Nauja „Nextury Ventures“ investicija: startuolis, siūlantis keistis automobiliais

Publikuota: 2016-10-13
Ilja Laursas, rizikos kapitalo bendrovės „Nextuy Ventures“ Įkūrėjas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
svg svg
Ilja Laursas, rizikos kapitalo bendrovės „Nextuy Ventures“ Įkūrėjas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Verslininkas ir investuotojas Ilja Laursas kartu su krepšininku Linu Kleiza investavo į naują startuolį, siūlantį dalijimosi automobiliais paslaugą. Investicijų sumos, kaip jau tapo įprasta, p. Laursas neatskleidžia.

Šiandien veiklą pradedanti UAB „Baltic arrow“ valdo tokio paties pavadinimo automobilių keitimosi platformą. Gyventojai gali joje užregistruoti savo automobilį – jis turi būti ne senesnis nei 10 metų – ir laikinai, pavyzdžiui dienai ar savaitgaliui, keistis automobiliais su kitais platformos naudotojais.

Pradedančiosios įmonės įkūrėjas ir idėjos autorius yra Rytis Kričenas, vizualinių sprendimų ir rinkodaros bendrovės „PM Screen Group“ partneris. Anksčiau jis ėjo UAB „Putokšnis“ pardavimų vadovo pareigas, dar anksčiau vadovavo „Baltic aviation academy“ pardavimams ir buvo atsakingas už šios įmonės verslo santykių plėtrą.

Ponas Laursas sako, kad idėja keistis automobiliais jį sudomino iš karto. Iš dalies dėl to, kad pastaruoju metu jis pats svarsto įsigyti elektromobilį. Prieš tai „Nextury Ventures“ įkūrėjas norėtų elektra varomą mašiną išbandyti, mat iki šiol nėra tokios turėjęs. Tačiau vien gražiais pardavėjų žodžiais ir kelių valandų bandomojo važiavimo įspūdžiais jis kliautis nenori.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Papasakokite apie naują investiciją – kas sudomino ir kodėl nusprendėte investuoti?

Svarbi aplinkybė ta, kad šis startuolis yra iš dalinimosi ekonomikos srities, kurią „Nextury Ventures“ laiko prioritetine investicijų kryptimi. Kaip žinote, į kelias jaunas šios srities bendroves jau esame investavę. Tarp jų, ir į „dalinuosi.lt“. Ketiname ir toliau tai daryti. Jau esame nusižiūrėję sekančią šios srities kompaniją, bet, jei leisite, kol kas neskelbsiu jos pavadinimo ir idėjos.

Man pačiam labai patinka dalijimosi ekonomikos idėja, tiek iš filosofinės, tiek iš ekonominės pusės. Šiais laikais žmones per dažnai moka už daiktus, kuriais beveik nesinaudoja. Nesvarbu ar tai būtų vasarnamis, jachta, automobilis ar įrankių rinkinys, ekonomiškai žiūrint, tai yra užšaldytas kapitalas, nes šio turto prireikia vos kartą ar kelis kartus per metus. Dalinimasis leidžia atrakinti ir įdarbinti tą kapitalą.

Be to, sprendžiant iš „Uber“, „Lyft“ ir kitų panašių sėkmės istorijų, automobiliai yra viena sėkmingiausių ir karščiausių dalijimosi ekonomikos kategorijų.

Man asmeniškai taip pat labai patinka idėja, kad nepirkdamas vis naujo automobilio, galiu į sodą nuvažiuoti su visureigiu, savaitgalį pavažinėti su sportine mašina, o prie jūros vykti su patogiu sedanu. Mano manymu, nėra priežasčių prisirišti prie vieno automobilio, o pirkti kelis, kad būtų visiems gyvenimo atvejams, yra brangu.

Koks yra „Baltic arrow“ veikimo principas?

Idėja primena „Facebook“ (labiau „Facebook“ ir „Uber“ mišinį – VŽ) – vartotojai registruojasi platformoje, pasižiūri, kokie kiti automobiliai yra ten registruoti, pasirenka patinkančius, įtraukia juos (ir savininkus – VŽ) į mėgstamų sąrašą arba, kalbant „Facebook“ terminais, į „draugų“ sąrašą, išsitenka, kurį pirmiausia nori išbandyti ir išsiunčia savininkui pasiūlymą keistis. Pastarasis per programėlę akimirksniu gauna žinutę ir pasiūlymą priima, arba ne.

Savotiška naujovė yra taškai, kurie padeda sureguliuoti automobilių verčių skirtumus. Vieni automobiliai yra pigesni, kiti – brangesni. Jei nebūtų kažkokių kompensacijų mechanizmo, brangesnių automobilių savininkai neturėtų paskatų keisti jų į pigesnius.

Tas mechanizmas toks: registruojant automobilius platformoje, nustatomos jų santykinės vertės. Keičiant pigesnį automobilį į brangesnį, pirmojo savininkas turi sumokėti antram vertės skirtumą. Pavyzdžiui jei jūsų automobilio vertė yra 90.000 Eur, tai jo santykinė vertė platformoje bus 90 taškų, kito žmogaus automobilio vertė yra 100.000 Eur, tad jo vertė sistemoje sieks 100 taškų. Norėdami apsikeisti, turite brangesnio automobilio savininkui sumokėti skirtumą – 10 taškų.

Iš pradžių keitimasis automobiliais bus nemokamas. Pirmiesiems nariams dovanojame po 100 taškų, kas leis iškeisti, pavyzdžiui, „Fordą Focusą“ į „Maserati“. Kol kas pinigais nenorime kalbėti, todėl nustatėme taškų sistemą (vėliau taškai bus verčiami eurais – VŽ).

Bet yra scenarijų, kai ir brangesnio automobilio savininkai gali būti suinteresuoti keistis automobiliais arba tiesiog palikti kažkam savąjį. Pavyzdžiui aš dažnai išvykstu į užsienį kelioms savaitėms ar net mėnesiams ir palieku automobilį aikštelėje. Tokiais atvejais savo automobilio nenaudoju, bet moku už saugomą aikštelę, užsienyje moku už automobilio nuomą ir grįžęs po ilgesnės kelionės kartais dar randu išsikrovusį akumuliatorių. Tad geriau turbūt palikti kam nors savo automobilį ir gauti už tai taškų. Juoba kad kito žmogaus automobilio galima net neimti.

Kita galima paskata keistis, gali būti noras išbandyti konkretų automobilio modelį prieš jį perkant. Aš, pavyzdžiui, jau kurį laiką svarstau įsigyti elektromobilį, bet niekada nesu tokio turėjęs ir nežinau kaip su juo gyventi: kiek jis gali nuvažiuoti vienu įkrovimu, kiek kartų per dieną reikia krauti, jei gyveni tokiu ritmu kaip aš, kur Lietuvoje yra įkrovimo stotelės ir t.t. Tačiau vien pardavėjų žodžiais ir valandos trukmės bandomojo važiavimo įspūdžiais kliautis nenoriu, nes pardavėjai tikrai išryškins tik geriausias automobilio savybes ir įkalbės mane pirkti, nors po kurio laiko gali pasirodyti, kad man tokia mašina visai netinka. Pasivažinėjus kelias dienas ar savaitę su ta pačia „Tesla“ susivokti tampa yra kur kas lengviau, nes kasdienio naudojimo metu atsiskleidžia daug dalykų.

Ar svarstėte galimybes į „Baltic arrow“ pritraukti senovinių automobilių savininkų?

Tiesą pasakius, apie tai nepagalvojau, bet tai tikrai gali būti vienas iš scenarijų. Puikiai suprantu, kodėl senovinių automobilių entuziastai gali norėti jais laikinai pasikeisti.

Kokia situacija su draudimu? Juk įsigyjant draudimą, reikia nurodyti, ar automobiliu naudosis kiti asmenys. Nuo to priklauso ir draudimo įmokos dydis. Ar tokias dalykais turi pasirūpinti patys platformos naudotojai, prieš joje registruojantis?

Draudimas, be abejo, turi būti. Bet jei kyla klausimų, į juos gali atsakyti draudimo brokeriai su kuriais bendradarbiaujame. Jie taip pat gali padėti sutvarkyti visus formalumus.

Bet įtariu, kad eismo įvykių nebus daug, nes yra psichologinis aspektas – su svetimu automobiliu žmonės paprastai elgiasi atsargiau nei su savo.

O kaip ir iš ko uždirbs platformos valdytojai?

Yra jau nusistovėję ir gana standartiniai dalijimosi ekonomikos verslo modeliai. Vienas iš jų yra transakcijos mokestis, kuris paprastai siekia apie 10-15%. Kai baigsis vartotojų pritraukimo ir nemokamo platformos naudojimo etapas, tai bus maždaug po pusmečio, šį modelį imsime taikyti ir mes.

Kaip nutiko, kad prie jūsų prisijungė Linas Kleiza? Ar jis nuo šiol bus nuolatinis „Nextury Ventures“ partneris, ar jį suviliojo tik automobilių projektas?

Mes su juo lankome tą patį sporto klubą ir kartais pabendraujame. Vieną dieną užsiminiau, kad ketinu investuoti į automobilių projektą, papasakojau jam apie „Baltic arrow“ idėją ir jis labai susidomėjo, nes pats yra automobilių entuziastas, važinėja su sportine mašina ir nori išbandyti kitas panašias. Jis greitai sutiko ne tik apsikeisti automobiliais, bet ir panoro prisidėti prie projekto.

Spėju, kad p. Kleiza investuoja daug kur, bet tokioje rizikingoje srityje kaip startuoliai tai berods yra pirma jo investicija. Ar bendradarbiausim ir ateityje, sunku pasakyti, apie tai iš esmės nekalbėjome, bet automobilių projektas jį labai sudomino.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Norite pasiūlyti temą, turite pastabų, pasiūlymų ar klausimų? Parašykite „Verslo žinių“ redaktoriams.

Jei norite suteikti konfidencialios informacijos, rašykite vyr. redaktoriui rolandas.barysas@verslozinios.lt

Neprotingų darbdavių dirbtinis intelektas – žala darbuotojų saugumui ir privatumui

Norėdamos įsitikinti darbuotojų produktyvumu, organizacijos jų kompiuteriuose įdiegia stebėjimo įrangą. Šios...

Vadyba
2022.07.06
Pradėtas tyrimas dėl „Švaros brolių“ klientų duomenų saugumo 3

Valstybinė duomenų apsaugos inspekcija (VDAI) antradienį pranešė pradėjusi tyrimą dėl automobilių švaros...

Inovacijos
2022.07.06
Programišiai nutekino 50.000 „Švaros brolių“ klientų duomenis 10

Programišiai nutekino apie 50.000 automobilių švaros centrų „Švaros broliai“ rezervacijos sistemos klientų...

Inovacijos
2022.07.05
Ne tik Ukraina: Rusijos programišių taikinyje – Baltijos šalys, Lenkija, Skandinavija Premium

Nors kariniai veiksmai didžiojoje dalyje Ukrainos teritorijos prasidėjo vasario 24 d., „Microsoft“ neseniai...

Inovacijos
2022.07.05
EP nusprendė pažaboti technologijų milžinių veiklą teisės aktais

Europos Parlamentas (EP) antradienį ratifikavo svarbius įstatymus, kurie leis griežčiau reguliuoti didžiąsias...

Inovacijos
2022.07.05
Norvegų įmonė „Kongsberg“ perka 77% „NanoAvionics“ akcijų 4

Norvegijos technologijų bendrovė „Kongsberg Defence & Aerospace“ („Kongsberg“) sutarė dėl Lietuvos mažųjų...

Inovacijos
2022.07.05
ES giliųjų technologijų strategija: 45 mlrd. Eur finansavimo, palankesnės IPO taisyklės

Europos Komisija (EK) antradienį turėtų pristatyti giliųjų technologijų (angl. Deeptech) skatinimo...

Inovacijos
2022.07.05
Rusijos kosmonautai TKS iškėlė Ukrainos separatistų vėliavą 12

Rusijos kosmonautai Tarptautinėje kosminėje stotyje (TKS), laikydami vieno Rytų Ukrainos prorusiškų...

Inovacijos
2022.07.05
Darbus Klaipėdos uoste pradeda didžiausias hidraulinis kranas Baltijos šalyse Verslo tribūna

Iš Suomijos į Klaipėdą uostą atplukdytas didžiausias Baltijos šalyse hidraulinis kranas „Mantsinen 300“,...

IT ekspertas: automatizuokite viską, ką galite, kol dar ne vėlu Verslo tribūna

Vis greičiau besisukančiame verslo pasaulyje daugybei įmonių tenka spręsti iššūkius, kaip optimizuoti veiklos...

Inovacijos
2022.07.05
„Gartner“ prognozuoja pasaulinės kompiuterių ir telefonų rinkos susitraukimą

Tyrimų kompanijos „Gartner“ naujausiomis prognozėmis, tarptautinė asmeninių kompiuterių rinka 2022-aisiais...

Inovacijos
2022.07.04
Kvalifikaciją pakeitę darbuotojai: kai „Youtube“ pamokos nusveria universitetą Premium 1

Pokerio kortų kombinacijos ar pastatų braižyba puikiai papildo informacinių technologijų (IT) srities darbui...

Vadyba
2022.07.04
Didžiausias dalelių greitintuvas pasaulyje bus paleistas beprecedente galia

Didysis hadronų priešpriešinių srautų greitintuvas (Large Hadron Collider, LHC), kuriame atlikti...

Inovacijos
2022.07.04
Rusijos žaidimų industrijos griūtis: uždaromi biurai ir atleidžiami darbuotojai Premium

Iki Vladimiro Putino invazijos į Ukrainą Rusija turėjo konkurencingą, besivystančią vaizdo žaidimų...

Inovacijos
2022.07.04
„Festo“ 30-ies metų sėkmė: atrasti talentai, nuolatinis augimas ir šeimyninės vertybės Verslo tribūna

Pasaulyje pirmaujančios pramonės automatizavimo sprendimų, techninio išsilavinimo ir mokymo kompanijos...

Inovacijos
2022.07.04
Lojalumo kortelė „Mylimiausia“ turės virtualų variantą 1

Viena didžiausių šalyje pirkėjų lojalumo programa „Mylimiausia“ ruošiasi įžengti į virtualią erdvę. Interneto...

Rinkodara
2022.07.03
Išmokomis skatins aktyviau įdarbinti užsieniečius 3

Sutariama, kad norint į šalį pritraukti ir joje išlaikyti tarptautinius verslus, vien tik mokestinių ir kitų...

Vadyba
2022.07.03
Darbdavio akis darbuotojo namuose: auga stebėjimo programėlių populiarumas 1

Prasidėjus pandemijai ir daliai darbuotojų ėmus dirbti iš namų, kai kurie vadovai sunerimo dėl jų...

Vadyba
2022.07.02
„Virgin Orbit“ raketa iškėlė septynis JAV karinius palydovus

Bendrovės „Virgin Orbit“ raketa penktadienį vakare iškėlė keletą JAV Gynybos departamento palydovų, kai buvo...

Inovacijos
2022.07.02
NKSC vadovas: kibernetinės atakos nuslopo, tačiau bet kada gali vėl prasidėti

Kibernetinės atakos prieš Lietuvos institucijas ir verslą nuslopo, bet ekspertai pasirengę jų atsinaujinimui,...

Inovacijos
2022.07.01

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku