Bunkeriavimas – svajonė SkGD naudoti ne tik šildymui

Publikuota: 2015-11-23
Algimanto Kalvaičio nuotr.
Algimanto Kalvaičio nuotr.

„SGD logistika“ – bendra AB „Klaipėdos nafta“, dujų infrastruktūros bendrovės ir vokiečių bendrovės „Bomin Linde LNG“ įmonė, kuri nuomos bunkeriavimo laivą. Įmonės yra sutarusios bendradarbiauti siekdamos kartu plėtoti SkGD, kaip jūrinio kuro, rinką bei reikalingą infrastruktūrą.

Apie tokį SkGD panaudojimą, o taip pat ir antžeminio transporto sektoriuje, kaip galimybę efektyviau naudoti į terminalą atplaukiančias dujas, VŽ yra užsiminęs Mantas Bartuška, „Klaipėdos naftos“ vadovas.

Tiesa, „SGD logistika“ įsteigimas – tai tik pirmasis žingsnis. Platesniam SkGD panaudojimui reikia įveikti įvairias skirtingo sudėtingumo kliūtis. Mintis užsiimti smulkių krovinių ir bunkeriavimo veikla kilo jau pradėjus terminalo statybas, tikina Rokas Masiulis, Lietuvos energetikos ministras ir buvęs „Klaipėdos naftos“ vadovas.

„Pradėjus statyti SkGD terminalą supratome, kad kartu su juo veriasi galimybė užsiimti smulkaus dujų paskirstymo veikla“, – prisiminimais dalijasi p. Masiulis.

Bunkeriavimas atveria galimybes ateityje naudoti SkGD ne tik transporto ir laivybos, bet ir pramonės, žemės ūkio sektoriuose. Dominykas Tučkus, UAB „Litgas“ vadovas, pastebi, kad geros perspektyvos veriasi ir žemės ūkio pramonėje, kur švaresnės SkGD gali būti patrauklesnės už biokurą dėl poreikio atitikti higienos reikalavimus. Kitose pramonės srityse, tiesa, perspektyvas temdo biokuro ir kitų energijos šaltinių konkurencija.

Didžiausias trūkumas – infrastruktūra

Antžeminis transportas, tiesa, yra sudėtingesnė ir daugialypė problema.

„Kai kurios užduotys yra lengvai įveikiamos, – sako p. Tučkus. – Pavyzdžiui, SkGD naudojimo transporto sektoriuje reguliavimas. Šioje srityje nereikia nieko naujo išrasti, užtenka „nusirašyti“ nuo kitų šalių“.

„Techniniai sprendimai perpumpuoti dujas iš terminalo į mažesnius laivus bei į kitas mažesnes transporto priemones ir techniniai sprendimai SkGD varomiems varikliams jau yra ir veikia“, – tikina Anne Charlote Bahrne, „Royal Dutch Shell“ SkGD skyriaus vadovė.

Tiesa, jie ne visuomet yra konkurencingi ir jų nėra labai daug. „Mercedes Benz“ ir „Volvo“, pavyzdžiui, jau yra nutraukę dujomis ir mišriu kuru varomų sunkvežimių modelių gamybą, nes jų kaina buvo nekonkurencinga. Tačiau atsiradus galimybei SkGD dujų sistemas įmontuoti į tradicinius variklius, transporto sektoriuje perspektyvos yra gerokai šviesesnės. Vis dėlto iki giedros dar toli.

Didžiausia problema SkGD panaudojimui antžeminio transporto sektoriuje yra stotelių, kuriose ilgus nuotolius įveikiantys vilkikai galėtų pasipildyti degalų. Vakarų Europoje yra 38 „dujų tuneliai“ – keliai, palei kuriuos įrengtos dujų pildymo stotelės, o iki 2020 m. ES planuoja įrengti tokias degalines kas 400 km visame pagrindiniame transeuropiniame tinkle. Tačiau Rytų Europoje tokia infrastruktūra neegzistuoja.

Tam, kad SkGD naudojimo plėtrai reikalingą infrastruktūrą pavyktų finansuoti ES lėšomis, reikalingas kuo platesnis tarptautinis politinis sutarimas, įsitikinęs Bertas Van der Lingenas, tokios paramos ieškančių Nyderlandų ambasadorius Lietuvoje.

„Susidomėjimas didelis, – sako jis. – Susidomėjimą rodo Vokietija, Belgija, Prancūzija. Tačiau tokiais atvejais visuomet kyla finansavimo klausimai“.

Konkurencija regione

Be šių problemų, Klaipėdos naftos terminalui, ko gero, teks konkuruoti regione su Rusijos ir Lenkijos bunkeriavimo paslaugų teikėjais.

VŽ jau rašė, kad „Gazprom“ šioje srityje žada Baltijoje konkuruoti su „Klaipėdos nafta“. 2015 m. bendrovė Korėjoje užsakė pastatyti FSRU iki 2017 m. „Klaipėdos nafta“ iki tų pačių metų ketina užbaigti antžeminę bunkeriavimo infrastruktūrą.

Viso Rusija planuoja tris SkGD terminalus, kurie, jei užbaigti, konkuruos su Klaipėda. Bunkeriavimui taip pat pritaikytas užbaigiamas SkGD terminalas Svinouiscio uostamiestyje Lenkijoje.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PRAMONĖS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Nafta pinga po Saudo Arabijos patikinimo, kad nekeršytų už sankcijas 1

„Brent“ rūšies naftos kainos nusirito žemiau 80 USD, o WTI – žemiau 70 USD už barelį po to, kai Saudo Arabija...

Rinkos
10:23
IAE atliekyno statybos prižiūrėtojo konkurse – 2 pasiūlymai 2

Norą dalyvauti nebeveikiančios ir uždarymo projektus įgyvendinančios Ignalinos atominės elektrinės (IAE)...

Energetika
2018.10.22
„Lietuvos energija“ planuoja kurti naują įmonę 4

„Lietuvos energija“ planuoja nuo „Energijos sprendimų centrą“ (ESC) prisijungusio „Energijos tiekimo“ į naują...

Energetika
2018.10.22
Klaipėda pradeda šildytis

Klaipėdoje pirmadienį pradedamas šildymo sezonas. Biudžetinėse, socialinių paslaugų ir ikimokyklinio ugdymo...

Energetika
2018.10.22
B. Gatesas ir Europos Komisija 100 mln. Eur rems švarias technologijas 4

Europos Komisija ir Billo Gateso fondas „Breakthrough Energy“ pasirašė susitarimo memorandumą dėl jungtinio...

Energetika
2018.10.20
Krovininis reisas Černobylis–Astravas Premium 8

33 000 MW. Toks buvo paskutinis Černobylio ketvirtojo reaktoriaus galios rodiklis, užfiksuotas valdymo...

Verslo klasė
2018.10.20
„Klaipėdos naftos“ bunkeriavimo laivas atvyks vėliau

Didžiausias pasaulyje suskystintų gamtinių dujų (SkGD) bunkveriavimo laivas „Kairos“ išplaukė iš laivų...

Energetika
2018.10.19
„Klaipėdos naftos“ vadovas: įtampos daug, tačiau žiūrime į tai kaip į cikliškumą 5

Naftos produktų bei suskystintų dujų terminalų operatorės „Klaipėdos naftos“ vadovas pastaruoju metu smukusią...

Rinkos
2018.10.19
„NordBalt“ išėjo ir sugrįžo, kainų tendencijos liko Premium

Į rikiuotę anksčiau, nei planuota, grįžusi Lietuvos ir Švedijos elektros jungtis „NordBalt“ atvėrė kelią į...

Energetika
2018.10.19
Traukiasi ESO Paslaugų tarnybos direktorius 16

Iš AB „Energijos skirstymo operatorius“ (ESO) valdybos nario ir Paslaugų tarnybos direktoriaus pareigų...

Vadyba
2018.10.18
„Lietuvos energija“ ieško 500 inovacijų idėjų

UAB „Lietuvos energija“ inovacijų pritraukimo praktikas iš įmonių grupės bendrovių buria po viena vėliava ir...

Energetika
2018.10.18
Seimo dauguma nusiteikusi atmesti prezidentės veto dėl atliekų deginimo 2

Seimas nusprendė svarstyti prezidentės Dalios Grybauskaitės veto įstatymo pataisoms, numatančioms atliekų...

Verslo aplinka
2018.10.18
Didėja viršutinės elektros skirstymo kainų ribos

Valstybinė kainų ir energetikos kontrolės komisija (VKEKK) nustatė didesnes nei šiemet elektros energijos...

Energetika
2018.10.17
Seimo ekonomistai ir energetikai lankėsi SkGD terminale 1

Energetikos ministras Žygimantas Vaičiūnas su Seimo Ekonomikos komiteto ir Energetikos komisijos nariais...

Energetika
2018.10.17
Valstybės valdomų įmonių pusmečio rezultatai: labiausiai augo transporto įmonės 3

63-jų valstybės valdomų įmonių (VVĮ) pardavimo pajamos per 2018 m. I pusmetį, lyginant su 2017 m.

Finansai
2018.10.17
Latvija nenori lietuviams mokėti priteistų milijonų Premium 2

Latvijai, tikėtina, nepavyks panaikinti „E energijai“ palankaus tarptautinio arbitražo sprendimo dėl 3,7 mln.

Energetika
2018.10.17
„Danpower Baltic“ turi naują vadovę 11

Atsinaujinančios energetikos UAB „Danpower Baltic“ generaline direktore paskirta Aušra Ignotaitė.

Vadyba
2018.10.17
„Klaipėdos nafta“ į aplinkos apsaugą investuos 8 mln. Eur

AB „Klaipėdos nafta“ (KN) aplinkos apsaugos institucijoms bei Klaipėdos miesto bendruomenėms pateikė...

Energetika
2018.10.16
Atnaujintas „Litgrid“ ir „Achemos“ ginčas dėl skolos 2

Teismas atnaujino elektros perdavimo bendrovės „Litgrid“ ir Jonavos trąšų gamintojos „Achema“ ginčą dėl...

Pramonė
2018.10.15
Prognozuojama elektros rinkos kaina – penktadaliu didesnė 1

Kitais metais Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos (VKEKK) prognozuojama elektros energijos...

Energetika
2018.10.15

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau