Nauja „Nextury Ventures“ investicija: startuolis, siūlantis keistis automobiliais

Publikuota: 2016-10-13
Ilja Laursas, rizikos kapitalo bendrovės „Nextuy Ventures“ Įkūrėjas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Ilja Laursas, rizikos kapitalo bendrovės „Nextuy Ventures“ Įkūrėjas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Verslininkas ir investuotojas Ilja Laursas kartu su krepšininku Linu Kleiza investavo į naują startuolį, siūlantį dalijimosi automobiliais paslaugą. Investicijų sumos, kaip jau tapo įprasta, p. Laursas neatskleidžia.

Šiandien veiklą pradedanti UAB „Baltic arrow“ valdo tokio paties pavadinimo automobilių keitimosi platformą. Gyventojai gali joje užregistruoti savo automobilį – jis turi būti ne senesnis nei 10 metų – ir laikinai, pavyzdžiui dienai ar savaitgaliui, keistis automobiliais su kitais platformos naudotojais.

Pradedančiosios įmonės įkūrėjas ir idėjos autorius yra Rytis Kričenas, vizualinių sprendimų ir rinkodaros bendrovės „PM Screen Group“ partneris. Anksčiau jis ėjo UAB „Putokšnis“ pardavimų vadovo pareigas, dar anksčiau vadovavo „Baltic aviation academy“ pardavimams ir buvo atsakingas už šios įmonės verslo santykių plėtrą.

Ponas Laursas sako, kad idėja keistis automobiliais jį sudomino iš karto. Iš dalies dėl to, kad pastaruoju metu jis pats svarsto įsigyti elektromobilį. Prieš tai „Nextury Ventures“ įkūrėjas norėtų elektra varomą mašiną išbandyti, mat iki šiol nėra tokios turėjęs. Tačiau vien gražiais pardavėjų žodžiais ir kelių valandų bandomojo važiavimo įspūdžiais jis kliautis nenori.

Papasakokite apie naują investiciją – kas sudomino ir kodėl nusprendėte investuoti?

Svarbi aplinkybė ta, kad šis startuolis yra iš dalinimosi ekonomikos srities, kurią „Nextury Ventures“ laiko prioritetine investicijų kryptimi. Kaip žinote, į kelias jaunas šios srities bendroves jau esame investavę. Tarp jų, ir į „dalinuosi.lt“. Ketiname ir toliau tai daryti. Jau esame nusižiūrėję sekančią šios srities kompaniją, bet, jei leisite, kol kas neskelbsiu jos pavadinimo ir idėjos.

Man pačiam labai patinka dalijimosi ekonomikos idėja, tiek iš filosofinės, tiek iš ekonominės pusės. Šiais laikais žmones per dažnai moka už daiktus, kuriais beveik nesinaudoja. Nesvarbu ar tai būtų vasarnamis, jachta, automobilis ar įrankių rinkinys, ekonomiškai žiūrint, tai yra užšaldytas kapitalas, nes šio turto prireikia vos kartą ar kelis kartus per metus. Dalinimasis leidžia atrakinti ir įdarbinti tą kapitalą.

Be to, sprendžiant iš „Uber“, „Lyft“ ir kitų panašių sėkmės istorijų, automobiliai yra viena sėkmingiausių ir karščiausių dalijimosi ekonomikos kategorijų.

Man asmeniškai taip pat labai patinka idėja, kad nepirkdamas vis naujo automobilio, galiu į sodą nuvažiuoti su visureigiu, savaitgalį pavažinėti su sportine mašina, o prie jūros vykti su patogiu sedanu. Mano manymu, nėra priežasčių prisirišti prie vieno automobilio, o pirkti kelis, kad būtų visiems gyvenimo atvejams, yra brangu.

Koks yra „Baltic arrow“ veikimo principas?

Idėja primena „Facebook“ (labiau „Facebook“ ir „Uber“ mišinį – VŽ) – vartotojai registruojasi platformoje, pasižiūri, kokie kiti automobiliai yra ten registruoti, pasirenka patinkančius, įtraukia juos (ir savininkus – VŽ) į mėgstamų sąrašą arba, kalbant „Facebook“ terminais, į „draugų“ sąrašą, išsitenka, kurį pirmiausia nori išbandyti ir išsiunčia savininkui pasiūlymą keistis. Pastarasis per programėlę akimirksniu gauna žinutę ir pasiūlymą priima, arba ne.

Savotiška naujovė yra taškai, kurie padeda sureguliuoti automobilių verčių skirtumus. Vieni automobiliai yra pigesni, kiti – brangesni. Jei nebūtų kažkokių kompensacijų mechanizmo, brangesnių automobilių savininkai neturėtų paskatų keisti jų į pigesnius.

Tas mechanizmas toks: registruojant automobilius platformoje, nustatomos jų santykinės vertės. Keičiant pigesnį automobilį į brangesnį, pirmojo savininkas turi sumokėti antram vertės skirtumą. Pavyzdžiui jei jūsų automobilio vertė yra 90.000 Eur, tai jo santykinė vertė platformoje bus 90 taškų, kito žmogaus automobilio vertė yra 100.000 Eur, tad jo vertė sistemoje sieks 100 taškų. Norėdami apsikeisti, turite brangesnio automobilio savininkui sumokėti skirtumą – 10 taškų.

Iš pradžių keitimasis automobiliais bus nemokamas. Pirmiesiems nariams dovanojame po 100 taškų, kas leis iškeisti, pavyzdžiui, „Fordą Focusą“ į „Maserati“. Kol kas pinigais nenorime kalbėti, todėl nustatėme taškų sistemą (vėliau taškai bus verčiami eurais – VŽ).

Bet yra scenarijų, kai ir brangesnio automobilio savininkai gali būti suinteresuoti keistis automobiliais arba tiesiog palikti kažkam savąjį. Pavyzdžiui aš dažnai išvykstu į užsienį kelioms savaitėms ar net mėnesiams ir palieku automobilį aikštelėje. Tokiais atvejais savo automobilio nenaudoju, bet moku už saugomą aikštelę, užsienyje moku už automobilio nuomą ir grįžęs po ilgesnės kelionės kartais dar randu išsikrovusį akumuliatorių. Tad geriau turbūt palikti kam nors savo automobilį ir gauti už tai taškų. Juoba kad kito žmogaus automobilio galima net neimti.

Kita galima paskata keistis, gali būti noras išbandyti konkretų automobilio modelį prieš jį perkant. Aš, pavyzdžiui, jau kurį laiką svarstau įsigyti elektromobilį, bet niekada nesu tokio turėjęs ir nežinau kaip su juo gyventi: kiek jis gali nuvažiuoti vienu įkrovimu, kiek kartų per dieną reikia krauti, jei gyveni tokiu ritmu kaip aš, kur Lietuvoje yra įkrovimo stotelės ir t.t. Tačiau vien pardavėjų žodžiais ir valandos trukmės bandomojo važiavimo įspūdžiais kliautis nenoriu, nes pardavėjai tikrai išryškins tik geriausias automobilio savybes ir įkalbės mane pirkti, nors po kurio laiko gali pasirodyti, kad man tokia mašina visai netinka. Pasivažinėjus kelias dienas ar savaitę su ta pačia „Tesla“ susivokti tampa yra kur kas lengviau, nes kasdienio naudojimo metu atsiskleidžia daug dalykų.

Ar svarstėte galimybes į „Baltic arrow“ pritraukti senovinių automobilių savininkų?

Tiesą pasakius, apie tai nepagalvojau, bet tai tikrai gali būti vienas iš scenarijų. Puikiai suprantu, kodėl senovinių automobilių entuziastai gali norėti jais laikinai pasikeisti.

Kokia situacija su draudimu? Juk įsigyjant draudimą, reikia nurodyti, ar automobiliu naudosis kiti asmenys. Nuo to priklauso ir draudimo įmokos dydis. Ar tokias dalykais turi pasirūpinti patys platformos naudotojai, prieš joje registruojantis?

Draudimas, be abejo, turi būti. Bet jei kyla klausimų, į juos gali atsakyti draudimo brokeriai su kuriais bendradarbiaujame. Jie taip pat gali padėti sutvarkyti visus formalumus.

Bet įtariu, kad eismo įvykių nebus daug, nes yra psichologinis aspektas – su svetimu automobiliu žmonės paprastai elgiasi atsargiau nei su savo.

O kaip ir iš ko uždirbs platformos valdytojai?

Yra jau nusistovėję ir gana standartiniai dalijimosi ekonomikos verslo modeliai. Vienas iš jų yra transakcijos mokestis, kuris paprastai siekia apie 10-15%. Kai baigsis vartotojų pritraukimo ir nemokamo platformos naudojimo etapas, tai bus maždaug po pusmečio, šį modelį imsime taikyti ir mes.

Kaip nutiko, kad prie jūsų prisijungė Linas Kleiza? Ar jis nuo šiol bus nuolatinis „Nextury Ventures“ partneris, ar jį suviliojo tik automobilių projektas?

Mes su juo lankome tą patį sporto klubą ir kartais pabendraujame. Vieną dieną užsiminiau, kad ketinu investuoti į automobilių projektą, papasakojau jam apie „Baltic arrow“ idėją ir jis labai susidomėjo, nes pats yra automobilių entuziastas, važinėja su sportine mašina ir nori išbandyti kitas panašias. Jis greitai sutiko ne tik apsikeisti automobiliais, bet ir panoro prisidėti prie projekto.

Spėju, kad p. Kleiza investuoja daug kur, bet tokioje rizikingoje srityje kaip startuoliai tai berods yra pirma jo investicija. Ar bendradarbiausim ir ateityje, sunku pasakyti, apie tai iš esmės nekalbėjome, bet automobilių projektas jį labai sudomino.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Mėnesio sandoris: „Telia“ konkurento stiprėjimas Skandinavijoje

Norvegijos telekomunikacijų bendrovė „Telenor“ dar balandžio pradžioje pranešė apie susitarimą už 1,5 mlrd.

Rinkos
2019.04.23
„Amazon Go“: ateities parduotuvė ar tik gražus fasadas Premium

JAV elektroninės komercijos milžinės parduotuvės be kasų „Amazon Go“ turi nemažai trūkumų ir sakydami, kad ši...

Prekyba
2019.04.23
„iScan“ – burtų lazdelė, vėluojanti 15 metų 2

Skeneris. Paprastai tai didokas plokščias objektas biure ant stalo. Arba milžiniško spausdinančio, faksus...

Verslo klasė
2019.04.22
Rusija dar labiau stiprina interneto kontrolę 12

Rusijos parlamentas palaimino naują įstatymą, galintį dar labiau sustiprinti duomenų srauto kontrolę šalyje...

Paslaugos
2019.04.20
Daliai parduotuvių dirbant per Velykas, Seime vėl inicijuojamas draudimas 12

Kai kuriems prekybos tinklams ketinant dirbti pirmąją Velykų dieną, Seimo nariai žada grįžti prie įstatymo...

Paslaugos
2019.04.20
Už ekstremistinį turinį JAV milžinams Europoje grės baudos iki 4% apyvartos 2

Europos Parlamentas (EP) pritarė pasiūlymui bausti tokias įmones kaip „Facebook“, „Google“ ir „Twitter“ net...

Paslaugos
2019.04.20
Estai atrado lietuviškus dūmų detektorius  – „Eldes“ vos spėja juos gaminti Premium 2

Idėją patobulinti produktą gali pasiūlyti ir klientai: estų saugos tarnyba paprašė UAB „Eldes“ nuotolinį dūmų...

Gazelė
2019.04.19
„Facebook“ „netyčia“ pasisavino 1,5 mln. vartotojų kontaktų 1

„Facebook“ pastaraisiais mėnesiais šoka nuo vieno skandalo prie kito. Šiandien paaiškėjo, kad kompanija, be...

Paslaugos
2019.04.18
Rinkoje laukiamas „Samsung Galaxy Fold“ lūžta 1

Neseniai pristatytas beveik 2.000 USD kainuosiantis „Samsung“ išmanusis telefonas „Galaxy Fold“,...

Technologijos
2019.04.18
Sunkus „Apple“ sprendimas supurtė ryšio lustų rinką Premium

Šią savaitę paskelbtos kelios elektronikos ir puslaidininkių kompanijų naujienos, privertė ne vieną rinkos...

Paslaugos
2019.04.18
Idėja iš Londono: lietuviai sukūrė sporto klubus vienijančią interneto platformą Premium 1

Aktyvi dviejų vaikų mama Greta Šidlauskienė su broliu Laurynu Gružinsku sukūrė sporto klubus vienijančią...

Paslaugos
2019.04.18
„SpectroCoin“ turi pastabų kriptovaliutų sektoriaus reguliavimui 13

Lietuvos planai dėl naujo kriptovaliutų sektoriaus reguliavimo suvaržys visą šalies finansų technologijų...

Rinkos
2019.04.18
„Telecentras“ ir „LG Electronics“ bendradarbiaus Lietuvoje diegdami hibridinę TV 8

AB Lietuvos radijo ir televizijos centras („Telecentras“) ir PIetų Korėjos bendrovė „LG Electronics“ sutarė...

Paslaugos
2019.04.18
„Uber“ ateina į biržą: Lietuvos analitikų verdiktas, ar verta investuoti Premium

JAV pavėžėjimo paslaugų pradininkei „Uber“ žengiant į biržą, Lietuvos analitikų nuomonės dėl investavimo į...

Rinkos
2019.04.18
Darbuotojus motyvuoja robotai Algis ir Pūkis Premium

Robotai ir darbų automatizacija dažnai įsivaizduojami kaip žmogiškosios darbo jėgos priešai. Tačiau bent jau...

Vadyba
2019.04.17
Populiariausi socialinės inžinerijos būdai ir kaip nuo jų apsisaugoti? Verslo tribūna 2

Per pastarąjį dešimtmetį kibernetinio saugumo kontekste vis daugiau dėmesio sulaukianti socialinė inžinerija...

Išmani Lietuva
2019.04.16
Pirmame gynybos hakatone triumfavo kompiuterinės regos sprendimų kūrėjai 1

Rukloje savaitgalį vykusios pirmosios Lietuvoje gynybos technologijų kūrybos stovyklos (hakatono) pagrindinį,...

Paslaugos
2019.04.16
„Bitė Lietuva“ pirmoji Lietuvoje bando įregistruoti garsinį ženklą

Telekomunikacijų bendrovė „Bitė Lietuva“, neseniai pristačiusi atnaujintą savo pagrindinį prekės ženklą ir...

Rinkodara
2019.04.16
Lietuva neužleidžia lyderio pozicijų lazerių srityje Verslo tribūna

Lazerinių ir inžinerinių technologijų klasterio (LITEK) nariai vieningai tvirtina, kad LITEK ypač svarbus ir...

Išmani Lietuva
2019.04.16
ESET: sukčiai vėl ėmėsi pornografijos mėgėjų šantažo 7

Kai šią savaitę jaunas programišius buvo nuteistas šešerių metų ir penkių mėnesių laisvės atėmimo bausme...

Paslaugos
2019.04.15

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau