„Samsung“ vykdo didžiausią apsipirkimą savo istorijoje

Pietų Korėjos milžinė Samsung Electronics už 8 mlrd. USD perka JAV bendrovę Harman International Industries, gaminančią automobilių technologijas. Tai didžiausias įsigijimas Samsung istorijoje ir antras šios korporacijos bandymas žengti į automobilių rinką, rašo The Wall Street Journal (WSJ).
Iki šiol Samsung nebuvo didelė įsigijimų ir susijungimų šalininkė. Didžiausi jos pirkiniai iki šiol buvo vertinami šimtais milijonų dolerių. Kompanija daugiausia augo organiškai, vystydama tas sritis, kuriose daugelį metų veikia ir yra stipri.Tai puslaidininkinės technologijos, ekranai, buitinė elektronika, kompiuterinė ir komunikacijos technika (įskaitant ir išmaniuosius įrenginius). Tačiau apie 5 mlrd. USD korporacijai kainavęs Note 7 fiasko tarsi privertė Samsung vadovus atsimerkti ir suprasti, kad bendrovė, kaip ir didžiausia jos varžovė Apple, yra per daug priklausoma nuo išmaniųjų įrenginių.
Technologijų poreikis didėja
Samsung pati neplanuoja gaminti automobilių. Kompanija nori vystyti ir gamintojams pardavinėti automobiliams skirtas technologijas bei kompiuterines sistemas, o ateityje ir savavaldes sistemas.
Be to, Harman įsigijimas leis padidinti ir kitų Samsung padalinių pardavimus, ypač puslaidininkinių technologijų, ekranų, telekomunikacijų ir baterijų. Tai bendrovei svarbu, nes praėjusį ketvirtį 84% Samsung veiklos pelno sugeneravo būtent ekranų ir lustų padaliniai. Šis skaičius paprastai būna gerokai mažesnis, bet dėl nesėkmės su Note 7 minėti padaliniai tą ketvirtį tapo pagrindiniu kompanijos pajamų šaltiniu.
Samsung mato, kaip sparčiai auga technologijų poreikis automobilių rinkoje, mat ji tiekia baterijas bendrovei Nissan ir yra didžiausia pasaulyje lustų gamintoja. O šių pastaraisiais metais vis daugiau užsako automobilių ir jų komponentų gamintojai.
Tai veikiausiai buvo viena iš priežasčių, dėl kurių Samsung nusprendė pati šokti į automobilių pramonės traukinį.
Manome, kad technologijos automobilių sektoriuje yra svarbesnės už metalo pramonę. Norime būtį Detroito ir kitų šalių bendrovių tiekėjais, sako Youngas Sohnas, Samsung vyriausiasis strategas.
Harman korėjiečiams atsiėjo nepigiai. 8 mlrd. USD net tokio dydžio korporacijai kaip Samsung yra reikšminga suma. Kita vertus, Pietų Korėjos milžinė, galima sakyti, nusipirko dominuojančią padėti automobilių technologijų rinkoje. Harman yra gerai žinoma rinkoje, jau turi išvystytas technologijas ir didelę klientų bazę.
Nauji horizontai
Harman, kuri pradėjo nuo garso įrangos automobiliams gamybos, pastaraisiais metais gerokai diversifikavo ir išplėtė veiklą. Dabar kompanija kuria bei gamina automobiliams skirtas informacijos ir pramogų, komunikacijos, navigacijos bei telematikos sistemas. Taip pat saugumo sistemas, tokias kaip atstumo ir greičio palaikymo ar kliūčių išvengimo.
Harman pajamos 2015 m. siekė 6,9 mlrd. USD. Bendrovė turi kontraktus su General Motors ir Fiat Chrysler.
WSJ skaičiuoja, kad Samsung rugsėjį turėjo 71 mlrd. USD dydžio pinigų rezervą. Tai beveik maždaug 150 mlrd. USD mažiau nei Apple.
Tačiau Samsung, priešingai nei Apple, rezervo nekaupia, o periodiškai investuoja į naujas sritis, jei tik randa perspektyvų. Pavyzdžiui, per pastaruosius 5 metus, Samsung investavo apie 3 mlrd. USD į sudėtingų biologinių preparatų gamybą ir šiuo metu yra vienas iš didžiausių rangovų, gaminančių minėtus vaistus pagal farmacijos kompanijų užsakymus.
Panašiai nutiks ir automobilių rinkoje. Kai sandoris su Harman bus baigtas, Samsung taps vienu didžiausių žaidėjų automobilių technologijų rinkoje.
WSJ teigimu, tai protingas žingsnis, nes į tą pačią pusę sparčiai juda ir Google, Apple, Uber bei kitos technologijų bendrovės, kurios daugeliu atvejų yra ir Samsung partnerės bei konkurentės.
Rinkos tyrimų bendrovė IHS Markit skaičiuoja, kad automobilių technologijų rinkos dydis iki 2020 m. padidės nuo dabartinių 42 mlrd. USD iki 61 mlrd. USD.
Technologijų evoliucija automobilių sektoriuje paskatino ir kitus įsigijimus. Štai viena iš didžiausių lustų mobiliesiems įrenginiams gamintojų Qualcomm praėjusį mėnesį dėl įsigijimo sukirto rankomis su viena didžiausių lustų, skirtų automobiliams, gamintojų NXP Semiconductors. Qualcomm už šią bendrovę sutiko sumokėti net 39 mlrd. USD.
Samsung į automobilių rinką jau bandė žengti 1994 m. Tąkart Lee Kun-hee, kompanijos valdybos pirmininkas, bendradarbiaudamas su Japonijos bendrove Nissan, įkūrė Samsung Motors padalinį. Tačiau 1998 m., kai per Aziją nusirito finansų krizė, Samsung buvo priversta parduoti šį padalinį Prancūzijos koncernui Renault.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti