Kylant karui su alkoholiu „Kalnapilio–Tauro grupė“ gręžiasi į nealkoholinius gėrimus

Publikuota: 2016-12-06
Marijus Kirstukas, „Kalnapilio-Tauro grupės“ generalinis direktorius: „Šiuo metu alaus gamintojai išgyvena radikalių pokyčių laikotarpį. alui krentant, turime ambicingų tikslų nealkoholinių gėrimų segmente “.
Juditos Grigelytės (Vž) nuotr.
Marijus Kirstukas, „Kalnapilio-Tauro grupės“ generalinis direktorius: „Šiuo metu alaus gamintojai išgyvena radikalių pokyčių laikotarpį. alui krentant, turime ambicingų tikslų nealkoholinių gėrimų segmente “. Juditos Grigelytės (Vž) nuotr.

Antros pagal dydį Lietuvoje alaus gamintojos AB „Kalnapilio – Tauro grupė“ pajamos šiemet per devynis mėnesius padidėjo 2%, iki 42,5 mln. Eur. Nors alaus rinka šiemet smuko, aludarės praradimus kompensavo išaugęs eksportas bei tai, jog nuo šių metų ji Lietuvoje pradėjo platinti gaiviųjų gėrimų kompanijos „PepsiCo“ produkciją. Kita vertus, pelnas smuko tris kartus.

„2016–ieji yra pirmi metai, kai Lietuvos alaus rinka traukėsi itin radikaliai“, – šiandien spaudos konferencijoje teigė Marijus Kirstukas, „Kalnapilio– Tauro grupės“ (KTG) generalinis direktorius.

Pasak jo, šiemet per devynis mėnesius alaus rinka smuko apie 6%, o iki metų pabaigos, tikėtina, bus fiksuotas dar didesnis smukimas – 7–8%.

Tarp veiksnių, sąlygojusių nuosmukį, jis mini emigraciją ir visuomenės senėjimą, kasmet augančius akcizo mokesčius bei šiemet įvestą depozitą, dėl kurių augo ir galutinė produkcijos kaina vartotojams bei krito pardavimai. Neigiamas tendencijas stiprino ir prasti šių metų liepos ir rugpjūčio orai.

Kreives kilstelėjo „Pepsi“

Anot p. Kirstuko, skaičiuojant pagal kiekį, įvairių gėrimų KTG šiemet per devynis mėn. pardavė apie 10% daugiau nei tą patį laikotarpį pernai. Per 2016 metų tris ketvirčius grupė pardavė beveik 10 mln. l gėrimų.

„Tai, kad parduoti kiekiai augo daugiau nei pajamos, rodo mūsų produktų krepšelio persiskirstymą: alaus dalis jame sumažėjo. Augusius bendrus įmonės kiekinius pardavimus didele dalimi lėmė stipriai ūgtelėję nealkoholinių gėrimų produkcijos pardavimai. Šiemet mes pradėjome platinti „Pepsi“, ir tai davė gana didelį pardavimų augimą. Taigi mes įveikėme rinkos kritimą pridėdami į krepšelį naujų produktų“, – aiškino p. Kirstukas.

Jis pasakojo, kad „Pepsi“ šiuo metu yra gaminamas Rygoje, „Cido“ gamykloje, priklausančioje tiems patiems akcininkams, kaip ir „Kalnapilio – Tauro“ (KTG) grupė – Danijos bendrovei „Royal Unibrew“.

Šuolis Kinijoje ir Rusijoje

Kitas pajamų augimo variklis šiemet yra eksportas.

„Esant tokiai neapibrėžtai padėčiai Lietuvoje, bandome ne tik diversifikuoti krepšelį į nealkoholinius gėrimus, bet ir stipriname eksportą. Eksporto apimtys šiemet didėjo 33% pagal kiekį bei 10% vertinant pinigais ir padėjo kompensuoti praradimus vidaus rinkoje“, – pasakojo p. Kirstukas.

Pagrindinės KTG eksporto rinkos, kaip ir ansktesniais metais, išlieka Baltijos šalys, Danija, Jungtinė Karalystė.

„Šių metų naujiena tai, jog atsigauna Rusija – ten alui netaikoma jokių apribojimų, be to, Rusija jau trejetą metų iš eilės mažina akcizą alui iš ES ir tai sudaro vis palankesnes sąlygas didinti eksportą į šią šalį. Mūsų eksportas į Rusiją nuo sausio ėmė augti labai sparčiai. Kita naujiena – turime naują partnerį Kinijoje ir tai paskatino gan didelį eksporto į šią šalį šuolį. Nors mūsų alus parduodamas tik vienoje Kinijos provincijoje, kiekiai nemenki“, – džiaugiasi p. Kirstukas.

Pelnas sumenko

Nors „Kalnapilio-Tauro grupės“ (KTG) pajamos šiemet didėjo, pelno smukimo išvengti nepavyko. KTG trijų ketvirčių pelnas prieš mokesčius, palyginti su praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu, mažėjo beveik 3 kartus – iki 716.000 (pernai tuo pačiu metu jis buvo 2,1 mln. Eur).

„Pagrindinės pelno mažėjimo priežastys – augusios sąnaudos, nes brango žaliavos: cukrus, salyklas. Irdidėjo atlyginimai. Kita priežastis – ženkliai padidėjusios investicijos į gamybos įrangą ir logistikos procesų tobulinimą bei prekinius ženklus. Gamyba buvo smarkiai perorientuota į nealkoholinius gėrimus“, – aiškino KTG vadovas.

Šiemet vien į gamybos ir technologijų atnaujinimą įmonė jau investavo daugiau nei 2 mln. Eur. Planuojama, kad kitais metais investicijos išliks tokios pat.

Nealkoholinės ambicijos

Bendrovė tikisi, kad koncentravimasis į nealkoholinius gėrimus ir eksportą ateityje padės kažkiek kompensuoti nuosmukį vietinėje rinkoje. Šiuo metu nealkoholiniai gėrimai KTG atneša 25% pajamų.

„Kalbant apie ateitį, mes turime ambicingų tikslų nealkoholinių gėrimų segmente. Esame priversti tą daryti, nes, nors eksportas yra išties puikus dalykas, vežioti vandenį po visą pasaulį tiesiog nėra ekonominės logikos. Nors ateityje mūsų eksportas greičiausiai toliau augs, namų rinkos jis neatstos, tad daugiasia pajamų ateityje greičiausiai gausime iš nealkoholinių gėrimų“, – sakė p. Kirstukas.

Nerimas dėl akcizų

Kaip kis įmonės pajamos kitąmet, KTG vadovas prognozuoti nesiima.

„Lietuvos alaus rinkos apimtys 2017 m. daugiausia priklausys nuo valstybės politikos. Išvydus šiandien paskelbtus nuo 2017 m. planuojamus įvesti akcizų pakeitimus, darosi akivaizdu, kad alaus rinka Lietuvoje trauksis toliau, – sako jis. – Mūsų požiūriu, idėja alaus akcizą sulyginti su stipriojo alkoholio yra keista. Jei tai nutiktų šiandien, alus parduotuvėse jau ryt pabrangtų dvigubai. Ko tuo siekiama, galima tik spėlioti – galbūt tikslas yra propaguoti stiprų alkoholį, nes kitos racijos tuose siūlymuose nėra.“

Jis pabrėžia, kad siūlomi akcizų pakeitimai aludariams kliūna ne dėl to, kad jais siekiama mažinti alkoholio vartojimą, o dėl to, kad išskiriama viena gėrimų kategorija.

„Ir su ja bandoma susidoroti kuo greičiau“, – sakė KTG vadovas.

Nors šiuo metu akcizai alui, palyginti su kitais alkhoholiniais gėrimais, yra mažiausi, p. Kirstuko nuomone, akcizų suvienodinimas prieštarauja ES rekomenduojamiems alkoholinių gėrimų apmokestinimo principams.

„Šiandien ES siūlo triskart mažesnį minimalų apmokestinimą lengviems alkoholiniams gėrimams nei distiliuotiems – tai yra stipriesiems. ES yra tik viena šalis – Slovėnija, kuri turi vienodą akcizą visoms alkoholio grupėms, – kalbėjo KTG vadovas. – Jis šiuo metu pigesnis nei alus ir mažiau apmokestinams. Kyla klausimas, kodėl tik alaus kategoriją bandoma sulyginti.“

Pasak jo, jei bus pritarta siūlomiems akcizams, alaus vartojimas kristų tiek, kiek dėl akcizo didės jo kainos, – t.y. dukart.

„Tačiau vartotojai alkoholio gerti dėl to grečiausiai nenustos – jie tiesiog pereis į kitas gėrimų kategorijas. Taigi šitokia akcizų politika valstybė žmones tiesiog nukreips į stiprų alkoholį ir kitus alkoholinis gėrimus. Gaila, kad teikiant tokius pakeitimus neįsigilinama, kokį poveikį jie turės“, – mano p. Kirstukas.

Kaip sekėsi konkurentams

VŽ rašė, kad pajamas per šių metų devynis mėnesius pavyko padidinti ir stambiausiai šalies aludarei: „Švyturys-Utenos alus“, neatskaičius akcizų, minėtu laikotarpiu gavo 118,9 mln. Eur pajamų – 2,9% daugiau nei pernai tuo pat metu. Tačiau parduoti gėrimų kiekiai sumažėjo 6,9%, iki 121 mln. l. Tai, pasak bendrovės, lėmė itin prasta vasara. Pelno rodiklių ketvirčiais įmonė neskelbia. Bendrovės vadovas prognozavo, kad alaus rinka per šiuso metus trauksis 5,4%, o alaus pardavimai bus prasčiausi per dešimtmetį.

Trečios pagal dydį Lietuvos alaus daryklos – Kauno AB „Volfas Engelman“ – bokalas šiemet kiek tuštesnis – keliais procentais sumenko tiek devynių mėnesių pardavimai, tiek pelnas. Per devynis mėnesius parduota 64,9 mln. l gėrimų – 2,8% mažiau nei pernai sausį–rugsėjį (66,8 mln. l). Įmonės devynių mėnesių pardavimo pajamos sudarė 27,4 mln. Eur ir buvo 3,7% mažesnės. Pelnas sumažėjo 3,4% iki 2,2 mln. Eur. Pasak įmovės vadovo, alaus pardavimus smukdė šalta vasara, „Lidl“ atėjimas ir populiarėjanti blaivybė.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą AGROVERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
E. cigaretės, kaip elektromobiliai, ir traukia, ir baido investuotojus 1

„Philip Morris International“, didžiausios pasaulyje tabako bendrovės, akcijos biržoje ketvirtadienį...

Rinkos
2018.04.21
Ekologiški produktai: paklausa skatina gamybą Premium

Susidomėjimas sveika gyvensena ir mados augina ekologiškų maisto produktų paklausą. Bet tendencijos skiriasi:...

Agroverslas
2018.04.20
Darželiuose ir mokyklose neliks rūkytos mėsos, patiekalų džiuvėsėliuose, dalies padažų 1

Nuo rugsėjo įsigalios naujos vaikų maitinimo taisyklės: darželiuose ir mokyklose negalės būti siūloma pieno...

Agroverslas
2018.04.19
Internetinei prekybai ekologiškais produktais – nauji reikalavimai

Norintiems ekologiškais maisto produktais prekiauti nuotoliniu būdu, įsigalioja nauji reikalavimai. Balandžio...

Agroverslas
2018.04.19
Latvijos „Maximose“ neliks „Borjomi“ 15

Šiandien išplatintame pranešime „Maxima Latvija“ skelbia apie nutraukiamą sutartį su Gruzijos mineralinio...

Ekologiško pieno rinka plečiasi: daugiau moka ir perdirbėjai, ir pirkėjai 2

Ekologiškų pieno produktų rinka Lietuvoje plečiasi. Tokių gaminių pagaminama vis daugiau. Anksčiau ekologiškų...

Agroverslas
2018.04.16
JAV – salmoneliozės protrūkis: iš rinkos pašalinta 207 mln. kiaušinių

Amerikoje apie 207 mln. kiaušinių, tiektų vienos fermos Šiaurės Karolinoje, buvo pašalinti iš rinkos.

Agroverslas
2018.04.16
Skaitmeninė maisto pramonė: į „blockchain“ jau sujungė ir vištas

Prancūzijos prekybos tinklas „Carrefour“ savo vartotojams siūlo „vištas su istorija“ – pasitelkusi...

Agroverslas
2018.04.14
EK kyla į kovą su nesąžiningos prekybos praktikomis

„Mažesni veiklos vykdytojai, tarp jų ir ūkininkai, kenčia nuo kitų grandinės partnerių taikomos nesąžiningos...

Agroverslas
2018.04.13
EK nori drausti dvejopos kokybės maisto produktus, gamintojai nežino, kas tai yra Premium

Europos Komisija pristatė pasiūlymą, kuriuo siekiama Bendrijoje uždrausti dvejopos kokybės maisto produktus,...

Agroverslas
2018.04.13
Per ketvirtį Lietuvoje sulaikytos 66 t nesaugių maisto produktų

Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba (VMVT) per pirmąjį šių metų ketvirtį dėl įvairių neatitikimų...

Agroverslas
2018.04.12
Padažų gamintojai šoka pagal sveikos gyvensenos madas Premium

Ekologijos ir sveikos gyvensenos mados palietė ir padažų sektorių – parduotuvėse jau galima įsigyti ir...

Agroverslas
2018.04.12
EK siekia uždrausti dvejopos kokybės maisto produktus

Europos Komisija (EK) trečiadienį pateikė pasiūlymą dėl Naujų galimybių vartotojams dokumentų rinkinio,...

Agroverslas
2018.04.12
EK imasi veiksmų dėl maisto švaistymo

Iki 2030 m. iššvaistymo maisto kiekius sumažinti dvigubai – tokį įsipareigojimą prisiėmė Europos Sąjungos...

Agroverslas
2018.04.10
„Lidl“ mažina leistiną pesticidų likučių kiekį savo asortimente 7

Prekybos tinklas „Lidl Lietuva“ paskelbė vaisių ir daržovių asortimento pirkimų strategiją. Viena iš...

Agroverslas
2018.04.10
Suirutė Europos cukraus rinkoje: išgyvens tik stipriausieji 1

Iš gamybos kvotų kokono „išvaduoti“ Europos cukraus gamintojai dabar kovoja, kad galėtų išgyventi...

Agroverslas
2018.04.10
T. Barštys: turėsime vieną pajėgiausių įmonių Europoje 9

Alytaus savivaldybei du sklypus Pramonės parke išnuomojus AB „Kauno grūdai“, netrukus prasidės greitai...

Pramonė
2018.04.09
Verslas su japonais: pasitiki, bet pakontroliuoja 1

Nuo importo priklausoma Japonijos maisto pramonė Lietuvos įmonėms – saldus kąsnis, nors nelengvai...

Agroverslas
2018.04.07
Japonijos IKEA lankytojai bus maitinami lietuviška sriuba 2

Bendrovė „Auga Group“ sutarė dėl bendradarbiavimo su prekybos tinklu IKEA – Japonijoje esančių parduotuvių...

Agroverslas
2018.04.06
Dėl sveikesnio produkto „Nestle“ pakeitė naudojamo cukraus struktūrą 1

„Nestle“ pranešė, kad nuo šiol jos gaminamuose batonėliuose „Milkybar Wowsomes“ bus 30% mažiau cukraus nei...

Agroverslas
2018.04.04

Verslo žinių pasiūlymai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau