Lietuva subrendo žaidimams

Publikuota: 2015-11-02
Atnaujinta 2016-01-20 14:55
Olegas Pridiukas, žaidimų UAB „Game Insight“ evangelistas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Olegas Pridiukas, žaidimų UAB „Game Insight“ evangelistas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Jeigu suburtume visus Lietuvos kompiuterinių žaidimų kūrėjus į komandą, ji būtų mažesnė nei viena didelė šioje industrijoje veikianti įmonė. Tačiau augančio sektoriaus atstovai sako, kad šalis yra pasiruošusi kurti dešimtis ir šimtus milijonų vartotojų pritraukiančius žaidimus.

„Dabar mes turime apie 50 žaidimų studijų, tai gana daug, nes kiekviena iš jų turi 3 arba daugiau žmonių. Yra ir didžiųjų studijų, pavyzdžiui, „Nordcurrent“, „Game Insight“, „Realore“, žaidimų kūrimo platformos „Unity“ padalinys, tačiau trūksta žmonėms lengvai suprantamų sėkmės istorijų“, – situaciją žaidimų rinkoje apžvelgia Olegas Pridiukas, „Game Insight“ evangelistas (darbuotojas, kuris užsiima visuomenės ir komandos švietimu apie technologijų įmonę ir sektorių, motyvuoja veikti, prisideda prie ekosistemos kūrimo).

Lietuvos žaidimų kūrėjų asociacijai šiuo metu priklauso 8 įmonės ir 40 asmenų.

Šiek tiek istorijų jau turime

Tiesa, tai, kad sėkmės istorijų vis dar trūksta, nereiškia, kad jų neturime visai. Prieš kelerius metus į Lietuvą iš Baltarusijos persikėlęs p. Pridiukas sako, kad viena jų yra „Unity“ padalinys Lietuvoje, kuris didina Lietuvos žinomumą pasaulyje ir padeda prisitraukti talentų. Kita istorija lietuviška – UAB „Nordcurrent“ sukūrė žaidimą mobiliesiems telefonams „Cooking Fever“, kurį per pirmuosius metus parsisiuntė daugiau nei 50 mln. vartotojų.

Bendrovė neslepia ambicijų patekti į pasaulio mobiliųjų žaidimų TOP 10. Šiuo metu „Cooking Fever“ yra maždaug 60-oje pozicijoje. Dar keletas panašių pavyzdžių gal ir neleistų pasivyti Europoje išsiskiriančios Suomijos, bet paryškinti Lietuvos kontūrus žaidimų pasaulyje padėtų.

Ateitis mobiliuosiuose

Sergejus Trofimovas, „Nord­­current“ direktorius, ir kiti pašnekovai sako, kad tolimesnės sėkmės istorijos turėtų atsirasti kuriant žaidimus mobiliesiems telefonams, todėl įmonės turėtų atsitraukti nuo blėstančio populiarumo produktų konsolėms ir asmeniniams kompiuteriams.

„Kažkodėl kūrėjai mano, kad rimtas žaidimas yra tik konsolėms ir asmeniniams kompiuteriams. Jeigu jaunas žmogus nori ką nors padaryti, jis paprastai pradeda kurti žaidimą kompiuteriui ir rimtai nežiūri į skirtus mobiliesiems, nors jų populiarumas auga visame pasaulyje“, – sako p. Trofimovas.

Lietuviškus žaidimus kuria atvykėliai

Po truputį ši tendencija keičiasi, o prie žaidimų sektoriaus augimo aktyviai prisideda persikėlusios įmonės iš Rusijos, Baltarusijos ir Ukrainos, kurios čia ne tik samdo žmones, bet ir atsineša patirtį. Be „Game Insight“, prie jų būtų galima paminėti „Charlie Oscar“, „Flazm“, „Melior Games“ ir „JetCat Game Studio“. Ponas Pridiukas sako, kad atsikraustančios įmonės savo žaidimus yra linkusios vadinti lietuviškais, tačiau tikėtis, kad jų kiekis augs, pastaruoju metu būtų sunku.

„Lietuva brangsta, o Rusijoje krinta rublio kursas ir matomas pigimas, Baltarusijoje situacija daugiau mažiau ta pati, Ukraina pinga, bet ten prasidėjo nacionalinis atsikūrimas. Imigracijos į Lietuvą atžvilgiu tai yra nenaudinga, nes negausime žmonių iš ten, tačiau Ukrainai tai yra gerai“, – vertina žaidimų kūrėjas.

Anot jo, galbūt į Lietuvą galėtų atkeliauti jaunos žaidimų bendrovės iš Moldovos, tačiau jos apie šalį mažai žino, o skandinavams įtikti būtų sunku, nes jie seka tendencija, kad palaikymo centrai eilę metų atidaromi Ruminijoje ir Čekijoje, kuriose jau yra pramintas kelias.

Dar jaunas žaidimų įmones galėtų privilioti lengvatos. Pavyzdžiui, atleidimas nuo dalies mokesčių, kol nėra generuojamos pajamos, tai yra, kuriamas pirmasis sėkmingas žaidimas. Taip pat reikėtų išspręsti problemą dėl dvigubų mokesčių.

„Patalpinus žaidimą į programėlių parduotuvę „Apple Store“ už pardavimus reikia sumokėti mokesčius ir JAV, ir Lietuvoje. Todėl lietuviai atsidaro įmones Jungtinėje Karalystėje, kur jie mokami tik šiai valstybei, tačiau taip įmonių sumokami mokesčiai pasilieka ten, o ne čia“, – aiškina pašnekovas.

Pirkti dar nėra ką

Paklaustas apie didžiųjų kompiuterinių žaidimų bendrovių atėjimo į Lietuvą galimybes p. Pridiukas sako, kad šiame sektoriuje retai kuriami nauji padaliniai, dažniau yra perkamos jau susikūrusios įmonės su darbuotojais.

„Tai yra kūrybinė industrija, prie programuotojo sėdi dailininkas, rašytojas, scenaristas, žaidimų dizaineris, kuris kuria žaidimo logiką, kiti žmonės, kuriuos tiesiog sudėjus kartu principas gali neveikti dėl skirtingo mąstymo, todėl principas turėti lietuvį, kuris čia galės pasamdyti žmones ir vadovauti padaliniui, neveikia. Vienintelė išeitis yra nusipirkti visą komandą, mes turime gerų įmonių, bet kad būtų tų, į kurias jau būtų verta investuoti savo laiką ir pinigus, nepasakyčiau“, – mano p. Pridiukas.

Tačiau užaugti iki stadijos, kai įmonė galėtų pritraukti pasaulinius žaidėjus, nėra labai paprasta. Valstybė iki šiol nėra linkusi investuoti į tokias bendroves, kad jos, pavyzdžiui, sukurtų istorinį žaidimą apie knygnešius. Šarūnas Ledas, „Tag of Joy“ vadovas, sako, kad rizikos kapitalo fondai į šį sektorių taip pat žvalgosi atsargiai.

„Investuotojai Lietuvoje nesižvalgo į žaidimus, visame pasaulyje į juos investuojama atsargiai, nes yra atvejų, kai teko nudegti. Kitas dalykas – žaidimų kūrimo įmonės nėra įprasti „startuoliai“, kurie užsikūrę gali gyvuoti dešimtmetį, mums produktų reikia kurti daug, nes jie turi mažesnį gyvavimo ciklą“, – sako žaidimų kūrėjas.

Ponas Ledas pasakoja, kad dabartinės mažos bendrovės į ateitį skatina žvelgti pozityviai, nes jos yra stiprios, o žaidimų kūrėjams iki pirmo sėkmingo produkto dažnai reikia palaukti bent kelerius metus.

Tai įrodo ir suomių žvaigždės „Rovio“ pavyzdys. Kol buvo sukurtas žaidimas „Angry Birds“, įmonė turėjo 51 bandymą, kurių dalis buvo visiškai nesėkmingi, o iki auksinio kiaušinio radimo ji buvo atsidūrusi ant bankroto ribos. 2011 m. „Zynga“ už šią įmonę pasiūlė 2,25 mlrd. USD, vėliau analitikai jos rinkos vertę vertino tarp 6 ir 9 mlrd. USD.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą TECHNOLOGIJŲ savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
11 mažai žinomų faktų apie operacinę sistemą „Android“

„Android“ yra populiariausia mobilioji operacinė sistema (OS) pasaulyje. Skaičiuojama, kad ji praėjusiais...

Vien SMS nebepakanka, „Lietuvos energija“ klientus informuos ir per „Viber“ Premium 10

Bendrovė „Lietuvos energija“ įvairią informaciją savo klientams praneš ne tik SMS žinutėmis, bet ir...

„Klaipėdos naftos“ vadovo skaidrumą vertins valdyba 4

Paaiškėjus, kad valstybės valdomos bendrovės „Klaipėdos nafta“ (KN) viešuosius pirkimus laimi informacinių...

Energetika
15:44
Istorinė diena: pavedimai tarp „Swedbank“ ir SEB jau gali vykti akimirksniu 8

Lietuvos bankų sektoriuje pirmadienį įvyko istorinis įvykis, į praeitį nugramzdinsiantis pagal tvarkaraščius...

Rinkos
14:43
Operatoriai įspėja: atsargiai su praleistais skambučiais, siautėja sukčiai 4

Pastarosiomis dienomis Lietuvą atakavo telefoniniai sukčiai – pasipylė praleisti skambučiai iš padidinto...

VŽ paaiškina: kas yra STO 1

Pirminiai kriptovaliutų siūlymai (angl. initial coin offerings, ICOs) dažnai kritikuojami dėl nepakankamos...

Rinkos
12:13
Po 2 metų pertraukos prasidės centro „Mosta“ vadovo paieškos

Vyriausybės kanceliarijai pavaldus Mokslo ir studijų stebėsenos ir analizės centras („Mosta“) jau antrus...

Vadyba
11:41
Surado ICO pakaitalą – prasideda pirmas lietuvių STO 23

Lietuvoje ir pasaulyje subliuškus pirminių kriptovaliutų siūlymų (angl. initial coin offering, ICO) burbului,...

Rinkos
11:13
„Swedbank“ jau leidžia atlikti momentinius mokėjimus, bet ne verslui 9

„Swedbank“ klientai nuo šiandien gali atlikti momentinius mokėjimus. Tiesa, tik privatūs klientai, tik šalies...

2018 m. fizikos Nobelis – mokslininkams, kurie vejasi fantastinę literatūrą Premium

Atradimai, už kuriuos apdovanoti šių metų fizikos Nobelio premijos laureatai, be kitų dalykų,...

Verslo klasė
2018.11.11
Konferencijoje „Web Summit“ – tikslinga vyrų diskriminacija Premium 6

Lisabonoje (Portugalija) šią savaitę vykusioje kasmetinėje interneto verslų konferencijoje „Web Summit“...

Technologijos
2018.11.11
„Volkswagen“ lūžio taškas: gamyklos bus pertvarkomos elektromobiliams 36

Koncerno planas – pasiūlyti mažiau, nei 20.000 Eur kainuojantį elektromobilį ir išsaugoti darbo vietas, tris...

Transportas
2018.11.11
Kinai pristatė žinių vedėją robotą 2

Kinijos valstybinė naujienų agentūra „Xinhua“ pristatė robotą žinių vedėją. Dirbtinio intelekto (DI) pagrindu...

Technologijos
2018.11.10
„Samsung“ ir kinų iššūkis „Apple“: pristatė sulankstomų telefonų prototipus 9

Panašu, kad gamintojai sugebėjo atsakyti į klausimą „kam to reikia“, ir sulankstomi telefonai visgi bus.

Technologijos
2018.11.10
„Sodros“ viešųjų pirkimų byla keliauja į teismą 4

Generalinė prokuratūra teismui perdavė bylą dėl „Sodros“ viešųjų pirkimų 2015 m. – 2016 m., kurių metu...

Finansai
2018.11.09
Skaitmeninių ateities ekonomikų ringe – Vilnius trečias pasaulyje Premium 1

Vilnius pateko į geriausią kokybės ir kainos santykį skaitmeniniam verslui siūlančių pasaulio miestų...

Technologijos
2018.11.09
„Telia Lietuva“ turi naują valdybos narį

Telekomunikacijų AB „Telia Lietuva“ naujuoju valdybos nariu išrinko Perą Emilį Nilssoną.

Vadyba
2018.11.09
Santaros klinikos ieško, kas sukurtų įtvarų 3D spausdinimo technologiją Premium 9

Vilniaus universiteto ligoninė Santaros klinikos paskelbė dar vieną ikiprekybinį pirkimą. Šįkart ieškoma, kas...

Technologijos
2018.11.09
Europos komisija ruošia dar vieną baudą „Google“ 4

Europos komisija teigia, kad „Google“ valdančiai bendrovei „Alphabet“, gali būti iškelta trečioji byla bei...

Rinkodara
2018.11.08
Į „fintech“ investuoja ir banko sistemų rinkos senbuvė „Forbis“ Premium 7

Nors ES mokėjimo paslaugų direktyvos atlaisvino geležine bankų ranka iki šiol valdytą mokėjimų rinką ir...

Technologijos
2018.11.08

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau