Į prekybos centrą – su išmaniuoju rankoje

Publikuota: 2015-11-29
Prancūzijos gigantas „Carrefour“ išleido programėlę, vedžiojančią klientus po prekybos centrą, įsidiegė skaitmenines lentynas. Naujausias produktas – galimybė kasdienio vartojimo produktus savaip pagražinti specialioje programėlėje dar parduotuvėje. „Carrefour“ nuotr.
Prancūzijos gigantas „Carrefour“ išleido programėlę, vedžiojančią klientus po prekybos centrą, įsidiegė skaitmenines lentynas. Naujausias produktas – galimybė kasdienio vartojimo produktus savaip pagražinti specialioje programėlėje dar parduotuvėje. „Carrefour“ nuotr.
„Verslo žinios“

Rytoj pirkėjai norės gauti tik jiems skirtus pasiūlymus ir džiaugtis, kad patenkinti net ir įmantriausi įgeidžiai. Tokią ateitį brėžia Žaneta Simonaitytė, „Nielsen“ paslaugų mažmenos tinklams vadovė Baltijos šalims. Anot jos, erdvės naujiems prekybos tinklams ir centrams Lietuvoje netrūksta, tačiau visiems šios rinkos dalyviams teks susidoroti su ateities keliamais iššūkiais ir pateisinti pirkėjų lūkesčius.

„Šiandien pirkėjams svarbiausia apsipirkti vienu ypu ir viską, ko reikia, rasti vienoje parduotuvėje. Taip pat ieškoma plataus žuvų, mėsos, vaisių bei daržovių asortimento, didelio prekių pasirinkimo ir viliamasi, kad pirkinių kokybė atitinka už prekes sumokėtą sumą“, – „Baltic Retail Forum“ konferencijoje pasakoja p. Simonaitytė.

Tačiau ateityje, tikina „Nielsen“ specialistė, bus ir kitokių iššūkių. Anot jos, svarbiausia prekybininkams bus patenkinti pirkėjų norą būti išskirtiniams ir gauti tik jiems skirtus pasiūlymus.

„Pirkėjai norės ne tik viską gauti greičiau, šviežiau ir geriau. Pirkėjai lauks asmeninių pasiūlymų ir norės, kad netgi itin specifiniai jų poreikiai būtų patenkinti“, – įsitikinusi p. Simonaitytė.

Anot jos, asmeninis santykis su pirkėju itin svarbus bus dar ir todėl, kad ateities pirkėjai daugiau klausinės ir pirmiausia visur ieškos naudos sau.

„Pirkėjai klaus, kas jiems iš pasiūlymo, produkto, akcijų, nuolaidų kortelių“, – perspėja specialistė.

Išsitraukti telefoną

Jekaterina Rojaka, DNB banko vyriausioji ekonomistė, Ekonominių tyrimų padalinio vadovė, teigia pastebinti, kad pagrindiniai pokyčiai šiandien vyksta mažmeninės prekybos versle. Nuo 2010 m. Lietuvoje keturis kartus išaugo e. prekybos apimtis, o mobiliojo interneto skverbtis siekia 40%.

„Tikrai netruksime ilgai, kol nuo e. prekybos pereisime prie m. prekybos“, – žada p. Rojaka.

Su tuo sutinka Charlesas Jacksonas, Švedijoje įkurtos „Pricer AB“, siūlančios skaitmeninių lentynų sprendimus, viceprezidentas. Anot jo, daugybė dalykų prekyboje keičiasi itin sparčiai, tad prekybininkams tikras iššūkis spėti koja kojon su besikeičiančiomis technologijomis.

Anot jo, sparčiai išplitę išmanieji telefonai tempia visas sritis į „online“ režimą, prekybos segmentą taip pat. Į fizinę parduotuvę užsukęs pirkėjas neretai žino arba čia pat gali patikrinti, kiek jo norimas daiktas kainuoja internete, kiek – kitose parduotuvėse.

„Kai pirkėjas mato vieną kainą internete, kitą parduotuvėje, jis galvoja, kad jį apgaudinėja, ir mano, jog kaina išpučiama dirbtinai. Juolab kad žinoma, jog pirkėjai tikrina visus kanalus, tačiau mieliausiai perka fizinėse parduotuvėse“, – sako p. Jacksonas.

Jis prekybininkams siūlo atsižvelgti į tai, kad pirkėjai ateina apsiginklavę išmaniaisiais telefonais, ir padaryti jų apsipirkimą patogesnį bei išmanesnį. Tam, anot jo, užtenka programėlės, kuri vestų pirkėją nuo lentynos iki lentynos, matytų, kur jis parduotuvėje yra, leistų rasti produktus, reikalingus konkrečiam receptui.

Pirkti išmaniai

Pirmasis žingsnis, anot p. Jacksono, galėtų būti skaitmeninės etiketės.

„Per ateinančius penkerius metus tokios skaitmeninės etiketės sukels tikrą revoliuciją. Mes turime klientų, kurie kiekvieną rytą keičia po keliolika tūkstančių prekių kainų, ir tokios etiketės leidžia jiems tai daryti greičiau“, – sako p. Jacksonas.

Specialistas pataria prekybininkams išnaudoti NFC (angl. near field communication) technologiją, leidžiančią pirkėjui informaciją apie produktą matyti tiesiog telefone. Šią, sako p. Jacksonas, itin pamėgę japonų prekybininkai. Naujausia technologija leidžia pirkėjui telefone išsirinkti produktą, o lentynoje ima mirksėti jį žyminti etiketė.

Anot „Pricer AB“ viceprezidento, laisvė apsipirkti išmaniai apsilankymą parduotuvėje paverčia itin asmenišku. Vienu geriausių išmaniojo apsipirkimo pavyzdžių jis laiko Prancūzijos mažmeninės prekybos tinklą „Carrefour“. Vienoje savo parduotuvių tinklas įdiegė keliasdešimt tūkstančių skaitmeninių etikečių ir specialiai pirkėjams sukūrė mobiliąją programėlę.

Ši leidžia susidaryti pirkinių sąrašą, o paspaudęs ant reikiamo produkto telefone pirkėjas nuvedamas prie reikiamos lentynos. Programėlėje yra receptų, tad pirkėjai gali išsirinkti, ką gamins vakarienei, ir susirasti visus patiekalui reikalingus produktus.

„Esu tikras, kad per ateinančius kelerius metus tokias skaitmenines lentynas ir tokius pat pavyzdžius matysime ir Baltijos šalyse“, – kalba p. Jacksonas.

Straipsnis publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir VŽ rubrikoje „Premium“ lapkričio 16 d.

Gauk nemokamą TECHNOLOGIJŲ savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Kuria pradžiamokslį, kaip stiprinti kibernetinį saugumą

„Kurk Lietuvai“ projekto dalyviai Krašto apsaugos ministerijoje (KAM) kuria Kibernetinio saugumo vadovą...

Gazelė
2020.01.18
„NEO Finance“ paslaugą „Neopay“ pasiūlė ir Latvijoje

Lietuvos finansų technologijų startuolis „NEO Finance“ žengė į Latviją, kur pasiūlė mokėjimo inicijavimo...

Technologijos
2020.01.17
„Google“ sugalvojo, kaip įvykdyti EK reikalavimus ir iš to dar uždirbti Premium

„Google“, kuriai Europos Komisija (EK) 2018 m. skyrė beveik 5 mlrd. USD baudą (4,3 mlrd. Eur), rado būdą,...

Technologijos
2020.01.16
„Rocket Software“ Vilniuje atidaro kompetencijų centrą

JAV informacinių technologijų bendrovė „Rocket Software“, besispecializuojanti įmonių veiklos modernizavimo...

Technologijos
2020.01.16
„Telia“ pradeda tiekti siaurajuostį daiktų interneto ryšį 1

Bendrovė „Telia Lietuva“ pradeda tiekti siaurajuostį daiktų internetą. Ši technologija, užtikrinanti ryšį su...

Technologijos
2020.01.16
„Fintech“ rinka: ko galime tikėtis 2020-aisiais Premium

Naujos technologijos ir besikeičiantys vartotojų poreikiai pastaraisiais metais sudrebino finansinių paslaugų...

Paslaugos
2020.01.16
I. Survila pardavė beveik visas „Citybirds“ akcijas, „Unicorn Scooters“ – ant prekystalio Premium 1

Paspirtukus gaminančios „Citybirds“ įkūrėjas Ignas Survila pardavė didžiąją dalį turėtų bendrovės akcijų ir...

Technologijos
2020.01.16
Kibernetinėms atakoms per mažų ar neįdomių nėra: kaip apsisaugoti Premium 1

Pusė smulkiojo ir vidutinio verslo (SVV) – 44% bendrovių – nemano, kad galėtų tapti kibernetinių atakų...

Gazelė
2020.01.15
Lietuvoje įkurtas pirmasis „fintech“ verslo klasteris

Lietuvoje sparčiai augantis finansinių technologijų („fintech“) sektorius žengia klasterizacijos...

Technologijos
2020.01.15
„Fima“ už 0,76 mln. Eur modernizuos stebėjimo sistemą Baltarusijos pasienyje 

Iki šių metų pabaigos planuojama atnaujinti Padvarionių užkardos (Bajorų kaimas, Medininkų sen., Vilniaus...

Technologijos
2020.01.15
Įdomiausios parodos „CES 2020“ inovacijos ir prototipai Premium

Kasmetė technologijų paroda CES vis nustebina, pralinksmina, o kartais palieka be žado ir priverčia mintyse...

Technologijos
2020.01.14
„Revolut Bank“ jungiasi prie Lietuvos bankų asociacijos 4

Jungtinės Karalystės finansinių technologijų (fintech) startuolis „Revolut“, Lietuvoje kuriantis...

Finansai
2020.01.14
Startuolis pasikinkė griežtėjančios pinigų plovimo prevencijos idėją Premium 3

Lietuvoje įkurtas reguliavimo technologijų, arba „regtech“, startuolis „Amlyze“ sukūrė pirmą Lietuvoje...

Rinkos
2020.01.14
Steigiamas 900 mln. Eur Inovacijų skatinimo fondas, veiks iki 2040 m. 

Ekonomikos ir inovacijų ministerija siūlo steigti Inovacijų skatinimo fondą,kuris pritrauktų investicijų į...

Pramonė
2020.01.13
„Tele2“ atidarė nuosavą kontaktų centrą

Telekomunikacijų bendrovė „Tele2“ atidarė nuosavą kontaktų centrą, kurio padaliniai įsikūrė Vilniuje ir...

Paslaugos
2020.01.13
Kalėdinėse reklamose – „Telia Lietuvos“ ir „Tele2“ dvikova Premium

Per kalėdinį periodą televizijos transliavo bemaž 7% daugiau reklamos sekundžių, 11% daugiau klipų.

Rinkodara
2020.01.13
Tik 1 iš 14 išradimų Lietuvoje sukuria moterys, siekiama tai pakeisti 2

Siekiant paskatinti moterų verslumą ir pagerinti lyčių balansą inovatorių bendruomenėje, startuoja iniciatyva...

Technologijos
2020.01.13
Pasitraukus „MailChimp“, lietuvių „Omnisend“ patrigubino pajamas Premium 1

Integruotos rinkodaros bendrovė „Omnisend“ pernai gavo apie tris kartus daugiau pajamų nei 2018 m. Įmonės...

Paslaugos
2020.01.13
5 technologijos, pakilusios iš pelenų Premium

Inovatyvias technologijas vartotojų kartais sunkiai priima. Dažnai taip nutinka todėl, kad kartu su nauju...

Technologijos
2020.01.11
Dirbtinio intelekto kūrėjas G. Pekšys: mokslas yra verslo daugiklis Premium

Gediminas Pekšys, matematikas, dirbtinio intelekto sprendimus medicinai kuriančio startuolio „Oxipit“ vadovas...

Laisvalaikis
2020.01.11

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau