MITA imasi reklamuoti mokslo ir tyrimų centrus

Publikuota: 2016-12-13

Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūra (MITA) praneša, kad pagaliau oficialiai startuoja antrasis projekto „Mokslo ir tyrimų atvira prieiga“ (MITAP) etapas. Pirmame etape investuota į pastatus ir techniką. O dabar lėšos bus nukreiptos į mokslininkų kompetencijų didinimą ir reklamą Lietuvoje bei užsienyje.

MITA jau yra paruošusi visą maišą įvairių rinkodaros priemonių, tokių kaip popieriniai ir interneto leidiniai, vaizdo klipai, jungtiniai stendai parodose ir kt. Agentūra tikisi, kad reklama padės mokslininkams pritraukti daugiau verslo užsakymų iš Lietuvos ir užsienio.

2012–2015 m. vykdytam pirmajam MITAP projekto etapui buvo skirta 1,15 mln. Eur. Didžioji dalis lėšų – per 1 mln. Eur – atkeliavo iš ES fondų. Antrajam etapui iš viso skirta 2,15 mln. Eur finansavimas. Projekto įgyvendinimo pabaiga numatyta 2019 m. balandį.

„Praeitame etape pasistatėme pastatus ir nusipirkome įrangą. Dabar bus investuoja į rinkodarą ir mokslininkų kompetencijas, bus toliau ugdomi inovacijų vadybininkai, nes mokslininkai ne visada geba papasakoti, ką jie daro ir kokia yra tų tyrimų nauda“, – „LinkMenų fabrike“ vykusioje spaudos konferencijoje kalbėjo Evelina Vainorienė, MITA projektų vadovė.

Renginyje taip pat pristatytas „Open R&D Lietuva“ – atviras šalies mokslo ir inovacijų tinklas ir prekės ženklas, vienijantis MTEP rezultatus generuojančias bei MTEP paslaugas teikiančias institucijas.

„Mokslo atstovai skundžiasi, kad jiems trūksta galimybių su savo išradimais išeiti į pasaulį. Susijungus tų galimybių daugėja. Po vieną negebame priimti ir vykdyti didelių užsakymų, kas kartais stabdo bendradarbiavimą su didesniais užsakovais iš užsienio. O susijungę – galime. Be to, dirbdami kartu, prisistatydami jungtiniuose stenduose, galime būti labiau matomi pasaulyje. Tam ir skirtas „Open R&D Lietuva“ tinklas“, – pasakoja p. Vainorienė.

Mokslininkus mokys prisistatyti

Antrojo MITAP projekto etapo metu taip pat žadama organizuoti ir mokymus mokslo įstaigų darbuotojams, kuriuose daug dėmesio bus skiriama mokslo vaisių komercializavimui bei žinių perdavimo ir kitų sričių gebėjimams ugdyti. Pavyzdžiui, mokslo įstaigų atstovai bus mokomi kurti trumpas, aiškias prezentacijas ir per keletą minučių pristatyti savo darbus investuotojams ar kitiems suinteresuotiems asmenims (angl. pitch).

Taip pat numatomos mokslininkų kelionės į pasaulinio lygio renginius ir parodas (tokias kaip „BioJapan 2016“) bei stažuotės Europos mokslo įstaigose ir universitetuose. Galimybę stažuotis turės 70 mokslininkų, kurie, kaip tikisi MITA, parsiveš gerosios praktikos pavyzdžių.

Kęstutis Šetkus, MITA direktoriaus, priduria, kad mokslininkams ir tyrėjams šis projektas, pirmiausia, naudingas tuo, kad leis įgyti praktinių žinių, kaip identifikuoti ir perduoti verslui potencialiai naudingas technologijas bei teikti MTEP paslaugas.

„Tačiau esminis MITAP II projekto tikslas – skatinti atvirą prieigą, kad Lietuvos laboratorijos būtų prieinamos verslui“, – sako p. jis.

Bendradarbiavimą turėtų palengvinti MITAP II projekto metu planuojamas įkurti kontaktų centras. Pastarasis esą padės verslui greičiau surasti tinkamus žmones mokslo institucijose ir sužinoti, kur galima užsisakyti reikalingas paslaugas.

„Šiuo metu Lietuvoje mokslo ir studijų institucijos siūlo daugiau kaip 2.500 paslaugų verslui. Planuojamas įkurti Kontaktų centras dirbs pagal individualius verslo klientų poreikius, nukreips reikiama linkme ir sudarys galimybes individualiems susitikimams“, – priduria p. Šetkus.

Mokslo prekės ženklas

Tarp sėkmingų verslo ir mokslo bendradarbiavimo pavyzdžių MITA mini Lietuvos sveikatos mokslų universiteto (LSMU) tyrėjų darbus.

Universitetas bendradarbiauja su keliolika įmonių, bet beveik 60% verslo užklausų ir užsakymų susiję su kosmetika. Daugiausia kuriami ir tobulinami kasdienės higienos reikmenys, tokie kaip regeneraciniai lūpų pieštukai, burnos skalavimo skysčiai, dantų pastos, įvairios paskirties kremai, šampūnai, balzamai ir kt.

LSMU profesorė Jurga Bernatonienė vardija gaminius, sukurtus bendrai su UAB „Grožio chirurgai“, UAB „Pupa supa“, UAB „Xtra amber“, MB „Driu beauty“ ir kitomis įmonėmis. Beje, kai kurios įmonės, prekiauja bendrai su universitetu sukurtais gaminiais užsienio rinkose ir ant pakuočių sutiko patalpinti „Open R&D Lietuva“ prekės ženklą. Tai irgi yra viena iš rinkodaros priemonių.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą TECHNOLOGIJŲ savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Tele2“ pasirinko dar vienus reklamos partnerius 2

Telekomunikacijų bendrovė „Tele2“ pradeda bendradarbiauti su dar viena reklamos agentūra – nuo šiol...

Rinkodara
2018.07.20
„Telia“ perka „Bonnier“ televizijos padalinį

Telekomunikacijų grupė „Telia Company“ iš Švedijos žiniasklaidos koncerno „Bonnier“ perka „Bonnier...

Rinkodara
2018.07.20
Trumpas gina „Google“: 4,34 mlrd. Eur bauda  – Europos pasinaudojimas JAV 12

JAV prezidentas Donaldas Trumpas sukritikavo ES konkurencijos prižiūrėtojus dėl technologijų milžinei...

Technologijos
2018.07.20
„Telia Lietuva“ grynąjį pelną padidino penktadaliu 8

Telekomunikacijų AB „Telia Lietuva“ grynasis pelnas šių metų pirmą pusmetį buvo 20,2% didesnis nei atitinkamu...

Technologijos
2018.07.20
Su atgaivintu „Šilelio“ prekės ženklu pajamas dvigubina kasmet Premium 2

Vilniaus bendrovė „Sponge“, prieš porą metų atgaivinusi lietuvišką prekės ženklą „Šilelis“, pernai beveik...

Technologijos
2018.07.19
Lenktynės su dirbtiniu intelektu 6

Šiuolaikinės technologijos, kurių reklamose nespindi raidelės AI, atrodo kaip praėjusio amžiaus atgyvena.

Technologijos
2018.07.19
„Google“ Europoje gavo 4,34 mlrd. Eur baudą 25

Europos konkurencijos sargai JAV technologijų gigantei „Google“ skyrė 4,34 mlrd. Eur baudą dėl piknaudžiavimo...

Technologijos
2018.07.18
„Tele2“ pajamos augo 17,1% 4

Šių metų pirmą pusmetį telekomunikacijų bendrovės „Tele2“ pajamos augo 17,1%, palyginti su atitinkamu...

Technologijos
2018.07.18
Sinkevičius: dirbtinio intelekto plėtrą reikia skatinti ES lygmeniu Premium 5

Europos Sąjungos valstybės turi imtis bendrų pastangų skatindamos dirbtinio intelekto (DI) plėtrą, nes kitu...

Technologijos
2018.07.18
„Devbridge Group“ Vilniaus padalinys turi naują vadovą

JAV programavimo paslaugų įmonės „Devbridge Group“ Vilniaus padaliniui nuo šiol vadovaus Jaroslavas Sadovskis.

Vadyba
2018.07.18
„Walmart“ sudomino „Microsoft“ debesys

Jungtinių Amerikos Valstijų mažmeninės prekybos milžinė „Walmart“ ir programinės įrangos kompanija „Microsoft...

„Apple“ vien šiemet pagamins 91 mln. naujų „iPhone“

Po maždaug 3–4 mėnesių rinkoje turėtų pasirodyti šių metų „iPhone“ įrenginiai. Ir „Apple“ tikisi daug...

Technologijos
2018.07.17
ES ir Japonija pasirašė duomenų mainų sutartį

Europos Sąjunga (ES) antradienį pasirašė laisvos prekybos sutartį Japonija. Kartu sukirsta rankomis ir dėl...

Technologijos
2018.07.17
Streikuoja „Amazon“ darbuotojai Europoje 3

Ši savaitė interneto prekybos bendrovei „Amazon“ prasidėjo nekaip. Pirmadienį sutriko „Amazon Web Services“...

Technologijos
2018.07.17
Jeffas Bezosas tapo turtingiausiu žmogumi šių laikų istorijoje 5

El. prekybos milžinės „Amazon“ įkūrėjo ir vadovo Jeffo Bezoso turto vertė pirmadienį perkopė 150 mlrd. USD.

Vadyba
2018.07.17
Izraelio „fintech“ bendrovė kuriasi Lietuvoje 3

Mokėjimų negrynaisiais pinigais sprendimus plėtojanti ir diegianti Izraelio bendrovė „Nayax“ paskelbė...

Technologijos
2018.07.17
Elektroniniai arbatpinigiai: palikus eurą, padavėjui tenka 49 ct Premium 11

Vieša paslaptis, kad dažniausiai gautų arbatpinigių padavėjai ir kiti paslaugų teikėjai nedeklaruoja ir...

NT sandorių transformacija: nuo skelbimų laikraštyje iki „blockchain“ Premium

Anksčiau norėdamas įsigyti svajonių namus nuveikti galėdavai ne kažin ką. Nebent tuščiai spoksoti į...

Statyba ir NT
2018.07.17
Veido atpažinimo technologija kelia nerimą „Microsoft“

„Microsoft“ atviru laišku kreipėsi į JAV vyriausybę ir paragino politikus numatyti veido atpažinimo...

Technologijos
2018.07.16
EK ruošia „Google“ dar vieną milijardinę baudą 2

Šią savaitę Margrethe Vestager, Europos konkurencijos komisarė, turėtų paskelbti tyrimo dėl „Google“...

Technologijos
2018.07.16

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau