Kylant karui su alkoholiu „Kalnapilio–Tauro grupė“ gręžiasi į nealkoholinius gėrimus

Publikuota: 2016-12-06
Marijus Kirstukas, „Kalnapilio-Tauro grupės“ generalinis direktorius: „Šiuo metu alaus gamintojai išgyvena radikalių pokyčių laikotarpį. alui krentant, turime ambicingų tikslų nealkoholinių gėrimų segmente “.
Juditos Grigelytės (Vž) nuotr.
Marijus Kirstukas, „Kalnapilio-Tauro grupės“ generalinis direktorius: „Šiuo metu alaus gamintojai išgyvena radikalių pokyčių laikotarpį. alui krentant, turime ambicingų tikslų nealkoholinių gėrimų segmente “. Juditos Grigelytės (Vž) nuotr.

Antros pagal dydį Lietuvoje alaus gamintojos AB „Kalnapilio – Tauro grupė“ pajamos šiemet per devynis mėnesius padidėjo 2%, iki 42,5 mln. Eur. Nors alaus rinka šiemet smuko, aludarės praradimus kompensavo išaugęs eksportas bei tai, jog nuo šių metų ji Lietuvoje pradėjo platinti gaiviųjų gėrimų kompanijos „PepsiCo“ produkciją. Kita vertus, pelnas smuko tris kartus.

„2016–ieji yra pirmi metai, kai Lietuvos alaus rinka traukėsi itin radikaliai“, – šiandien spaudos konferencijoje teigė Marijus Kirstukas, „Kalnapilio– Tauro grupės“ (KTG) generalinis direktorius.

Pasak jo, šiemet per devynis mėnesius alaus rinka smuko apie 6%, o iki metų pabaigos, tikėtina, bus fiksuotas dar didesnis smukimas – 7–8%.

Tarp veiksnių, sąlygojusių nuosmukį, jis mini emigraciją ir visuomenės senėjimą, kasmet augančius akcizo mokesčius bei šiemet įvestą depozitą, dėl kurių augo ir galutinė produkcijos kaina vartotojams bei krito pardavimai. Neigiamas tendencijas stiprino ir prasti šių metų liepos ir rugpjūčio orai.

Kreives kilstelėjo „Pepsi“

Anot p. Kirstuko, skaičiuojant pagal kiekį, įvairių gėrimų KTG šiemet per devynis mėn. pardavė apie 10% daugiau nei tą patį laikotarpį pernai. Per 2016 metų tris ketvirčius grupė pardavė beveik 10 mln. l gėrimų.

„Tai, kad parduoti kiekiai augo daugiau nei pajamos, rodo mūsų produktų krepšelio persiskirstymą: alaus dalis jame sumažėjo. Augusius bendrus įmonės kiekinius pardavimus didele dalimi lėmė stipriai ūgtelėję nealkoholinių gėrimų produkcijos pardavimai. Šiemet mes pradėjome platinti „Pepsi“, ir tai davė gana didelį pardavimų augimą. Taigi mes įveikėme rinkos kritimą pridėdami į krepšelį naujų produktų“, – aiškino p. Kirstukas.

Jis pasakojo, kad „Pepsi“ šiuo metu yra gaminamas Rygoje, „Cido“ gamykloje, priklausančioje tiems patiems akcininkams, kaip ir „Kalnapilio – Tauro“ (KTG) grupė – Danijos bendrovei „Royal Unibrew“.

Šuolis Kinijoje ir Rusijoje

Kitas pajamų augimo variklis šiemet yra eksportas.

„Esant tokiai neapibrėžtai padėčiai Lietuvoje, bandome ne tik diversifikuoti krepšelį į nealkoholinius gėrimus, bet ir stipriname eksportą. Eksporto apimtys šiemet didėjo 33% pagal kiekį bei 10% vertinant pinigais ir padėjo kompensuoti praradimus vidaus rinkoje“, – pasakojo p. Kirstukas.

Pagrindinės KTG eksporto rinkos, kaip ir ansktesniais metais, išlieka Baltijos šalys, Danija, Jungtinė Karalystė.

„Šių metų naujiena tai, jog atsigauna Rusija – ten alui netaikoma jokių apribojimų, be to, Rusija jau trejetą metų iš eilės mažina akcizą alui iš ES ir tai sudaro vis palankesnes sąlygas didinti eksportą į šią šalį. Mūsų eksportas į Rusiją nuo sausio ėmė augti labai sparčiai. Kita naujiena – turime naują partnerį Kinijoje ir tai paskatino gan didelį eksporto į šią šalį šuolį. Nors mūsų alus parduodamas tik vienoje Kinijos provincijoje, kiekiai nemenki“, – džiaugiasi p. Kirstukas.

Pelnas sumenko

Nors „Kalnapilio-Tauro grupės“ (KTG) pajamos šiemet didėjo, pelno smukimo išvengti nepavyko. KTG trijų ketvirčių pelnas prieš mokesčius, palyginti su praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu, mažėjo beveik 3 kartus – iki 716.000 (pernai tuo pačiu metu jis buvo 2,1 mln. Eur).

„Pagrindinės pelno mažėjimo priežastys – augusios sąnaudos, nes brango žaliavos: cukrus, salyklas. Irdidėjo atlyginimai. Kita priežastis – ženkliai padidėjusios investicijos į gamybos įrangą ir logistikos procesų tobulinimą bei prekinius ženklus. Gamyba buvo smarkiai perorientuota į nealkoholinius gėrimus“, – aiškino KTG vadovas.

Šiemet vien į gamybos ir technologijų atnaujinimą įmonė jau investavo daugiau nei 2 mln. Eur. Planuojama, kad kitais metais investicijos išliks tokios pat.

Nealkoholinės ambicijos

Bendrovė tikisi, kad koncentravimasis į nealkoholinius gėrimus ir eksportą ateityje padės kažkiek kompensuoti nuosmukį vietinėje rinkoje. Šiuo metu nealkoholiniai gėrimai KTG atneša 25% pajamų.

„Kalbant apie ateitį, mes turime ambicingų tikslų nealkoholinių gėrimų segmente. Esame priversti tą daryti, nes, nors eksportas yra išties puikus dalykas, vežioti vandenį po visą pasaulį tiesiog nėra ekonominės logikos. Nors ateityje mūsų eksportas greičiausiai toliau augs, namų rinkos jis neatstos, tad daugiasia pajamų ateityje greičiausiai gausime iš nealkoholinių gėrimų“, – sakė p. Kirstukas.

Nerimas dėl akcizų

Kaip kis įmonės pajamos kitąmet, KTG vadovas prognozuoti nesiima.

„Lietuvos alaus rinkos apimtys 2017 m. daugiausia priklausys nuo valstybės politikos. Išvydus šiandien paskelbtus nuo 2017 m. planuojamus įvesti akcizų pakeitimus, darosi akivaizdu, kad alaus rinka Lietuvoje trauksis toliau, – sako jis. – Mūsų požiūriu, idėja alaus akcizą sulyginti su stipriojo alkoholio yra keista. Jei tai nutiktų šiandien, alus parduotuvėse jau ryt pabrangtų dvigubai. Ko tuo siekiama, galima tik spėlioti – galbūt tikslas yra propaguoti stiprų alkoholį, nes kitos racijos tuose siūlymuose nėra.“

Jis pabrėžia, kad siūlomi akcizų pakeitimai aludariams kliūna ne dėl to, kad jais siekiama mažinti alkoholio vartojimą, o dėl to, kad išskiriama viena gėrimų kategorija.

„Ir su ja bandoma susidoroti kuo greičiau“, – sakė KTG vadovas.

Nors šiuo metu akcizai alui, palyginti su kitais alkhoholiniais gėrimais, yra mažiausi, p. Kirstuko nuomone, akcizų suvienodinimas prieštarauja ES rekomenduojamiems alkoholinių gėrimų apmokestinimo principams.

„Šiandien ES siūlo triskart mažesnį minimalų apmokestinimą lengviems alkoholiniams gėrimams nei distiliuotiems – tai yra stipriesiems. ES yra tik viena šalis – Slovėnija, kuri turi vienodą akcizą visoms alkoholio grupėms, – kalbėjo KTG vadovas. – Jis šiuo metu pigesnis nei alus ir mažiau apmokestinams. Kyla klausimas, kodėl tik alaus kategoriją bandoma sulyginti.“

Pasak jo, jei bus pritarta siūlomiems akcizams, alaus vartojimas kristų tiek, kiek dėl akcizo didės jo kainos, – t.y. dukart.

„Tačiau vartotojai alkoholio gerti dėl to grečiausiai nenustos – jie tiesiog pereis į kitas gėrimų kategorijas. Taigi šitokia akcizų politika valstybė žmones tiesiog nukreips į stiprų alkoholį ir kitus alkoholinis gėrimus. Gaila, kad teikiant tokius pakeitimus neįsigilinama, kokį poveikį jie turės“, – mano p. Kirstukas.

Kaip sekėsi konkurentams

VŽ rašė, kad pajamas per šių metų devynis mėnesius pavyko padidinti ir stambiausiai šalies aludarei: „Švyturys-Utenos alus“, neatskaičius akcizų, minėtu laikotarpiu gavo 118,9 mln. Eur pajamų – 2,9% daugiau nei pernai tuo pat metu. Tačiau parduoti gėrimų kiekiai sumažėjo 6,9%, iki 121 mln. l. Tai, pasak bendrovės, lėmė itin prasta vasara. Pelno rodiklių ketvirčiais įmonė neskelbia. Bendrovės vadovas prognozavo, kad alaus rinka per šiuso metus trauksis 5,4%, o alaus pardavimai bus prasčiausi per dešimtmetį.

Trečios pagal dydį Lietuvos alaus daryklos – Kauno AB „Volfas Engelman“ – bokalas šiemet kiek tuštesnis – keliais procentais sumenko tiek devynių mėnesių pardavimai, tiek pelnas. Per devynis mėnesius parduota 64,9 mln. l gėrimų – 2,8% mažiau nei pernai sausį–rugsėjį (66,8 mln. l). Įmonės devynių mėnesių pardavimo pajamos sudarė 27,4 mln. Eur ir buvo 3,7% mažesnės. Pelnas sumažėjo 3,4% iki 2,2 mln. Eur. Pasak įmovės vadovo, alaus pardavimus smukdė šalta vasara, „Lidl“ atėjimas ir populiarėjanti blaivybė.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą AGROVERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Biržų duonos“ atstovas: valdžia negali užkirsti kelio kainų augimui

Ketvirtos pagal dydį šalyje kepyklos „Biržų duona“ vienas vadovų sako pritariantis Vyriausybės siūlymui...

Ministerija: GPAIS pereinamąjį laikotarpį numatoma pratęsti iki gruodžio 4

Aplinkos ministerija paskelbė, kad prisitaikymo prie gaminių, pakuočių ir atliekų informacinės apskaitos...

Finansai
09:58
„Pieno žvaigždės“ nuostolius pakeitė pelnu 1

Viena didžiausių pieno perdirbimo įmonių „Pieno žvaigždės“, preliminariais neaudituotais duomenimis, šiemet...

Agroverslas
2018.09.25
Kepinių gamybos milžinė „pažaliavo“

„Grupo Bimbo“, duonos ir konditerijos gaminių milžinė, paskelbė, kad iki 2025 m. visa kompanijos sunaudojama...

Vadyba
2018.09.25
GPAIS rakštis: svarstomas naujas pereinamojo laikotarpio terminas Premium 8

Verslininkams su nerimu laukiant spalio 1 d., kai baigiasi Vieningos gaminių, pakuočių ir atliekų apskaitos...

Finansai
2018.09.25
„Arvi“ į kalakutų kompleksą Baltarusijoje investuoja 48 mln. Eur 4

Marijampolės „Arvi ir Ko“ į kalakutų auginimo ir perdirbimo kompleksą Baltarusijoje investuoja 48 mln. Eur,...

Pramonė
2018.09.25
„Auga Group“ vadovas: ekologiškas maistas nėra prabangos prekė 10

Kęstutis Juščius, „Auga Group“ valdybos pirmininkas, įsitikinęs, kad gamintojams atėjo puikus laikas...

Agroverslas
2018.09.22
Veryga žada eliminuoti iš mokyklų valgiaraščių sudarytojų verslininkus 3

Ministras Aurelijus Veryga žada išbraukti galimybę verslininkams dalyvauti sudarant mokyklų valgiaraščius.

Agroverslas
2018.09.20
Uždrausta prekiauti šokoladų „Kinder“ partija

Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba (VMVT) informuoja, kad iš rinkos surenkama šokoladų „Kinder“...

Agroverslas
2018.09.20
Lietuviškas medus pradedamas eksportuoti į Japoniją

Lietuviškas medus jau pasieks ir Japonijos gyventojus. Šių metų pabaigoje čia pirmąją 10 tonų lietuviško...

Agroverslas
2018.09.19
„Coca-Cola“ svarsto apie gėrimų su kanapėmis gamybą 1

Gaiviųjų gėrimų gamintoja „Coca-Cola“ žvalgosi į sparčiai augančią gėrimų su kanapėmis rinką. Bendrovė...

Agroverslas
2018.09.18
Maisto pramonės gigantai atsigręžė į startuolius – skatina ne tik altruizmas 2

Pastaruoju metu apie savo startuolių akceleracijos programas pranešė tokie maisto pramonės gigantai kaip...

Agroverslas
2018.09.18
„Akvatera“ investuoja 4,3 mln. Eur į gamyklos atnaujinimą

Lietuvių naminių gyvūnų pašarų gamykla „Akvatera“ modernizacijai skiria 4,3 mln. Eur. Už 3,5 mln. Eur jau...

Agroverslas
2018.09.18
Rugpjūtį pieno supirkimo kaina mažėjo 0,1%

Rugpjūčio mėnesį, palyginus su liepa, vidutinė natūralaus pieno supirkimo kaina mažėjo 0,1% ir siekė 257,4...

Agroverslas
2018.09.18
Kinija iš Lietuvos norėtų importuoti daugiau jautienos ir grūdinių produktų

Kinija pasirengusi importuoti daugiau lietuviškos jautienos ir iš grūdinių kultūrų gaminamų produktų, po...

Agroverslas
2018.09.17
Maisto pramonės lyderiai: rezultatus lėmė pasaulinės kainų tendencijos Premium

2017 m. maisto pramonės lyderių sąraše dominuoja pieno, žuvų perdirbėjai ir alkoholinių gėrimų gamintojai.

Agroverslas
2018.09.14
Europos Parlamentas ragina gamintojus užtikrinti vienodą produktų kokybę

Europos Parlamentas (EP) ketvirtadienį paragino gamintojus neklaidinti vartotojų ir užtikrinti, kad...

Žuvų perdirbėjai žaliavų krizę išgyveno, naujas iššūkis – darbo jėga Premium 3

Dėl žaliavų kainų krizės 2016 m. žuvų perdirbėjams nebuvo lengvi. Vis dėlto Lietuvos žuvų perdirbimo...

Agroverslas
2018.09.11
„Nestle“: iki 2025 m. visa mūsų pakuotė bus perdirbama arba daugkartinė 1

Šveicarijos maisto milžinė „Nestle“ skelbia kad iki 2025 m. visa kompanijos naudojama pakuotė bus perdirbama...

Pramonė
2018.09.10
Mėnesio sandoris: „Coca-Cola“ žengia į kavinių verslą 5

JAV gėrimų milžinė „Coca-Cola“ paskutiniąją praėjusios vasaros dieną  pranešė apie 4,3 mlrd. Eur vertės...

Rinkos
2018.09.10

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau