Nauja „Nextury Ventures“ investicija: startuolis, siūlantis keistis automobiliais

Publikuota: 2016-10-13
Ilja Laursas, rizikos kapitalo bendrovės „Nextuy Ventures“ Įkūrėjas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Ilja Laursas, rizikos kapitalo bendrovės „Nextuy Ventures“ Įkūrėjas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Verslininkas ir investuotojas Ilja Laursas kartu su krepšininku Linu Kleiza investavo į naują startuolį, siūlantį dalijimosi automobiliais paslaugą. Investicijų sumos, kaip jau tapo įprasta, p. Laursas neatskleidžia.

Šiandien veiklą pradedanti UAB „Baltic arrow“ valdo tokio paties pavadinimo automobilių keitimosi platformą. Gyventojai gali joje užregistruoti savo automobilį – jis turi būti ne senesnis nei 10 metų – ir laikinai, pavyzdžiui dienai ar savaitgaliui, keistis automobiliais su kitais platformos naudotojais.

Pradedančiosios įmonės įkūrėjas ir idėjos autorius yra Rytis Kričenas, vizualinių sprendimų ir rinkodaros bendrovės „PM Screen Group“ partneris. Anksčiau jis ėjo UAB „Putokšnis“ pardavimų vadovo pareigas, dar anksčiau vadovavo „Baltic aviation academy“ pardavimams ir buvo atsakingas už šios įmonės verslo santykių plėtrą.

Ponas Laursas sako, kad idėja keistis automobiliais jį sudomino iš karto. Iš dalies dėl to, kad pastaruoju metu jis pats svarsto įsigyti elektromobilį. Prieš tai „Nextury Ventures“ įkūrėjas norėtų elektra varomą mašiną išbandyti, mat iki šiol nėra tokios turėjęs. Tačiau vien gražiais pardavėjų žodžiais ir kelių valandų bandomojo važiavimo įspūdžiais jis kliautis nenori.

Papasakokite apie naują investiciją – kas sudomino ir kodėl nusprendėte investuoti?

Svarbi aplinkybė ta, kad šis startuolis yra iš dalinimosi ekonomikos srities, kurią „Nextury Ventures“ laiko prioritetine investicijų kryptimi. Kaip žinote, į kelias jaunas šios srities bendroves jau esame investavę. Tarp jų, ir į „dalinuosi.lt“. Ketiname ir toliau tai daryti. Jau esame nusižiūrėję sekančią šios srities kompaniją, bet, jei leisite, kol kas neskelbsiu jos pavadinimo ir idėjos.

Man pačiam labai patinka dalijimosi ekonomikos idėja, tiek iš filosofinės, tiek iš ekonominės pusės. Šiais laikais žmones per dažnai moka už daiktus, kuriais beveik nesinaudoja. Nesvarbu ar tai būtų vasarnamis, jachta, automobilis ar įrankių rinkinys, ekonomiškai žiūrint, tai yra užšaldytas kapitalas, nes šio turto prireikia vos kartą ar kelis kartus per metus. Dalinimasis leidžia atrakinti ir įdarbinti tą kapitalą.

Be to, sprendžiant iš „Uber“, „Lyft“ ir kitų panašių sėkmės istorijų, automobiliai yra viena sėkmingiausių ir karščiausių dalijimosi ekonomikos kategorijų.

Man asmeniškai taip pat labai patinka idėja, kad nepirkdamas vis naujo automobilio, galiu į sodą nuvažiuoti su visureigiu, savaitgalį pavažinėti su sportine mašina, o prie jūros vykti su patogiu sedanu. Mano manymu, nėra priežasčių prisirišti prie vieno automobilio, o pirkti kelis, kad būtų visiems gyvenimo atvejams, yra brangu.

Koks yra „Baltic arrow“ veikimo principas?

Idėja primena „Facebook“ (labiau „Facebook“ ir „Uber“ mišinį – VŽ) – vartotojai registruojasi platformoje, pasižiūri, kokie kiti automobiliai yra ten registruoti, pasirenka patinkančius, įtraukia juos (ir savininkus – VŽ) į mėgstamų sąrašą arba, kalbant „Facebook“ terminais, į „draugų“ sąrašą, išsitenka, kurį pirmiausia nori išbandyti ir išsiunčia savininkui pasiūlymą keistis. Pastarasis per programėlę akimirksniu gauna žinutę ir pasiūlymą priima, arba ne.

Savotiška naujovė yra taškai, kurie padeda sureguliuoti automobilių verčių skirtumus. Vieni automobiliai yra pigesni, kiti – brangesni. Jei nebūtų kažkokių kompensacijų mechanizmo, brangesnių automobilių savininkai neturėtų paskatų keisti jų į pigesnius.

Tas mechanizmas toks: registruojant automobilius platformoje, nustatomos jų santykinės vertės. Keičiant pigesnį automobilį į brangesnį, pirmojo savininkas turi sumokėti antram vertės skirtumą. Pavyzdžiui jei jūsų automobilio vertė yra 90.000 Eur, tai jo santykinė vertė platformoje bus 90 taškų, kito žmogaus automobilio vertė yra 100.000 Eur, tad jo vertė sistemoje sieks 100 taškų. Norėdami apsikeisti, turite brangesnio automobilio savininkui sumokėti skirtumą – 10 taškų.

Iš pradžių keitimasis automobiliais bus nemokamas. Pirmiesiems nariams dovanojame po 100 taškų, kas leis iškeisti, pavyzdžiui, „Fordą Focusą“ į „Maserati“. Kol kas pinigais nenorime kalbėti, todėl nustatėme taškų sistemą (vėliau taškai bus verčiami eurais – VŽ).

Bet yra scenarijų, kai ir brangesnio automobilio savininkai gali būti suinteresuoti keistis automobiliais arba tiesiog palikti kažkam savąjį. Pavyzdžiui aš dažnai išvykstu į užsienį kelioms savaitėms ar net mėnesiams ir palieku automobilį aikštelėje. Tokiais atvejais savo automobilio nenaudoju, bet moku už saugomą aikštelę, užsienyje moku už automobilio nuomą ir grįžęs po ilgesnės kelionės kartais dar randu išsikrovusį akumuliatorių. Tad geriau turbūt palikti kam nors savo automobilį ir gauti už tai taškų. Juoba kad kito žmogaus automobilio galima net neimti.

Kita galima paskata keistis, gali būti noras išbandyti konkretų automobilio modelį prieš jį perkant. Aš, pavyzdžiui, jau kurį laiką svarstau įsigyti elektromobilį, bet niekada nesu tokio turėjęs ir nežinau kaip su juo gyventi: kiek jis gali nuvažiuoti vienu įkrovimu, kiek kartų per dieną reikia krauti, jei gyveni tokiu ritmu kaip aš, kur Lietuvoje yra įkrovimo stotelės ir t.t. Tačiau vien pardavėjų žodžiais ir valandos trukmės bandomojo važiavimo įspūdžiais kliautis nenoriu, nes pardavėjai tikrai išryškins tik geriausias automobilio savybes ir įkalbės mane pirkti, nors po kurio laiko gali pasirodyti, kad man tokia mašina visai netinka. Pasivažinėjus kelias dienas ar savaitę su ta pačia „Tesla“ susivokti tampa yra kur kas lengviau, nes kasdienio naudojimo metu atsiskleidžia daug dalykų.

Ar svarstėte galimybes į „Baltic arrow“ pritraukti senovinių automobilių savininkų?

Tiesą pasakius, apie tai nepagalvojau, bet tai tikrai gali būti vienas iš scenarijų. Puikiai suprantu, kodėl senovinių automobilių entuziastai gali norėti jais laikinai pasikeisti.

Kokia situacija su draudimu? Juk įsigyjant draudimą, reikia nurodyti, ar automobiliu naudosis kiti asmenys. Nuo to priklauso ir draudimo įmokos dydis. Ar tokias dalykais turi pasirūpinti patys platformos naudotojai, prieš joje registruojantis?

Draudimas, be abejo, turi būti. Bet jei kyla klausimų, į juos gali atsakyti draudimo brokeriai su kuriais bendradarbiaujame. Jie taip pat gali padėti sutvarkyti visus formalumus.

Bet įtariu, kad eismo įvykių nebus daug, nes yra psichologinis aspektas – su svetimu automobiliu žmonės paprastai elgiasi atsargiau nei su savo.

O kaip ir iš ko uždirbs platformos valdytojai?

Yra jau nusistovėję ir gana standartiniai dalijimosi ekonomikos verslo modeliai. Vienas iš jų yra transakcijos mokestis, kuris paprastai siekia apie 10-15%. Kai baigsis vartotojų pritraukimo ir nemokamo platformos naudojimo etapas, tai bus maždaug po pusmečio, šį modelį imsime taikyti ir mes.

Kaip nutiko, kad prie jūsų prisijungė Linas Kleiza? Ar jis nuo šiol bus nuolatinis „Nextury Ventures“ partneris, ar jį suviliojo tik automobilių projektas?

Mes su juo lankome tą patį sporto klubą ir kartais pabendraujame. Vieną dieną užsiminiau, kad ketinu investuoti į automobilių projektą, papasakojau jam apie „Baltic arrow“ idėją ir jis labai susidomėjo, nes pats yra automobilių entuziastas, važinėja su sportine mašina ir nori išbandyti kitas panašias. Jis greitai sutiko ne tik apsikeisti automobiliais, bet ir panoro prisidėti prie projekto.

Spėju, kad p. Kleiza investuoja daug kur, bet tokioje rizikingoje srityje kaip startuoliai tai berods yra pirma jo investicija. Ar bendradarbiausim ir ateityje, sunku pasakyti, apie tai iš esmės nekalbėjome, bet automobilių projektas jį labai sudomino.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą TECHNOLOGIJŲ savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Lenktynės su dirbtiniu intelektu 1

Šiuolaikinės technologijos, kurių reklamose nespindi raidelės AI, atrodo kaip praėjusio amžiaus atgyvena.

„Google“ Europoje gavo 4,34 mlrd. Eur baudą 25

Europos konkurencijos sargai JAV technologijų gigantei „Google“ skyrė 4,34 mlrd. Eur baudą dėl piknaudžiavimo...

Technologijos
2018.07.18
„Tele2“ pajamos augo 17,1%

Šių metų pirmą pusmetį telekomunikacijų bendrovės „Tele2“ pajamos augo 17,1%, palyginti su atitinkamu...

Technologijos
2018.07.18
Sinkevičius: dirbtinio intelekto plėtrą reikia skatinti ES lygmeniu Premium 4

Europos Sąjungos valstybės turi imtis bendrų pastangų skatindamos dirbtinio intelekto (DI) plėtrą, nes kitu...

Technologijos
2018.07.18
„Devbridge Group“ Vilniaus padalinys turi naują vadovą

JAV programavimo paslaugų įmonės „Devbridge Group“ Vilniaus padaliniui nuo šiol vadovaus Jaroslavas Sadovskis.

Vadyba
2018.07.18
„Walmart“ sudomino „Microsoft“ debesys

Jungtinių Amerikos Valstijų mažmeninės prekybos milžinė „Walmart“ ir programinės įrangos kompanija „Microsoft...

„Apple“ vien šiemet pagamins 91 mln. naujų „iPhone“

Po maždaug 3–4 mėnesių rinkoje turėtų pasirodyti šių metų „iPhone“ įrenginiai. Ir „Apple“ tikisi daug...

Technologijos
2018.07.17
ES ir Japonija pasirašė duomenų mainų sutartį

Europos Sąjunga (ES) antradienį pasirašė laisvos prekybos sutartį Japonija. Kartu sukirsta rankomis ir dėl...

Technologijos
2018.07.17
Streikuoja „Amazon“ darbuotojai Europoje 3

Ši savaitė interneto prekybos bendrovei „Amazon“ prasidėjo nekaip. Pirmadienį sutriko „Amazon Web Services“...

Technologijos
2018.07.17
Jeffas Bezosas tapo turtingiausiu žmogumi šių laikų istorijoje 4

El. prekybos milžinės „Amazon“ įkūrėjo ir vadovo Jeffo Bezoso turto vertė pirmadienį perkopė 150 mlrd. USD.

Vadyba
2018.07.17
Izraelio „fintech“ bendrovė kuriasi Lietuvoje 3

Mokėjimų negrynaisiais pinigais sprendimus plėtojanti ir diegianti Izraelio bendrovė „Nayax“ paskelbė...

Technologijos
2018.07.17
Elektroniniai arbatpinigiai: palikus eurą, padavėjui tenka 49 ct Premium 9

Vieša paslaptis, kad dažniausiai gautų arbatpinigių padavėjai ir kiti paslaugų teikėjai nedeklaruoja ir...

NT sandorių transformacija: nuo skelbimų laikraštyje iki „blockchain“ Premium

Anksčiau norėdamas įsigyti svajonių namus nuveikti galėdavai ne kažin ką. Nebent tuščiai spoksoti į...

Statyba ir NT
2018.07.17
Veido atpažinimo technologija kelia nerimą „Microsoft“

„Microsoft“ atviru laišku kreipėsi į JAV vyriausybę ir paragino politikus numatyti veido atpažinimo...

Technologijos
2018.07.16
EK ruošia „Google“ dar vieną milijardinę baudą 2

Šią savaitę Margrethe Vestager, Europos konkurencijos komisarė, turėtų paskelbti tyrimo dėl „Google“...

Technologijos
2018.07.16
„Lietuvos geležinkelių“ užsakymu bus kuriama „geležinė akis“ 7

AB „Lietuvos geležinkeliai“ užsakys sukurti prietaisą, kokio nėra rinkoje – „geležinę akį“, kuri stebėtų...

Pramonė
2018.07.16
„Open Circle Capital“ investavo į šviežią startuolį

Rizikos kapitalo fondų valdymo bendrovė „Open Circle Capital” kartu su verslo angelais investavo į neseniai...

Technologijos
2018.07.16
„TransferGo“ gavo elektroninių pinigų licenciją 3

Lietuvos bankas suteikė elektroninių pinigų įstaigos licenciją piniginių perlaidų startuoliui „TransferGo“.

Technologijos
2018.07.16
Valstybė užsakys rinkoje neegzistuojančių produktų už 8,4 mln. Eur

Viešajam sektoriui pagal ES investicijų priemonę „Ikiprekybiniai pirkimai LT“ bus užsakoma sukurti rinkoje...

Pramonė
2018.07.16
RRT atnaujino savo svetainę už 7.500 Eur  5

Ryšių reguliavimo tarnyba (RRT) atnaujino kiek senstelėjusią savo interneto svetainę ir turinio valdymo...

Technologijos
2018.07.15

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau