Į prekybos centrą – su išmaniuoju rankoje

Publikuota: 2015-11-29
Prancūzijos gigantas „Carrefour“ išleido programėlę, vedžiojančią klientus po prekybos centrą, įsidiegė skaitmenines lentynas. Naujausias produktas – galimybė kasdienio vartojimo produktus savaip pagražinti specialioje programėlėje dar parduotuvėje. „Carrefour“ nuotr.
Prancūzijos gigantas „Carrefour“ išleido programėlę, vedžiojančią klientus po prekybos centrą, įsidiegė skaitmenines lentynas. Naujausias produktas – galimybė kasdienio vartojimo produktus savaip pagražinti specialioje programėlėje dar parduotuvėje. „Carrefour“ nuotr.
„Verslo žinios“

Rytoj pirkėjai norės gauti tik jiems skirtus pasiūlymus ir džiaugtis, kad patenkinti net ir įmantriausi įgeidžiai. Tokią ateitį brėžia Žaneta Simonaitytė, „Nielsen“ paslaugų mažmenos tinklams vadovė Baltijos šalims. Anot jos, erdvės naujiems prekybos tinklams ir centrams Lietuvoje netrūksta, tačiau visiems šios rinkos dalyviams teks susidoroti su ateities keliamais iššūkiais ir pateisinti pirkėjų lūkesčius.

„Šiandien pirkėjams svarbiausia apsipirkti vienu ypu ir viską, ko reikia, rasti vienoje parduotuvėje. Taip pat ieškoma plataus žuvų, mėsos, vaisių bei daržovių asortimento, didelio prekių pasirinkimo ir viliamasi, kad pirkinių kokybė atitinka už prekes sumokėtą sumą“, – „Baltic Retail Forum“ konferencijoje pasakoja p. Simonaitytė.

Tačiau ateityje, tikina „Nielsen“ specialistė, bus ir kitokių iššūkių. Anot jos, svarbiausia prekybininkams bus patenkinti pirkėjų norą būti išskirtiniams ir gauti tik jiems skirtus pasiūlymus.

„Pirkėjai norės ne tik viską gauti greičiau, šviežiau ir geriau. Pirkėjai lauks asmeninių pasiūlymų ir norės, kad netgi itin specifiniai jų poreikiai būtų patenkinti“, – įsitikinusi p. Simonaitytė.

Anot jos, asmeninis santykis su pirkėju itin svarbus bus dar ir todėl, kad ateities pirkėjai daugiau klausinės ir pirmiausia visur ieškos naudos sau.

„Pirkėjai klaus, kas jiems iš pasiūlymo, produkto, akcijų, nuolaidų kortelių“, – perspėja specialistė.

Išsitraukti telefoną

Jekaterina Rojaka, DNB banko vyriausioji ekonomistė, Ekonominių tyrimų padalinio vadovė, teigia pastebinti, kad pagrindiniai pokyčiai šiandien vyksta mažmeninės prekybos versle. Nuo 2010 m. Lietuvoje keturis kartus išaugo e. prekybos apimtis, o mobiliojo interneto skverbtis siekia 40%.

„Tikrai netruksime ilgai, kol nuo e. prekybos pereisime prie m. prekybos“, – žada p. Rojaka.

Su tuo sutinka Charlesas Jacksonas, Švedijoje įkurtos „Pricer AB“, siūlančios skaitmeninių lentynų sprendimus, viceprezidentas. Anot jo, daugybė dalykų prekyboje keičiasi itin sparčiai, tad prekybininkams tikras iššūkis spėti koja kojon su besikeičiančiomis technologijomis.

Anot jo, sparčiai išplitę išmanieji telefonai tempia visas sritis į „online“ režimą, prekybos segmentą taip pat. Į fizinę parduotuvę užsukęs pirkėjas neretai žino arba čia pat gali patikrinti, kiek jo norimas daiktas kainuoja internete, kiek – kitose parduotuvėse.

„Kai pirkėjas mato vieną kainą internete, kitą parduotuvėje, jis galvoja, kad jį apgaudinėja, ir mano, jog kaina išpučiama dirbtinai. Juolab kad žinoma, jog pirkėjai tikrina visus kanalus, tačiau mieliausiai perka fizinėse parduotuvėse“, – sako p. Jacksonas.

Jis prekybininkams siūlo atsižvelgti į tai, kad pirkėjai ateina apsiginklavę išmaniaisiais telefonais, ir padaryti jų apsipirkimą patogesnį bei išmanesnį. Tam, anot jo, užtenka programėlės, kuri vestų pirkėją nuo lentynos iki lentynos, matytų, kur jis parduotuvėje yra, leistų rasti produktus, reikalingus konkrečiam receptui.

Pirkti išmaniai

Pirmasis žingsnis, anot p. Jacksono, galėtų būti skaitmeninės etiketės.

„Per ateinančius penkerius metus tokios skaitmeninės etiketės sukels tikrą revoliuciją. Mes turime klientų, kurie kiekvieną rytą keičia po keliolika tūkstančių prekių kainų, ir tokios etiketės leidžia jiems tai daryti greičiau“, – sako p. Jacksonas.

Specialistas pataria prekybininkams išnaudoti NFC (angl. near field communication) technologiją, leidžiančią pirkėjui informaciją apie produktą matyti tiesiog telefone. Šią, sako p. Jacksonas, itin pamėgę japonų prekybininkai. Naujausia technologija leidžia pirkėjui telefone išsirinkti produktą, o lentynoje ima mirksėti jį žyminti etiketė.

Anot „Pricer AB“ viceprezidento, laisvė apsipirkti išmaniai apsilankymą parduotuvėje paverčia itin asmenišku. Vienu geriausių išmaniojo apsipirkimo pavyzdžių jis laiko Prancūzijos mažmeninės prekybos tinklą „Carrefour“. Vienoje savo parduotuvių tinklas įdiegė keliasdešimt tūkstančių skaitmeninių etikečių ir specialiai pirkėjams sukūrė mobiliąją programėlę.

Ši leidžia susidaryti pirkinių sąrašą, o paspaudęs ant reikiamo produkto telefone pirkėjas nuvedamas prie reikiamos lentynos. Programėlėje yra receptų, tad pirkėjai gali išsirinkti, ką gamins vakarienei, ir susirasti visus patiekalui reikalingus produktus.

„Esu tikras, kad per ateinančius kelerius metus tokias skaitmenines lentynas ir tokius pat pavyzdžius matysime ir Baltijos šalyse“, – kalba p. Jacksonas.

Straipsnis publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir VŽ rubrikoje „Premium“ lapkričio 16 d.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„Uber“ vis drąsiau žvalgosi į dangų, nesnaudžia ir konkurentai Premium

JAV San Diego mieste jau šią vasarą turėtų pradėti skraidyti nepilotuojamos kompanijos „Uber“ skraidyklės,...

Kinija siekia sutrikdyti protestus Honkonge atakuodama „Telegram“ serverius Premium

Pastarąsias kelias dienas Honkongą drebina didžiuliai protestai, nukreipti prieš siūlomą ekstradicijos į...

Paslaugos
2019.06.14
Lietuvių „Pixelmator Photo“ laimėjo „Apple“ dizaino apdovanojimą 7

Kasmetiniuose „Apple“ dizaino apdovanojimuose šiemet vėl triumfavo lietuvių bendrovė „Pixelmator Team“ ir jos...

Paslaugos
2019.06.14
„Facebook“ pasisamdė bankų lobistą, ruošiasi kriptovaliutos paleidimui

Socialinis tinklas „Facebook“ pasisamdė britų bankų lobistą. Taip bendrovė Europoje ruošiasi politiniams ir...

Vadyba
2019.06.14
„Nortal“ į priekį varė įsigijimai ir naujos rinkos

Estijos kapitalo technologijų kompanija „Nortal“, Lietuvoje valdanti tokio paties pavadinimo įmonę, pernai...

„Foxconn“ ramina „Apple“: turime pakankamai fabrikų ne Kinijoje Premium 1

JAV ir Kinijos prekybos karui intensyvėjant, pasaulio fabriku vadinama Taivano užsakomosios gamybos milžinė...

Seimas patvirtino startuolio sąvoką, ministerija imasi opcionų 4

Seimas pritarė Ekonomikos ir inovacijų ministerijos teiktam startuolio apibrėžimui. Smulkiojo ir vidutinio...

Paslaugos
2019.06.13
Kauniečių „Rubbee“ pritraukė 1,6 mln. Eur finansavimą Premium 5

Jauna Kauno UAB „Rubbee“, sukūrusi prie dviračio montuojamą elektrinę pavarą, ir nuo pirmojo modelio...

Paslaugos
2019.06.13
„Telia Lietuva“ atnaujino prekės ženklo šūkį 17

Telekomunikacijų bendrovė „Telia Lietuva“ nuo šiol naudos naują šūkį – „Įdomiau – tik gyvenimas“. Su šiuo...

Rinkodara
2019.06.13
30% „fintech“ įmonių Lietuvoje – neveiklios 16

Lietuva Rytų Europos regione bando susikurti finansinių technologijų („Fintech”) centro įvaizdį, į šalį viena...

Rinkos
2019.06.13
RC sistemų sutrikimai: vartotojai vis dar negali prisijungti 9

Trečiadienį apie vidurdienį buvo sutrikęs Registrų centro informacinių sistemų darbas. Įstaigos atstovai...

Paslaugos
2019.06.12
RRT sumažino tarptinklinio ryšio paslaugų priemokas 2

Ryšių reguliavimo tarnyba (RRT) praneša, kad nuo 2019 m. birželio 15 d. Lietuvos vartotojai, keliaudami po ES...

Paslaugos
2019.06.12
Valstybinė duomenų apsaugos inspekcija pradėjo įmonės „D-Link“ tyrimą 15

Valstybinė duomenų apsaugos inspekcija, reaguodama į Nacionalinio kibernetinio saugumo centro paskelbtą...

Verslo aplinka
2019.06.11
„Fima“ nusitaikė į 100 mln. Eur pajamas 1

Išmaniųjų sprendimų grupė „Fima“ 2018 m. gavo 83 mln. Eur pajamų – 27% daugiau nei ankstesniais metais, o jos...

Technologijos
2019.06.10
Finansavimą plėtrai gali gauti ir televizijoje, bet namų darbų vis tiek reikia Premium

Smulkieji, norintys auginti verslą, turi bandyti visus įmanomus būdus finansavimui pritraukti. Tačiau net jei...

Gazelė
2019.06.10
Lietuvos įmonės galės dalyvauti NASA akceleravimo programoje 

Inovatyvios šalies įmonės, kuriančios sprendimus kosmoso industrijai, galės dalyvauti NASA akceleravimo...

Paslaugos
2019.06.09
„Huawei“: technologijų lyderis ar karo įrankis? Premium

Etiopijos sostinės Adis Abebos centre stovi įspūdingos architektūros pastatas. Ketverius metus statytas,...

Verslo klasė
2019.06.08
Naujas medžiagas statyboms kurianti GRH LT pasirašė milijoninę sutartį su LVPA

UAB GRH LT, Monako kapitalo įmonė 2018 m. Lietuvoje įkūrusi antrinę įmonę, su Lietuvos verslo paramos...

Paslaugos
2019.06.08
Amerika nori žinoti, ką atvykėlis rašinėja „Facebooke“ Premium 4

Asmenys, siekiantys gauti JAV vizą, nuo šiol privalo pateikti JAV imigracijos pareigūnams informaciją apie...

Paslaugos
2019.06.07
M. Vestager: technologijų milžinams su rinkos galia turi ateiti ir atsakomybė

Margrethe Vestager, už konkurenciją atsakinga Europos Komisijos (EK) narė, sako, kad pasaulio technologijų...

Verslo aplinka
2019.06.07

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau