Naujas „Facebook“ algoritmas: pokyčiai verslui, žiniasklaidai ir jums

Publikuota: 2016-07-10
Dado Ruvico („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.
Dado Ruvico („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.

Praėjusią savaitę socialinio tinklo „Facebook“ naujiena su nerimu nuvilnijo po pasaulio žiniasklaidos redakcijas: socialinis tinklas keičia savo algoritmą. Pokytis atsilieps ir rinkodarininkams, ir eiliniams „Facebook“ vartotojams.

„Facebook“ pranešė, kad nuo šiol tinklo vartotojai daugiau matys turinio iš savo draugų ar šeimos narių, o ne komercinių puslapių, įskaitant žiniasklaidos priemones.

Po šio „Facebook“ žingsnio žiniasklaida jaučiasi lyg gavusi dūrį į nugarą. Socialinis tinklas ilgus metus masino įvairaus rango žiniasklaidą kliautis tinklu ir pasiekti savo skaitytojus būtent per „Facebook“, pažymi „The New York Times“. Viskas baigėsi tuo, kad „Facebook“ į žiniasklaidos priemones atveda apie 40% lankytojų srauto – daugiau nei „Google“, rodo „Parse.ly“ apžvalga.

O dabar „Facebook“ nusprendė, kad vartotojai mato per daug žiniasklaidos ir taip praleidžia svarbias žinias iš savo draugų. Tad nuo šiol prioritetas yra skiriamas draugams, o tik po to – pasaulio naujienoms.

Tad „Facebook“ algritmo pakeitimas – rimtas galvosūkis žiniasklaidai. Tačiau apžvalgininkai vardija ne tik iššūkius žiniasklaidai, bet ir galimą poveikį verslo rinkodarai bei vartotojams.

1. Mažiau lankytojų

Verta pažymėti, kad „Facebook“ algoritmas nepaveiks žiniasklaidos naujienų, kuriomis dalinatės jūs asmeniškai ar jūsų draugai. Jos gal net bus matomos geriau nei anksčiau, nes jų neužgoš pačios žiniasklaidos talpinami įrašai.

Tačiau tikėtina, kad jūs pačiame „Facebook“ mažiau rasite kuo pasidalinti. Kadangi nebesimatys tiek daug pačios žiniasklaidos originalių įrašų, sunkiau įsisuks visas dalijimosi naujienomis ratas. Mažiau pasidalintų įrašų - mažiau lankytojų naujienų portalams.

2. Reikės susimokėti už skaitytojus

Žiniasklaidos priemonės ir dabar kartais naudojasi „Facebook“ pasiūlymais sumokėti tam tikrą sumą, kad jų įrašas „Facebook“ taptų ryškesnis, tai yra, matomas didesniam kiekiui žmonių. Šia galimybe dažnai naudojasi ir kiti komerciniai puslapiai, norintus pareklamuoti save. Prie tokių įrašų atsiranda užrašas „rėmėjai“ (angliškame variante - „sponsored“).

Tikėtina, kad dabar „Facebook“ tinklo „rėmėjais“ taps vis daugiau žiniasklaidos naujienų, kurios sieks žūtbūt išlaikyti savo matomumą tinkle, rašo „Fast Company“.

3. Reklama „Facebook“ kainuos daugiau

Kadangi komerciniai „Facebook“ vartotojai vis dažniau bus priversti nusipirkti matomumą tinkle, tikėtina, kad už jį reikės ir daugiau mokėti. Kitaip tariant, tiesiog suveiks pasiūlos ir paklausos dėsniai.

4. Stiprės „Facebook“ veidrodžio efektas

Vėl matysime daugiau naujienų iš savo artimųjų rato, o tai reiškia, kad matysime daugiau savęs. Kitaip tariant, sustiprės vadinamasis „Facebook“ veidrodžio efektas, kai tinklo vartotojai mato tik tą informaciją, kuria dalinasi jų draugai – daugiausia panašių pažiūrų žmonės, bendraminčiai. Anot mokslininkų, tai siaurina mūsų socialines pažiūras.

Nors žiniasklaidos priemonės taip pat neretai atstovauja tam tikrą politinę pakraipą, tačiau vis dėlto jos atspindi gerokai platesnį spektrą nuomonių, nei mūsų draugai. Mažiau žiniasklaidos „Facebook“ įrašų – mažiau nuomonių įvairovės.

5. Mažės „Instant Articles“ patrauklumas

Pastaruoju metu „Facebook“ suteikė galimybę žiniasklaidai sukelti savo tekstus tiesiai į „Facebook“ per „Instant Articles“ funkciją.

Ši veikia „Facebook“ programėlėje išmaniuosiuose įrenginiuose. Nors naujienų portalo įrašas su nuoroda į straipsnį atrodo įprastai, paspaudus nuorodą, jūsų nenukreipia į naujienų portalą, o pačioje programėlėje staigiai atsiveria puslapis su pageidaujamu straipsniu.

„Instant Articles“ greitai patraukė žiniasklaidos priemonės, ją naudoja ir didieji lietuviški naujienų portalai. Visų pirma, šiuo būdu skaitytojui nereikia laukti kelių sekundžių kol atsivers tekstas – į jį patenkama akimirksniu. Be to, tokiu būdu pateiktiems straipsniams „Facebook“ teikia prioritetą – juos žmonės mato dažniau.

Tačiau pasikeitus „Facebook“ algoritmui tikėtina, kad žiniasklaidos priemonės suvoks, kaip pavojinga yra tapti priklausomoms nuo vieno skaitytojų šaltinio. Tad „Instant Articles“ populiarumas prislops, spėja „Fast Company“.

6. Didėjantis neužtikrintumas

Žiniasklaidos bendrovės ir kiti komerciniai „Facebook“ vartotojai dabar nebegali jaustis užtikrinti dėl ateities socialiniame tinkle, nes pastarasis algoritmo keitimas – toli gražu ne pirmas.

Anot socialinių tinklų optimizavimo bendrovės „Social Flow“ dar prieš paskelbiant apie šį algoritmą, žiniasklaidos bendrovės jau pajuto skausmingus pokyčius.

Nuo šių metų pradžios iki gegužės, skaitytojų, ateinančių iš „Facebook“, srautas mažėjo 42%, rodo bendrovės tyrimas. Anot „Social Flow“ – tai yra „Facebook“ algoritmo kaitaliojimo pasekmė.

Deja, bet žiniasklaida neturi kito pasirinkimo tik susitaikyti su „Facebook“ pokyčiais ir galbūt bandyti ieškoti būdų, kaip sumažinti šią priklausomybę.

VŽ rašė, kad „Facebook“ ir „Google“ pamažu tampa žiniasklaidos gigantėmis. Prognozuojama, kad 85% kiekvieno naujo interento reklamai skirto JAV dolerio atiteks „Google“ ir „Facebook“. Dabar panašu, kad jos ne tik atima iš žiniasklaidos bendrovių reklamos pajamas, bet ir priėjimą prie skaitytojų.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Jakilaičio vedamas laidas matysime ir „Delfi“, ir „Laisvės TV“  18

Žurnalistas Edmundas Jakilaitis paskelbė, kad vasaros antroje pusėje pradės darbus portale „Delfi“. Nuo...

Rinkodara
2018.06.14
„Media bitės“ rankose – kino teatras „Pasaka“

Žurnalą „Žmonės“ ir kitus leidinius valdanti UAB „Media bitės“ nuo šiol valdys kino teatrą „Pasaka“ Vilniuje.

Rinkodara
2018.06.12
„15min“ skaičiuoja mažesnius pardavimus 6

Portalas „15min“ 2017 m., palyginti su 2016 m., skaičiavo 3% mažesnę apyvartą, o grynasis pelnas sumenko...

Rinkodara
2018.06.07
Tiesa yra jėga ar jėga yra tiesa 10

Spaudos laisvės indeksas (žiūrėti iliustraciją) pasakoja mums štai tokią istoriją: pirmas skaičius yra 2016...

Verslo aplinka
2018.06.07
LRT eteryje neliks Jakilaičio „Dėmesio centre“  42

Žurnalisto Edmundo Jakilaičio laidos „Dėmesio centre“ LRT televizijos eteryje neliks, deramasi dėl kitų jo...

Rinkodara
2018.06.06
„Delfi“ akcininkė išmokės dividendus

Trečiadienį vykusiame AS „Ekspress Grupp“ akcininkų susirinkime buvo patvirtinta metinė ataskaita ir...

Rinkodara
2018.06.06
LRT kieme – 5,4 mln. Eur investicija 4

Visuomeninio transliuotojo LRT rankose – moderniausios Lietuvoje kilnojamosios televizijos stotys KTS-X ir...

Rinkodara
2018.06.06
5 pasaulio kompanijos, kurioms priklauso ateitis  4

„Alibaba“, „Alphabet“, „Amazon“, „Facebook“ ir „Tencent“ – penkios didžiausios pasaulyje kompanijos,...

Technologijos
2018.06.03
Makaraitytė vadovaus LRT žurnalistinių tyrimų padaliniui 21

Televizijos žurnalistė ir laidų vedėja Indrė Makaraitytė vadovaus Lietuvos nacionalinio radijo ir televizijos...

Rinkodara
2018.06.01
Spauda pasiekia du iš trijų Lietuvos gyventojų 1

Kelerius metus smukę spaudos auditorijos rodikliai stabilizavosi – šiemet pirmas kartas per dešimt metų, kai...

Rinkodara
2018.06.01
„Gemius Baltic“ ieško naujo vadovo 1

Interneto tyrimų bendrovė „Gemius Baltic“ ieško naujo vadovo Lietuvai.

Rinkodara
2018.05.31
Ukrainoje nužudytas Rusijos žurnalistas Babčenko 11

Kijeve nužudytas žinomas Rusijos žurnalistas ir Vladimiro Putino kritikas Arkadijus Babčenko, kuris prieš...

Verslo aplinka
2018.05.29
Trijų nacionalinių dienraščių rodikliai: ir su pliusu, ir su minusu Premium 1

Trijų nacionalinius dienraščius leidžiančių bendrovių 2017 m. rodikliai – skirtingi. „Lietuvos ryto“ grupė,...

Rinkodara
2018.05.28

Verslo žinių pasiūlymai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau