Atsiskaitymo platformos „Cardinity“ įkūrėjų patirtis: sunkiausia gauti leidimus

Publikuota: 2015-06-23
Egidijus Andreika, UAB „Click2Sell“ direktorius. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
svg svg
Egidijus Andreika, UAB „Click2Sell“ direktorius. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

UAB „Click2sell“ siūlo atsiskaityti internetu ne einant į banko platformą, bet suvedant atsiskaitymo kortelės duomenis e. parduotuvėje. Bendrovės teigimu, toks būdas itin populiarus JAV, bet Lietuvos e. prekybininkai jį vis dar pasiūlo retai.

Egidijus Andreika, generalinis įmonės direktorius, VŽ pasakoja, kad toks atsiskaitymo būdas svarbus prekiaujantiems tarptautinėje rinkoje.

„Jeigu susikuriate elektroninę parduotuvę ir norite siūlyti prekes ar paslaugas ne tik Lietuvoje, bet ir tarptautinėje rinkoje, greičiausiai sulauksite britų ir amerikiečių dėmesio. Tačiau kils problema, kaip jiems atsiskaityti už jūsų siūlomas gėrybes. Užsieniečiai tikrai neturi banko sąskaitos Lietuvoje, o atsiskaitant tarptautiniu pavedimu sumokami didesni mokesčiai“, – aiškina p. Andreika.

Jo siūloma sistema internetu leidžia atsiskaityti taip pat, kaip ir perkant prekes paprastoje parduotuvėje, t. y. atsiskaitant kredito arba debeto kortele, kai banko aptarnavimo mokesčius sumoka pardavėjas, o ne pirkėjas.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Pradėjo nuo e. prekybos platformos

Vadovas pasakoja, kad įmonė buvo įkurta pardavinėti įskiepį, kuris leidžia paspaudus mygtuką „pirkti“ pereiti į banko sistemą ir atsiskaityti už konkrečias prekes bei paslaugas. Anot jo, tuo metu Lietuvoje prekybą internete vykdė vos keletas bendrovių, todėl programinę įrangą kompanija kūrė žvalgydamasi į JAV. 2007 m. įsikūrusi bendrovė veiklą pradėjo su 250.000 Lt (73.000 Eur) kapitalu. Ponas Andreika pasakoja, kad tiek investicijų jaunai komandai pavyko surinkti iš savų lėšų.

„Dalis iš mūsų buvo dar moksleiviai, kuriems norėjosi šiek tiek užsidirbti. Pamatėme, kad rinkoje yra tokia niša, kuri tuo metu buvo labai mažai užpildyta. Daugiausia mūsų produktu susidomėjo anglakalbės valstybės, pagrindiniai platformos pirkėjai buvo iš JAV ir Jungtinės Karalystės, šiek tiek atsirado iš Australijos ir net gi Indijos“, – prisimena vadovas.

Šiuo metu 7 žmonių komanda IT paslaugas užsakinėja, o patys daugiau rūpinasi strategija, įvaizdžiu, naujų idėjų paieška ir klientų pritraukimu. Praėjusiais metais bendrovė skaičiavo 3 mln. Eur pajamų.

Sunkiausia gauti leidimus ir keisti įpročius

Verslininkas aiškina, kad „Cardinity“ paslaugos teikimui pirmiausia reikėjo įgyvendinti teisinius reikalavimus, kuriems prireikė ne tik laiko, bet ir teisininkų pagalbos. Bendrovė yra registruota Lietuvos banke kaip finansinių paslaugų teikėjas, be to yra „Visa Europe“ ir „Mastercard“ asociacijose. Dabar jai leidžiama vykdyti transakcijų autorizavimą, pinigų nurašymą ir išmokėjimą pardavėjui.

Kitas sunkumas, su kuriuo bendrovei tenka susidurti Lietuvoje, vartotojų įpročiai. Kol kas šalyje toks atsiskaitymo būdas nėra populiarus, priešingai nei JAV ir dalyje Vakarų Europos. „Click2sell“ direktorius mano, kad tai lemia lietuvių konservatyvumas. Prie to prisideda ir baiminimasis, kad kas nors pavogs kortelės duomenis.

Apsimoka ne visiems

Be to, p. Andreika pasakoja, kad didžiosios Lietuvos elektroninės parduotuvės siekia maksimaliai sumažinti kainą vidinėje rinkoje, todėl nėra pasiryžusios už pirkėją sumokėti tarpbankinio pavedimo mokesčio.

„Lietuvoje mūsų paslaugos savikaina yra pakankamai didelė dėl tarpbankinių mokesčių dydžio. Todėl kaina yra 0,25 Eur ir 2,4% nuo pirkinių krepšelio sumos”, – aiškina verslininkas. Šiuos mokesčius jų paslauga besinaudojantys pardavėjai sumoka už transakcijas ir suteikiamą paslaugą. Pono Andreikos teigimu, elektroninės parduotuvės 70% šios sumos moka bankams, o 30% bendrovei.

Kadangi didžiąją dalį išlaidų paslauga besinaudojančioms įmonėms sudaro bankų mokesčiai, bendrovei tikamesnė finansinė aplinka yra ten, kur jie mažesni. Todėl komanda ieško papildomų investuotojų, kad galėtų geriau įsitvirtinti Vakarų Europos ir JAV rinkose.

Lietuvoje bendrovės paslaugomis naudojasi drabužių parduotuvė „Modidu“, IT įmonė „Sonaro“, laikrodžius iš vinilo plokštelių pardavinėjanti „Crop Shop“ ir kitos prekes ir paslaugas internetu siūlančios įmonės.

Konkurentai – „Paypal“

Ponas Andreika pasakoja, kad „Cardinity“, kaip ir pirmasis bendrovės įskiepis, yra daugiau į užsienio rinką orientuota paslauga. Todėl vienas didžiausių jos konkurentų – „Paypal“. Be to, kai kur elektroninius apmokėjimus kortele vykdo ne specialiai tam įkurtos įmonės, bet bankai. Lietuvoje šią paslaugą dar siūlo ir mokėjimų UAB „Paysera“, tačiau jos bendrovė konkurentu nevadina. Anot p. Andreikos, tai didelė finansų įstaiga, o jie užima labai konkrečią apmokėjimų nišą. Po pabandymo Lietuvoje, bendrovė jau sulaukė klientų iš JK ir Lenkijos.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Norite pasiūlyti temą, turite pastabų, pasiūlymų ar klausimų? Parašykite „Verslo žinių“ redaktoriams.

Jei norite suteikti konfidencialios informacijos, rašykite vyr. redaktoriui rolandas.barysas@verslozinios.lt

NKSC vadovas: kibernetinės atakos nuslopo, tačiau bet kada gali vėl prasidėti

Kibernetinės atakos prieš Lietuvos institucijas ir verslą nuslopo, bet ekspertai pasirengę jų atsinaujinimui,...

Inovacijos
2022.07.01
„BaltCap“ Latvijos technologijų bendrovę „Vendon“ parduoda „Azkoyen“ grupei

Didžiausia Baltijos šalyse privataus kapitalo fondų valdytoja „BaltCap“ už neskelbiamą sumą parduoda Latvijos...

Inovacijos
2022.07.01
Pernai bendrovės „Bolt“ nuostolis išaugo iki 547,2 mln. Eur

„Bolt“ prekės ženklą naudojantis Estijos startuolis „Bolt Technology“ 2021-aisiais patyrė 547,2 mln. Eur...

Logistika
2022.07.01
Autonominis laivas perplaukė Atlantą

Robotinis laivas be įgulos „Mayflower“, pakartojęs anglų kolonistų 1620 metų kelionę laivu „Mayflower“,...

Logistika
2022.07.01
VŽ klausomiausi podkastai birželį

Pateikiame daugiausia „Verslo žinių“ prenumeratorių dėmesio sulaukusių podkastų TOP 10.

Laisvalaikis
2022.07.01
„Wargaming Vilniaus“ vadovas: nuo rudens Lietuvoje suaktyvinsime specialistų samdą Premium

Baltarusijos žaidimų milžinė „Wargaming“ per metus Lietuvoje pasamdė apie keliasdešimt darbuotojų, o nuo...

Inovacijos
2022.07.01
„Estateguru“ siekia pritraukti institucinių investuotojų, žada nepamiršti mažmeninių Premium

„Estateguru“ ruošiasi antram lėšų pritraukimo raundui. Startuolis ketina smarkiai padidinti veiklos apimtis,...

Rinkos
2022.06.30
„Samsung“ pirmoji pasaulyje pradeda masinę pažangių 3 nm lustų gamybą

„Samsung Electronics“ tapo pirmąja lustų gamintoja pasaulyje, pradėjusia masinę pažangių 3 nanometrų...

Inovacijos
2022.06.30
Rekordiniai Lietuvos žaidimų industrijos metai: naujos galimybės ir senos problemos Premium

Lietuvos žaidimų industrija pernai stiebėsi į viršų – plėtėsi vietos įmonės, taip pat atvyko naujų, kurios...

Inovacijos
2022.06.30
„Snapchat“ pristato mokamą prenumeratos paslaugą

Socialinio tinklo „Snapchat“ valdytoja „Snap“ trečiadienį pranešė, kad išleidžia mokamą paslaugų planą...

Inovacijos
2022.06.30
Darbo aplinka keičiasi iš esmės: „Xerox“ žengia permainų priešakyje Verslo tribūna

Skaitmeninimo iniciatyvos versle, ypač paskatino prigijęs hibridinio ar nuotolinio darbo modelis, ragina...

Išmani Lietuva
2022.06.30
Priimant sprendimus „Tele2“ siūlo nespėlioti: duomenų analitika leis pamatyti tendencijas ir priimti efektyvesnius sprendimus Verslo tribūna

Iš kur ir kaip juda žmonės mieste, kokia vieta paslaugų teikimui pati tinkamiausia, kaip ir kur buriasi...

Regioninis verslas
2022.06.30
Birželį pradėti ir baigti NT projektai Premium

Birželį Vilniuje pradėtos naujų daugiabučių, bendro gyvenimo būsto, biurų pastato statybos, Kaune ir...

Statyba ir NT
2022.06.30
„Teltonika Telematics“ vadovas: ne kiekviena klaida yra nusižengimas Premium

Trečias geidžiamiausias darbdavys Lietuvoje „Teltonika Telamatics“ dalijasi sėkmės istorija, kaip į...

Vadyba
2022.06.30
Turtingiausių strateginių įmonių vadovų TOP 10 – M. Armonaitis, M. Rudnickis, A. Latakas

Tarp strateginių Lietuvos įmonių vadovų pagal deklaruoto 2021 m. turto ir lėšų vertę išsiskyrė Klaipėdos...

Vadyba
2022.06.29
Tvari IT įranga – mada ar ateitis? Verslo tribūna

Kol vienos įmonės vis dar abejoja dėl investicinės grąžos į tvarumą, kitos gi imasi lyderystės ir brėžia...

Inovacijos
2022.06.29
A. Anušauskas: kiberatakų organizatoriai ieško silpnų vietų, galimi išpuoliai prieš verslą 1

Su Rusija siejamos organizuotos kibernetinės atakos prieš Lietuvą pirmąkart pasiekė tokį platų mastą, o radus...

Inovacijos
2022.06.29
Auga Aerokosmoso duomenų centro kuriamų sprendimų ir technologijų paklausa Verslo tribūna

Praėjusiais metais Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VILNIUS TECH) Antano Gustaičio aviacijos...

Kuriantiems rytojui
2022.06.29
Ar verta skaitmeninius sprendimus migruoti į „debesį“? Verslo tribūna

JAV technologinių tyrimų ir konsultacijų įmonės „Gartner“ atliktas tyrimas rodo, kad iki 2025 m. bendrovių...

„Simitri“ patirtis ir milijoninė apyvarta pirmaisiais metais: kaip sukurti pelningą e. parduotuvę Premium 5

2020-aisiais įkurta e. parduotuvė „Simitri“ „nulūžo“ per 10 min. po to, kai jos įkūrėjai – influenceriai...

Gazelė
2022.06.29

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku