Kylant karui su alkoholiu „Kalnapilio–Tauro grupė“ gręžiasi į nealkoholinius gėrimus

Publikuota: 2016-12-06
Marijus Kirstukas, „Kalnapilio-Tauro grupės“ generalinis direktorius: „Šiuo metu alaus gamintojai išgyvena radikalių pokyčių laikotarpį. alui krentant, turime ambicingų tikslų nealkoholinių gėrimų segmente “.
Juditos Grigelytės (Vž) nuotr.
Marijus Kirstukas, „Kalnapilio-Tauro grupės“ generalinis direktorius: „Šiuo metu alaus gamintojai išgyvena radikalių pokyčių laikotarpį. alui krentant, turime ambicingų tikslų nealkoholinių gėrimų segmente “. Juditos Grigelytės (Vž) nuotr.

Antros pagal dydį Lietuvoje alaus gamintojos AB „Kalnapilio – Tauro grupė“ pajamos šiemet per devynis mėnesius padidėjo 2%, iki 42,5 mln. Eur. Nors alaus rinka šiemet smuko, aludarės praradimus kompensavo išaugęs eksportas bei tai, jog nuo šių metų ji Lietuvoje pradėjo platinti gaiviųjų gėrimų kompanijos „PepsiCo“ produkciją. Kita vertus, pelnas smuko tris kartus.

„2016–ieji yra pirmi metai, kai Lietuvos alaus rinka traukėsi itin radikaliai“, – šiandien spaudos konferencijoje teigė Marijus Kirstukas, „Kalnapilio– Tauro grupės“ (KTG) generalinis direktorius.

Pasak jo, šiemet per devynis mėnesius alaus rinka smuko apie 6%, o iki metų pabaigos, tikėtina, bus fiksuotas dar didesnis smukimas – 7–8%.

Tarp veiksnių, sąlygojusių nuosmukį, jis mini emigraciją ir visuomenės senėjimą, kasmet augančius akcizo mokesčius bei šiemet įvestą depozitą, dėl kurių augo ir galutinė produkcijos kaina vartotojams bei krito pardavimai. Neigiamas tendencijas stiprino ir prasti šių metų liepos ir rugpjūčio orai.

Kreives kilstelėjo „Pepsi“

Anot p. Kirstuko, skaičiuojant pagal kiekį, įvairių gėrimų KTG šiemet per devynis mėn. pardavė apie 10% daugiau nei tą patį laikotarpį pernai. Per 2016 metų tris ketvirčius grupė pardavė beveik 10 mln. l gėrimų.

„Tai, kad parduoti kiekiai augo daugiau nei pajamos, rodo mūsų produktų krepšelio persiskirstymą: alaus dalis jame sumažėjo. Augusius bendrus įmonės kiekinius pardavimus didele dalimi lėmė stipriai ūgtelėję nealkoholinių gėrimų produkcijos pardavimai. Šiemet mes pradėjome platinti „Pepsi“, ir tai davė gana didelį pardavimų augimą. Taigi mes įveikėme rinkos kritimą pridėdami į krepšelį naujų produktų“, – aiškino p. Kirstukas.

Jis pasakojo, kad „Pepsi“ šiuo metu yra gaminamas Rygoje, „Cido“ gamykloje, priklausančioje tiems patiems akcininkams, kaip ir „Kalnapilio – Tauro“ (KTG) grupė – Danijos bendrovei „Royal Unibrew“.

Šuolis Kinijoje ir Rusijoje

Kitas pajamų augimo variklis šiemet yra eksportas.

„Esant tokiai neapibrėžtai padėčiai Lietuvoje, bandome ne tik diversifikuoti krepšelį į nealkoholinius gėrimus, bet ir stipriname eksportą. Eksporto apimtys šiemet didėjo 33% pagal kiekį bei 10% vertinant pinigais ir padėjo kompensuoti praradimus vidaus rinkoje“, – pasakojo p. Kirstukas.

Pagrindinės KTG eksporto rinkos, kaip ir ansktesniais metais, išlieka Baltijos šalys, Danija, Jungtinė Karalystė.

„Šių metų naujiena tai, jog atsigauna Rusija – ten alui netaikoma jokių apribojimų, be to, Rusija jau trejetą metų iš eilės mažina akcizą alui iš ES ir tai sudaro vis palankesnes sąlygas didinti eksportą į šią šalį. Mūsų eksportas į Rusiją nuo sausio ėmė augti labai sparčiai. Kita naujiena – turime naują partnerį Kinijoje ir tai paskatino gan didelį eksporto į šią šalį šuolį. Nors mūsų alus parduodamas tik vienoje Kinijos provincijoje, kiekiai nemenki“, – džiaugiasi p. Kirstukas.

Pelnas sumenko

Nors „Kalnapilio-Tauro grupės“ (KTG) pajamos šiemet didėjo, pelno smukimo išvengti nepavyko. KTG trijų ketvirčių pelnas prieš mokesčius, palyginti su praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu, mažėjo beveik 3 kartus – iki 716.000 (pernai tuo pačiu metu jis buvo 2,1 mln. Eur).

„Pagrindinės pelno mažėjimo priežastys – augusios sąnaudos, nes brango žaliavos: cukrus, salyklas. Irdidėjo atlyginimai. Kita priežastis – ženkliai padidėjusios investicijos į gamybos įrangą ir logistikos procesų tobulinimą bei prekinius ženklus. Gamyba buvo smarkiai perorientuota į nealkoholinius gėrimus“, – aiškino KTG vadovas.

Šiemet vien į gamybos ir technologijų atnaujinimą įmonė jau investavo daugiau nei 2 mln. Eur. Planuojama, kad kitais metais investicijos išliks tokios pat.

Nealkoholinės ambicijos

Bendrovė tikisi, kad koncentravimasis į nealkoholinius gėrimus ir eksportą ateityje padės kažkiek kompensuoti nuosmukį vietinėje rinkoje. Šiuo metu nealkoholiniai gėrimai KTG atneša 25% pajamų.

„Kalbant apie ateitį, mes turime ambicingų tikslų nealkoholinių gėrimų segmente. Esame priversti tą daryti, nes, nors eksportas yra išties puikus dalykas, vežioti vandenį po visą pasaulį tiesiog nėra ekonominės logikos. Nors ateityje mūsų eksportas greičiausiai toliau augs, namų rinkos jis neatstos, tad daugiasia pajamų ateityje greičiausiai gausime iš nealkoholinių gėrimų“, – sakė p. Kirstukas.

Nerimas dėl akcizų

Kaip kis įmonės pajamos kitąmet, KTG vadovas prognozuoti nesiima.

„Lietuvos alaus rinkos apimtys 2017 m. daugiausia priklausys nuo valstybės politikos. Išvydus šiandien paskelbtus nuo 2017 m. planuojamus įvesti akcizų pakeitimus, darosi akivaizdu, kad alaus rinka Lietuvoje trauksis toliau, – sako jis. – Mūsų požiūriu, idėja alaus akcizą sulyginti su stipriojo alkoholio yra keista. Jei tai nutiktų šiandien, alus parduotuvėse jau ryt pabrangtų dvigubai. Ko tuo siekiama, galima tik spėlioti – galbūt tikslas yra propaguoti stiprų alkoholį, nes kitos racijos tuose siūlymuose nėra.“

Jis pabrėžia, kad siūlomi akcizų pakeitimai aludariams kliūna ne dėl to, kad jais siekiama mažinti alkoholio vartojimą, o dėl to, kad išskiriama viena gėrimų kategorija.

„Ir su ja bandoma susidoroti kuo greičiau“, – sakė KTG vadovas.

Nors šiuo metu akcizai alui, palyginti su kitais alkhoholiniais gėrimais, yra mažiausi, p. Kirstuko nuomone, akcizų suvienodinimas prieštarauja ES rekomenduojamiems alkoholinių gėrimų apmokestinimo principams.

„Šiandien ES siūlo triskart mažesnį minimalų apmokestinimą lengviems alkoholiniams gėrimams nei distiliuotiems – tai yra stipriesiems. ES yra tik viena šalis – Slovėnija, kuri turi vienodą akcizą visoms alkoholio grupėms, – kalbėjo KTG vadovas. – Jis šiuo metu pigesnis nei alus ir mažiau apmokestinams. Kyla klausimas, kodėl tik alaus kategoriją bandoma sulyginti.“

Pasak jo, jei bus pritarta siūlomiems akcizams, alaus vartojimas kristų tiek, kiek dėl akcizo didės jo kainos, – t.y. dukart.

„Tačiau vartotojai alkoholio gerti dėl to grečiausiai nenustos – jie tiesiog pereis į kitas gėrimų kategorijas. Taigi šitokia akcizų politika valstybė žmones tiesiog nukreips į stiprų alkoholį ir kitus alkoholinis gėrimus. Gaila, kad teikiant tokius pakeitimus neįsigilinama, kokį poveikį jie turės“, – mano p. Kirstukas.

Kaip sekėsi konkurentams

VŽ rašė, kad pajamas per šių metų devynis mėnesius pavyko padidinti ir stambiausiai šalies aludarei: „Švyturys-Utenos alus“, neatskaičius akcizų, minėtu laikotarpiu gavo 118,9 mln. Eur pajamų – 2,9% daugiau nei pernai tuo pat metu. Tačiau parduoti gėrimų kiekiai sumažėjo 6,9%, iki 121 mln. l. Tai, pasak bendrovės, lėmė itin prasta vasara. Pelno rodiklių ketvirčiais įmonė neskelbia. Bendrovės vadovas prognozavo, kad alaus rinka per šiuso metus trauksis 5,4%, o alaus pardavimai bus prasčiausi per dešimtmetį.

Trečios pagal dydį Lietuvos alaus daryklos – Kauno AB „Volfas Engelman“ – bokalas šiemet kiek tuštesnis – keliais procentais sumenko tiek devynių mėnesių pardavimai, tiek pelnas. Per devynis mėnesius parduota 64,9 mln. l gėrimų – 2,8% mažiau nei pernai sausį–rugsėjį (66,8 mln. l). Įmonės devynių mėnesių pardavimo pajamos sudarė 27,4 mln. Eur ir buvo 3,7% mažesnės. Pelnas sumažėjo 3,4% iki 2,2 mln. Eur. Pasak įmovės vadovo, alaus pardavimus smukdė šalta vasara, „Lidl“ atėjimas ir populiarėjanti blaivybė.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„Auga group“ dovana darbuotojams – akcijos 7

Lietuvos ekologiškų produktų gamintoja „Auga group“ savo valdomų įmonių darbuotojams paskirstys 2,55 mln.

Rinkos
2019.04.18
Pernai pritrūkęs produkcijos „Volfas Engelman“ investuoja didindamas pajėgumus  6

Pernai su produkcijos trūkumu susidūrusi AB „Volfas Engelman“ didina gamybos pajėgumus – artėjant naujam...

Pramonė
2019.04.17
„Akvilė“ apgynė savo teises į registruotą ženklą 2

Net jei registruotą prekės ženklą ginčija tarptautiniai verslai, savo poziciją galima atstovėti.

Rinkodara
2019.04.14
Klaipėdos „Namų be gliuteno“ plėtra: sostinės naujokai jau mąsto apie Kauną Premium 4

Nuo pat verslo pradžios iš uostamiesčio siuntus kepinius pirkėjams už 300 km imta galvoti, kaip būti arčiau...

Gazelė
2019.04.10
„Vičiūnų“ grupė prašo leidimo kontroliuoti „Baltic food partners“ 2

Kauno mero Visvaldo Matijošaičio kontroliuojamos „Vičiūnų“ grupės bendrovė „RREI Holding“ prašo Konkurencijos...

Pramonė
2019.04.09
„Biržų duona“ apyvartą augino 15,41% 1

UAB „Biržų duona“ apyvarta 2018 m. siekė 11,89 mln. Eur — 15,41% daugiau nei 2017 m. Pasak Andriaus...

Pramonė
2019.04.08
Paskirtas naujas Kėdainių konservų fabriko vadovas

Koncerno „Vikonda“ vadovybė nauju Kėdainių konservų fabriko vadovu paskyrė Andrių Viazovskį, kuris pakeis...

Pramonė
2019.04.08
Sveiki produktai okupuoja parduotuvių lentynas – kaip iki jų prasibrauti ir smulkiesiems  Premium 1

Ne kiekvienas gamintojas yra geras pardavėjas, todėl kai kurie produktai, neatradę vietos parduotuvių...

Gazelė
2019.04.08
Šakių rajono vyndario kelias iki vyno gamybos užtruko 19 metų 

Prie pat Jurbarko, Kiduliuose (Šakių raj.), yra UAB „Vilkenta“. Kavinė-vyninė žinoma dėl Kidulių vyno, kurį...

Paslaugos
2019.04.07
„Vilniaus pergalė“ taikosi į naujus vartotojų segmentus 5

Saldumynų gamintoja „Vilniaus pergalė“ ieško kelių, kaip patraukti jaunesnių vartotojų dėmesį.

Rinkodara
2019.04.07
„KG Group“ į paukštidžių atnaujinimą šiemet investuos beveik 1,9 mln. Eur

Įmonių grupė „KG Group“, valdanti Vilniaus ir Kaišiadorių paukštynus, per 2019 metus į paukštidžių...

Pramonė
2019.04.05
Verslą Šakių rajone kūrė visa vyndario šeima, o išgelbėjo sūnus Premium 1

Yra verslų, kuriuose itin svarbūs šeiminis ir regioninis motyvai. Vienas tokių verslų – vynininkystė ir...

Gazelė
2019.04.05
„Corona“ gamintojas už 1,7 mlrd. USD parduoda 30 savo prekės ženklų 2

„Corona“ alaus gamintojas „Constellation Brands Inc“ pranešė parduodantis 30 savo žemesnės klasės vynų ir...

Pramonė
2019.04.04
Beržų sulos renesansas – lietuviški produktai keliauja už Atlanto Premium 9

Beržų sulos surinkėjai ir perdirbėjai pastebi, kad domėjimasis sveika gyvensena skatina vartotojus prisiminti...

Pramonė
2019.04.03
Akcizu bus apmokestintas neapdorotas tabakas

Šių metų pabaigoje ketinama akcizu apmokestinti neapdoroto tabako gaminius. Akcizo tarifas bus tapatus...

Verslo aplinka
2019.04.03
Balandžio pabaigoje „Iceco ledai“ paleis naują įrangą 

Marijampolės valgomųjų ledų gamintoja  „Iceco ledai“ gamybos mastą šiemet ketina padidinti 15% –  bendrovė...

Pramonė
2019.03.29

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau