Į prekybos centrą – su išmaniuoju rankoje

Publikuota: 2015-11-29
Prancūzijos gigantas „Carrefour“ išleido programėlę, vedžiojančią klientus po prekybos centrą, įsidiegė skaitmenines lentynas. Naujausias produktas – galimybė kasdienio vartojimo produktus savaip pagražinti specialioje programėlėje dar parduotuvėje. „Carrefour“ nuotr.
Prancūzijos gigantas „Carrefour“ išleido programėlę, vedžiojančią klientus po prekybos centrą, įsidiegė skaitmenines lentynas. Naujausias produktas – galimybė kasdienio vartojimo produktus savaip pagražinti specialioje programėlėje dar parduotuvėje. „Carrefour“ nuotr.
„Verslo žinios“

Rytoj pirkėjai norės gauti tik jiems skirtus pasiūlymus ir džiaugtis, kad patenkinti net ir įmantriausi įgeidžiai. Tokią ateitį brėžia Žaneta Simonaitytė, „Nielsen“ paslaugų mažmenos tinklams vadovė Baltijos šalims. Anot jos, erdvės naujiems prekybos tinklams ir centrams Lietuvoje netrūksta, tačiau visiems šios rinkos dalyviams teks susidoroti su ateities keliamais iššūkiais ir pateisinti pirkėjų lūkesčius.

„Šiandien pirkėjams svarbiausia apsipirkti vienu ypu ir viską, ko reikia, rasti vienoje parduotuvėje. Taip pat ieškoma plataus žuvų, mėsos, vaisių bei daržovių asortimento, didelio prekių pasirinkimo ir viliamasi, kad pirkinių kokybė atitinka už prekes sumokėtą sumą“, – „Baltic Retail Forum“ konferencijoje pasakoja p. Simonaitytė.

Tačiau ateityje, tikina „Nielsen“ specialistė, bus ir kitokių iššūkių. Anot jos, svarbiausia prekybininkams bus patenkinti pirkėjų norą būti išskirtiniams ir gauti tik jiems skirtus pasiūlymus.

„Pirkėjai norės ne tik viską gauti greičiau, šviežiau ir geriau. Pirkėjai lauks asmeninių pasiūlymų ir norės, kad netgi itin specifiniai jų poreikiai būtų patenkinti“, – įsitikinusi p. Simonaitytė.

Anot jos, asmeninis santykis su pirkėju itin svarbus bus dar ir todėl, kad ateities pirkėjai daugiau klausinės ir pirmiausia visur ieškos naudos sau.

„Pirkėjai klaus, kas jiems iš pasiūlymo, produkto, akcijų, nuolaidų kortelių“, – perspėja specialistė.

Išsitraukti telefoną

Jekaterina Rojaka, DNB banko vyriausioji ekonomistė, Ekonominių tyrimų padalinio vadovė, teigia pastebinti, kad pagrindiniai pokyčiai šiandien vyksta mažmeninės prekybos versle. Nuo 2010 m. Lietuvoje keturis kartus išaugo e. prekybos apimtis, o mobiliojo interneto skverbtis siekia 40%.

„Tikrai netruksime ilgai, kol nuo e. prekybos pereisime prie m. prekybos“, – žada p. Rojaka.

Su tuo sutinka Charlesas Jacksonas, Švedijoje įkurtos „Pricer AB“, siūlančios skaitmeninių lentynų sprendimus, viceprezidentas. Anot jo, daugybė dalykų prekyboje keičiasi itin sparčiai, tad prekybininkams tikras iššūkis spėti koja kojon su besikeičiančiomis technologijomis.

Anot jo, sparčiai išplitę išmanieji telefonai tempia visas sritis į „online“ režimą, prekybos segmentą taip pat. Į fizinę parduotuvę užsukęs pirkėjas neretai žino arba čia pat gali patikrinti, kiek jo norimas daiktas kainuoja internete, kiek – kitose parduotuvėse.

„Kai pirkėjas mato vieną kainą internete, kitą parduotuvėje, jis galvoja, kad jį apgaudinėja, ir mano, jog kaina išpučiama dirbtinai. Juolab kad žinoma, jog pirkėjai tikrina visus kanalus, tačiau mieliausiai perka fizinėse parduotuvėse“, – sako p. Jacksonas.

Jis prekybininkams siūlo atsižvelgti į tai, kad pirkėjai ateina apsiginklavę išmaniaisiais telefonais, ir padaryti jų apsipirkimą patogesnį bei išmanesnį. Tam, anot jo, užtenka programėlės, kuri vestų pirkėją nuo lentynos iki lentynos, matytų, kur jis parduotuvėje yra, leistų rasti produktus, reikalingus konkrečiam receptui.

Pirkti išmaniai

Pirmasis žingsnis, anot p. Jacksono, galėtų būti skaitmeninės etiketės.

„Per ateinančius penkerius metus tokios skaitmeninės etiketės sukels tikrą revoliuciją. Mes turime klientų, kurie kiekvieną rytą keičia po keliolika tūkstančių prekių kainų, ir tokios etiketės leidžia jiems tai daryti greičiau“, – sako p. Jacksonas.

Specialistas pataria prekybininkams išnaudoti NFC (angl. near field communication) technologiją, leidžiančią pirkėjui informaciją apie produktą matyti tiesiog telefone. Šią, sako p. Jacksonas, itin pamėgę japonų prekybininkai. Naujausia technologija leidžia pirkėjui telefone išsirinkti produktą, o lentynoje ima mirksėti jį žyminti etiketė.

Anot „Pricer AB“ viceprezidento, laisvė apsipirkti išmaniai apsilankymą parduotuvėje paverčia itin asmenišku. Vienu geriausių išmaniojo apsipirkimo pavyzdžių jis laiko Prancūzijos mažmeninės prekybos tinklą „Carrefour“. Vienoje savo parduotuvių tinklas įdiegė keliasdešimt tūkstančių skaitmeninių etikečių ir specialiai pirkėjams sukūrė mobiliąją programėlę.

Ši leidžia susidaryti pirkinių sąrašą, o paspaudęs ant reikiamo produkto telefone pirkėjas nuvedamas prie reikiamos lentynos. Programėlėje yra receptų, tad pirkėjai gali išsirinkti, ką gamins vakarienei, ir susirasti visus patiekalui reikalingus produktus.

„Esu tikras, kad per ateinančius kelerius metus tokias skaitmenines lentynas ir tokius pat pavyzdžius matysime ir Baltijos šalyse“, – kalba p. Jacksonas.

Straipsnis publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir VŽ rubrikoje „Premium“ lapkričio 16 d.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą TECHNOLOGIJŲ savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Google“ investuoja 550 mln. USD į Kinijos e. prekybos milžinę

JAV technologijų gigantė „Google“ investuoja į stambią Kinijos elektroninės prekybos kompaniją „JD.com“.

Ar darbas iš namų – grėsmė įmonės duomenų saugumui? Rėmėjo turinys

Nuolat daugėjant biuro darbuotojų, besirenkančių nuolatos ar retkarčiais dirbti iš namų, darbdaviams tenka...

Kai kurie Slovėnijos prekybos centrai priims bitkoinus 3

Finansinių technologijų startuolis „Eligma“ keliuose Slovėnijos prekybos centruose, veikiančiuose...

Kibernetinis saugumas: kodėl gaisrui svarbu ruoštis iš anksto

Augantis incidentų skaičius, dažnėjantis žalingos programinės įrangos platinimas ir intensyvėjanti...

Technologijos
2018.06.16
Pirmenybę teikia kompiuterio ekranui

Televizorius vis dar užima garbingą vietą daugelio namuose, bet žiūrėti vaizdo transliacijas internete...

Rinkodara
2018.06.16
Interviu su „Telios“ vadovu: nuo ego sistemos – prie ekosistemos Premium

„Telios“ vadovas 49-erių Johanas Dennelindas atvažiavo į Vilnių atidaryti pirmojo „Telios“ paslaugų centro,...

Verslo klasė
2018.06.16
Estų startuolis gavo 50 mln. USD investiciją

Estijos pardavimų ir santykių su klientais programinės įrangos kūrėja „Pipedrive“ pritraukė 50 mln. USD...

Technologijos
2018.06.15
VŽ Metų CEO Juozapavičius: vadovui turi rūpėti, kad darbuotojai būtų laimingi Premium 4

Net ir šiandieniame skubančiame verslo pasaulyje galima veikti lėtai, bet užtikrintai, o rezultatus vertinti...

Vadyba
2018.06.15
Vienas įtakingiausių ICO nuomonės lyderių – apie bendravimą su kriptovaliutų investuotojais 5

Michaelas Suppo, vienas įtakingiausių kriptovaliutų pasaulio nuomonės lyderių, geriau žinomas „Supppoman“...

Rinkos
2018.06.15
Po skandalų traukiasi „Facebook“ aukščiausios grandies vadovai

„Facebook“ paskelbė, kad Elliotas Schrage, socialinio tinklo komunikacijos ir viešosios politikos vadovas, po...

Rinkodara
2018.06.15
Prekybininkai pataikauja X ir Y kartų atstovams, bet jau galvoja ir apie Z kartą Premium

Vartojimo tendencijas stebintys ekspertai sako, kad didieji prekybos centrai turės persitvarkyti,...

Stringant e.sveikatos sistemai, R. Masiulis Registrų centro vadovybę kaltina sabotažu 11

Susisiekimo ministras Rokas Masiulis Registrų centro vadovybės veiksmus reaguojant į stringančią e. sveikatos...

Technologijos
2018.06.14
Musko įmonė „Boring Co“ Čikagoje statys greitaeigę susisiekimo sistemą 7

Elono Musko „Boring Co“ buvo pasirinkta greitaeigės susisiekimo sistemos, sujungsiančios Čikagos centrinį...

Transportas
2018.06.14
Bitkoino kaina kiek atšoko 26

Kelias dienas iš eilės kritusi populiariausios pasaulyje kriptovaliutos – bitkoino – kaina ketvirtadienio...

Rinkos
2018.06.14
„Šviesos konversijos“ plėtra: atidarė filialą Pietų Korėjoje Premium 2

Lazerius gaminanti UAB Mokslinė gamybinė firma „Šviesos konversija“ atidarė atstovybę Pietų Korėjoje, vienoje...

Technologijos
2018.06.14
„Siri“ ir HDTV išradėjas: neprašykite darbuotojų elgtis kūrybiškiau Premium 2

Curtiso Raymondo Carlsono vadovaujamos komandos sukūrė vėliau technologijų milžinės „Apple“ nupirktą...

Technologijos
2018.06.14
Sandoris žlugo: „Telia Lietuva“ neperka DLC 8

Stambus susijungimas Lietuvos technologijų rinkoje žlugo: telekomunikacijų bendrovė „Telia Lietuva“ atsisako...

Technologijos
2018.06.14
Elektrobusai Lietuvoje: perka, bet prioritetas tenka dyzeliui Premium 3

Lyderiaujant Kinijai, elektra varomi autobusai sparčiai plinta pasaulio didmiesčiuose. Lietuvą į pažangiu...

Transportas
2018.06.14
Didysis „Xiaomi“ IPO: nuostoliai ir metama pirštinė „Apple“ Premium 4

Kinijos išmaniųjų telefonų gamintoja „Xiaomi“ ruošiasi skelbti didžiausią nuo 2014 m. viešą akcijų platinimą...

Technologijos
2018.06.13
Lietuvos biotechnologijų sektorius –16 pasaulyje 6

Lietuvą garsinantis biotechnologijų sektorius sulaukė dar vieno pripažinimo pasauliniu mastu – JAV mokslo...

Pramonė
2018.06.13

Verslo žinių pasiūlymai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau