Bunkeriavimas – svajonė SkGD naudoti ne tik šildymui

Publikuota: 2015-11-23
Algimanto Kalvaičio nuotr.
Algimanto Kalvaičio nuotr.

„SGD logistika“ – bendra AB „Klaipėdos nafta“, dujų infrastruktūros bendrovės ir vokiečių bendrovės „Bomin Linde LNG“ įmonė, kuri nuomos bunkeriavimo laivą. Įmonės yra sutarusios bendradarbiauti siekdamos kartu plėtoti SkGD, kaip jūrinio kuro, rinką bei reikalingą infrastruktūrą.

Apie tokį SkGD panaudojimą, o taip pat ir antžeminio transporto sektoriuje, kaip galimybę efektyviau naudoti į terminalą atplaukiančias dujas, VŽ yra užsiminęs Mantas Bartuška, „Klaipėdos naftos“ vadovas.

Tiesa, „SGD logistika“ įsteigimas – tai tik pirmasis žingsnis. Platesniam SkGD panaudojimui reikia įveikti įvairias skirtingo sudėtingumo kliūtis. Mintis užsiimti smulkių krovinių ir bunkeriavimo veikla kilo jau pradėjus terminalo statybas, tikina Rokas Masiulis, Lietuvos energetikos ministras ir buvęs „Klaipėdos naftos“ vadovas.

„Pradėjus statyti SkGD terminalą supratome, kad kartu su juo veriasi galimybė užsiimti smulkaus dujų paskirstymo veikla“, – prisiminimais dalijasi p. Masiulis.

Bunkeriavimas atveria galimybes ateityje naudoti SkGD ne tik transporto ir laivybos, bet ir pramonės, žemės ūkio sektoriuose. Dominykas Tučkus, UAB „Litgas“ vadovas, pastebi, kad geros perspektyvos veriasi ir žemės ūkio pramonėje, kur švaresnės SkGD gali būti patrauklesnės už biokurą dėl poreikio atitikti higienos reikalavimus. Kitose pramonės srityse, tiesa, perspektyvas temdo biokuro ir kitų energijos šaltinių konkurencija.

Didžiausias trūkumas – infrastruktūra

Antžeminis transportas, tiesa, yra sudėtingesnė ir daugialypė problema.

„Kai kurios užduotys yra lengvai įveikiamos, – sako p. Tučkus. – Pavyzdžiui, SkGD naudojimo transporto sektoriuje reguliavimas. Šioje srityje nereikia nieko naujo išrasti, užtenka „nusirašyti“ nuo kitų šalių“.

„Techniniai sprendimai perpumpuoti dujas iš terminalo į mažesnius laivus bei į kitas mažesnes transporto priemones ir techniniai sprendimai SkGD varomiems varikliams jau yra ir veikia“, – tikina Anne Charlote Bahrne, „Royal Dutch Shell“ SkGD skyriaus vadovė.

Tiesa, jie ne visuomet yra konkurencingi ir jų nėra labai daug. „Mercedes Benz“ ir „Volvo“, pavyzdžiui, jau yra nutraukę dujomis ir mišriu kuru varomų sunkvežimių modelių gamybą, nes jų kaina buvo nekonkurencinga. Tačiau atsiradus galimybei SkGD dujų sistemas įmontuoti į tradicinius variklius, transporto sektoriuje perspektyvos yra gerokai šviesesnės. Vis dėlto iki giedros dar toli.

Didžiausia problema SkGD panaudojimui antžeminio transporto sektoriuje yra stotelių, kuriose ilgus nuotolius įveikiantys vilkikai galėtų pasipildyti degalų. Vakarų Europoje yra 38 „dujų tuneliai“ – keliai, palei kuriuos įrengtos dujų pildymo stotelės, o iki 2020 m. ES planuoja įrengti tokias degalines kas 400 km visame pagrindiniame transeuropiniame tinkle. Tačiau Rytų Europoje tokia infrastruktūra neegzistuoja.

Tam, kad SkGD naudojimo plėtrai reikalingą infrastruktūrą pavyktų finansuoti ES lėšomis, reikalingas kuo platesnis tarptautinis politinis sutarimas, įsitikinęs Bertas Van der Lingenas, tokios paramos ieškančių Nyderlandų ambasadorius Lietuvoje.

„Susidomėjimas didelis, – sako jis. – Susidomėjimą rodo Vokietija, Belgija, Prancūzija. Tačiau tokiais atvejais visuomet kyla finansavimo klausimai“.

Konkurencija regione

Be šių problemų, Klaipėdos naftos terminalui, ko gero, teks konkuruoti regione su Rusijos ir Lenkijos bunkeriavimo paslaugų teikėjais.

VŽ jau rašė, kad „Gazprom“ šioje srityje žada Baltijoje konkuruoti su „Klaipėdos nafta“. 2015 m. bendrovė Korėjoje užsakė pastatyti FSRU iki 2017 m. „Klaipėdos nafta“ iki tų pačių metų ketina užbaigti antžeminę bunkeriavimo infrastruktūrą.

Viso Rusija planuoja tris SkGD terminalus, kurie, jei užbaigti, konkuruos su Klaipėda. Bunkeriavimui taip pat pritaikytas užbaigiamas SkGD terminalas Svinouiscio uostamiestyje Lenkijoje.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„Neste Lietuvos“ apyvarta pernai augo 50%

Suomijos kapitalo automatinių degalinių tinklą valdanti bendrovė „Neste Lietuva“ pernai uždirbo 5,975 mln.

Pramonė
2019.05.24
Klaipėdoje laukiama naujo SkGD krovinio iš Vysocko 2

Klaipėdoje laukiama naujo nedidelio krovinio su didžiausios privačios Rusijos dujų bendrovės „Novatek“...

Pramonė
2019.05.24
Lietuva skundžiasi TATENA dėl Astravo saugumo problemų

Laiške Tarptautinei atominės energetikos agentūrai (TATENA) pareikštas Lietuvos susirūpinimas dėl...

Pramonė
2019.05.24
Eros pabaiga: estai sutiko sinchronizuotis su Europa Premium

Politikų derybos dėl prisijungimo prie Vakarų Europos, trukusios beveik dešimtmetį, baigsis visiems proceso...

Pramonė
2019.05.24
Estai pasirašė sinchronizacijos susitarimą

Estijos perdavimo sistemos operatorė „Elering“ ketvirtadienį pasirašė susitarimą dėl šalies elektros...

Pramonė
2019.05.23
Kijeve dirbs Lietuvos energetikos atašė

Ukrainoje netrukus darbą turėtų pradėti Lietuvos energetikos atašė. Tam trečiadienį pritarė Vyriausybė.

Pramonė
2019.05.23
Karaliaučius bando savo elektros sistemą Premium 2

Karaliaučiuje trečiadienį prasidėjo elektros perdavimo sistemos izoliuoto darbo bandymas. Lietuvos elektros...

Pramonė
2019.05.22
„Statkorpo“ apyvartą į viršų iškėlė „EnePRO“ pasitraukimas Premium

Elektromontavimo ir statybos AB „Statkorpas“ praėjusių metų pardavimo pajamas augino daugiau nei 80%. Kita...

Statyba ir NT
2019.05.22
„Litgrid“ pasirašė sinchronizavimui svarbią prisijungimo sutartį

Lietuvos elektros perdavimo tinklo operatorė „Litgrid“ antradienį pasirašė Baltijos šalių sinchronizavimo su...

Pramonė
2019.05.21
„Orlen“ atstovas: „Orlen“ ir „Lotos“ susijungimas sustiprins Lenkijos ekonomiką

Antros pagal dydį Lenkijos naftos įmonės „Lotos“ perėmimas, kurį planuoja įgyvendinti didžiausias šalies...

Pramonė
2019.05.21
„Litgrid“ akcininkai pritarė sinchronizavimo sutarties pasirašymui 1

Lietuvos elektros perdavimo tinklo operatorės „Litgrid“ akcininkai pirmadienį pritarė Baltijos šalių...

Pramonė
2019.05.20
Baltijos šalys ir JAV sutarė dėl formato „3+1“ energetikoje 11

Baltijos šalys ir Jungtinės Amerikos Valstijos (JAV) stiprins bendradarbiavimą energetikoje. Planuojama, kad...

Pramonė
2019.05.20
„Vitol“ valdybos pirmininkas I. Tayloras – apie sandorius su diktatoriais Premium

Ianas Tayloras – vienas turtingiausių Didžiosios Britanijos verslininkų, Karališkosios operos valdybos...

Verslo klasė
2019.05.19
„Lietuvos energijos“ pajamos šiemet augo penktadaliu iki 429 mln. Eur 2

 energetikos grupės „Lietuvos energija“ konsoliduotosios pajamos per pirmąjį šių metų ketvirtį siekė 429,3...

Pramonė
2019.05.17
Lietuvoje savaitgalį – dalinis elektros sistemos bandymas 1

Lietuvos elektros tinkle šeštadienį ir sekmadienį bus atliekamas dalinis sistemos bandymas. Perdavimo tinklo...

Pramonė
2019.05.17
Jungiantis su Europos tinklais Lietuva už 75 mln. Eur statys 3 kompensatorius 1

Baltijos šalims ruošiantis įgyvendinti elektros tinklų sinchronizavimo su žemynine Europa projektą, dažnio...

Pramonė
2019.05.17
Dujų kaina gyventojams nuo liepos nesikeis

Gamtinių dujų kaina gyventojams ir kitiems buitiniams vartotojams nuo liepos...

Pramonė
2019.05.17
Ekspertai siūlo SkGD terminalą naudoti elektros ir šilumos gamybai 4

Klaipėdos suskystintųjų gamtinių dujų (SGD) terminalą galima būtų panaudoti plačiau, pavyzdžiui, gaminti...

Pramonė
2019.05.16
Nešvari rusiška nafta ieško kelių į Lietuvą Premium 4

„Orlen Lietuva“ išsiuntė atgal du nešvarią rusišką naftą gabenusius tanklaivius. Chloro junginiais užteršta...

Pramonė
2019.05.16
Druskininkų SGD stotelę įrengs „MT Group“

Nuolatinę suskystintų gamtinių dujų (SGD) stotelę Druskininkuose už beveik 3 mln. Eur įrengs konkursą...

Pramonė
2019.05.15

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau