„Adblock“ – jau daugiau nei 100 mln. įrenginių

Publikuota: 2016-05-15
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
svg svg
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Reklamos internete blokavimo įskiepio „Adblock Plus“ kūrėjai skaičiuoja, jog šiuo metu pasaulyje jų programėlė yra naudojama daugiau nei 100 mln. įrenginių.

Tillas Faida, „AdBlock“ įkūrėjas, Niujorke vykusioje konferencijoje pabrėžė, jog bendrovės duomenys rodo, jog jų įranga buvo instaliuota daugiau nei 100 mln. kartų. Tiesa, šis skaičius neatspindi tiesiogiai vartotojų, nes pastarieji reklamos blokatoriais naudojasi paprastai daugiau nei viename įrenginyje, rašoma „The Guardien“.

Kaip pažymi reklamos blokatorių internete kūrėjai, daugelyje šalių – tokių kaip Prancūzija ar Vokietija – „Adblock“ gerai žinomas ir vartotojų ratas stabilus, o daugiausia naujų vartotojų atkeliauja iš Didžiosios Britanijos ir JAV. KPMG tyrimas rodo, jog 44% britų ketina imti naudotis reklamų blokatoriais per artimiausius 6 mėnesius.

Vis augantis vartotojų, besinaudojančių reklamos blokatoriais skaičius, nerimą kelią viso pasaulio leidėjams.

Ne kartą karčią piliulę ir ne vieną teismą pralaimėję, leidėjai imasi kitų žingsnių.

Nuo pernai metų galo Vokietijos „Axel Springer“ valdomame portale Bild.de, perkamiausio Europoje laikraščio svetainėje, skaitytojai nebegali skaityti naujienų, jei naudoja reklamos blokatorius. Skaitytojai arba gali išsijungti „Adblock“ įskiepius, arba mokėti 1,99 Eur sumą per mėnesį.

Ir Lietuvoje

VŽ rašė, jog ši problema vis aktualesnė ir Lietuvoje – turime ne tik bene sparčiausią internetą pasaulyje, tačiau kartu su lenkais, amerikiečiais ir graikais gerokai dažniau nei kitų šalių gyventojai puslapius internete vartome be reklamos.

Žiniasklaidos planavimo agentūros „Media House“ kartu su „Synopticom Ad Research“ pernai pavasarį atliktas tyrimas rodo, kad 29% 18–50 metų interneto naudotojų Lietuvoje yra įsidiegę reklamos blokatorius „Adblock“ arba „Adblock Plus“.

Tad vietos žiniasklada ieško išeičių. Kaip ir „Bild“, tokį pat sprendimą pasirinko ir „15min“. VŽ rašė, jog norintiems skaityti „15min“ turinį ir blokuoti reklamas nuo šio mėnesio pabaigos, teks susimokėti 1 Eur per mėnesį.

„Tokį portalo žingsnį lemia vis didėjantis vartotojų skaičius, kurie naudoja „Adblock“ įskiepius, blokuojančius reklamjuostes interneto portaluose. Žiniasklaida keičiasi, nebemanome, jog paspaudimai ar aukštesnė vieta „Gemius“ lentelėje yra svarbiausia valiuta šiandien. Keičiasi vartotojas, keičiamės ir mes. Renkamės kelią gaminti mažiau, bet kokybiškesnio turinio“, – priastatydamas šį sprendimą kalbėjo Tomas Balžekas, UAB „15min“ vadovas.

Pasak jo, internete kurti turinį taip pat kainuoja, tad jei iki šiol jų skaitytojai, naudojantys „AdBlock“, kartą per dieną matė bemaž visą ekraną uždengiančią vieną reklamą, kurią galėjo išjungti po 5 sek., nuo šio mėnesio pabaigos turės dvi galimybes: arba išjungti blokatorius ir skaityti nemokamai, arba susimokėti už turinį – 1 eur per mėnesį. Nuo pernai pavasario, blokuojantys reklamą internete, nebegali matyti vaizdo turinio ir portale „lrytas.lt“.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:














Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Cgates“ ir „Telia“ aršiau surėmė ietis dėl mokamos TV žiūrovų  Premium

Tik ką ryškia kampanija „Cgates“ pristatė savo naujos kartos televiziją su „Android TV“ multimedijos...

Rinkodara
2021.10.20
Nutrauktas „Forum Cinemas“ įsigijimo sandoris  

Konkurencijos taryba nutraukė pranešimo apie koncentraciją, kurios metu Estijos bendrovė „MM Grupp“ planavo...

Rinkodara
2021.10.18
Po nepalankaus teismo sprendimo LRTK žada atidžiau vertinti savo narių nešališkumą

Teismui pripažinus, jog Lietuvos radijo ir televizijos komisija (LRTK) neteisėtai sustabdė „RTR Planeta“...

Rinkodara
2021.10.17
„Facebook“ griežtina priekabiavimo prevencijos politiką

„Facebook“ pristatė naujas priemones, skirtas apsaugoti nuo interneto išpuolių žurnalistus, aktyvistus ir...

Inovatyvus verslas
2021.10.14
Konkurencijos taryba „Cgates“ skyrė 215.000 Eur baudą 3

Televizijos ir interneto paslaugų teikėjai „Cgates“ skirta 215.000 Eur bauda. Konkurencijos taryba ją skyrė...

Inovacijos
2021.10.14
LVAT pirmininkas G. Kryževičius: teismo sprendimas dėl „Atviros Klaipėdos“ bus peržiūrimas

Lietuvos vyriausiojo administracinio teismo (LVAT) pirmininkas Gintaras Kryževičius pateikė siūlymą...

Rinkodara
2021.10.11
Precedento neturintis teismo sprendimas bus peržiūrėtas 3

Praėjusią savaitę Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas paskelbė precedento neturinčią nutartį, kuri...

Rinkodara
2021.10.11
Pavojus demokratijai: įstaigų sprendimais siaurinama visuomenės teisė į informaciją 5

Lietuvos žurnalistai ir žiniasklaidos priemonės ragina atkreipti dėmesį į Lietuvos vyriausiojo...

Verslo aplinka
2021.10.08
Teisme – nepalankus sprendimas „Atvirai Klaipėdai“ dėl Žurnalistų inspektoriaus nutarimo  1

Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas ketvirtadienį atmetė uostamiesčio naujienų portalo „Atvira...

Rinkodara
2021.10.07
„Cgates“ televizija žengia į mobiliuosius įrenginius  3

Išmanioji televizija „Cgates“ baigė pirmąjį naujos TV platformos diegimo etapą ir pristato mobiliąją...

Rinkodara
2021.10.06
„Facebook“ sutrikimus pašalino – socialinės medijos vėl veikia 2

Socialinės žiniasklaidos platformos „Facebook“, „WhatsApp“ ir „Instagram“ antradienio naktį vėl pradėjo...

Inovacijos
2021.10.05
Lenkija pratęsė „Discovery“ valdomo naujienų kanalo licenciją, bet spaudimą išlaiko

Lenkijos transliavimo reguliuojančioji institucija trečiadienį paskutinę minutę pratęsė „Discovery Inc.“...

Rinkodara
2021.09.23
Televizijų metai: išaugęs žiūrimumas aštrina konkurenciją tarp komercinių kanalų ir LRT Premium 4

Nors ir skaičiuota, kad TV kanalai gana sėkmingai išgyveno pandemijos metus: komercinių GRP reklamos...

Rinkodara
2021.09.20
TV3 Grupės „PayTV Baltics“ rinkodarai vadovaus I. Talaikienė

„TV3 Grupės“ „PayTV Baltics“ rinkodaros direktore tapo Ieva Talaikienė, iki tol vadovavusi „Bitė Lietuva“...

Rinkodara
2021.09.14
Žiniasklaidos bendrovės: rokiruotės, mokamas turinys ir pelningiausi vaikiški žurnalai Premium 3

Žiniasklaidos bendrovėms pandemijos metai nebuvo lengvi: vos kelioms TOP 20-uke pavyko išauginti pajamas,...

Rinkodara
2021.09.13
TV3 grupė tapo krepšinio lygos ACB transliacijų partneriu

TV3 grupė ir ACB (isp. „Asociacion de Clubs de Baloncesto“ – Krepšinio klubų asociacija), žinoma kaip „Liga...

Laisvalaikis
2021.09.11
Europos verslo spaudos asociacijos apdovanojimas – „BionTech“ įkūrėjams

Europos verslo spaudos asociacija (EBP) Europos metų vadovo titulą šiemet skyrė trims biotechnologijų...

Inovacijos
2021.09.11
„15min group“ –  nauja vadovų komanda

Naujienų portalą „15min“ valdančios UAB „15min“ ir naujienų agentūrą BNS valdančios UAB „BNS“ generaliniu...

Rinkodara
2021.09.10
G. Landsbergis apie žurnalistų kreipimąsi: turime būti atsargūs dėl galimų provokacijų 

Lietuvos užsienio reikalų ministras Gabrielius Landsbergis sako, kad veiksmai pasienyje su Baltarusija turi...

Verslo aplinka
2021.09.07
Žiniasklaida ragina institucijas sudaryti galimybę stebėti pareigūnų darbą pasienyje 5

Žiniasklaidos priemonės pasirašė bendrą pareiškimą, kuriuo šalies institucijas ragina sudaryti galimybes...

Rinkodara
2021.09.06

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku