Į prekybos centrą – su išmaniuoju rankoje

Publikuota: 2015-11-29
Prancūzijos gigantas „Carrefour“ išleido programėlę, vedžiojančią klientus po prekybos centrą, įsidiegė skaitmenines lentynas. Naujausias produktas – galimybė kasdienio vartojimo produktus savaip pagražinti specialioje programėlėje dar parduotuvėje. „Carrefour“ nuotr.
Prancūzijos gigantas „Carrefour“ išleido programėlę, vedžiojančią klientus po prekybos centrą, įsidiegė skaitmenines lentynas. Naujausias produktas – galimybė kasdienio vartojimo produktus savaip pagražinti specialioje programėlėje dar parduotuvėje. „Carrefour“ nuotr.
„Verslo žinios“

Rytoj pirkėjai norės gauti tik jiems skirtus pasiūlymus ir džiaugtis, kad patenkinti net ir įmantriausi įgeidžiai. Tokią ateitį brėžia Žaneta Simonaitytė, „Nielsen“ paslaugų mažmenos tinklams vadovė Baltijos šalims. Anot jos, erdvės naujiems prekybos tinklams ir centrams Lietuvoje netrūksta, tačiau visiems šios rinkos dalyviams teks susidoroti su ateities keliamais iššūkiais ir pateisinti pirkėjų lūkesčius.

„Šiandien pirkėjams svarbiausia apsipirkti vienu ypu ir viską, ko reikia, rasti vienoje parduotuvėje. Taip pat ieškoma plataus žuvų, mėsos, vaisių bei daržovių asortimento, didelio prekių pasirinkimo ir viliamasi, kad pirkinių kokybė atitinka už prekes sumokėtą sumą“, – „Baltic Retail Forum“ konferencijoje pasakoja p. Simonaitytė.

Tačiau ateityje, tikina „Nielsen“ specialistė, bus ir kitokių iššūkių. Anot jos, svarbiausia prekybininkams bus patenkinti pirkėjų norą būti išskirtiniams ir gauti tik jiems skirtus pasiūlymus.

„Pirkėjai norės ne tik viską gauti greičiau, šviežiau ir geriau. Pirkėjai lauks asmeninių pasiūlymų ir norės, kad netgi itin specifiniai jų poreikiai būtų patenkinti“, – įsitikinusi p. Simonaitytė.

Anot jos, asmeninis santykis su pirkėju itin svarbus bus dar ir todėl, kad ateities pirkėjai daugiau klausinės ir pirmiausia visur ieškos naudos sau.

„Pirkėjai klaus, kas jiems iš pasiūlymo, produkto, akcijų, nuolaidų kortelių“, – perspėja specialistė.

Išsitraukti telefoną

Jekaterina Rojaka, DNB banko vyriausioji ekonomistė, Ekonominių tyrimų padalinio vadovė, teigia pastebinti, kad pagrindiniai pokyčiai šiandien vyksta mažmeninės prekybos versle. Nuo 2010 m. Lietuvoje keturis kartus išaugo e. prekybos apimtis, o mobiliojo interneto skverbtis siekia 40%.

„Tikrai netruksime ilgai, kol nuo e. prekybos pereisime prie m. prekybos“, – žada p. Rojaka.

Su tuo sutinka Charlesas Jacksonas, Švedijoje įkurtos „Pricer AB“, siūlančios skaitmeninių lentynų sprendimus, viceprezidentas. Anot jo, daugybė dalykų prekyboje keičiasi itin sparčiai, tad prekybininkams tikras iššūkis spėti koja kojon su besikeičiančiomis technologijomis.

Anot jo, sparčiai išplitę išmanieji telefonai tempia visas sritis į „online“ režimą, prekybos segmentą taip pat. Į fizinę parduotuvę užsukęs pirkėjas neretai žino arba čia pat gali patikrinti, kiek jo norimas daiktas kainuoja internete, kiek – kitose parduotuvėse.

„Kai pirkėjas mato vieną kainą internete, kitą parduotuvėje, jis galvoja, kad jį apgaudinėja, ir mano, jog kaina išpučiama dirbtinai. Juolab kad žinoma, jog pirkėjai tikrina visus kanalus, tačiau mieliausiai perka fizinėse parduotuvėse“, – sako p. Jacksonas.

Jis prekybininkams siūlo atsižvelgti į tai, kad pirkėjai ateina apsiginklavę išmaniaisiais telefonais, ir padaryti jų apsipirkimą patogesnį bei išmanesnį. Tam, anot jo, užtenka programėlės, kuri vestų pirkėją nuo lentynos iki lentynos, matytų, kur jis parduotuvėje yra, leistų rasti produktus, reikalingus konkrečiam receptui.

Pirkti išmaniai

Pirmasis žingsnis, anot p. Jacksono, galėtų būti skaitmeninės etiketės.

„Per ateinančius penkerius metus tokios skaitmeninės etiketės sukels tikrą revoliuciją. Mes turime klientų, kurie kiekvieną rytą keičia po keliolika tūkstančių prekių kainų, ir tokios etiketės leidžia jiems tai daryti greičiau“, – sako p. Jacksonas.

Specialistas pataria prekybininkams išnaudoti NFC (angl. near field communication) technologiją, leidžiančią pirkėjui informaciją apie produktą matyti tiesiog telefone. Šią, sako p. Jacksonas, itin pamėgę japonų prekybininkai. Naujausia technologija leidžia pirkėjui telefone išsirinkti produktą, o lentynoje ima mirksėti jį žyminti etiketė.

Anot „Pricer AB“ viceprezidento, laisvė apsipirkti išmaniai apsilankymą parduotuvėje paverčia itin asmenišku. Vienu geriausių išmaniojo apsipirkimo pavyzdžių jis laiko Prancūzijos mažmeninės prekybos tinklą „Carrefour“. Vienoje savo parduotuvių tinklas įdiegė keliasdešimt tūkstančių skaitmeninių etikečių ir specialiai pirkėjams sukūrė mobiliąją programėlę.

Ši leidžia susidaryti pirkinių sąrašą, o paspaudęs ant reikiamo produkto telefone pirkėjas nuvedamas prie reikiamos lentynos. Programėlėje yra receptų, tad pirkėjai gali išsirinkti, ką gamins vakarienei, ir susirasti visus patiekalui reikalingus produktus.

„Esu tikras, kad per ateinančius kelerius metus tokias skaitmenines lentynas ir tokius pat pavyzdžius matysime ir Baltijos šalyse“, – kalba p. Jacksonas.

Straipsnis publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir VŽ rubrikoje „Premium“ lapkričio 16 d.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą TECHNOLOGIJŲ savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Nišą verslui atvėrė nauji ES reikalavimai statyboms Premium

Prieš porą metų įsigaliojęs ES reglamentas, nurodantis, kad visi naujai projektuojami pastatai privalo...

Technologijos
2018.10.18
„Lietuvos energija“ ieško 500 inovacijų idėjų

UAB „Lietuvos energija“ inovacijų pritraukimo praktikas iš įmonių grupės bendrovių buria po viena vėliava ir...

Energetika
2018.10.18
„Tele2“ pajamos augo 13,6% 

Bendrovės pajamos trečiąjį 2018 m. ketvirtį, lyginant su tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu, padidėjo 13,6%...

Technologijos
2018.10.18
„Primo Interactive“ steigia biurą Vilniuje 2

„Workland“ verslo centre Vilniuje rugsėjo 19 d. atidarytas pirmasis Jungtinėje Karalystėje įsikūrusios...

Technologijos
2018.10.18
„Zedge“ Lietuvoje ieško savarankiškų inovatorių Premium

„Zedge“, Norvegijoje įkurta bendrovė, kurios akcijomis prekiaujama Niujorko biržoje ir kuri valdo vieną...

Technologijos
2018.10.18
Dalis „Facebook“ akcininkų sieks Zuckerbergo atstatydinimo 1

Dalis to paties pavadinimo socialinį tinklą valdančios „Facebook Inc.“ akcininkų trečiadienį pareiškė norą...

Technologijos
2018.10.18
Lietuvio ir švedo vos prieš metus įkurtas startuolis „Mavenoid“ gavo 2 mln. USD investiciją Premium 4

Lietuvio Gintauto Miliausko ir švedo Shahano Liljos vos prieš metus įkurtas techninės įrangos diagnostikos...

Technologijos
2018.10.17
„Netflix“ rezultatai pranoko Volstrito lūkesčius

JAV interneto televizijos paslaugų bendrovės „Netflix“ akcijų kaina trečiadienį šoktelėjo 4% po to, kai...

Rinkos
2018.10.17
SAP konferencijoje - apie pokyčius, kurie laukia Lietuvos verslo Rėmėjo turinys 4

SAP išmaniojo verslo dienoje  bus  kalbama apie tai, kodėl sėkmingai veikiančios bendrovės tampa vis labiau...

Technologijos
2018.10.17
Londone pristatytas naujasis „Huawei Mate 20“ 4

„Huawei“ Londone antradienį pristatė naujausią savo flagmaną „Huawei Mate 20“. 

Technologijos
2018.10.16
„Barbora“ plečiasi Estijoje

Didžiausia Baltijos šalyse elektroninė maisto ir kasdienių prekių parduotuvė „Barbora“ pradeda veiklą...

Lietuva kriptovaliutų sektorių stato į rėmus – bendruomenė ūžia Premium 4

Lietuvos valdžios institucijų bandymą reguliuoti šalies kriptovaliutų sektorių bendruomenė vadina pertekliniu...

Rinkos
2018.10.16
„Alna“ vieną grupės įmonių parduoda „Vorui Consulting“ 5

Viena didžiausių ir seniausių Lietuvos informacinių technologijų įmonių „Alna“ tęsia grupės struktūros...

Rinkos
2018.10.16
Investuotojus pasitinka gerai paruošę namų darbus Rėmėjo turinys

Lietuva pasaulinėje ekonomikoje stengiasi įsitvirtinti kaip stipri informacinių ryšių technologijų (IRT)...

Technologijos
2018.10.16
Mirė vienas iš „Microsoft“ įkūrėjų 4

Mirė Paulas Allenas, vienas iš „Microsoft“ įkūrėjų. Pranešama, kad 65 metų verslininkas ilgai kovojo su...

Technologijos
2018.10.16
Suaugusiųjų karjeros pokyčiams startą duoda programavimo mokykla Rėmėjo turinys 4

Tobulėjant technologijoms ir vyraujant jaunumo kultui vyresnio amžiaus žmonės, šiandieninei darbo rinkai...

Technologijos
2018.10.16
„ACME grupė“ keičia vadovybę: akcininkai traukiasi Premium 4

UAB „ACME grupė“ generaliniu direktoriumi nuo 2019 m. sausio 1 d. dirbs Sergejus Artemiukas, dabartinis...

Vadyba
2018.10.15
„Mobilieji mokėjimai“ su MoQ žengia į „Caffeine“ tinklą 3

Prie mobiliųjų mokėjimų platformos „MoQ“ prisijungė 30-ies kavinių tinklas „Caffeine“. Tai antras didžiausias...

Technologijos
2018.10.15
Verslas iš mokslo nori įsigyti paslaugų už 2,5 mln. Eur

„Inočekiai“ – bene populiariausia priemonė, skatinanti bendradarbiausti verslą ir mokslą, įgauna pagreitį,...

Technologijos
2018.10.15
„Maxima“ siūlys savo įrankį atsiskaitantiems mobiliaisiais Premium 19

Po daugiau nei metus trukusio kūrybinio proceso „Maxima“ rengiasi pristatyti savo naująjį lojalumo įrankį –...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau