Atsiskaitymo platformos „Cardinity“ įkūrėjų patirtis: sunkiausia gauti leidimus

Publikuota: 2015-06-23
Egidijus Andreika, UAB „Click2Sell“ direktorius. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
svg svg
Egidijus Andreika, UAB „Click2Sell“ direktorius. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

UAB „Click2sell“ siūlo atsiskaityti internetu ne einant į banko platformą, bet suvedant atsiskaitymo kortelės duomenis e. parduotuvėje. Bendrovės teigimu, toks būdas itin populiarus JAV, bet Lietuvos e. prekybininkai jį vis dar pasiūlo retai.

Egidijus Andreika, generalinis įmonės direktorius, VŽ pasakoja, kad toks atsiskaitymo būdas svarbus prekiaujantiems tarptautinėje rinkoje.

„Jeigu susikuriate elektroninę parduotuvę ir norite siūlyti prekes ar paslaugas ne tik Lietuvoje, bet ir tarptautinėje rinkoje, greičiausiai sulauksite britų ir amerikiečių dėmesio. Tačiau kils problema, kaip jiems atsiskaityti už jūsų siūlomas gėrybes. Užsieniečiai tikrai neturi banko sąskaitos Lietuvoje, o atsiskaitant tarptautiniu pavedimu sumokami didesni mokesčiai“, – aiškina p. Andreika.

Jo siūloma sistema internetu leidžia atsiskaityti taip pat, kaip ir perkant prekes paprastoje parduotuvėje, t. y. atsiskaitant kredito arba debeto kortele, kai banko aptarnavimo mokesčius sumoka pardavėjas, o ne pirkėjas.

Pradėjo nuo e. prekybos platformos

Vadovas pasakoja, kad įmonė buvo įkurta pardavinėti įskiepį, kuris leidžia paspaudus mygtuką „pirkti“ pereiti į banko sistemą ir atsiskaityti už konkrečias prekes bei paslaugas. Anot jo, tuo metu Lietuvoje prekybą internete vykdė vos keletas bendrovių, todėl programinę įrangą kompanija kūrė žvalgydamasi į JAV. 2007 m. įsikūrusi bendrovė veiklą pradėjo su 250.000 Lt (73.000 Eur) kapitalu. Ponas Andreika pasakoja, kad tiek investicijų jaunai komandai pavyko surinkti iš savų lėšų.

„Dalis iš mūsų buvo dar moksleiviai, kuriems norėjosi šiek tiek užsidirbti. Pamatėme, kad rinkoje yra tokia niša, kuri tuo metu buvo labai mažai užpildyta. Daugiausia mūsų produktu susidomėjo anglakalbės valstybės, pagrindiniai platformos pirkėjai buvo iš JAV ir Jungtinės Karalystės, šiek tiek atsirado iš Australijos ir net gi Indijos“, – prisimena vadovas.

Šiuo metu 7 žmonių komanda IT paslaugas užsakinėja, o patys daugiau rūpinasi strategija, įvaizdžiu, naujų idėjų paieška ir klientų pritraukimu. Praėjusiais metais bendrovė skaičiavo 3 mln. Eur pajamų.

Sunkiausia gauti leidimus ir keisti įpročius

Verslininkas aiškina, kad „Cardinity“ paslaugos teikimui pirmiausia reikėjo įgyvendinti teisinius reikalavimus, kuriems prireikė ne tik laiko, bet ir teisininkų pagalbos. Bendrovė yra registruota Lietuvos banke kaip finansinių paslaugų teikėjas, be to yra „Visa Europe“ ir „Mastercard“ asociacijose. Dabar jai leidžiama vykdyti transakcijų autorizavimą, pinigų nurašymą ir išmokėjimą pardavėjui.

Kitas sunkumas, su kuriuo bendrovei tenka susidurti Lietuvoje, vartotojų įpročiai. Kol kas šalyje toks atsiskaitymo būdas nėra populiarus, priešingai nei JAV ir dalyje Vakarų Europos. „Click2sell“ direktorius mano, kad tai lemia lietuvių konservatyvumas. Prie to prisideda ir baiminimasis, kad kas nors pavogs kortelės duomenis.

Apsimoka ne visiems

Be to, p. Andreika pasakoja, kad didžiosios Lietuvos elektroninės parduotuvės siekia maksimaliai sumažinti kainą vidinėje rinkoje, todėl nėra pasiryžusios už pirkėją sumokėti tarpbankinio pavedimo mokesčio.

„Lietuvoje mūsų paslaugos savikaina yra pakankamai didelė dėl tarpbankinių mokesčių dydžio. Todėl kaina yra 0,25 Eur ir 2,4% nuo pirkinių krepšelio sumos”, – aiškina verslininkas. Šiuos mokesčius jų paslauga besinaudojantys pardavėjai sumoka už transakcijas ir suteikiamą paslaugą. Pono Andreikos teigimu, elektroninės parduotuvės 70% šios sumos moka bankams, o 30% bendrovei.

Kadangi didžiąją dalį išlaidų paslauga besinaudojančioms įmonėms sudaro bankų mokesčiai, bendrovei tikamesnė finansinė aplinka yra ten, kur jie mažesni. Todėl komanda ieško papildomų investuotojų, kad galėtų geriau įsitvirtinti Vakarų Europos ir JAV rinkose.

Lietuvoje bendrovės paslaugomis naudojasi drabužių parduotuvė „Modidu“, IT įmonė „Sonaro“, laikrodžius iš vinilo plokštelių pardavinėjanti „Crop Shop“ ir kitos prekes ir paslaugas internetu siūlančios įmonės.

Konkurentai – „Paypal“

Ponas Andreika pasakoja, kad „Cardinity“, kaip ir pirmasis bendrovės įskiepis, yra daugiau į užsienio rinką orientuota paslauga. Todėl vienas didžiausių jos konkurentų – „Paypal“. Be to, kai kur elektroninius apmokėjimus kortele vykdo ne specialiai tam įkurtos įmonės, bet bankai. Lietuvoje šią paslaugą dar siūlo ir mokėjimų UAB „Paysera“, tačiau jos bendrovė konkurentu nevadina. Anot p. Andreikos, tai didelė finansų įstaiga, o jie užima labai konkrečią apmokėjimų nišą. Po pabandymo Lietuvoje, bendrovė jau sulaukė klientų iš JK ir Lenkijos.

Gauk nemokamą TECHNOLOGIJŲ savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Pirmasis NASA sraigtasparnio skrydis Marse – sėkmingas

Mažas sraigtasparnis, pavadintas „Ingenuity“ („Išradingumas“), pakilo ir išbuvo ore mažiau nei minutę, tačiau...

Inovacijos
14:37
Planas „Naujos kartos Lietuva“: inovacijoms ir skaitmeninimui žadami 645 mln. Eur

Per artimiausius penketą metų Europos Komisijos (EK) Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo...

Inovacijos
14:09
Sparčiai populiarėjantis „Clubhouse“ užbaigė naują finansavimo etapą  

Sparčiai populiarėjantis socialinis tinklas „Clubhouse“ užbaigė naują finansavimo etapą, siekdamas tolesnės...

Rinkos
13:59
„Juodosios“ SEO konkurentų atakos: „Solet Technics“ patirtis Premium 2

Kiekvieno verslo siekiamybė yra atsidurti pirmose „Google“ paieškos pozicijose. Siekdamos susižerti visą...

Rinkodara
05:45
Gamintojai prognozuoja, kad lustų trūks ir 2022 m.

Taivano puslaidininkių gamybos kompanija (TSMC) praneša dedanti visas pastangas, kad padidintų lustų gamybą,...

Pramonė
2021.04.18
Trys esminiai patarimai, kaip startuoliams paskleisti žinią apie save  

Pažinti tikslinę auditoriją, pasirinkti tinkamus kanalus jai pasiekti ir sulauktą dėmesį paversti pardavimais...

Gazelė
2021.04.18
„Sony“ pristatė du naujus „Xperia“ serijos telefonus

Japonijos technologijų bendrovė „Sony“ trečiadienį virtualiame renginyje pristatė du išmaniuosius – „Xperia 1...

Inovacijos
2021.04.17
E. komercijos pradmenys, arba 10 svarbių dalykų į internetą besikraustantiems smulkiesiems 1

Kadangi interneto svetainių kūrimas – mano oras ir vanduo, jau keletą metų kiekvieną dieną vis girdžiu tuos...

Verslo aplinka
2021.04.17
„Clubhouse“: naujokas, išgąsdinęs socialinių tinklų milžinus Premium

Šviežias, vos apie metus egzistuojantis ir kol kas tik „iPhone“ naudotojams pasiekiamas uždaras socialinis...

Inovacijos
2021.04.16
„Apple“ pristatė 200 mln. USD miškininkystės fondą 1

JAV technologijų milžinė „Apple“ ketvirtadienį pranešė steigianti 200 mln. USD dydžio fondą, kurio...

Inovacijos
2021.04.16
Į „Telia Lietuvos“ valdybą siūloma D. Grigienė

Į telekomunikacijų bendrovės „Telia Lietuva“ valdybą kaip nepriklausoma narė siūloma buvusi banko „Swedbank“...

Inovacijos
2021.04.16
Australijos teismas nusprendė, kad „Google“ klaidino vartotojus rinkdama jų duomenis

Australijos teismas, išnagrinėjęs konkurencijos priežiūros tarnybos skundą, penktadienį nusprendė, kad...

Inovacijos
2021.04.16
Taikėsi į skandinavus, bet dirbtinio intelekto nauda klientų pritraukė ir Lietuvoje Premium

Dirbtiniu intelektu (DI) pagrįstų produktų reikia vis daugiau įmonių – specialistams netaupanti UAB „Alantic“...

Gazelė
2021.04.16
„NEO Finance“ pajamos šiemet augo 28% iki 1,2 mln. Eur

Lietuvos finansų technologijų („fintech“) startuolis „NEO Finance“ pirmąjį šių metų ketvirtį gavo 1,2 mln.

Inovacijos
2021.04.15
Šešiskart apyvartą auginęs „Interactio“ po pandemijos nusiteikęs dar spartesnei plėtrai Premium

Penkis kartus išaugęs darbuotojų skaičius, šešiskart didesnės pardavimo pajamos ir susitarimai dėl paslaugų...

Inovacijos
2021.04.15
Per pirmą ketvirtį sukčiai iš gyventojų išviliojo 2,9 mln. Eur

Pirmąjį šių metų ketvirtį elektroniniai sukčiai iš Lietuvos gyventojų išviliojo 2,9 mln. Eur – kelis kartus...

Inovacijos
2021.04.15
„Telia“ ir „Teltonika Networks“ kuria lietuviškus 5G maršrutizatorius 3

„Teltonika Networks“, bendradarbiaudama su „Telia“, kuria pirmuosius lietuviškus 5G produktus – pramoninio...

Inovacijos
2021.04.15
Vadyba
2021.04.15
„Flo Health“ technologijų vadovas: sieksime padvigubinti IT inžinierių skaičių Premium

Baltarusių 2015 m. įkurtas ir Silicio slėnyje (JAV), Londone bei Kipre registruotas startuolis „Flo Health“,...

Inovacijos
2021.04.15
Gamintojams reiks pasitempti: elektronika turės tarnauti ilgiau Premium 7

Siekdama skatinti žiedinę ekonomiką, Europos Sąjunga (ES) imasi priemonių, kurios turėtų užtikrinti, kad...

Pramonė
2021.04.15

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku