Darbalaukio apipavidalinimais startuolis pritraukė 1 mln. vartotojų

Publikuota: 2015-11-09
Aleksejus Lartejus, telefonų aplinkas keičiančios „AirThemes“ vadovas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Aleksejus Lartejus, telefonų aplinkas keičiančios „AirThemes“ vadovas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Startuolis „AirThemes“ siūlo matyti ne įprastas piktogramas savo mobiliajame telefone, bet , pavyzdžiui, mėgiamo žaidimo aplinką. Taip per metus jam pavyko pritraukti 1 mln. žmonių.

„Dabar esame toje stadijoje, kai naujų vartotojų kiekis kasdien išauga 10.000-15.000“, – VŽ sako Aleksejus Lartejus, Vilniuje įsikūrusios bendrovės vadovas.

Programėlių parduotuvėje „Google Play“ galima rasti aibę aplikacijų, kurios leidžia vietoje tradicinių žinučių, laikrodžio, vaizdo kameros ir kitų piktogramų matyti įvairius apipavidalinimus. Todėl idėja keisti operacinės sistemos (OS) aplinkas gali pasirodyti sena ir neturinti potencialo atnešti pelno. Tačiau „AirThemes“ unikalumas slypi tame, kad tai yra rinkodaros projektas, o ne kelių IT specialistų naivus siekis padaryti tą patį, bet gražiau.

Beje, programėlė veikia tik atviro kodo „Android“ OS turinčiuose įrenginiuose, o pritaikyti „Apple“ įrenginiuose esančiai iOS kol kas neplanuojama dėl per mažo pritaikymo lygio prie sistemos.

Bendradarbiauja su žymiais prekės ženklais

Dėl kiekvienos operacinės sistemos aplinkos sukūrimo bendrovė derasi su žymiais prekės ženklais ir įsiklauso į jų keliamas sąlygas. Taip galiausiai gimsta ne tik kitokia išvaizda, bet ir rinkodaros tikslais pasitarnaujanti idėja.

Programėlės vartotojų kiekio augimas paspartėjo prieš porą savaičių, kai buvo pristatytos žaidimų mobiliesiems įrenginiams „Candy Crush Saga“ ir „Shadow Fight 2“ aplinkos. Pastarasis žaidimas šiuo metu yra vienas populiariausių Rusijoje ir aplinkinėse valstybėse. Ponas Lartejus sako, kad verslo pradžiai bendradarbiavimas su žaidimų bendrovėmis pasirinktas dėl turimo kontaktų rato ir spartaus augimo galimybių. Vėliau galima laukti ir labiau tradicinių verslų aplinkos temų.

„Mes kalbamės su tradiciniais prekės ženklais, kurie nebūtinai yra susiję su mobiliaisiais telefonais, jau galime parodyti, su kuo bendradarbiaujame, tai padeda ieškant naujų klientų“, – sako pašnekovas.

Anot jo, derybų trukmė priklauso nuo prekės ženklo ir įmonės dydžio. Greičiausiai pasiektas susitarimas truko 1 mėnesį nuo pirmo kontakto iki sutarties pasirašymo, o ilgiausiai sąlygas teko derinti 8 mėnesius.

„Iš pradžių aplinkų kūrimui reikėjo padaryti struktūrą. Dabar kiekvienai temai 80% funkcionalumo jau turime, todėl darbai su pilnu testavimu trunka nuo 6 iki 8 savaičių. Šiuo metu sunkiausia proceso dalis yra rasti partnerius“, – aiškina vadovas.

Augimą lemia patirtis

Ponas Lartejus šioje srityje nėra naujokas ir savo pavyzdžiu paneigia visuomenėje sklandančią nuomonę, kad IT startuolius kuria tik jaunuoliai, kuriuos dažniausiai sutiksite populiariose kavinėse. Jis technologijų mobiliesiems srityje dirba 7 metus, yra prisidėjęs prie verslininko Ilja Laurso startuolio „GetJar“ sėkmės istorijos sukūrimo. Vadovo teigimu, pritraukti daugiau nei 1 mln. vartotojų nuo praėjusių metų rugpjūčio pavyko dėl patirties ir gebėjimo agresyviai veržtis į rinką. Tiesa, paklaustas, kada jo bendrovė galėtų tapti pelninga, p. Lartėjus pradeda juoktis ir sako, kad tai tikrai planuojama, tačiau apie grąžą šiuo metu kalbėti dar anksti.

180.000 Eur į „AirThemes“ jau yra investavęs p. Laurso rizikos kapitalo fondas „Nextury Ventures“, taip pat verslo angelai iš Silicio slėnio, tačiau jų investicijos suma nėra atskleidžiama.

Turėti vartotojų neužtenka

Verslininkas pastebi, kad dėl įvykusios slinkties Silicio slėnyje, į startuolių rojų tik su augančiu vartotojų kieku bilieto bendrovės jau nebegauna. Todėl ir ši įmonė persikelti pas investuotojus į JAV neskuba, bet svarsto apie žmogų ten naujų lėšų pritraukimui.

„Iki šiol sėkmės formulė Silicio slėnyje buvo vartotojų skaičius, pagal jį buvo vertinamos bendrovės ir pasirenkamos investicijos. Šiais metais žmonės jau klausia ir to, kiek iš vartotojų bazės sugeneruojama pinigų, kokios pajamos bus ateityje. Startuoliams ši slinktis apsunkino gyvenimą, bet tai yra teisingas kelias“, – sako verslininkas.

Pati bendrovė dar vis išgyvena verslo modelio paieškų laikotarpį ir eksperimentuoja su reklama bei specifinių paslaugų apmokestinimu.

„Šiuo metu bandome skirtingus verslo modelius. Vienas jų – reklama, kurią galėtume rodyti temose. Taip pat siūlome papildomą turinį: programėlę galite parsisiųsti nemokamai, bet jos pakeitimai yra apmokestinami. Taip padarėme su „Candy Crush Saga“, – aiškina vadovas.

Gauk nemokamą TECHNOLOGIJŲ savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Analitikai jau regi 2 trln. USD „Apple“ kapitalizaciją

JAV technologijų milžinė „Apple“, kuri jau dabar yra didžiausia JAV įmonė pagal savo rinkos vertę...

Rinkos
2020.01.20
Kuria pradžiamokslį, kaip stiprinti kibernetinį saugumą

„Kurk Lietuvai“ projekto dalyviai Krašto apsaugos ministerijoje (KAM) kuria Kibernetinio saugumo vadovą...

Gazelė
2020.01.18
„NEO Finance“ paslaugą „Neopay“ pasiūlė ir Latvijoje

Lietuvos finansų technologijų startuolis „NEO Finance“ žengė į Latviją, kur pasiūlė mokėjimo inicijavimo...

Technologijos
2020.01.17
„Google“ sugalvojo, kaip įvykdyti EK reikalavimus ir iš to dar uždirbti Premium

„Google“, kuriai Europos Komisija (EK) 2018 m. skyrė beveik 5 mlrd. USD baudą (4,3 mlrd. Eur), rado būdą,...

Technologijos
2020.01.16
„Rocket Software“ Vilniuje atidaro kompetencijų centrą

JAV informacinių technologijų bendrovė „Rocket Software“, besispecializuojanti įmonių veiklos modernizavimo...

Technologijos
2020.01.16
„Telia“ pradeda tiekti siaurajuostį daiktų interneto ryšį 1

Bendrovė „Telia Lietuva“ pradeda tiekti siaurajuostį daiktų internetą. Ši technologija, užtikrinanti ryšį su...

Technologijos
2020.01.16
„Fintech“ rinka: ko galime tikėtis 2020-aisiais Premium

Naujos technologijos ir besikeičiantys vartotojų poreikiai pastaraisiais metais sudrebino finansinių paslaugų...

Paslaugos
2020.01.16
I. Survila pardavė beveik visas „Citybirds“ akcijas, „Unicorn Scooters“ – ant prekystalio Premium 1

Paspirtukus gaminančios „Citybirds“ įkūrėjas Ignas Survila pardavė didžiąją dalį turėtų bendrovės akcijų ir...

Technologijos
2020.01.16
Kibernetinėms atakoms per mažų ar neįdomių nėra: kaip apsisaugoti Premium 1

Pusė smulkiojo ir vidutinio verslo (SVV) – 44% bendrovių – nemano, kad galėtų tapti kibernetinių atakų...

Gazelė
2020.01.15
Lietuvoje įkurtas pirmasis „fintech“ verslo klasteris

Lietuvoje sparčiai augantis finansinių technologijų („fintech“) sektorius žengia klasterizacijos...

Technologijos
2020.01.15
„Fima“ už 0,76 mln. Eur modernizuos stebėjimo sistemą Baltarusijos pasienyje 

Iki šių metų pabaigos planuojama atnaujinti Padvarionių užkardos (Bajorų kaimas, Medininkų sen., Vilniaus...

Technologijos
2020.01.15
Įdomiausios parodos „CES 2020“ inovacijos ir prototipai Premium

Kasmetė technologijų paroda CES vis nustebina, pralinksmina, o kartais palieka be žado ir priverčia mintyse...

Technologijos
2020.01.14
„Revolut Bank“ jungiasi prie Lietuvos bankų asociacijos 4

Jungtinės Karalystės finansinių technologijų (fintech) startuolis „Revolut“, Lietuvoje kuriantis...

Finansai
2020.01.14
Startuolis pasikinkė griežtėjančios pinigų plovimo prevencijos idėją Premium 3

Lietuvoje įkurtas reguliavimo technologijų, arba „regtech“, startuolis „Amlyze“ sukūrė pirmą Lietuvoje...

Rinkos
2020.01.14
Steigiamas 900 mln. Eur Inovacijų skatinimo fondas, veiks iki 2040 m. 

Ekonomikos ir inovacijų ministerija siūlo steigti Inovacijų skatinimo fondą,kuris pritrauktų investicijų į...

Pramonė
2020.01.13
„Tele2“ atidarė nuosavą kontaktų centrą

Telekomunikacijų bendrovė „Tele2“ atidarė nuosavą kontaktų centrą, kurio padaliniai įsikūrė Vilniuje ir...

Paslaugos
2020.01.13
Kalėdinėse reklamose – „Telia Lietuvos“ ir „Tele2“ dvikova Premium

Per kalėdinį periodą televizijos transliavo bemaž 7% daugiau reklamos sekundžių, 11% daugiau klipų.

Rinkodara
2020.01.13
Tik 1 iš 14 išradimų Lietuvoje sukuria moterys, siekiama tai pakeisti 2

Siekiant paskatinti moterų verslumą ir pagerinti lyčių balansą inovatorių bendruomenėje, startuoja iniciatyva...

Technologijos
2020.01.13
Pasitraukus „MailChimp“, lietuvių „Omnisend“ patrigubino pajamas Premium 1

Integruotos rinkodaros bendrovė „Omnisend“ pernai gavo apie tris kartus daugiau pajamų nei 2018 m. Įmonės...

Paslaugos
2020.01.13
5 technologijos, pakilusios iš pelenų Premium

Inovatyvias technologijas vartotojų kartais sunkiai priima. Dažnai taip nutinka todėl, kad kartu su nauju...

Technologijos
2020.01.11

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau