Į prekybos centrą – su išmaniuoju rankoje

Publikuota: 2015-11-29
Prancūzijos gigantas „Carrefour“ išleido programėlę, vedžiojančią klientus po prekybos centrą, įsidiegė skaitmenines lentynas. Naujausias produktas – galimybė kasdienio vartojimo produktus savaip pagražinti specialioje programėlėje dar parduotuvėje. „Carrefour“ nuotr.
Prancūzijos gigantas „Carrefour“ išleido programėlę, vedžiojančią klientus po prekybos centrą, įsidiegė skaitmenines lentynas. Naujausias produktas – galimybė kasdienio vartojimo produktus savaip pagražinti specialioje programėlėje dar parduotuvėje. „Carrefour“ nuotr.
„Verslo žinios“

Rytoj pirkėjai norės gauti tik jiems skirtus pasiūlymus ir džiaugtis, kad patenkinti net ir įmantriausi įgeidžiai. Tokią ateitį brėžia Žaneta Simonaitytė, „Nielsen“ paslaugų mažmenos tinklams vadovė Baltijos šalims. Anot jos, erdvės naujiems prekybos tinklams ir centrams Lietuvoje netrūksta, tačiau visiems šios rinkos dalyviams teks susidoroti su ateities keliamais iššūkiais ir pateisinti pirkėjų lūkesčius.

„Šiandien pirkėjams svarbiausia apsipirkti vienu ypu ir viską, ko reikia, rasti vienoje parduotuvėje. Taip pat ieškoma plataus žuvų, mėsos, vaisių bei daržovių asortimento, didelio prekių pasirinkimo ir viliamasi, kad pirkinių kokybė atitinka už prekes sumokėtą sumą“, – „Baltic Retail Forum“ konferencijoje pasakoja p. Simonaitytė.

Tačiau ateityje, tikina „Nielsen“ specialistė, bus ir kitokių iššūkių. Anot jos, svarbiausia prekybininkams bus patenkinti pirkėjų norą būti išskirtiniams ir gauti tik jiems skirtus pasiūlymus.

„Pirkėjai norės ne tik viską gauti greičiau, šviežiau ir geriau. Pirkėjai lauks asmeninių pasiūlymų ir norės, kad netgi itin specifiniai jų poreikiai būtų patenkinti“, – įsitikinusi p. Simonaitytė.

Anot jos, asmeninis santykis su pirkėju itin svarbus bus dar ir todėl, kad ateities pirkėjai daugiau klausinės ir pirmiausia visur ieškos naudos sau.

„Pirkėjai klaus, kas jiems iš pasiūlymo, produkto, akcijų, nuolaidų kortelių“, – perspėja specialistė.

Išsitraukti telefoną

Jekaterina Rojaka, DNB banko vyriausioji ekonomistė, Ekonominių tyrimų padalinio vadovė, teigia pastebinti, kad pagrindiniai pokyčiai šiandien vyksta mažmeninės prekybos versle. Nuo 2010 m. Lietuvoje keturis kartus išaugo e. prekybos apimtis, o mobiliojo interneto skverbtis siekia 40%.

„Tikrai netruksime ilgai, kol nuo e. prekybos pereisime prie m. prekybos“, – žada p. Rojaka.

Su tuo sutinka Charlesas Jacksonas, Švedijoje įkurtos „Pricer AB“, siūlančios skaitmeninių lentynų sprendimus, viceprezidentas. Anot jo, daugybė dalykų prekyboje keičiasi itin sparčiai, tad prekybininkams tikras iššūkis spėti koja kojon su besikeičiančiomis technologijomis.

Anot jo, sparčiai išplitę išmanieji telefonai tempia visas sritis į „online“ režimą, prekybos segmentą taip pat. Į fizinę parduotuvę užsukęs pirkėjas neretai žino arba čia pat gali patikrinti, kiek jo norimas daiktas kainuoja internete, kiek – kitose parduotuvėse.

„Kai pirkėjas mato vieną kainą internete, kitą parduotuvėje, jis galvoja, kad jį apgaudinėja, ir mano, jog kaina išpučiama dirbtinai. Juolab kad žinoma, jog pirkėjai tikrina visus kanalus, tačiau mieliausiai perka fizinėse parduotuvėse“, – sako p. Jacksonas.

Jis prekybininkams siūlo atsižvelgti į tai, kad pirkėjai ateina apsiginklavę išmaniaisiais telefonais, ir padaryti jų apsipirkimą patogesnį bei išmanesnį. Tam, anot jo, užtenka programėlės, kuri vestų pirkėją nuo lentynos iki lentynos, matytų, kur jis parduotuvėje yra, leistų rasti produktus, reikalingus konkrečiam receptui.

Pirkti išmaniai

Pirmasis žingsnis, anot p. Jacksono, galėtų būti skaitmeninės etiketės.

„Per ateinančius penkerius metus tokios skaitmeninės etiketės sukels tikrą revoliuciją. Mes turime klientų, kurie kiekvieną rytą keičia po keliolika tūkstančių prekių kainų, ir tokios etiketės leidžia jiems tai daryti greičiau“, – sako p. Jacksonas.

Specialistas pataria prekybininkams išnaudoti NFC (angl. near field communication) technologiją, leidžiančią pirkėjui informaciją apie produktą matyti tiesiog telefone. Šią, sako p. Jacksonas, itin pamėgę japonų prekybininkai. Naujausia technologija leidžia pirkėjui telefone išsirinkti produktą, o lentynoje ima mirksėti jį žyminti etiketė.

Anot „Pricer AB“ viceprezidento, laisvė apsipirkti išmaniai apsilankymą parduotuvėje paverčia itin asmenišku. Vienu geriausių išmaniojo apsipirkimo pavyzdžių jis laiko Prancūzijos mažmeninės prekybos tinklą „Carrefour“. Vienoje savo parduotuvių tinklas įdiegė keliasdešimt tūkstančių skaitmeninių etikečių ir specialiai pirkėjams sukūrė mobiliąją programėlę.

Ši leidžia susidaryti pirkinių sąrašą, o paspaudęs ant reikiamo produkto telefone pirkėjas nuvedamas prie reikiamos lentynos. Programėlėje yra receptų, tad pirkėjai gali išsirinkti, ką gamins vakarienei, ir susirasti visus patiekalui reikalingus produktus.

„Esu tikras, kad per ateinančius kelerius metus tokias skaitmenines lentynas ir tokius pat pavyzdžius matysime ir Baltijos šalyse“, – kalba p. Jacksonas.

Straipsnis publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir VŽ rubrikoje „Premium“ lapkričio 16 d.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą TECHNOLOGIJŲ savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
IBM už 1,8 mlrd. USD parduoda „Lotus Notes“ Indijos įmonei, dirbančiai ir Lietuvoje

JAV technologijų milžinė IBM Indijos bendrovei „HCL Technologies“ (HCL), tai pačiai, kuri perima dalį...

Spartaus verslo augimo programos finiše – 11 inovatyvių idėjų Rėmėjo turinys

SEB banko ir tarptautinė konsultacijų UAB „Civitta“ jau antrą kartą rengta Spartaus verslo augimo programa...

„Desico“ per STO pritraukė 1 mln. USD 4

Lietuvos startuolis „Desico“ per pirmąjį vertybinių popierių požymių turinčios kriptovaliutos platinimo...

Rinkos
10:39
Multimilijardinei „Louis Dreyfus Company“ – Lietuvos inžinierių sprendimai Rėmėjo turinys 2

„Fortune 500“ sąrašo 200-uke reitinguojama žemės ūkio ir pramonės grupė „Louis Dreyfus Company“ (LDC) Lietuvą...

Sukūrė platformą, kur smulkiesiems gauti sprendimą užtrunka dvi dienas Premium

„Kaip „užkurti“ naujo prekės ženklo e. parduotuvę?“, „Kaip atgauti pinigus iš skolininkų?“ – keli iš...

„Uber“ pradėjo pasiruošimą IPO 1

Pavėžėjimo paslaugos teikėja „Uber“ JAV reguliuotojui ketvirtadienį JAV Vertybinių popierių ir biržos...

Technologijos
2018.12.08
„Tele2“ už 0,25 mln. Eur atnaujino saloną „Akropolyje“ 8

Šeštadienį mobiliojo ryšio operatorė „Tele2“ atidarė atnaujintą 120 kv. m ploto prekybos saloną Vilniaus...

Prancūzija nebelauks ES sprendimo, kitąmet apmokestins JAV milžines Premium 9

Bruno Le Maire, Prancūzijos finansų ministras ketvirtadienį pareiškė, kad šalis nuo 2019 m. apmokestins...

Technologijos
2018.12.07
Medis.NTAKD.lt: atsakymai apie tabako, alkoholio ir prekursorių kontrolę Rėmėjo turinys

Informaciją apie ūkio subjektų, vykdančių veiklas su narkotinių ir psichotropinių medžiagų prekursoriais,...

Verslo aplinka
2018.12.07
„Panasonic“ šimtmetis: technologijos naujos, tikslai – tie patys Rėmėjo turinys

Kai prieš 100 m. „Panasonic“ įkūrėjas namo rūsyje pradėjo gaminti elektros lempučių lizdus, niekas...

Rinkodara
2018.12.07
Populiariausios šių metų iOS programėlės

„Apple“ paskelbė dažniausiai „iPhone“ naudotojų šiemet atsiunčiamų programėlių sąrašą. Jame dominuoja...

Technologijos
2018.12.06
Estijoje – 100 mln. Eur investicija į duomenų centrą 9

Suomijos ir Estijos kapitalo kompanija „MCF Group Estonia“ netoli Sauė miestelio Estijoje kitais metais...

Technologijos
2018.12.06
„Open Circle Capital“ investuoja į regos technologijų platformą Premium 4

Rizikos kapitalo fondas „Open Circle Capital“ (OCC) investavo 200.000 Eur į UAB „Vision Technologies“ –...

Technologijos
2018.12.06
„Huawei“ CFO sulaikymas purto Azijos technologijų įmonių akcijas 2

Azijos technologijų sektoriaus įmonių, ypač susijusių su Kinijos rinka, akcijos ketvirtadienį griūna po...

Rinkos
2018.12.06
Prisirišimas prie telefono apsaugos jūsų pinigus? Rėmėjo turinys 5

Ko pirmiau pasigestumėte – išmaniojo telefono ar piniginės? Taigi. Mūsų prisirišimas prie išmaniųjų įrenginių...

Technologijos
2018.12.06
Koks jūsų socialinio kredito reitingas? 9

„Laba diena, deja, jūs negalite apsistoti šiame viešbutyje, nes prieš metus socialiniuose tinkluose dalinotės...

Technologijos
2018.12.05
„Amazon“ bando didesnio formato parduotuves be kasų

JAV elektroninės komercijos milžinė „Amazon“, šį sausį Siatle, Vašingtono valstijoje, atidariusi pirmą...

„BaltCap“ kartu su japonais kuria naują 100 mln. Eur fondą 5

100 mln. Eur dydžio „BaltCap“ fondas Japonijos investuotojų pinigus investuos į technologijų bendroves...

Technologijos
2018.12.05
Paskelbtas Lietuvos universitetų ir mokyklų reitingas 3

Žurnalo „Reitingai“ skelbiamuose dalykiniuose universitetų ir kolegijų vertinimų pirmauja Vilniaus...

Mokslas
2018.12.05
„Barclays“ pasitraukimas: nereikia nei panikos, nei saviplakos 24

Daug kas šiandien komentuoja apie „Barclays“ pasitraukimą iš Lietuvos – neva tai nutiko dėl to, kad jau...

Technologijos
2018.12.05

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau