Bunkeriavimas – svajonė SkGD naudoti ne tik šildymui

Publikuota: 2015-11-23
Algimanto Kalvaičio nuotr.
Algimanto Kalvaičio nuotr.

„SGD logistika“ – bendra AB „Klaipėdos nafta“, dujų infrastruktūros bendrovės ir vokiečių bendrovės „Bomin Linde LNG“ įmonė, kuri nuomos bunkeriavimo laivą. Įmonės yra sutarusios bendradarbiauti siekdamos kartu plėtoti SkGD, kaip jūrinio kuro, rinką bei reikalingą infrastruktūrą.

Apie tokį SkGD panaudojimą, o taip pat ir antžeminio transporto sektoriuje, kaip galimybę efektyviau naudoti į terminalą atplaukiančias dujas, VŽ yra užsiminęs Mantas Bartuška, „Klaipėdos naftos“ vadovas.

Tiesa, „SGD logistika“ įsteigimas – tai tik pirmasis žingsnis. Platesniam SkGD panaudojimui reikia įveikti įvairias skirtingo sudėtingumo kliūtis. Mintis užsiimti smulkių krovinių ir bunkeriavimo veikla kilo jau pradėjus terminalo statybas, tikina Rokas Masiulis, Lietuvos energetikos ministras ir buvęs „Klaipėdos naftos“ vadovas.

„Pradėjus statyti SkGD terminalą supratome, kad kartu su juo veriasi galimybė užsiimti smulkaus dujų paskirstymo veikla“, – prisiminimais dalijasi p. Masiulis.

Bunkeriavimas atveria galimybes ateityje naudoti SkGD ne tik transporto ir laivybos, bet ir pramonės, žemės ūkio sektoriuose. Dominykas Tučkus, UAB „Litgas“ vadovas, pastebi, kad geros perspektyvos veriasi ir žemės ūkio pramonėje, kur švaresnės SkGD gali būti patrauklesnės už biokurą dėl poreikio atitikti higienos reikalavimus. Kitose pramonės srityse, tiesa, perspektyvas temdo biokuro ir kitų energijos šaltinių konkurencija.

Didžiausias trūkumas – infrastruktūra

Antžeminis transportas, tiesa, yra sudėtingesnė ir daugialypė problema.

„Kai kurios užduotys yra lengvai įveikiamos, – sako p. Tučkus. – Pavyzdžiui, SkGD naudojimo transporto sektoriuje reguliavimas. Šioje srityje nereikia nieko naujo išrasti, užtenka „nusirašyti“ nuo kitų šalių“.

„Techniniai sprendimai perpumpuoti dujas iš terminalo į mažesnius laivus bei į kitas mažesnes transporto priemones ir techniniai sprendimai SkGD varomiems varikliams jau yra ir veikia“, – tikina Anne Charlote Bahrne, „Royal Dutch Shell“ SkGD skyriaus vadovė.

Tiesa, jie ne visuomet yra konkurencingi ir jų nėra labai daug. „Mercedes Benz“ ir „Volvo“, pavyzdžiui, jau yra nutraukę dujomis ir mišriu kuru varomų sunkvežimių modelių gamybą, nes jų kaina buvo nekonkurencinga. Tačiau atsiradus galimybei SkGD dujų sistemas įmontuoti į tradicinius variklius, transporto sektoriuje perspektyvos yra gerokai šviesesnės. Vis dėlto iki giedros dar toli.

Didžiausia problema SkGD panaudojimui antžeminio transporto sektoriuje yra stotelių, kuriose ilgus nuotolius įveikiantys vilkikai galėtų pasipildyti degalų. Vakarų Europoje yra 38 „dujų tuneliai“ – keliai, palei kuriuos įrengtos dujų pildymo stotelės, o iki 2020 m. ES planuoja įrengti tokias degalines kas 400 km visame pagrindiniame transeuropiniame tinkle. Tačiau Rytų Europoje tokia infrastruktūra neegzistuoja.

Tam, kad SkGD naudojimo plėtrai reikalingą infrastruktūrą pavyktų finansuoti ES lėšomis, reikalingas kuo platesnis tarptautinis politinis sutarimas, įsitikinęs Bertas Van der Lingenas, tokios paramos ieškančių Nyderlandų ambasadorius Lietuvoje.

„Susidomėjimas didelis, – sako jis. – Susidomėjimą rodo Vokietija, Belgija, Prancūzija. Tačiau tokiais atvejais visuomet kyla finansavimo klausimai“.

Konkurencija regione

Be šių problemų, Klaipėdos naftos terminalui, ko gero, teks konkuruoti regione su Rusijos ir Lenkijos bunkeriavimo paslaugų teikėjais.

VŽ jau rašė, kad „Gazprom“ šioje srityje žada Baltijoje konkuruoti su „Klaipėdos nafta“. 2015 m. bendrovė Korėjoje užsakė pastatyti FSRU iki 2017 m. „Klaipėdos nafta“ iki tų pačių metų ketina užbaigti antžeminę bunkeriavimo infrastruktūrą.

Viso Rusija planuoja tris SkGD terminalus, kurie, jei užbaigti, konkuruos su Klaipėda. Bunkeriavimui taip pat pritaikytas užbaigiamas SkGD terminalas Svinouiscio uostamiestyje Lenkijoje.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PRAMONĖS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Pardavimų valanda bendrovėje „Lietuvos energijos tiekimas“: sėkmė užkoduota pardavėjo nuostatuose Premium 3

Iš pirmo žvilgsnio gali pasirodyti, kad parduoti dujas verslo klientams, kai pagal klientų krepšelį užimi 98...

Pardavimai
2019.02.18
Alytaus transformatorių pastotę už 21,6 mln. eurų plės „Žilinskis ir Co“  2

Elektros tinklų sinchronizavimo su Europa projektui svarbaus Alytaus transformatorių pastotės išplėtimo...

Pramonė
2019.02.15
 Ž. Vaičiūnas: Lietuva nori palankesnės kainodaros, kuriant bendrą dujų rinką

Suomijai, Estijai ir Latvijai pasirašius susitarimą dėl bendros dujų rinkos, Lietuvai nėra per vėlu...

Pramonė
2019.02.15
 IAE būsimo atliekyno statybos konkursą stabdo priežiūros inžinieriaus atranka

Stringant nebeveikiančios ir uždarymo projektus įgyvendinančios Ignalinos atominės elektrinės (IAE) atliekyno...

Pramonė
2019.02.15
„Geotermos“ likimas: tarptautinių organizacijų ir valstybės investicijos virsta metalo laužu Premium 8

Nutraukus Klaipėdos geoterminės jėgainės „Geoterma“ darbą, buvo nutraukti ir du iš trijų ES lėšomis...

Pramonė
2019.02.15
„Litgrid“ grupės pajamos pernai augo 19% 1

Elektros perdavimo sistemos operatorė „Litgrid“ pernai gavo 190,6 mln. Eur konsoliduotų pajamų – 19% daugiau...

Pramonė
2019.02.14
„Amber Grid“ pajamos pernai mažėjo 15,6%

Gamtinių dujų perdavimo sistemos operatorė „Amber Grid“ pernai gavo 54,3 mln. Eur pajamų – tai 15,6% mažiau...

Pramonė
2019.02.14
Kainų komisija ir Energetikos inspekcija bus sujungtos 1

Valstybinė kainų ir energetikos kontrolės komisija (VKEKK) ir Valstybinė energetikos inspekcija (VEI) nuo šių...

Verslo aplinka
2019.02.14
Sostinės gyventojams atnaujintas šilumos tiekimas, nutrūkęs pažeidus trasą

Vilniaus šilumos tinklai ketvirtadienio rytą atstatė šilumos tiekimą 25 sostinės pastatams – jis buvo...

Pramonė
2019.02.13
Naftos kaina sulaukė pastiprinančių naujienų 1

Nafta trečiadienį brango atsiradus žinių, kad ją išgaunančios valstybės prisuka kranelius, o naftos atsargų...

Rinkos
2019.02.13
EK nori prižiūrėti Vokietijos ir Rusijos susitarimus dėl „Nord Stream 2“ Premium

Europos Sąjungos (ES) Trečiojo energetikos paketo dujų direktyvos pakeitimai gavo paskutinį ES šalių...

Pramonė
2019.02.13
4 elektros gamintojos privalės apskaityti sąnaudas

Rezervinės elektros galios rinkoje konkurencija yra menka, baigusi rinkos tyrimą nustatė Kainų komisija. Šias...

Pramonė
2019.02.12
Pagal žaliąją energiją Lietuva toliau lenkia ES vidurkį

Pagal žaliosios energijos naudojimą Lietuva 2017-aisiais lenkė 28-ių Europos Sąjungos (ES) šalių vidurkį,...

Pramonė
2019.02.12
LEG gavo 9,3 mln. Eur „Alstom“ išmokėtą kompensaciją  7

Finansų ministerija pirmadienį bendrovei „Lietuvos energijos gamyba“ (LEG) pervedė apie 9,28 mln. Eur...

Pramonė
2019.02.12
„Rail Baltica“ energijos sistemos studiją už 0,32 mln. Eur rengs „Ineco-Ardanuy“ 1

Europinės vėžės geležinkelio „Rail Baltica“ projekto energijos sistemos studiją už 322.000 Eur (be PVM)...

Logistika
2019.02.11
„Orlen Lietuva“ išradėjams turi sumokėti dar 2,2 mln. Eur 2

Lenkijos naftos koncerno „Orlen“ valdoma bendrovė „Orlen Lietuva“ (buvusi „Mažeikių nafta“) išradėjams turi...

Pramonė
2019.02.11
Dėl „Nord Stream 2“ reguliuosiančios direktyvos – kompromisas

ES šalių ambasadoriai penktadienį pritarė Europos Sąjungos (ES) Trečiojo energetikos paketo Dujų direktyvos...

Pramonė
2019.02.08
Baltarusija statydama Astravo AE pažeidė Espo konvenciją 13

Neeiliniame Espo konvencijos šalių susitikime, kuris baigėsi ketvirtadienį, buvo patvirtinti sprendimai dėl...

Pramonė
2019.02.07
Elektros suvartojimas Lietuvoje viršijo ekonomikos augimą 2

2018 m. galutinis elektros energijos suvartojimas Lietuvoje pasiekė 11,176 TWh, o tai yra 0,416 TWh arba 3,9%...

Pramonė
2019.02.07
Elektros kainų mažėjimas – pavasario malonėje Premium

Šalta antroji sausio pusė į Baltijos regioną atnešė elektros energijos kainų rekordus. Elektros tiekimo...

Pramonė
2019.02.07

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau