosūkis žiniasklaidai. Tačiau apžvalgininkai vardija ne tik iššūkius žiniasklaidai, bet ir galimą poveikį verslo rinkodarai bei vartotojams.

1. Mažiau lankytojų

Verta pažymėti, kad „Facebook“ algoritmas nepaveiks žiniasklaidos naujienų, kuriomis dalinatės jūs asmeniškai ar jūsų draugai. Jos gal net bus matomos geriau nei anksčiau, nes jų neužgoš pačios žiniasklaidos talpinami įrašai.

Tačiau tikėtina, kad jūs pačiame „Facebook“ mažiau rasite kuo pasidalinti. Kadangi nebesimatys tiek daug pačios žiniasklaidos originalių įrašų, sunkiau įsisuks visas dalijimosi naujienomis ratas. Mažiau pasidalintų įrašų - mažiau lankytojų naujienų portalams.

2. Reikės susimokėti už skaitytojus

Žiniasklaidos priemonės ir dabar kartais naudojasi „Facebook“ pasiūlymais sumokėti tam tikrą sumą, kad jų įrašas „Facebook“ taptų ryškesnis, tai yra, matomas didesniam kiekiui žmonių. Šia galimybe dažnai naudojasi ir kiti komerciniai puslapiai, norintus pareklamuoti save. Prie tokių įrašų atsiranda užrašas „rėmėjai“ (angliškame variante - „sponsored“).

Tikėtina, kad dabar „Facebook“ tinklo „rėmėjais“ taps vis daugiau žiniasklaidos naujienų, kurios sieks žūtbūt išlaikyti savo matomumą tinkle, rašo „Fast Company“.

3. Reklama „Facebook“ kainuos daugiau

Kadangi komerciniai „Facebook“ vartotojai vis dažniau bus priversti nusipirkti matomumą tinkle, tikėtina, kad už jį reikės ir daugiau mokėti. Kitaip tariant, tiesiog suveiks pasiūlos ir paklausos dėsniai.

4. Stiprės „Facebook“ veidrodžio efektas

Vėl matysime daugiau naujienų iš savo artimųjų rato, o tai reiškia, kad matysime daugiau savęs. Kitaip tariant, sustiprės vadinamasis „Facebook“ veidrodžio efektas, kai tinklo vartotojai mato tik tą informaciją, kuria dalinasi jų draugai – daugiausia panašių pažiūrų žmonės, bendraminčiai. Anot mokslininkų, tai siaurina mūsų socialines pažiūras.

Nors žiniasklaidos priemonės taip pat neretai atstovauja tam tikrą politinę pakraipą, tačiau vis dėlto jos atspindi gerokai platesnį spektrą nuomonių, nei mūsų draugai. Mažiau žiniasklaidos „Facebook“ įrašų – mažiau nuomonių įvairovės.

5. Mažės „Instant Articles“ patrauklumas

Pastaruoju metu „Facebook“ suteikė galimybę žiniasklaidai sukelti savo tekstus tiesiai į „Facebook“ per „Instant Articles“ funkciją.

Ši veikia „Facebook“ programėlėje išmaniuosiuose įrenginiuose. Nors naujienų portalo įrašas su nuoroda į straipsnį atrodo įprastai, paspaudus nuorodą, jūsų nenukreipia į naujienų portalą, o pačioje programėlėje staigiai atsiveria puslapis su pageidaujamu straipsniu.

„Instant Articles“ greitai patraukė žiniasklaidos priemonės, ją naudoja ir didieji lietuviški naujienų portalai. Visų pirma, šiuo būdu skaitytojui nereikia laukti kelių sekundžių kol atsivers tekstas – į jį patenkama akimirksniu. Be to, tokiu būdu pateiktiems straipsniams „Facebook“ teikia prioritetą – juos žmonės mato dažniau.

Tačiau pasikeitus „Facebook“ algoritmui tikėtina, kad žiniasklaidos priemonės suvoks, kaip pavojinga yra tapti priklausomoms nuo vieno skaitytojų šaltinio. Tad „Instant Articles“ populiarumas prislops, spėja „Fast Company“.

6. Didėjantis neužtikrintumas

Žiniasklaidos bendrovės ir kiti komerciniai „Facebook“ vartotojai dabar nebegali jaustis užtikrinti dėl ateities socialiniame tinkle, nes pastarasis algoritmo keitimas – toli gražu ne pirmas.

Anot socialinių tinklų optimizavimo bendrovės „Social Flow“ dar prieš paskelbiant apie šį algoritmą, žiniasklaidos bendrovės jau pajuto skausmingus pokyčius.

Nuo šių metų pradžios iki gegužės, skaitytojų, ateinančių iš „Facebook“, srautas mažėjo 42%, rodo bendrovės tyrimas. Anot „Social Flow“ – tai yra „Facebook“ algoritmo kaitaliojimo pasekmė.

Deja, bet žiniasklaida neturi kito pasirinkimo tik susitaikyti su „Facebook“ pokyčiais ir galbūt bandyti ieškoti būdų, kaip sumažinti šią priklausomybę.

VŽ rašė, kad „Facebook“ ir „Google“ pamažu tampa žiniasklaidos gigantėmis. Prognozuojama, kad 85% kiekvieno naujo interento reklamai skirto JAV dolerio atiteks „Google“ ir „Facebook“. Dabar panašu, kad jos ne tik atima iš žiniasklaidos bendrovių reklamos pajamas, bet ir priėjimą prie skaitytojų.

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Baltijos kelio 30-mečiui skirta radijo imtuvų instaliacija – Lietuvos rekordas

Šiandien užfiksuotas dar vienas Lietuvos rekordas: Baltijos kelio 30-mečiui skirta instaliacija užregistruota...

Rinkodara
2019.08.23
„Inspired UM“ išlaiko lyderystę, ryškiausią šuolį skaičiuoja „BPN Lietuva“ Premium 11

Metai žiniasklaidos planavimo agentūroms buvo dosnūs konkursų ir darbų, tačiau pokyčių TOP 10 – nedaug, nes...

Rinkodara
2019.08.19
TV3 ir LNK grupių rodikliai – į priešingas puses Premium 10

Didžiosioms komercinėms TV grupėms 2018 m. buvo skirtingi: TV3 augino ir pardavimus, ir pelną, o LNK šie...

Rinkodara
2019.08.16
LNK tapo Europos komercinių TV asociacijos nare

LNK priimta į Europos komercinių televizijų asociaciją (Association of Commercial Television in Europe, ACT),...

Rinkodara
2019.08.05
Svetainėse turintiems „Facebook“ ar kito tinklo ikonėlꠖ nauji įpareigojimai 11

ES Teisingumo Teismas (ESTT) nutarė, kad visi interneto svetainių valdytojai, jose įsidiegę socialinių tinklų...

Paslaugos
2019.08.02

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau