„Spotify“ jau kitąmet gali siekti pelno

Muzikos transliavimo internetu lyderė pasaulyje Spotify, viena iš pačių vertingiausių Europos technologinių įmonių, jau nuo kitų metų gali dirbti pelningai.
Iki šiol, manau, buvo tik augimas, augimas ir dar kartą augimas. Pelningumas jau nuo kitų metų taip pat gali tapti prioritetu, Reuters cituoja Parą-Jorgeną Parsoną, nuo 2008-ųjų į Spotify investavusios rizikos kapitalo bendrovės Northzone vyriausiąjį partnerį.
Spotify, turinti 40 mln. vartotojų visame pasaulyje, nuo pat veiklos pradžios pradžios prieš dešimtmetį dirbo nuostolingai. Švedų Danielo Eko ir Martino Lorentzono įkurta įmonė pernai buvo verta apie 8 mlrd. Eur, tačiau patyrė 184,5 mln. Eur veiklos nuostolių, 2014 m. nuostoliai siekė 165 mln. Eur.
Spotify šiuo metu užima apie 60% pasaulinės rinkos, joje dirba per 2.000 žmonių. Platformoje vartotojai už fiksuotą mokestį gali prisijungti prie milžiniškos muzikos bibliotekos, kurią jie gali pasiekti savo kompiuteriuose ar telefonuose. Vis dėlto įmonės pelnas daugiausiai priklauso ne nuo vartotojų skaičiaus, bet nuo susitarimų su didžiosiomis leidyklomis dėl autorinių teisių ir atlygio muzikantams.
Northzone yra antra didžiausia Spotify akcininkė po jos įkūrėjų, tačiau bendrovė neatskleidžia, kokią tiksliai dalį ji valdo. Spotify daugelį kartų buvo minėta kaip galimas Facebook ar Google įsigijimo objektas. Ji taip pat yra reali kandidatė 2017 m. žengti į Nasdaq biržą. Šis žingsnis būtų unikalus Europoje, kur technologijų įmonės dažnai būna parduodamos anksti didesniems konkurentams iš JAV ar Kinijos. Ponas Ekas šiemet sakė, kad neturi planų kam nors parduoti Spotify.
Kaip investuotojai, praleidę kompanijoje beveik dešimtmetį, tikimės pirminio viešo akcijų siūlymo tam tikru metu, agentūrai Reuters sakė p. Parsonas.
Jis taip pat aiškino, kad Spotify augimo kaštai buvo labai dideli, nes įmonė privalėjo padengti honorarus autorių teisių savininkams už naujus vartotojus, kurie tik vėliau atneša Spotify įplaukas už reklamą ar prenumeratą iš jų pradedamos gauti tik vėliau. Tačiau padėtis greitai labai pasikeistų, įmonei susitelkus ties pelningumu, o ne kaip įmanoma spartesnių vartotojų skaičiaus augimu.
Kai kurių analitikų nuomone, Spotify verslo modelis yra neveiksmingas, nes įmonė yra savotiška leidybinių kompanijų įkaitė. Tačiau pritraukiant vis daugiau vartotojų, ji gali pati pradėti diktuoti savo sąlygas leidėjams. Tiesa, vis didesnę konkurenciją jai kelia Apple Music, kuri nuo 2015-ųjų pritraukė 17 mln. vartotojų daugiau nei 100 valstybių.
Ateityje Spotify turi planų toliau plėstis. Neseniai platforma tapo pasiekiama Japonijos vartotojams ir planuoja žengimą į Kiniją, Rusiją bei Pietų Korėją.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti