Atsiskaitymo platformos „Cardinity“ įkūrėjų patirtis: sunkiausia gauti leidimus

    Publikuota: 2015-06-23
    Egidijus Andreika, UAB „Click2Sell“ direktorius. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
    svg svg
    Egidijus Andreika, UAB „Click2Sell“ direktorius. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
    „Verslo žinios“

    UAB „Click2sell“ siūlo atsiskaityti internetu ne einant į banko platformą, bet suvedant atsiskaitymo kortelės duomenis e. parduotuvėje. Bendrovės teigimu, toks būdas itin populiarus JAV, bet Lietuvos e. prekybininkai jį vis dar pasiūlo retai.

    Egidijus Andreika, generalinis įmonės direktorius, VŽ pasakoja, kad toks atsiskaitymo būdas svarbus prekiaujantiems tarptautinėje rinkoje.

    „Jeigu susikuriate elektroninę parduotuvę ir norite siūlyti prekes ar paslaugas ne tik Lietuvoje, bet ir tarptautinėje rinkoje, greičiausiai sulauksite britų ir amerikiečių dėmesio. Tačiau kils problema, kaip jiems atsiskaityti už jūsų siūlomas gėrybes. Užsieniečiai tikrai neturi banko sąskaitos Lietuvoje, o atsiskaitant tarptautiniu pavedimu sumokami didesni mokesčiai“, – aiškina p. Andreika.

    Jo siūloma sistema internetu leidžia atsiskaityti taip pat, kaip ir perkant prekes paprastoje parduotuvėje, t. y. atsiskaitant kredito arba debeto kortele, kai banko aptarnavimo mokesčius sumoka pardavėjas, o ne pirkėjas.

    Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













    Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



     

    Pradėjo nuo e. prekybos platformos

    Vadovas pasakoja, kad įmonė buvo įkurta pardavinėti įskiepį, kuris leidžia paspaudus mygtuką „pirkti“ pereiti į banko sistemą ir atsiskaityti už konkrečias prekes bei paslaugas. Anot jo, tuo metu Lietuvoje prekybą internete vykdė vos keletas bendrovių, todėl programinę įrangą kompanija kūrė žvalgydamasi į JAV. 2007 m. įsikūrusi bendrovė veiklą pradėjo su 250.000 Lt (73.000 Eur) kapitalu. Ponas Andreika pasakoja, kad tiek investicijų jaunai komandai pavyko surinkti iš savų lėšų.

    „Dalis iš mūsų buvo dar moksleiviai, kuriems norėjosi šiek tiek užsidirbti. Pamatėme, kad rinkoje yra tokia niša, kuri tuo metu buvo labai mažai užpildyta. Daugiausia mūsų produktu susidomėjo anglakalbės valstybės, pagrindiniai platformos pirkėjai buvo iš JAV ir Jungtinės Karalystės, šiek tiek atsirado iš Australijos ir net gi Indijos“, – prisimena vadovas.

    Šiuo metu 7 žmonių komanda IT paslaugas užsakinėja, o patys daugiau rūpinasi strategija, įvaizdžiu, naujų idėjų paieška ir klientų pritraukimu. Praėjusiais metais bendrovė skaičiavo 3 mln. Eur pajamų.

    Sunkiausia gauti leidimus ir keisti įpročius

    Verslininkas aiškina, kad „Cardinity“ paslaugos teikimui pirmiausia reikėjo įgyvendinti teisinius reikalavimus, kuriems prireikė ne tik laiko, bet ir teisininkų pagalbos. Bendrovė yra registruota Lietuvos banke kaip finansinių paslaugų teikėjas, be to yra „Visa Europe“ ir „Mastercard“ asociacijose. Dabar jai leidžiama vykdyti transakcijų autorizavimą, pinigų nurašymą ir išmokėjimą pardavėjui.

    Kitas sunkumas, su kuriuo bendrovei tenka susidurti Lietuvoje, vartotojų įpročiai. Kol kas šalyje toks atsiskaitymo būdas nėra populiarus, priešingai nei JAV ir dalyje Vakarų Europos. „Click2sell“ direktorius mano, kad tai lemia lietuvių konservatyvumas. Prie to prisideda ir baiminimasis, kad kas nors pavogs kortelės duomenis.

    Apsimoka ne visiems

    Be to, p. Andreika pasakoja, kad didžiosios Lietuvos elektroninės parduotuvės siekia maksimaliai sumažinti kainą vidinėje rinkoje, todėl nėra pasiryžusios už pirkėją sumokėti tarpbankinio pavedimo mokesčio.

    „Lietuvoje mūsų paslaugos savikaina yra pakankamai didelė dėl tarpbankinių mokesčių dydžio. Todėl kaina yra 0,25 Eur ir 2,4% nuo pirkinių krepšelio sumos”, – aiškina verslininkas. Šiuos mokesčius jų paslauga besinaudojantys pardavėjai sumoka už transakcijas ir suteikiamą paslaugą. Pono Andreikos teigimu, elektroninės parduotuvės 70% šios sumos moka bankams, o 30% bendrovei.

    Kadangi didžiąją dalį išlaidų paslauga besinaudojančioms įmonėms sudaro bankų mokesčiai, bendrovei tikamesnė finansinė aplinka yra ten, kur jie mažesni. Todėl komanda ieško papildomų investuotojų, kad galėtų geriau įsitvirtinti Vakarų Europos ir JAV rinkose.

    Lietuvoje bendrovės paslaugomis naudojasi drabužių parduotuvė „Modidu“, IT įmonė „Sonaro“, laikrodžius iš vinilo plokštelių pardavinėjanti „Crop Shop“ ir kitos prekes ir paslaugas internetu siūlančios įmonės.

    Konkurentai – „Paypal“

    Ponas Andreika pasakoja, kad „Cardinity“, kaip ir pirmasis bendrovės įskiepis, yra daugiau į užsienio rinką orientuota paslauga. Todėl vienas didžiausių jos konkurentų – „Paypal“. Be to, kai kur elektroninius apmokėjimus kortele vykdo ne specialiai tam įkurtos įmonės, bet bankai. Lietuvoje šią paslaugą dar siūlo ir mokėjimų UAB „Paysera“, tačiau jos bendrovė konkurentu nevadina. Anot p. Andreikos, tai didelė finansų įstaiga, o jie užima labai konkrečią apmokėjimų nišą. Po pabandymo Lietuvoje, bendrovė jau sulaukė klientų iš JK ir Lenkijos.

    Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

    Norite pasiūlyti temą, turite pastabų ar klausimų?

    Parašykite redaktorių komandai arba vyr. redaktoriui rolandas.barysas@verslozinios.lt. Konfidencialumą užtikriname.

    „Amazon“ į „OpenAI“ konkurentą investuos iki 4 mlrd. USD

    JAV technologijų milžinė „Amazon“ paskelbė investuosianti iki 4 mlrd. USD į dirbtinio intelekto (DI)...

    Inovacijos
    2023.09.25
    NASA pargabeno į Žemę asteroido mėginius, leisiančius geriau suprasti visatos istoriją

    Po ilgų laukimo metų bei intensyvaus visos NASA „Osiris-Rex“ komandos darbo, sekmadienį kapsulė nusileido...

    Inovacijos
    2023.09.25
    Vokietijos e. bankas N26 atnaujina paslaugas daliai klientų Lietuvoje

    Vokietijos interneto bankas N26 po daugiau kaip ketverių metų pertraukos daliai klientų Lietuvoje atnaujino...

    Rinkos
    2023.09.25
    Baltijos šalyse spurtuoja „deeptech“ ir dirbtinis intelektas Verslo tribūna

    Taip vadinamo giliųjų technologijų (angl. „deeptech“) sektoriaus augimas Baltijos šalyse yra vienas...

    Inovacijos
    2023.09.25
    Gyvybės draudimo pirkėjų poreikiai stumia rinką į pokyčius Verslo tribūna 3

    Gyvybės draudimo tarpininkų bendrovės „M Capital“ atlikto vidinio slaptojo pirkėjo tyrimo rezultatai rodo,...

    Verslo aplinka
    2023.09.25
    Milijonų vertės dilema: trys pagrindiniai faktoriai, lemiantys startuolio sėkmę Premium

    Amerikiečių inovacijų politikos konsultavimo ir tyrimų bendrovė „Startup Genome“ paskelbė naujausią tyrimą...

    Inovacijos
    2023.09.25
    „ChatGPT“ dar nenusibodo, tiesiog moksleiviai atostogavo Premium

    Vasarą pastebimai nukritęs „ChatGPT“ naudojimas vertė svarstyti, ar šis generatyvinio dirbtinio intelekto...

    Inovacijos
    2023.09.23
    „Uber“ dvasia ministerijoje: skaitmenizacijos pamokos tiesiai iš karo zonos Ukrainoje Premium

    Jau antrus metus Rusijos niokojama Ukraina pasauliui rodo ne tik valios ir tautos dvasios egzistencinių...

    Inovacijos
    2023.09.23
    EK pakartotinai skyrė „Intel“ baudą už pažeidimus kompiuterių lustų rinkoje

    Europos Komisija pakartotinai skyrė JAV korporacijai „Intel“ baudą už piktnaudžiavimą dominuojančia padėtimi...

    Inovacijos
    2023.09.22
    Taivanas ir Lietuva skirs iki 5 mln. Eur mokslo projektams, derasi ir dėl biotechnologijų laboratorijos Premium

    Dvi mokslo institucijos – Taivano Nacionalinė mokslo ir technologijų taryba (NSTC) bei Lietuvos mokslo taryba...

    Inovacijos
    2023.09.22
    IBM 7.800 etatų pakeis dirbtiniu intelektu, bendrovės vadovė Lietuvoje pataria tai ir kitiems Premium

    Rima Valentukevičienė, kompiuterijos paslaugų bendrovės „International Business Machines“ (IBM) vadovė...

    Inovacijos
    2023.09.22
    „Sostų karų“ autorius ir kiti rašytojai padavė į teismą „OpenAI“

    Populiariojo televizijos HBO serialo „Sostų karų“ (Game of Thrones) išgarsintos to paties pavadinimo knygos...

    Inovacijos
    2023.09.21
    „Cisco“ už 28 mlrd. USD perka „Splunk“

    JAV technologijų sektoriuje subrendo didžiulis sandoris – ketvirtadienį paskelbta, kad telekomunikacijų...

    Inovacijos
    2023.09.21
    „Ar spausdintuvo gamintojas irgi kaltas?“ Pasaulinės dirbtinio intelekto reguliavimo lenktynės Premium

    Šimtai dirbtinio intelekto (DI) srities lyderių dar gegužę išplatino bendrą pareiškimą apie egzistencinę šios...

    Inovacijos
    2023.09.21
    Vienaragių badą Latvijoje nutraukęs startuolis jau perka įmones Amerikoje Premium

    Iš trijų Baltijos šalių vienaragio – virš 1 mlrd. USD vertinamo technologijų startuolio – paskutinė sulaukė...

    Inovacijos
    2023.09.21
    „Amazon“ naujienos: „Alexa“ patobulinta generatyviniu dirbtiniu intelektu

    Technologijų milžinė „Amazon“ trečiadienį surengė savo kasmetinį naujų įrenginių pristatymą. Vienu...

    Inovacijos
    2023.09.21
    Teismas: „Alternative Payments“ licenciją LB atėmė teisėtai

    Mokėjimų įstaigai „Alternative Payments“ nepavyko apskųsti Lietuvos banko (LB) pernai rugpjūtį priimto...

    Inovacijos
    2023.09.21
    Organizacijų duomenys: kaip valdyti rezervinio kopijavimo procesą? Verslo tribūna

    Reguliarus duomenų rezervinės kopijos darymas turėtų būti viena iš privalomų organizacijos IT higienos...

    Inovacijos
    2023.09.21
    Kai programinė įranga iš turto virsta skola Verslo tribūna

    Programinės įrangos kūrimui kasmet išleidžiami milžiniški pinigai ir tokia sukurta intelektinė nuosavybė...

    Inovacijos
    2023.09.21
    Pergalinga asortimento strategija: kodėl „Knygos.lt“ prekių gausumu lenkia „Pigu“ Premium

    Supratimas apie tai, kokia asortimento strategija yra veiksmingiausia, priklauso nuo kategorijos, kurioje...

    Prekyba
    2023.09.21

    Verslo žinių pasiūlymai