Kylant karui su alkoholiu „Kalnapilio–Tauro grupė“ gręžiasi į nealkoholinius gėrimus

Publikuota: 2016-12-06
Marijus Kirstukas, „Kalnapilio-Tauro grupės“ generalinis direktorius: „Šiuo metu alaus gamintojai išgyvena radikalių pokyčių laikotarpį. alui krentant, turime ambicingų tikslų nealkoholinių gėrimų segmente “.
Juditos Grigelytės (Vž) nuotr.
svg svg
Marijus Kirstukas, „Kalnapilio-Tauro grupės“ generalinis direktorius: „Šiuo metu alaus gamintojai išgyvena radikalių pokyčių laikotarpį. alui krentant, turime ambicingų tikslų nealkoholinių gėrimų segmente “. Juditos Grigelytės (Vž) nuotr.
„Verslo žinios“

Antros pagal dydį Lietuvoje alaus gamintojos AB „Kalnapilio – Tauro grupė“ pajamos šiemet per devynis mėnesius padidėjo 2%, iki 42,5 mln. Eur. Nors alaus rinka šiemet smuko, aludarės praradimus kompensavo išaugęs eksportas bei tai, jog nuo šių metų ji Lietuvoje pradėjo platinti gaiviųjų gėrimų kompanijos „PepsiCo“ produkciją. Kita vertus, pelnas smuko tris kartus.

„2016–ieji yra pirmi metai, kai Lietuvos alaus rinka traukėsi itin radikaliai“, – šiandien spaudos konferencijoje teigė Marijus Kirstukas, „Kalnapilio– Tauro grupės“ (KTG) generalinis direktorius.

Pasak jo, šiemet per devynis mėnesius alaus rinka smuko apie 6%, o iki metų pabaigos, tikėtina, bus fiksuotas dar didesnis smukimas – 7–8%.

Tarp veiksnių, sąlygojusių nuosmukį, jis mini emigraciją ir visuomenės senėjimą, kasmet augančius akcizo mokesčius bei šiemet įvestą depozitą, dėl kurių augo ir galutinė produkcijos kaina vartotojams bei krito pardavimai. Neigiamas tendencijas stiprino ir prasti šių metų liepos ir rugpjūčio orai.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Kreives kilstelėjo „Pepsi“

Anot p. Kirstuko, skaičiuojant pagal kiekį, įvairių gėrimų KTG šiemet per devynis mėn. pardavė apie 10% daugiau nei tą patį laikotarpį pernai. Per 2016 metų tris ketvirčius grupė pardavė beveik 10 mln. l gėrimų.

„Tai, kad parduoti kiekiai augo daugiau nei pajamos, rodo mūsų produktų krepšelio persiskirstymą: alaus dalis jame sumažėjo. Augusius bendrus įmonės kiekinius pardavimus didele dalimi lėmė stipriai ūgtelėję nealkoholinių gėrimų produkcijos pardavimai. Šiemet mes pradėjome platinti „Pepsi“, ir tai davė gana didelį pardavimų augimą. Taigi mes įveikėme rinkos kritimą pridėdami į krepšelį naujų produktų“, – aiškino p. Kirstukas.

Jis pasakojo, kad „Pepsi“ šiuo metu yra gaminamas Rygoje, „Cido“ gamykloje, priklausančioje tiems patiems akcininkams, kaip ir „Kalnapilio – Tauro“ (KTG) grupė – Danijos bendrovei „Royal Unibrew“.

Šuolis Kinijoje ir Rusijoje

Kitas pajamų augimo variklis šiemet yra eksportas.

„Esant tokiai neapibrėžtai padėčiai Lietuvoje, bandome ne tik diversifikuoti krepšelį į nealkoholinius gėrimus, bet ir stipriname eksportą. Eksporto apimtys šiemet didėjo 33% pagal kiekį bei 10% vertinant pinigais ir padėjo kompensuoti praradimus vidaus rinkoje“, – pasakojo p. Kirstukas.

Pagrindinės KTG eksporto rinkos, kaip ir ansktesniais metais, išlieka Baltijos šalys, Danija, Jungtinė Karalystė.

„Šių metų naujiena tai, jog atsigauna Rusija – ten alui netaikoma jokių apribojimų, be to, Rusija jau trejetą metų iš eilės mažina akcizą alui iš ES ir tai sudaro vis palankesnes sąlygas didinti eksportą į šią šalį. Mūsų eksportas į Rusiją nuo sausio ėmė augti labai sparčiai. Kita naujiena – turime naują partnerį Kinijoje ir tai paskatino gan didelį eksporto į šią šalį šuolį. Nors mūsų alus parduodamas tik vienoje Kinijos provincijoje, kiekiai nemenki“, – džiaugiasi p. Kirstukas.

Pelnas sumenko

Nors „Kalnapilio-Tauro grupės“ (KTG) pajamos šiemet didėjo, pelno smukimo išvengti nepavyko. KTG trijų ketvirčių pelnas prieš mokesčius, palyginti su praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu, mažėjo beveik 3 kartus – iki 716.000 (pernai tuo pačiu metu jis buvo 2,1 mln. Eur).

„Pagrindinės pelno mažėjimo priežastys – augusios sąnaudos, nes brango žaliavos: cukrus, salyklas. Irdidėjo atlyginimai. Kita priežastis – ženkliai padidėjusios investicijos į gamybos įrangą ir logistikos procesų tobulinimą bei prekinius ženklus. Gamyba buvo smarkiai perorientuota į nealkoholinius gėrimus“, – aiškino KTG vadovas.

Šiemet vien į gamybos ir technologijų atnaujinimą įmonė jau investavo daugiau nei 2 mln. Eur. Planuojama, kad kitais metais investicijos išliks tokios pat.

Nealkoholinės ambicijos

Bendrovė tikisi, kad koncentravimasis į nealkoholinius gėrimus ir eksportą ateityje padės kažkiek kompensuoti nuosmukį vietinėje rinkoje. Šiuo metu nealkoholiniai gėrimai KTG atneša 25% pajamų.

„Kalbant apie ateitį, mes turime ambicingų tikslų nealkoholinių gėrimų segmente. Esame priversti tą daryti, nes, nors eksportas yra išties puikus dalykas, vežioti vandenį po visą pasaulį tiesiog nėra ekonominės logikos. Nors ateityje mūsų eksportas greičiausiai toliau augs, namų rinkos jis neatstos, tad daugiasia pajamų ateityje greičiausiai gausime iš nealkoholinių gėrimų“, – sakė p. Kirstukas.

Nerimas dėl akcizų

Kaip kis įmonės pajamos kitąmet, KTG vadovas prognozuoti nesiima.

„Lietuvos alaus rinkos apimtys 2017 m. daugiausia priklausys nuo valstybės politikos. Išvydus šiandien paskelbtus nuo 2017 m. planuojamus įvesti akcizų pakeitimus, darosi akivaizdu, kad alaus rinka Lietuvoje trauksis toliau, – sako jis. – Mūsų požiūriu, idėja alaus akcizą sulyginti su stipriojo alkoholio yra keista. Jei tai nutiktų šiandien, alus parduotuvėse jau ryt pabrangtų dvigubai. Ko tuo siekiama, galima tik spėlioti – galbūt tikslas yra propaguoti stiprų alkoholį, nes kitos racijos tuose siūlymuose nėra.“

Jis pabrėžia, kad siūlomi akcizų pakeitimai aludariams kliūna ne dėl to, kad jais siekiama mažinti alkoholio vartojimą, o dėl to, kad išskiriama viena gėrimų kategorija.

„Ir su ja bandoma susidoroti kuo greičiau“, – sakė KTG vadovas.

Nors šiuo metu akcizai alui, palyginti su kitais alkhoholiniais gėrimais, yra mažiausi, p. Kirstuko nuomone, akcizų suvienodinimas prieštarauja ES rekomenduojamiems alkoholinių gėrimų apmokestinimo principams.

„Šiandien ES siūlo triskart mažesnį minimalų apmokestinimą lengviems alkoholiniams gėrimams nei distiliuotiems – tai yra stipriesiems. ES yra tik viena šalis – Slovėnija, kuri turi vienodą akcizą visoms alkoholio grupėms, – kalbėjo KTG vadovas. – Jis šiuo metu pigesnis nei alus ir mažiau apmokestinams. Kyla klausimas, kodėl tik alaus kategoriją bandoma sulyginti.“

Pasak jo, jei bus pritarta siūlomiems akcizams, alaus vartojimas kristų tiek, kiek dėl akcizo didės jo kainos, – t.y. dukart.

„Tačiau vartotojai alkoholio gerti dėl to grečiausiai nenustos – jie tiesiog pereis į kitas gėrimų kategorijas. Taigi šitokia akcizų politika valstybė žmones tiesiog nukreips į stiprų alkoholį ir kitus alkoholinis gėrimus. Gaila, kad teikiant tokius pakeitimus neįsigilinama, kokį poveikį jie turės“, – mano p. Kirstukas.

Kaip sekėsi konkurentams

VŽ rašė, kad pajamas per šių metų devynis mėnesius pavyko padidinti ir stambiausiai šalies aludarei: „Švyturys-Utenos alus“, neatskaičius akcizų, minėtu laikotarpiu gavo 118,9 mln. Eur pajamų – 2,9% daugiau nei pernai tuo pat metu. Tačiau parduoti gėrimų kiekiai sumažėjo 6,9%, iki 121 mln. l. Tai, pasak bendrovės, lėmė itin prasta vasara. Pelno rodiklių ketvirčiais įmonė neskelbia. Bendrovės vadovas prognozavo, kad alaus rinka per šiuso metus trauksis 5,4%, o alaus pardavimai bus prasčiausi per dešimtmetį.

Trečios pagal dydį Lietuvos alaus daryklos – Kauno AB „Volfas Engelman“ – bokalas šiemet kiek tuštesnis – keliais procentais sumenko tiek devynių mėnesių pardavimai, tiek pelnas. Per devynis mėnesius parduota 64,9 mln. l gėrimų – 2,8% mažiau nei pernai sausį–rugsėjį (66,8 mln. l). Įmonės devynių mėnesių pardavimo pajamos sudarė 27,4 mln. Eur ir buvo 3,7% mažesnės. Pelnas sumažėjo 3,4% iki 2,2 mln. Eur. Pasak įmovės vadovo, alaus pardavimus smukdė šalta vasara, „Lidl“ atėjimas ir populiarėjanti blaivybė.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

VMVT leidžia įmonėms sunaudoti turimas produktų pakuotes iki kol bus pagamintos naujos

Dėl karo Ukrainoje stringant kai kurių žaliavų tiekimui, Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba (VMVT)...

Pramonė
2022.05.13
„Orkla“ sausainių gamyklą perkelia į Latviją 4

Uždarius gamyklas Švedijoje ir kitur, maisto gamintoja „Orkla Group“ planuoja visą sausainių ir vaflių gamybą...

Pramonė
2022.05.12
Grūdų derlius kitą sezoną gali būti prastesnis

Tarptautinė grūdų taryba (IGC) prognozuoja, kad 2022–2023 m. pasaulinis grūdų derlius bus 12,7 mln. t...

Pramonė
2022.05.11
TOP 20 daugiausia mokesčių sumokėjusių restoranų: COVID-19 lengvatų aidai Premium

Valstybinė mokesčių inspekcija (VMI) skelbia TOP 50 apgyvendinimo ir maitinimo paslaugas teikiančių įmonių,...

Prekyba
2022.05.10
M. Skuodis siūlo svarstyti koridorių per Baltarusiją ukrainietiškiems grūdams transportuoti 7

Susisiekimo ministras Marius Skuodis sako, kad yra tik du realūs būdai iš karo apimtos Ukrainos išvežti...

Verslo aplinka
2022.05.10
Saldėsių gamintojams pirmasis ketvirtis įkvepia optimizmo

Sausio–kovo mėnesiai atnešė didesnius saldumynų pardavimus ir tai lyg atgaiva po pernai ne itin finansiškai...

Pramonė
2022.05.08
Kaišiadorių paukštyne neliko beveik 350 darbuotojų 1

Žemės ūkio ir maisto pramonės grupės „Linas Agro Group“ valdomam Kaišiadorių paukštynui pernai lapkritį...

Pramonė
2022.05.07
Kyla pokyčių vėjas Lietuvos saldumynų sektoriuje, stabdoma įmonės „Rūta Latvija“ veikla Premium 1

Dėl karo Ukrainos konditerijos gaminių korporacija „Roshen“ priversta mažinti gamybos apimtis ir tai gali...

Pramonė
2022.05.05
Perrinkta „Pieno žvaigždžių“ valdyba

Vienos didžiausių pieno perdirbimo įmonių šalyje „Pieno žvaigždės“ akcininkai perrinko bendrovės valdybą, jai...

Vadyba
2022.05.05
TOP 20 maisto ir gėrimų pramonės įmonių, I ketvirtį sumokėjusių daugiausia mokesčių Premium

Per šių metų pirmąjį ketvirtį TOP 20 Lietuvos maisto ir gėrimų pramonės įmonės valstybei pervedė daugiau nei...

Pramonė
2022.05.03
Paukštininkystės asociacijos vadovas: valstybės parama gelbės tik kelis mėnesius

Žemės ūkio ministerijai numačius 5,8 mln. Eur viščiukų broilerių ir dedeklių laikytojams, Lietuvos...

Pramonė
2022.05.01
Sutelktinio finansavimo platformose pirmasis ketvirtis skilo į dvi dalis Premium

Sutelktinio finansavimo platformose investuotojų skaičiaus augimo, finansuojamų sumų didėjimo ir grąžos...

Rinkos
2022.04.28
V. Dombrovskis: ES turėtų didinti maisto gamybą ir atidėti aplinkosaugos reikalavimus 1

Siekdama sumažinti neigiamą karo Ukrainoje poveikį maisto kainoms ES turėtų didinti maisto gamybą ir...

Pramonė
2022.04.25
„Amber Food“ teigia neturinti galimybių keisti „Vičiūnai Group“ veiklos Rusijoje 6

Kilus visuomenės pasipiktinimui dėl „Vičiūnai Group“ įmonių veiklos Rusijoje, pilietiški žmonės Lietuvoje...

Prekyba
2022.04.22
O. Šurajevui raginant išimti majonezą iš lentynų, „Daumantai LT“ kartoja jau atsiribojusi nuo įmonės Kaliningrade Premium 43

Lietuviškų padažų ir pagardų gamintoja UAB „Daumantai LT“ kartoja parduodanti Nyderlanduose registruotą...

Pramonė
2022.04.22
Žemės ūkio komisaras: svarbu nuimti kiek įmanoma daugiau derliaus

Bręstant maisto krizei dėl karo Ukrainoje, Januszas Wojciechowskis, Europos Komisijos (EK) žemės ūkio...

Pramonė
2022.04.18
„Astra“ pradeda naujo produkto gamybą

Maisto, chemijos ir naftos pramonei nerūdijančio plieno konstrukcijas gaminanti AB „Astra LT“ pradeda...

Pramonė
2022.04.18
Viceministras žada saugiklius dirbamai žemei nuo saulės jėgainių saugoti 13

Siekiant, kad saulės elektrinių statybos nevyktų derlingose žemėse, įstatyme bus sudėti saugikliai, žada...

Pramonė
2022.04.17
Lietuvoje iškasta druska būtų brangi, reiktų perdirbti

Rusijai paskelbus karą Ukrainoje, nutrūko ukrainietiškos druskos tiekimas – per porą savaičių parduotuvių...

Pramonė
2022.04.17
R. Karbauskis: situacija su grūdais Ukrainoje yra tragiška 3

Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos (LVŽS) lyderis Ramūnas Karbauskis sako, kad Lietuvos ir Ukrainos...

Pramonė
2022.04.14

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku