Japonai keičia dvi Lietuvos bendroves prarijusios „Wahanda“ vardą
Jungtinės Karalystės (JK) bendrovė „Hotspring Ventures Limited“, tuo metu valdžiusi platformą „Wahanda“, 2012 m. įsigijo tokios pačios pakraipos lietuvių sukurtą platformą „Salonium“. O 2015 m. sausį už neįvardijamą sumą „Wahanda“ įsigijo ir Lietuvos mobiliųjų programėlių kūrimo bendrovę „Lemon Labs“.
Po kelių mėnesių pati „Wahanda“ atsidūrė į Japonijos bendrovės „Recruit Holdings“ rankose. pastaroji, jau turėjusi 10% „Wahanda“ akcijų, už 155 mln. Eur praėjusių metų viduryje įsigijo dar 70% „Wahanda“ akcijų.
Pagal tai, už kokią kainą „Wahanda“ akcijas įsigijo investuotojai iš Japonijos, „Wahanda“ vertė sudaro apie 198 mln. Eur.
Plėtros planai
„Recruit Holdings“ Japonijoje valdo panašią kaip ir „Wahanda“ platformą – ji vadinasi „Hot Pepper Beauty“. Pernai gegužę, kai buvo vykdomas sandoris, teigta, kad naujieji investuotojai į „Wahanda“ plėtrą Europoje investuos dar 41 mln. Eur.
Panašu, kad taip ir įvyko – „Wahanda“ pernai vykdė didelę plėtros kampaniją, išsiplėsdama į dešimt Europos šalių ir metų pabaigoje veikė penkiais skirtingais prekės ženklais. Tai paskatino prekės ženklus suvienodinti.
„Kadangi išlaikome ambiciją augti pasauliniu mastu, prasminga judėti į priekį su vienu prekės ženklu, ne tik dėl sąnaudų, tačiau ir geresnės klientų patirties“, – sako Lopo Champalimaudas, „Wahanda“ įkūrėjas ir naujojo prekės ženklo „Treatwell“ grupės vykdomasis direktorius.
Tiesa, kol kas vienodinami tik prekės ženklai Europoje. Japonijoje lieka „Hot Pepper Beauty“ vardas. Kaip atrodys veikla JAV, dar neaišku.
„Japonų prekės ženklas bent kol kas veikia sau, o „Treatwell“ Europoje – sau. Bendrovė dabar žvalgosi ir JAV, bet šiuo metu daugiau nelabai ką galiu pasakyti. Bendrai kalbant, dabar yra dvi ženklų grupės, kurios bent jau kol kas veikia atskirai, bet japonai neslepia ambicijų būti numeris „1“ pasaulyje“, – sako Tomas Dirvonskas, „Treatwell“ grupės mobiliųjų produktų kūrimui ir vystymui vadovaujantis „Lemon Labs“ įkūrėjas.
Jis priduria, kad oficialus „Treatwell“ užsakymų sistemos startas Lietuvoje planuojamas šių metų pirmoje pusėje. Faktiškai „Treatwell“ Lietuvoje veikia nuo tada, kai perėmė „Salonium“. Tačiau p. Dirvonskas sako, kad ta sistema jau kurį laiką netobulinama, nes buvo aišku, kad ją teks keisti. Naujos sistemos starto metu visus esamus ir naujus klientus p. Dirvonsko komanda tiesiog perkels į naują IT sistemą.
Dėl planuojamos plėtros „Treatwell“ Vilniuje ketina įdarbinti daugiau IT specialistų, dizainerių ir produktų vadovų.
Apie bendroves
„Treatwell“ Europos turi daugiau nei 500 darbuotojų. Sistemoje veikia daugiau nei 20 tūkst. paslaugų teikėjų – kirpyklų, sveikatos ir grožio salonų, SPA centrų. Kasmet platformos paslaugomis naudojasi daugiau nei 10 mln. žmonių.
Prognozuojama, kad 2016 m. bendrovės apyvarta Europoje viršys 100 mln. Eur.
„Lemon Labs“ 2014 m., palyginti su 2013 m., pajamas išaugino 60,5%, iki 459.000 Eur, o bendrovės pelnas iki mokesčių padidėjo 3 kartus, iki 165.100 Eur. Tai buvo paskutiniai metai, kai „Lemon labs“ teikė savo rezultatus. Vėliau ji tapo didelės korporacijos dalimi ir įmonės pasiekimai iš visumos nebeišskiriami.
„Lemon Labs“ komanda anksčiau yra sukūrusi mobiliąsias programėles bendrovėms „Vinted“, „Coffee Inn“, „Teo“, „Akropolis“, „EVP International“ mobiliąją piniginę „Paysera“. Taip pat žaidimą „Mr. Word“, pietų valgiaraščio programėlę „Lunch box“, ir kt.