Lietuva subrendo žaidimams

Publikuota: 2015-11-02
Atnaujinta 2016-01-20 14:55
Olegas Pridiukas, žaidimų UAB „Game Insight“ evangelistas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Olegas Pridiukas, žaidimų UAB „Game Insight“ evangelistas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Jeigu suburtume visus Lietuvos kompiuterinių žaidimų kūrėjus į komandą, ji būtų mažesnė nei viena didelė šioje industrijoje veikianti įmonė. Tačiau augančio sektoriaus atstovai sako, kad šalis yra pasiruošusi kurti dešimtis ir šimtus milijonų vartotojų pritraukiančius žaidimus.

„Dabar mes turime apie 50 žaidimų studijų, tai gana daug, nes kiekviena iš jų turi 3 arba daugiau žmonių. Yra ir didžiųjų studijų, pavyzdžiui, „Nordcurrent“, „Game Insight“, „Realore“, žaidimų kūrimo platformos „Unity“ padalinys, tačiau trūksta žmonėms lengvai suprantamų sėkmės istorijų“, – situaciją žaidimų rinkoje apžvelgia Olegas Pridiukas, „Game Insight“ evangelistas (darbuotojas, kuris užsiima visuomenės ir komandos švietimu apie technologijų įmonę ir sektorių, motyvuoja veikti, prisideda prie ekosistemos kūrimo).

Lietuvos žaidimų kūrėjų asociacijai šiuo metu priklauso 8 įmonės ir 40 asmenų.

Šiek tiek istorijų jau turime

Tiesa, tai, kad sėkmės istorijų vis dar trūksta, nereiškia, kad jų neturime visai. Prieš kelerius metus į Lietuvą iš Baltarusijos persikėlęs p. Pridiukas sako, kad viena jų yra „Unity“ padalinys Lietuvoje, kuris didina Lietuvos žinomumą pasaulyje ir padeda prisitraukti talentų. Kita istorija lietuviška – UAB „Nordcurrent“ sukūrė žaidimą mobiliesiems telefonams „Cooking Fever“, kurį per pirmuosius metus parsisiuntė daugiau nei 50 mln. vartotojų.

Bendrovė neslepia ambicijų patekti į pasaulio mobiliųjų žaidimų TOP 10. Šiuo metu „Cooking Fever“ yra maždaug 60-oje pozicijoje. Dar keletas panašių pavyzdžių gal ir neleistų pasivyti Europoje išsiskiriančios Suomijos, bet paryškinti Lietuvos kontūrus žaidimų pasaulyje padėtų.

Ateitis mobiliuosiuose

Sergejus Trofimovas, „Nord­­current“ direktorius, ir kiti pašnekovai sako, kad tolimesnės sėkmės istorijos turėtų atsirasti kuriant žaidimus mobiliesiems telefonams, todėl įmonės turėtų atsitraukti nuo blėstančio populiarumo produktų konsolėms ir asmeniniams kompiuteriams.

„Kažkodėl kūrėjai mano, kad rimtas žaidimas yra tik konsolėms ir asmeniniams kompiuteriams. Jeigu jaunas žmogus nori ką nors padaryti, jis paprastai pradeda kurti žaidimą kompiuteriui ir rimtai nežiūri į skirtus mobiliesiems, nors jų populiarumas auga visame pasaulyje“, – sako p. Trofimovas.

Lietuviškus žaidimus kuria atvykėliai

Po truputį ši tendencija keičiasi, o prie žaidimų sektoriaus augimo aktyviai prisideda persikėlusios įmonės iš Rusijos, Baltarusijos ir Ukrainos, kurios čia ne tik samdo žmones, bet ir atsineša patirtį. Be „Game Insight“, prie jų būtų galima paminėti „Charlie Oscar“, „Flazm“, „Melior Games“ ir „JetCat Game Studio“. Ponas Pridiukas sako, kad atsikraustančios įmonės savo žaidimus yra linkusios vadinti lietuviškais, tačiau tikėtis, kad jų kiekis augs, pastaruoju metu būtų sunku.

„Lietuva brangsta, o Rusijoje krinta rublio kursas ir matomas pigimas, Baltarusijoje situacija daugiau mažiau ta pati, Ukraina pinga, bet ten prasidėjo nacionalinis atsikūrimas. Imigracijos į Lietuvą atžvilgiu tai yra nenaudinga, nes negausime žmonių iš ten, tačiau Ukrainai tai yra gerai“, – vertina žaidimų kūrėjas.

Anot jo, galbūt į Lietuvą galėtų atkeliauti jaunos žaidimų bendrovės iš Moldovos, tačiau jos apie šalį mažai žino, o skandinavams įtikti būtų sunku, nes jie seka tendencija, kad palaikymo centrai eilę metų atidaromi Ruminijoje ir Čekijoje, kuriose jau yra pramintas kelias.

Dar jaunas žaidimų įmones galėtų privilioti lengvatos. Pavyzdžiui, atleidimas nuo dalies mokesčių, kol nėra generuojamos pajamos, tai yra, kuriamas pirmasis sėkmingas žaidimas. Taip pat reikėtų išspręsti problemą dėl dvigubų mokesčių.

„Patalpinus žaidimą į programėlių parduotuvę „Apple Store“ už pardavimus reikia sumokėti mokesčius ir JAV, ir Lietuvoje. Todėl lietuviai atsidaro įmones Jungtinėje Karalystėje, kur jie mokami tik šiai valstybei, tačiau taip įmonių sumokami mokesčiai pasilieka ten, o ne čia“, – aiškina pašnekovas.

Pirkti dar nėra ką

Paklaustas apie didžiųjų kompiuterinių žaidimų bendrovių atėjimo į Lietuvą galimybes p. Pridiukas sako, kad šiame sektoriuje retai kuriami nauji padaliniai, dažniau yra perkamos jau susikūrusios įmonės su darbuotojais.

„Tai yra kūrybinė industrija, prie programuotojo sėdi dailininkas, rašytojas, scenaristas, žaidimų dizaineris, kuris kuria žaidimo logiką, kiti žmonės, kuriuos tiesiog sudėjus kartu principas gali neveikti dėl skirtingo mąstymo, todėl principas turėti lietuvį, kuris čia galės pasamdyti žmones ir vadovauti padaliniui, neveikia. Vienintelė išeitis yra nusipirkti visą komandą, mes turime gerų įmonių, bet kad būtų tų, į kurias jau būtų verta investuoti savo laiką ir pinigus, nepasakyčiau“, – mano p. Pridiukas.

Tačiau užaugti iki stadijos, kai įmonė galėtų pritraukti pasaulinius žaidėjus, nėra labai paprasta. Valstybė iki šiol nėra linkusi investuoti į tokias bendroves, kad jos, pavyzdžiui, sukurtų istorinį žaidimą apie knygnešius. Šarūnas Ledas, „Tag of Joy“ vadovas, sako, kad rizikos kapitalo fondai į šį sektorių taip pat žvalgosi atsargiai.

„Investuotojai Lietuvoje nesižvalgo į žaidimus, visame pasaulyje į juos investuojama atsargiai, nes yra atvejų, kai teko nudegti. Kitas dalykas – žaidimų kūrimo įmonės nėra įprasti „startuoliai“, kurie užsikūrę gali gyvuoti dešimtmetį, mums produktų reikia kurti daug, nes jie turi mažesnį gyvavimo ciklą“, – sako žaidimų kūrėjas.

Ponas Ledas pasakoja, kad dabartinės mažos bendrovės į ateitį skatina žvelgti pozityviai, nes jos yra stiprios, o žaidimų kūrėjams iki pirmo sėkmingo produkto dažnai reikia palaukti bent kelerius metus.

Tai įrodo ir suomių žvaigždės „Rovio“ pavyzdys. Kol buvo sukurtas žaidimas „Angry Birds“, įmonė turėjo 51 bandymą, kurių dalis buvo visiškai nesėkmingi, o iki auksinio kiaušinio radimo ji buvo atsidūrusi ant bankroto ribos. 2011 m. „Zynga“ už šią įmonę pasiūlė 2,25 mlrd. USD, vėliau analitikai jos rinkos vertę vertino tarp 6 ir 9 mlrd. USD.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Startuolis „Ziticity“ sutarė dėl investicijos ir žengė į Kauną 2

Lietuvių prekių pristatymo startuolis UAB „Miesto logistika“, veikiantis su prekės ženklu „Ziticity“, VŽ...

Paslaugos
2019.06.25
Didžiausioje lazerinės fotonikos parodoje – rekordinės Lietuvos pajėgos Premium

Šią savaitę Miunchene vykstančiame svarbiausiame lazerių pramonės renginyje „Laser World of Photonics 2019“...

Paslaugos
2019.06.25
Kokio mokytojo reikia vaikams Premium

Kai Elviją Zvicevičiūtę apima nuobodulys, ji ima apie ką nors svajoti. „Mintys pradeda kažkur plaukti. Arba...

Verslo klasė
2019.06.24
Technika: „Samsung“ naujieji flagmanai nestebina, bet vis dar džiugina Premium 2

Šiemet Pietų Korėjos bendrovė „Samsung“ pristatė netgi tris aukščiausios klasės „Galaxy S“ serijos telefonus:...

Verslo klasė
2019.06.22
„Volvo Cars“ ir „Uber“ gamybai parengė savavaldį automobilį 4

Švedijos automobilių gamintojas ir pavežėjimo paslaugų kompanija „Uber“ pristatė drauge sukurtą ir jau...

Laisvalaikis
2019.06.22
„Google“ nedraus naudoti savo serverių prisijungimams prie „Linkomanijos“ – LRKT  14

Interneto technologijų kompanija „Google“ nemato techninių galimybių riboti Lietuvoje draudžiamų tinklalapių,...

Technologijos
2019.06.22
Nyderlandų „DigiState“ žengia į Lietuvą, atidarė biurą Vilniuje

Nyderlandų svetainių prieglobos ir IT infrastruktūros valdymo paslaugų įmonė „DigiState“, anksčiau...

Paslaugos
2019.06.21
Startuoliams – dar viena pelno mokesčio lengvata Premium 3

Plečiamos startuoliams taikomos lengvatos – pelno mokesčio lengvatą planuojama taikyti ir tuo atveju, kai...

Finansai
2019.06.21
Vertina „Facebook“ kriptovaliutą: modelis matytas, bet perspektyvų turi Premium 3

Socialiniam tinklui „Facebook“ atskleidus daugiau detalių apie savo kriptovaliutą, ekspertai pasaulyje ir...

Rinkos
2019.06.21
„Slack“ debiutuoja NYSE biržoje 3

Niujorko akcijų biržoje NYSE šiandien debiutuoja komunikavimo platformą sukūrusi JAV bendrovė „Slack...

Rinkos
2019.06.20
Atrinkti skaitmeniniai sprendimai, atstovausiantys Lietuvai Jungtinių Tautų konkurse

„MoQ“,„ChestEye CAD“, „Eddy travels“, „VSight“, „BitDegree“, „Startup Visa Lithuania“, „CHRG Network“,...

Paslaugos
2019.06.20
Izraelio „Simplex“ atidarė biurą Vilniuje 5

Izraelio finansinių technologijų bendrovė „Simplex“ Vilniuje atidarė biurą. Jame šiuo metu dirba 25...

Paslaugos
2019.06.20
„Helis“ po sandorio su „Tesonet“ nėrė į žaidimų rinką Premium 1

Jauna Kauno įmonių grupė „Helis“, maždaug prieš pusmetį pardavusi dalį verslo „Tesonet“ įkūrėjams, baigia...

Paslaugos
2019.06.20
Lietuvos „Huawei Technologies“ apyvarta augo 1,5 karto iki 82 mln. Eur 3

Kinijos telekomunikacijų bendrovės „Huawei“ technologijų prekybos ir paslaugų bendrovė „Huawei Technologies...

Technologijos
2019.06.20
„Lithuanian ICT Cluster“ – raktas į efektyvesnę veiklą ir augančius rezultatus Verslo tribūna

Gyvavimo dešimtmetį skaičiuojanti asociacija „Lithuanian ICT Cluster“ šiuo metu jungia daugiau nei 30...

Technologijos
2019.06.20
Humanoidas Ai-Da surengė pirmąją savo kūrybos parodą 1

Iki liepos 6 d. Oksfordo universitete galima aplankyti parodą, kurios autorius – ne žmogus, o humanoidas,...

Laisvalaikis
2019.06.19
Dar viena STO nesėkmė: platinimą atšaukė „Kriptomat“ 9

Slovėnijos programuotojų plėtojama kriptovaliutų platforma „Kriptomat“ atšaukė savo vertybinių popierių...

Rinkos
2019.06.19
„Tieto“ ir „EVRY“ jungiasi, tampa „Tietoevry“ 2

Informacinių technologijų ir programinės įrangos paslaugų įmonės „Tieto“ ir „Evry“ jungiasi. Bendra...

Paslaugos
2019.06.19
Pasauliniame reitinge Vilniaus universitetas pakilo per 30 pozicijų 19

Pasauliniame aukštųjų mokyklų reitinge „QS World University Rankings 2020“ Vilniaus universitetas pakilo per...

Technologijos
2019.06.19
„Sony“ prikėlęs Kazuo Hirai palieka kompaniją

Kazuo „Kaz“ Hirai, „Sony“ valdybos pirmininkas ir buvęs ilgametis direktorius, paliko kompaniją ir išeina į...

Paslaugos
2019.06.18

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau