Darbalaukio apipavidalinimais startuolis pritraukė 1 mln. vartotojų

Publikuota: 2015-11-09
Aleksejus Lartejus, telefonų aplinkas keičiančios „AirThemes“ vadovas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Aleksejus Lartejus, telefonų aplinkas keičiančios „AirThemes“ vadovas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Startuolis „AirThemes“ siūlo matyti ne įprastas piktogramas savo mobiliajame telefone, bet , pavyzdžiui, mėgiamo žaidimo aplinką. Taip per metus jam pavyko pritraukti 1 mln. žmonių.

„Dabar esame toje stadijoje, kai naujų vartotojų kiekis kasdien išauga 10.000-15.000“, – VŽ sako Aleksejus Lartejus, Vilniuje įsikūrusios bendrovės vadovas.

Programėlių parduotuvėje „Google Play“ galima rasti aibę aplikacijų, kurios leidžia vietoje tradicinių žinučių, laikrodžio, vaizdo kameros ir kitų piktogramų matyti įvairius apipavidalinimus. Todėl idėja keisti operacinės sistemos (OS) aplinkas gali pasirodyti sena ir neturinti potencialo atnešti pelno. Tačiau „AirThemes“ unikalumas slypi tame, kad tai yra rinkodaros projektas, o ne kelių IT specialistų naivus siekis padaryti tą patį, bet gražiau.

Beje, programėlė veikia tik atviro kodo „Android“ OS turinčiuose įrenginiuose, o pritaikyti „Apple“ įrenginiuose esančiai iOS kol kas neplanuojama dėl per mažo pritaikymo lygio prie sistemos.

Bendradarbiauja su žymiais prekės ženklais

Dėl kiekvienos operacinės sistemos aplinkos sukūrimo bendrovė derasi su žymiais prekės ženklais ir įsiklauso į jų keliamas sąlygas. Taip galiausiai gimsta ne tik kitokia išvaizda, bet ir rinkodaros tikslais pasitarnaujanti idėja.

Programėlės vartotojų kiekio augimas paspartėjo prieš porą savaičių, kai buvo pristatytos žaidimų mobiliesiems įrenginiams „Candy Crush Saga“ ir „Shadow Fight 2“ aplinkos. Pastarasis žaidimas šiuo metu yra vienas populiariausių Rusijoje ir aplinkinėse valstybėse. Ponas Lartejus sako, kad verslo pradžiai bendradarbiavimas su žaidimų bendrovėmis pasirinktas dėl turimo kontaktų rato ir spartaus augimo galimybių. Vėliau galima laukti ir labiau tradicinių verslų aplinkos temų.

„Mes kalbamės su tradiciniais prekės ženklais, kurie nebūtinai yra susiję su mobiliaisiais telefonais, jau galime parodyti, su kuo bendradarbiaujame, tai padeda ieškant naujų klientų“, – sako pašnekovas.

Anot jo, derybų trukmė priklauso nuo prekės ženklo ir įmonės dydžio. Greičiausiai pasiektas susitarimas truko 1 mėnesį nuo pirmo kontakto iki sutarties pasirašymo, o ilgiausiai sąlygas teko derinti 8 mėnesius.

„Iš pradžių aplinkų kūrimui reikėjo padaryti struktūrą. Dabar kiekvienai temai 80% funkcionalumo jau turime, todėl darbai su pilnu testavimu trunka nuo 6 iki 8 savaičių. Šiuo metu sunkiausia proceso dalis yra rasti partnerius“, – aiškina vadovas.

Augimą lemia patirtis

Ponas Lartejus šioje srityje nėra naujokas ir savo pavyzdžiu paneigia visuomenėje sklandančią nuomonę, kad IT startuolius kuria tik jaunuoliai, kuriuos dažniausiai sutiksite populiariose kavinėse. Jis technologijų mobiliesiems srityje dirba 7 metus, yra prisidėjęs prie verslininko Ilja Laurso startuolio „GetJar“ sėkmės istorijos sukūrimo. Vadovo teigimu, pritraukti daugiau nei 1 mln. vartotojų nuo praėjusių metų rugpjūčio pavyko dėl patirties ir gebėjimo agresyviai veržtis į rinką. Tiesa, paklaustas, kada jo bendrovė galėtų tapti pelninga, p. Lartėjus pradeda juoktis ir sako, kad tai tikrai planuojama, tačiau apie grąžą šiuo metu kalbėti dar anksti.

180.000 Eur į „AirThemes“ jau yra investavęs p. Laurso rizikos kapitalo fondas „Nextury Ventures“, taip pat verslo angelai iš Silicio slėnio, tačiau jų investicijos suma nėra atskleidžiama.

Turėti vartotojų neužtenka

Verslininkas pastebi, kad dėl įvykusios slinkties Silicio slėnyje, į startuolių rojų tik su augančiu vartotojų kieku bilieto bendrovės jau nebegauna. Todėl ir ši įmonė persikelti pas investuotojus į JAV neskuba, bet svarsto apie žmogų ten naujų lėšų pritraukimui.

„Iki šiol sėkmės formulė Silicio slėnyje buvo vartotojų skaičius, pagal jį buvo vertinamos bendrovės ir pasirenkamos investicijos. Šiais metais žmonės jau klausia ir to, kiek iš vartotojų bazės sugeneruojama pinigų, kokios pajamos bus ateityje. Startuoliams ši slinktis apsunkino gyvenimą, bet tai yra teisingas kelias“, – sako verslininkas.

Pati bendrovė dar vis išgyvena verslo modelio paieškų laikotarpį ir eksperimentuoja su reklama bei specifinių paslaugų apmokestinimu.

„Šiuo metu bandome skirtingus verslo modelius. Vienas jų – reklama, kurią galėtume rodyti temose. Taip pat siūlome papildomą turinį: programėlę galite parsisiųsti nemokamai, bet jos pakeitimai yra apmokestinami. Taip padarėme su „Candy Crush Saga“, – aiškina vadovas.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą TECHNOLOGIJŲ savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Tele2“ pasirinko dar vienus reklamos partnerius 3

Telekomunikacijų bendrovė „Tele2“ pradeda bendradarbiauti su dar viena reklamos agentūra – nuo šiol...

Rinkodara
2018.07.20
„Telia“ perka „Bonnier“ televizijos padalinį

Telekomunikacijų grupė „Telia Company“ iš Švedijos žiniasklaidos koncerno „Bonnier“ perka „Bonnier...

Rinkodara
2018.07.20
Trumpas gina „Google“: 4,34 mlrd. Eur bauda  – Europos pasinaudojimas JAV 13

JAV prezidentas Donaldas Trumpas sukritikavo ES konkurencijos prižiūrėtojus dėl technologijų milžinei...

Technologijos
2018.07.20
„Telia Lietuva“ grynąjį pelną padidino penktadaliu 8

Telekomunikacijų AB „Telia Lietuva“ grynasis pelnas šių metų pirmą pusmetį buvo 20,2% didesnis nei atitinkamu...

Technologijos
2018.07.20
Su atgaivintu „Šilelio“ prekės ženklu pajamas dvigubina kasmet Premium 2

Vilniaus bendrovė „Sponge“, prieš porą metų atgaivinusi lietuvišką prekės ženklą „Šilelis“, pernai beveik...

Technologijos
2018.07.19
Lenktynės su dirbtiniu intelektu 6

Šiuolaikinės technologijos, kurių reklamose nespindi raidelės AI, atrodo kaip praėjusio amžiaus atgyvena.

Technologijos
2018.07.19
„Google“ Europoje gavo 4,34 mlrd. Eur baudą 25

Europos konkurencijos sargai JAV technologijų gigantei „Google“ skyrė 4,34 mlrd. Eur baudą dėl piknaudžiavimo...

Technologijos
2018.07.18
„Tele2“ pajamos augo 17,1% 4

Šių metų pirmą pusmetį telekomunikacijų bendrovės „Tele2“ pajamos augo 17,1%, palyginti su atitinkamu...

Technologijos
2018.07.18
Sinkevičius: dirbtinio intelekto plėtrą reikia skatinti ES lygmeniu Premium 5

Europos Sąjungos valstybės turi imtis bendrų pastangų skatindamos dirbtinio intelekto (DI) plėtrą, nes kitu...

Technologijos
2018.07.18
„Devbridge Group“ Vilniaus padalinys turi naują vadovą

JAV programavimo paslaugų įmonės „Devbridge Group“ Vilniaus padaliniui nuo šiol vadovaus Jaroslavas Sadovskis.

Vadyba
2018.07.18
„Walmart“ sudomino „Microsoft“ debesys

Jungtinių Amerikos Valstijų mažmeninės prekybos milžinė „Walmart“ ir programinės įrangos kompanija „Microsoft...

„Apple“ vien šiemet pagamins 91 mln. naujų „iPhone“

Po maždaug 3–4 mėnesių rinkoje turėtų pasirodyti šių metų „iPhone“ įrenginiai. Ir „Apple“ tikisi daug...

Technologijos
2018.07.17
ES ir Japonija pasirašė duomenų mainų sutartį

Europos Sąjunga (ES) antradienį pasirašė laisvos prekybos sutartį Japonija. Kartu sukirsta rankomis ir dėl...

Technologijos
2018.07.17
Streikuoja „Amazon“ darbuotojai Europoje 3

Ši savaitė interneto prekybos bendrovei „Amazon“ prasidėjo nekaip. Pirmadienį sutriko „Amazon Web Services“...

Technologijos
2018.07.17
Jeffas Bezosas tapo turtingiausiu žmogumi šių laikų istorijoje 5

El. prekybos milžinės „Amazon“ įkūrėjo ir vadovo Jeffo Bezoso turto vertė pirmadienį perkopė 150 mlrd. USD.

Vadyba
2018.07.17
Izraelio „fintech“ bendrovė kuriasi Lietuvoje 3

Mokėjimų negrynaisiais pinigais sprendimus plėtojanti ir diegianti Izraelio bendrovė „Nayax“ paskelbė...

Technologijos
2018.07.17
Elektroniniai arbatpinigiai: palikus eurą, padavėjui tenka 49 ct Premium 11

Vieša paslaptis, kad dažniausiai gautų arbatpinigių padavėjai ir kiti paslaugų teikėjai nedeklaruoja ir...

NT sandorių transformacija: nuo skelbimų laikraštyje iki „blockchain“ Premium

Anksčiau norėdamas įsigyti svajonių namus nuveikti galėdavai ne kažin ką. Nebent tuščiai spoksoti į...

Statyba ir NT
2018.07.17
Veido atpažinimo technologija kelia nerimą „Microsoft“

„Microsoft“ atviru laišku kreipėsi į JAV vyriausybę ir paragino politikus numatyti veido atpažinimo...

Technologijos
2018.07.16
EK ruošia „Google“ dar vieną milijardinę baudą 2

Šią savaitę Margrethe Vestager, Europos konkurencijos komisarė, turėtų paskelbti tyrimo dėl „Google“...

Technologijos
2018.07.16

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau