Bunkeriavimas – svajonė SkGD naudoti ne tik šildymui

Publikuota: 2015-11-23
Algimanto Kalvaičio nuotr.
Algimanto Kalvaičio nuotr.

„SGD logistika“ – bendra AB „Klaipėdos nafta“, dujų infrastruktūros bendrovės ir vokiečių bendrovės „Bomin Linde LNG“ įmonė, kuri nuomos bunkeriavimo laivą. Įmonės yra sutarusios bendradarbiauti siekdamos kartu plėtoti SkGD, kaip jūrinio kuro, rinką bei reikalingą infrastruktūrą.

Apie tokį SkGD panaudojimą, o taip pat ir antžeminio transporto sektoriuje, kaip galimybę efektyviau naudoti į terminalą atplaukiančias dujas, VŽ yra užsiminęs Mantas Bartuška, „Klaipėdos naftos“ vadovas.

Tiesa, „SGD logistika“ įsteigimas – tai tik pirmasis žingsnis. Platesniam SkGD panaudojimui reikia įveikti įvairias skirtingo sudėtingumo kliūtis. Mintis užsiimti smulkių krovinių ir bunkeriavimo veikla kilo jau pradėjus terminalo statybas, tikina Rokas Masiulis, Lietuvos energetikos ministras ir buvęs „Klaipėdos naftos“ vadovas.

„Pradėjus statyti SkGD terminalą supratome, kad kartu su juo veriasi galimybė užsiimti smulkaus dujų paskirstymo veikla“, – prisiminimais dalijasi p. Masiulis.

Bunkeriavimas atveria galimybes ateityje naudoti SkGD ne tik transporto ir laivybos, bet ir pramonės, žemės ūkio sektoriuose. Dominykas Tučkus, UAB „Litgas“ vadovas, pastebi, kad geros perspektyvos veriasi ir žemės ūkio pramonėje, kur švaresnės SkGD gali būti patrauklesnės už biokurą dėl poreikio atitikti higienos reikalavimus. Kitose pramonės srityse, tiesa, perspektyvas temdo biokuro ir kitų energijos šaltinių konkurencija.

Didžiausias trūkumas – infrastruktūra

Antžeminis transportas, tiesa, yra sudėtingesnė ir daugialypė problema.

„Kai kurios užduotys yra lengvai įveikiamos, – sako p. Tučkus. – Pavyzdžiui, SkGD naudojimo transporto sektoriuje reguliavimas. Šioje srityje nereikia nieko naujo išrasti, užtenka „nusirašyti“ nuo kitų šalių“.

„Techniniai sprendimai perpumpuoti dujas iš terminalo į mažesnius laivus bei į kitas mažesnes transporto priemones ir techniniai sprendimai SkGD varomiems varikliams jau yra ir veikia“, – tikina Anne Charlote Bahrne, „Royal Dutch Shell“ SkGD skyriaus vadovė.

Tiesa, jie ne visuomet yra konkurencingi ir jų nėra labai daug. „Mercedes Benz“ ir „Volvo“, pavyzdžiui, jau yra nutraukę dujomis ir mišriu kuru varomų sunkvežimių modelių gamybą, nes jų kaina buvo nekonkurencinga. Tačiau atsiradus galimybei SkGD dujų sistemas įmontuoti į tradicinius variklius, transporto sektoriuje perspektyvos yra gerokai šviesesnės. Vis dėlto iki giedros dar toli.

Didžiausia problema SkGD panaudojimui antžeminio transporto sektoriuje yra stotelių, kuriose ilgus nuotolius įveikiantys vilkikai galėtų pasipildyti degalų. Vakarų Europoje yra 38 „dujų tuneliai“ – keliai, palei kuriuos įrengtos dujų pildymo stotelės, o iki 2020 m. ES planuoja įrengti tokias degalines kas 400 km visame pagrindiniame transeuropiniame tinkle. Tačiau Rytų Europoje tokia infrastruktūra neegzistuoja.

Tam, kad SkGD naudojimo plėtrai reikalingą infrastruktūrą pavyktų finansuoti ES lėšomis, reikalingas kuo platesnis tarptautinis politinis sutarimas, įsitikinęs Bertas Van der Lingenas, tokios paramos ieškančių Nyderlandų ambasadorius Lietuvoje.

„Susidomėjimas didelis, – sako jis. – Susidomėjimą rodo Vokietija, Belgija, Prancūzija. Tačiau tokiais atvejais visuomet kyla finansavimo klausimai“.

Konkurencija regione

Be šių problemų, Klaipėdos naftos terminalui, ko gero, teks konkuruoti regione su Rusijos ir Lenkijos bunkeriavimo paslaugų teikėjais.

VŽ jau rašė, kad „Gazprom“ šioje srityje žada Baltijoje konkuruoti su „Klaipėdos nafta“. 2015 m. bendrovė Korėjoje užsakė pastatyti FSRU iki 2017 m. „Klaipėdos nafta“ iki tų pačių metų ketina užbaigti antžeminę bunkeriavimo infrastruktūrą.

Viso Rusija planuoja tris SkGD terminalus, kurie, jei užbaigti, konkuruos su Klaipėda. Bunkeriavimui taip pat pritaikytas užbaigiamas SkGD terminalas Svinouiscio uostamiestyje Lenkijoje.

Gauk nemokamą PRAMONĖS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Klaipėdoje – naujas „Novatek“ dujų krovinys

Į Klaipėdą šeštadienį atplaukė naujas nedidelis Rusijos dujų bendrovės „Novatek“ suskystintųjų gamtinių dujų...

Pramonė
2020.01.18
Žaliosios energijos aukciono laimėtojui – pirmenybė persiųsti elektrą

Pirmajame žaliosios energetikos aukcione net trims vėjo parkų vystytojams nepaprašius valstybės pagalbos,...

Pramonė
2020.01.17
„Idex Baltic“ leista įsigyti biokuro tiekėją „Pusbroliai“

Pernai į Lietuvą įžengusios Prancūzijos atsinaujinančios energetikos grupės „Idex“ valdoma bendrovė „Idex...

Pramonė
2020.01.17
Importo ir eksporto kainų statistika: išsiskiria gamtiniai ištekliai 

Per metus (2019 m. lapkritį, palyginti su 2018 m. lapkričiu) eksportuotų prekių kainos sumažėjo 1,4%,...

Prekyba
2020.01.17
Nutolusias saulės elektrines siūlo ir „Saulės grąža“

Gyventojams pasiūlytas jau ketvirtas nutolusių saulės elektrinių projektas. Vieno megavato galios saulės...

Pramonė
2020.01.16
Žaliosios energijos aukcioną laimėjo UAB „Windfarm Akmenė one“ 6

Valstybinė energetikos reguliavimo taryba (VERT) paskelbė elektros energijos iš atsinaujinančių išteklių...

Pramonė
2020.01.16
Baltarusija prašo „Klaipėdos naftos“ krauti jai skirtą naftą 2

„Klaipėdos nafta“ yra pasiruošusi krauti žaliavinę naftą iš laivų ir pagal poreikį — gabenti žaliavą į...

Pramonė
2020.01.15
Visuomenininkai ragina priešintis Astravo AE

Visuomenininkai ragina toliau aktyviai priešintis Baltarusijoje baigiamai statyti Astravo atominei...

Verslo aplinka
2020.01.15
Ką investuotojams reikės daryti su „Ignitis grupės“ sumokėsimais 50 mln. Eur Premium 1

„Ignitis grupės“ siekis patraukti ESO ir „Ignitis gamybą“ iš Vilniaus biržos kelia ne tik bangų dėl oficialių...

Rinkos
2020.01.15
Ambasadorius: Latvija dalyvautų alternatyvaus Baltarusijos aprūpinimo nafta projektuose 1

Latvija yra pasirengusi dalyvauti alternatyvaus naftos tiekimo Baltarusijai projektuose, pareiškė Latvijos...

Verslo aplinka
2020.01.15
Gamtinių dujų rinkos šiemet – pirkėjo džiaugsmui Premium

Po itin šilto rudens ir vis dar nesirodančios vasaros gamtinių dujų saugyklos Europoje ir Baltijos regione...

Pramonė
2020.01.15
Opozicija kritikuoja Vilniaus ginčo su „Veolia“ finansavimą

Vilniaus savivaldybės tarybos opozicija kritikuoja Vilniaus valdžios sprendimą rizikos kapitalo fondo...

Verslo aplinka
2020.01.14
Seimas ėmėsi siūlymo visiškai liberalizuoti elektros tiekimo rinką

Seimas antradienį ėmėsi svarstyti siūlymą iki 2023 metų palaipsniui visiškai liberalizuoti elektros tiekimo...

Pramonė
2020.01.14
Baltarusija išsiuntė naftos importo pasiūlymus Baltijos šalims ir dar kelioms valstybėms

Baltarusija išsiuntė komercinius pasiūlymus dėl naftos importo Baltijos valstybėms, Lenkijai, Ukrainai,...

Pramonė
2020.01.14
„Modus Group“ energetikos verslą telkia po vienu prekės ženklu

Tarptautinė įmonių grupė „Modus Group“ atsinaujinančios energetikos veiklas telkia po vienu prekės ženklu...

Rinkodara
2020.01.14
Elektra Lietuvoje per savaitę brango 7%

Vidutinė didmeninė elektros kaina Lietuvoje praėjusią savaitę, palyginti su ankstesniąja, augo 7%, pranešė...

Pramonė
2020.01.13
„Harmony Link“ jungties poveikį aplinkai vertins „Urbanistika“

Ruošantis statyti naują jūrinį elektros kabelį su Lenkija „Harmony Link“ ir 330 kV skirstyklą Darbėnuose,...

Pramonė
2020.01.13
Elektros sistemos izoliuotą darbą užtikrins 4 bendrovės

Izoliuotam elektros energetikos sistemos darbui užtikrinti šiemet bus pasitelkti keturių bendrovių pajėgumai.

Pramonė
2020.01.13
2019 m. Ignalinos AE išmontuotos 5.483 t įrangos

2019 m. Ignalinos atominėje elektrinėje (IAE) buvo išmontuoti 5.483 t įrangos ir susijusių konstrukcijų. Iš...

Pramonė
2020.01.11
Pagal sandorių Baltarusijoje dydį pirmauja „Siemens“

„Siemens“ turi didžiausią valstybinių užsakymų Baltarusijoje portfelį, kurio bendra vertė siekia 273 mln.

Verslo aplinka
2020.01.11

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau