Kylant karui su alkoholiu „Kalnapilio–Tauro grupė“ gręžiasi į nealkoholinius gėrimus

Publikuota: 2016-12-06
Marijus Kirstukas, „Kalnapilio-Tauro grupės“ generalinis direktorius: „Šiuo metu alaus gamintojai išgyvena radikalių pokyčių laikotarpį. alui krentant, turime ambicingų tikslų nealkoholinių gėrimų segmente “.
Juditos Grigelytės (Vž) nuotr.
Marijus Kirstukas, „Kalnapilio-Tauro grupės“ generalinis direktorius: „Šiuo metu alaus gamintojai išgyvena radikalių pokyčių laikotarpį. alui krentant, turime ambicingų tikslų nealkoholinių gėrimų segmente “. Juditos Grigelytės (Vž) nuotr.

Antros pagal dydį Lietuvoje alaus gamintojos AB „Kalnapilio – Tauro grupė“ pajamos šiemet per devynis mėnesius padidėjo 2%, iki 42,5 mln. Eur. Nors alaus rinka šiemet smuko, aludarės praradimus kompensavo išaugęs eksportas bei tai, jog nuo šių metų ji Lietuvoje pradėjo platinti gaiviųjų gėrimų kompanijos „PepsiCo“ produkciją. Kita vertus, pelnas smuko tris kartus.

„2016–ieji yra pirmi metai, kai Lietuvos alaus rinka traukėsi itin radikaliai“, – šiandien spaudos konferencijoje teigė Marijus Kirstukas, „Kalnapilio– Tauro grupės“ (KTG) generalinis direktorius.

Pasak jo, šiemet per devynis mėnesius alaus rinka smuko apie 6%, o iki metų pabaigos, tikėtina, bus fiksuotas dar didesnis smukimas – 7–8%.

Tarp veiksnių, sąlygojusių nuosmukį, jis mini emigraciją ir visuomenės senėjimą, kasmet augančius akcizo mokesčius bei šiemet įvestą depozitą, dėl kurių augo ir galutinė produkcijos kaina vartotojams bei krito pardavimai. Neigiamas tendencijas stiprino ir prasti šių metų liepos ir rugpjūčio orai.

Kreives kilstelėjo „Pepsi“

Anot p. Kirstuko, skaičiuojant pagal kiekį, įvairių gėrimų KTG šiemet per devynis mėn. pardavė apie 10% daugiau nei tą patį laikotarpį pernai. Per 2016 metų tris ketvirčius grupė pardavė beveik 10 mln. l gėrimų.

„Tai, kad parduoti kiekiai augo daugiau nei pajamos, rodo mūsų produktų krepšelio persiskirstymą: alaus dalis jame sumažėjo. Augusius bendrus įmonės kiekinius pardavimus didele dalimi lėmė stipriai ūgtelėję nealkoholinių gėrimų produkcijos pardavimai. Šiemet mes pradėjome platinti „Pepsi“, ir tai davė gana didelį pardavimų augimą. Taigi mes įveikėme rinkos kritimą pridėdami į krepšelį naujų produktų“, – aiškino p. Kirstukas.

Jis pasakojo, kad „Pepsi“ šiuo metu yra gaminamas Rygoje, „Cido“ gamykloje, priklausančioje tiems patiems akcininkams, kaip ir „Kalnapilio – Tauro“ (KTG) grupė – Danijos bendrovei „Royal Unibrew“.

Šuolis Kinijoje ir Rusijoje

Kitas pajamų augimo variklis šiemet yra eksportas.

„Esant tokiai neapibrėžtai padėčiai Lietuvoje, bandome ne tik diversifikuoti krepšelį į nealkoholinius gėrimus, bet ir stipriname eksportą. Eksporto apimtys šiemet didėjo 33% pagal kiekį bei 10% vertinant pinigais ir padėjo kompensuoti praradimus vidaus rinkoje“, – pasakojo p. Kirstukas.

Pagrindinės KTG eksporto rinkos, kaip ir ansktesniais metais, išlieka Baltijos šalys, Danija, Jungtinė Karalystė.

„Šių metų naujiena tai, jog atsigauna Rusija – ten alui netaikoma jokių apribojimų, be to, Rusija jau trejetą metų iš eilės mažina akcizą alui iš ES ir tai sudaro vis palankesnes sąlygas didinti eksportą į šią šalį. Mūsų eksportas į Rusiją nuo sausio ėmė augti labai sparčiai. Kita naujiena – turime naują partnerį Kinijoje ir tai paskatino gan didelį eksporto į šią šalį šuolį. Nors mūsų alus parduodamas tik vienoje Kinijos provincijoje, kiekiai nemenki“, – džiaugiasi p. Kirstukas.

Pelnas sumenko

Nors „Kalnapilio-Tauro grupės“ (KTG) pajamos šiemet didėjo, pelno smukimo išvengti nepavyko. KTG trijų ketvirčių pelnas prieš mokesčius, palyginti su praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu, mažėjo beveik 3 kartus – iki 716.000 (pernai tuo pačiu metu jis buvo 2,1 mln. Eur).

„Pagrindinės pelno mažėjimo priežastys – augusios sąnaudos, nes brango žaliavos: cukrus, salyklas. Irdidėjo atlyginimai. Kita priežastis – ženkliai padidėjusios investicijos į gamybos įrangą ir logistikos procesų tobulinimą bei prekinius ženklus. Gamyba buvo smarkiai perorientuota į nealkoholinius gėrimus“, – aiškino KTG vadovas.

Šiemet vien į gamybos ir technologijų atnaujinimą įmonė jau investavo daugiau nei 2 mln. Eur. Planuojama, kad kitais metais investicijos išliks tokios pat.

Nealkoholinės ambicijos

Bendrovė tikisi, kad koncentravimasis į nealkoholinius gėrimus ir eksportą ateityje padės kažkiek kompensuoti nuosmukį vietinėje rinkoje. Šiuo metu nealkoholiniai gėrimai KTG atneša 25% pajamų.

„Kalbant apie ateitį, mes turime ambicingų tikslų nealkoholinių gėrimų segmente. Esame priversti tą daryti, nes, nors eksportas yra išties puikus dalykas, vežioti vandenį po visą pasaulį tiesiog nėra ekonominės logikos. Nors ateityje mūsų eksportas greičiausiai toliau augs, namų rinkos jis neatstos, tad daugiasia pajamų ateityje greičiausiai gausime iš nealkoholinių gėrimų“, – sakė p. Kirstukas.

Nerimas dėl akcizų

Kaip kis įmonės pajamos kitąmet, KTG vadovas prognozuoti nesiima.

„Lietuvos alaus rinkos apimtys 2017 m. daugiausia priklausys nuo valstybės politikos. Išvydus šiandien paskelbtus nuo 2017 m. planuojamus įvesti akcizų pakeitimus, darosi akivaizdu, kad alaus rinka Lietuvoje trauksis toliau, – sako jis. – Mūsų požiūriu, idėja alaus akcizą sulyginti su stipriojo alkoholio yra keista. Jei tai nutiktų šiandien, alus parduotuvėse jau ryt pabrangtų dvigubai. Ko tuo siekiama, galima tik spėlioti – galbūt tikslas yra propaguoti stiprų alkoholį, nes kitos racijos tuose siūlymuose nėra.“

Jis pabrėžia, kad siūlomi akcizų pakeitimai aludariams kliūna ne dėl to, kad jais siekiama mažinti alkoholio vartojimą, o dėl to, kad išskiriama viena gėrimų kategorija.

„Ir su ja bandoma susidoroti kuo greičiau“, – sakė KTG vadovas.

Nors šiuo metu akcizai alui, palyginti su kitais alkhoholiniais gėrimais, yra mažiausi, p. Kirstuko nuomone, akcizų suvienodinimas prieštarauja ES rekomenduojamiems alkoholinių gėrimų apmokestinimo principams.

„Šiandien ES siūlo triskart mažesnį minimalų apmokestinimą lengviems alkoholiniams gėrimams nei distiliuotiems – tai yra stipriesiems. ES yra tik viena šalis – Slovėnija, kuri turi vienodą akcizą visoms alkoholio grupėms, – kalbėjo KTG vadovas. – Jis šiuo metu pigesnis nei alus ir mažiau apmokestinams. Kyla klausimas, kodėl tik alaus kategoriją bandoma sulyginti.“

Pasak jo, jei bus pritarta siūlomiems akcizams, alaus vartojimas kristų tiek, kiek dėl akcizo didės jo kainos, – t.y. dukart.

„Tačiau vartotojai alkoholio gerti dėl to grečiausiai nenustos – jie tiesiog pereis į kitas gėrimų kategorijas. Taigi šitokia akcizų politika valstybė žmones tiesiog nukreips į stiprų alkoholį ir kitus alkoholinis gėrimus. Gaila, kad teikiant tokius pakeitimus neįsigilinama, kokį poveikį jie turės“, – mano p. Kirstukas.

Kaip sekėsi konkurentams

VŽ rašė, kad pajamas per šių metų devynis mėnesius pavyko padidinti ir stambiausiai šalies aludarei: „Švyturys-Utenos alus“, neatskaičius akcizų, minėtu laikotarpiu gavo 118,9 mln. Eur pajamų – 2,9% daugiau nei pernai tuo pat metu. Tačiau parduoti gėrimų kiekiai sumažėjo 6,9%, iki 121 mln. l. Tai, pasak bendrovės, lėmė itin prasta vasara. Pelno rodiklių ketvirčiais įmonė neskelbia. Bendrovės vadovas prognozavo, kad alaus rinka per šiuso metus trauksis 5,4%, o alaus pardavimai bus prasčiausi per dešimtmetį.

Trečios pagal dydį Lietuvos alaus daryklos – Kauno AB „Volfas Engelman“ – bokalas šiemet kiek tuštesnis – keliais procentais sumenko tiek devynių mėnesių pardavimai, tiek pelnas. Per devynis mėnesius parduota 64,9 mln. l gėrimų – 2,8% mažiau nei pernai sausį–rugsėjį (66,8 mln. l). Įmonės devynių mėnesių pardavimo pajamos sudarė 27,4 mln. Eur ir buvo 3,7% mažesnės. Pelnas sumažėjo 3,4% iki 2,2 mln. Eur. Pasak įmovės vadovo, alaus pardavimus smukdė šalta vasara, „Lidl“ atėjimas ir populiarėjanti blaivybė.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą AGROVERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
2019-ųjų pokyčiai: mažesnis PVM spaudai ir malkoms, didesnis alkoholio akcizas 3

Periodinė spauda nuo 2019 m. sausio 1 d. bus apmokestinta lengvatiniu 5% pridėtinės vertės mokesčio (PVM)...

„Biovela Group“ statysis saulės jėgainę už 1,4 mln. Eur 3

„Biovela Group“ investuoja beveik 1,4 mln. Eur į 1,7 MW saulės jėgainę. Ji bus įrengiama ant grupės valdomos...

Energetika
10:47
PVM spaudai ir malkoms mažės, akcizai stipriam alkoholiui – didės 7

Nuo 2019 m. sausio 1 d. spaudai taikomas pridėtinės vertės mokesčio (PVM) tarifas bus nebe 9%, bet 5%, taip...

Verslo aplinka
2018.12.10
„Lavango group“ – antras plėtros etapas Klaipėdos LEZ

Maisto pramonės įrenginių gamintoja UAB „Lavango group“ investuoja į plėtrą – įsigijo papildomą 0,32 ha ploto...

Pramonė
2018.12.04
R. Karbauskis ir S. Skvernelis: didesnis stipraus alkoholio akcizas mažins vartojimą 5

Seimui planuojant svarstyti sveikatos apsaugos ministro siūlymą nuo 2019 metų kovo 10% padidinti akcizą...

Agroverslas
2018.12.04
Daugiau įmonių įsipareigojo mažinti cukraus ir druskos kiekį savo gaminiuose 5

Daugiau įmonių prisijungia prie Sveikatos apsaugos ministerijos (SAM) inicijuoto bendradarbiavimo susitarimo...

Agroverslas
2018.12.03
Lietuvos įmonės šiemet perdirbo mažiau pieno 1

Pieno perdirbimas Lietuvoje šiek tiek susitraukė – įtakos tam turėjo sumažėję lietuviškų pieno gaminių...

Agroverslas
2018.12.03
Maisto pramonės ateitis: mažas yra naujas didelis Premium

Inovacijos, skaidrumas, sugebėjimas būti arčiau pirkėjo – tai dalykai, be kurių ateities maisto pramonė...

Agroverslas
2018.12.03
Mažėjo „Gubernijos“ pardavimai 12

„Gubernijos“ pardavimai be akcizo per 2018 m. rugsėjo 30 d. pasibaigusį devynių mėnesių laikotarpį mažėjo...

Agroverslas
2018.11.30
„Vilkyškių pieninės“ pajamos mažėjo 3

„Vilkyškių pieninės“ pajamos per 9 šių metų mėnesius siekė 76,17 mln. Eur ir buvo 13% mažesnės nei pernai tuo...

Agroverslas
2018.11.30
„Vilniaus degtinė“ dirbo nuostolingai 2

Per 2018 m. rugsėjo 30 d. pasibaigusį devynių mėnesių laikotarpį „Vilniaus degtinės“ pardavimo pajamos be...

Agroverslas
2018.11.30
„Vičiūnų“ grupei leista perimti vienvaldę „Baltic Fish Export“ kontrolę

Konkurencijos taryba suteikė leidimą „Vičiūnų“ grupės bendrovei „RREI Logistics“ įsigyti 99,9% bendrovės...

Agroverslas
2018.11.30
„Pepsi“ ir „Coca Cola“ Pakistane investuos 1,4 mlrd. USD

Per keletą ateinančių metų dvi gėrimų gamintojos Pakistane ruošiasi investuoti 1,4 mlrd. USD, pranešė šios...

Agroverslas
2018.11.28
Stiprinama maisto kontrolė: slapti pirkėjai ir didesnės baudos

Vyriausybė trečiadienį pritarė Žemės ūkio ministerijos (ŽŪM) siūlymams vykdyti slaptus kontrolinius maisto...

Agroverslas
2018.11.28
Tyrimas: ko iš maisto pramonės lietuviai tikisi 2025?

Maisto pramonėje artėja pertekliaus amžius. Vartotojai, turėdami kaip niekad daug galimybių rinktis, maistui...

Agroverslas
2018.11.27
„Pieno žvaigždės“ pajamas augino 2,2% 1

Preliminariais neaudituotais duomenimis, AB „Pieno žvaigždės“ per 9 šių metų mėnesius gavo 130,8 mln. Eur...

Agroverslas
2018.11.27
Pareigūnai išaiškino šešėlinės prekybos mėsa grupę – įtarimai pareikšti 37 asmenims

Pareigūnai išaiškino gerai organizuotą asmenų grupę, vykdžiusią didelio kiekio mėsos ir jos produkcijos...

Agroverslas
2018.11.27
Gėrimų gamintojams ir importuotojams pinga užstato sistemos išlaikymas 1

Ne pelno organizacija VšĮ „Užstato sistemos administratorius“ (USAD) skelbia nuo 2019 m. sausio 1 d.

Portugalijoje bus pagaminta mažiausiai vyno per dvidešimtmetį 3

Vyno gamyba, Portugalijoje, penktoje daugiausia jo pagaminančioje Europos valstybėje, šiemet turėtų mažėti...

Agroverslas
2018.11.25
„Orkla“ siūlo beveik 150 mln. Eur už Suomijos picerijų tinklą sumokėti grynaisiais 8

Norvegų maisto pramonės milžinė „Orkla“ siekia įsigyti Suomijos picerijų tinklą „Kotipizza“, o sandorį, kurio...

Pramonė
2018.11.22

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau