Bunkeriavimas – svajonė SkGD naudoti ne tik šildymui

Publikuota: 2015-11-23
Algimanto Kalvaičio nuotr.
Algimanto Kalvaičio nuotr.

„SGD logistika“ – bendra AB „Klaipėdos nafta“, dujų infrastruktūros bendrovės ir vokiečių bendrovės „Bomin Linde LNG“ įmonė, kuri nuomos bunkeriavimo laivą. Įmonės yra sutarusios bendradarbiauti siekdamos kartu plėtoti SkGD, kaip jūrinio kuro, rinką bei reikalingą infrastruktūrą.

Apie tokį SkGD panaudojimą, o taip pat ir antžeminio transporto sektoriuje, kaip galimybę efektyviau naudoti į terminalą atplaukiančias dujas, VŽ yra užsiminęs Mantas Bartuška, „Klaipėdos naftos“ vadovas.

Tiesa, „SGD logistika“ įsteigimas – tai tik pirmasis žingsnis. Platesniam SkGD panaudojimui reikia įveikti įvairias skirtingo sudėtingumo kliūtis. Mintis užsiimti smulkių krovinių ir bunkeriavimo veikla kilo jau pradėjus terminalo statybas, tikina Rokas Masiulis, Lietuvos energetikos ministras ir buvęs „Klaipėdos naftos“ vadovas.

„Pradėjus statyti SkGD terminalą supratome, kad kartu su juo veriasi galimybė užsiimti smulkaus dujų paskirstymo veikla“, – prisiminimais dalijasi p. Masiulis.

Bunkeriavimas atveria galimybes ateityje naudoti SkGD ne tik transporto ir laivybos, bet ir pramonės, žemės ūkio sektoriuose. Dominykas Tučkus, UAB „Litgas“ vadovas, pastebi, kad geros perspektyvos veriasi ir žemės ūkio pramonėje, kur švaresnės SkGD gali būti patrauklesnės už biokurą dėl poreikio atitikti higienos reikalavimus. Kitose pramonės srityse, tiesa, perspektyvas temdo biokuro ir kitų energijos šaltinių konkurencija.

Didžiausias trūkumas – infrastruktūra

Antžeminis transportas, tiesa, yra sudėtingesnė ir daugialypė problema.

„Kai kurios užduotys yra lengvai įveikiamos, – sako p. Tučkus. – Pavyzdžiui, SkGD naudojimo transporto sektoriuje reguliavimas. Šioje srityje nereikia nieko naujo išrasti, užtenka „nusirašyti“ nuo kitų šalių“.

„Techniniai sprendimai perpumpuoti dujas iš terminalo į mažesnius laivus bei į kitas mažesnes transporto priemones ir techniniai sprendimai SkGD varomiems varikliams jau yra ir veikia“, – tikina Anne Charlote Bahrne, „Royal Dutch Shell“ SkGD skyriaus vadovė.

Tiesa, jie ne visuomet yra konkurencingi ir jų nėra labai daug. „Mercedes Benz“ ir „Volvo“, pavyzdžiui, jau yra nutraukę dujomis ir mišriu kuru varomų sunkvežimių modelių gamybą, nes jų kaina buvo nekonkurencinga. Tačiau atsiradus galimybei SkGD dujų sistemas įmontuoti į tradicinius variklius, transporto sektoriuje perspektyvos yra gerokai šviesesnės. Vis dėlto iki giedros dar toli.

Didžiausia problema SkGD panaudojimui antžeminio transporto sektoriuje yra stotelių, kuriose ilgus nuotolius įveikiantys vilkikai galėtų pasipildyti degalų. Vakarų Europoje yra 38 „dujų tuneliai“ – keliai, palei kuriuos įrengtos dujų pildymo stotelės, o iki 2020 m. ES planuoja įrengti tokias degalines kas 400 km visame pagrindiniame transeuropiniame tinkle. Tačiau Rytų Europoje tokia infrastruktūra neegzistuoja.

Tam, kad SkGD naudojimo plėtrai reikalingą infrastruktūrą pavyktų finansuoti ES lėšomis, reikalingas kuo platesnis tarptautinis politinis sutarimas, įsitikinęs Bertas Van der Lingenas, tokios paramos ieškančių Nyderlandų ambasadorius Lietuvoje.

„Susidomėjimas didelis, – sako jis. – Susidomėjimą rodo Vokietija, Belgija, Prancūzija. Tačiau tokiais atvejais visuomet kyla finansavimo klausimai“.

Konkurencija regione

Be šių problemų, Klaipėdos naftos terminalui, ko gero, teks konkuruoti regione su Rusijos ir Lenkijos bunkeriavimo paslaugų teikėjais.

VŽ jau rašė, kad „Gazprom“ šioje srityje žada Baltijoje konkuruoti su „Klaipėdos nafta“. 2015 m. bendrovė Korėjoje užsakė pastatyti FSRU iki 2017 m. „Klaipėdos nafta“ iki tų pačių metų ketina užbaigti antžeminę bunkeriavimo infrastruktūrą.

Viso Rusija planuoja tris SkGD terminalus, kurie, jei užbaigti, konkuruos su Klaipėda. Bunkeriavimui taip pat pritaikytas užbaigiamas SkGD terminalas Svinouiscio uostamiestyje Lenkijoje.

Gauk nemokamą PRAMONĖS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„Klaipėdos nafta“: svarbu ne dujų kilmė, o jų kaina 39

Į Klaipėdos suskystintųjų gamtinių dujų (SkGD) terminalą pirmą kartą atplaukiant dideliam Rusijos bendrovės...

Pramonė
2019.09.13
Elektra rugpjūtį brango lėčiau – „Elektrum Lietuva“ 2

Baltijos šalyse elektra brango penkis mėnesius iš eilės, tačiau rugpjūtį augimo tempas pastebimai...

Pramonė
2019.09.13
Dar trys bendrovės planuoja naujus vėjo parkus  1

Apie planus statyti naujus vėjo parkus rugsėjį pranešė bendrovės „Žvirgždaičių energija“, „Potentia...

Pramonė
2019.09.13
„Litgrid“ skelbtą konkursą laimėjo „Adverum“ 4

Elektros tinklų sinchronizavimo su Europa projekte elektros perdavimo bendrovę „Litgrid“ už 48.400 Eur...

Rinkodara
2019.09.13
„Achema“ ES teisme pralaimėjo ginčą dėl valstybės pagalbos SGD terminalui

Europos Sąjungos teismas ketvirtadienį atmetė koncerno „Achemos grupė“ valdomos Jonavos trąšų gamintojos...

Pramonė
2019.09.12
Mažeikių vėjo parko statybos priežiūros konkursas bus skelbiamas iš naujo

Valstybės valdoma energetikos grupės „Ignitis grupė“ (buvusi „Lietuvos energija“), pernai įsigijusi 60 MW...

Pramonė
2019.09.12
„Litgrid“ nutraukė linijos tarp Elektrėnų ir Alytaus rekonstrukcijos konkursą 1

Valstybės kontroliuojama elektros perdavimo bendrovė „Litgrid“ nutraukė 330 kilovoltų (kV) įtampos linijos...

Pramonė
2019.09.12
„MT Group“ teisme vėl nepavyko laikinai sustabdyti GIPL rangovo konkurso 2

Lietuvos dujotiekių statybos bendrovei „MT Group“ teisme antrą kartą nepavyko sustabdyti beveik 100 mln. eurų...

Pramonė
2019.09.11
Lenkija laimėjo bylą prieš EK dėl nuolaidžiavimo „Gazprom“ Vokietijoje 4

Lenkijos valstybinė dujų bendrovė PGNiG laimėjo bylą prieš Europos Komisiją (EK) dėl jos nuolaidžiavimo...

Pramonė
2019.09.10
Startavo „Ignitis“, naujojo „Lietuvos energijos“ vardo, komunikacijos kampanija 17

Prasidėjo „Lietuvos energijos“ įmonių prekės ženklo atnaujinimo reklaminė kampanija – energetikos bendrovė...

Rinkodara
2019.09.10
Derybų dėl Ukrainos dujų tranzito išvakarėse Vašingtonas aptarinės sankcijas 4

Tikėtina, kad „Gazprom“ dujotiekis Baltijos jūros dugnu „Nord Stream 2“ nepradės veikti iki kitų metų...

Pramonė
2019.09.10
VPT stabdo beveik 100 mln. Eur vertės dujotiekio į Lenkiją statybos konkursą 4

Viešųjų pirkimų tarnyba (VPT) nurodė dujų perdavimo bendrovei „Amber Grid“ laikinai sustabdyti beveik 100...

Pramonė
2019.09.10
„Saudi Aramco“ IPO žadama surengti „artimiausiu metu“

Saudo Arabijos naftos gavybos milžinės „Saudi Aramco“ viešas akcijų siūlymas (angl. initial public offering,...

Rinkos
2019.09.10
Kasmet – po vieną žaliosios energetikos aukcioną

Lietuvoje 2020–2022 metais planuojama organizuoti tris atsinaujinančios energetikos aukcionus – po vieną per...

Pramonė
2019.09.09
Už elektros stulpus išmokėta apie 1,8 mln. Eur kompensacijų 3

Žemės savininkams už jų sklypuose esančius elektros stulpus iki šiol išmokėta apie 1,8 mln. Eur kompensacijų.

Pramonė
2019.09.09
„Ignitis grupė“ dalyvaus žaliosios energijos aukcione

Valstybės valdoma energetikos grupė „Ignitis grupė“ (buvusi „Lietuvos energija“) dalyvaus rugsėjį...

Pramonė
2019.09.09
„MT Group“ dar kartą prašo laikinai stabdyti GIPL rangovo konkursą

Lietuvos dujotiekių statybos bendrovė „MT Group“ teisme dar kartą bando sustabdyti beveik 100 mln. eurų...

Pramonė
2019.09.09
 A. Lukašenka: Baltarusija gali importuoti naftą per Lenkiją ir Baltijos šalis 17

Baltarusijos prezidentas Aliaksandras Lukašenka pareiškė, kad šalis galėtų pradėti naftos importą per Lenkiją...

Verslo aplinka
2019.09.07
ESO: išmanieji skaitikliai kels tarifą, bet mažins galutinę sąskaitą 34

Diegiant išmaniuosius elektros skaitiklius, vartotojams didės skirstymo tarifas, tačiau mokėti už skaitiklius...

Pramonė
2019.09.06
„Litgrid“ paskelbė „Harmony Link“ jungčiai svarbų konkursą

Vyriausybei inicijavus keturių sinchronizavimui su Europa svarbių projektų planavimo procedūras, elektros...

Pramonė
2019.09.06

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau