„Alita“ žengia į naują etapą: investuoja ir į gamybą, ir į žmones

Publikuota: 2016-11-30
„Alita“ skelbia žengianti į naują veiklos etapą, jo ašis bus eksportas.
Gintaro Mačiulio nuotr.
„Alita“ skelbia žengianti į naują veiklos etapą, jo ašis bus eksportas. Gintaro Mačiulio nuotr.

„MV Group“ valdoma Alytaus putojančio vyno gamykla „Alita“ taria sudie laikams, kai buvo svarbu tiesiog išgyventi, ir žengia į naują etapą – plėtros ir verslo vystymo. 2016 m. į gamyklą bei „Alitos“ prekės ženklo atnaujinimą investuota 6,5 mln. Eur. Tikimasi, kad įdiegtos naujovės jau kitąmet padės „Alitai“ pasiekti eksporto proveržio.

„Alitos“ gamykla Alytuje įsikūrusi „Coca-Cola HBC Lietuva“ gamyklos kaimynystėje. Tačiau jų likimai skirtingi: „Coca – Cola“ iškelia gamybą iš Lietuvos, tad kaip tik šiomis dienomis „Coca- Cola“ gamykla Alytuje turėtų baigti veiklą, „Alita“ priešingai – skelbia apie investicijas ir planuojamą verslo plėtrą.

„Dar visai neseniai „Alitos“ gamykloje mažėjo darbuotojų, buvo įsiskolinimų valstybei. Tačiau padėtis pasikeitė. Noriu pasidžiaugti, kad nuo 2014 m., kai „Alitą“ įsigijo „MV Group“, jau nuveikta nemažai darbų – investuojame, geriname veiklos rodiklius ir planuojame verslo plėtrą“, – antradienį „Alitoje“ renginyje žurnalistams sakė Audrius Česlovas Matulevičius, gamyklas „Alita“, „Anykščių vynas“ ir „Stumbras“ valdančios AB „MV Group Production“ vadovas.

Ponas Matulevičius skaičiuoja, kad per 2016 metus į „Alita“ investuota virš 6 mln. Eur: 6 mln. eurų investuota į gamybos liniją, naujas sandėliavimo patalpas – sandėlių plotas padidintas tris kartus – iki 10.000 m2, darbuotojų sąlygų gerinimą, vadybos ir IT sistemų tobulinimą, dar 0,5 mln. Eur išleista „Alitos“ prekės ženklo atnaujinimui.

Gamykloje neseniai pradėjo veikti moderni gamybos linija, kuri esant reikalui leis gamybos apimtis padidinti daugiau negu 30%.

„Našesnė, aukštus standartus atitinkanti, įranga suteikia gamyklai daugiau lankstumo. Sugebame greičiau reaguoti į situaciją rinkoje, pavyzdžiui, sukurti proginę riboto leidimo liniją, patobulinti produktą. Galime geriau konkuruoti Lietuvos ir užsienio rinkose“, – aiškina vadovas.

Nauja butelių išvaizda

Keičiasi ne tik pati gamykla, bet ir „Alitos“ ženklu pažymėta produkcija. Gamykla šiemet atnaujino „Alita Pusiau Sausas“, „Alita Saldus“, „Alita Chardonnay“, „Alita Muscat“ ir kitas natūralios fermentacijos putojančio vyno pakuotes – sukurti nauji buteliai, etiketės.

Algirdas Čiburys, „MV Group Production“ rinkodaros vadovas, sako, kad pokyčius netrukus pastebės pirkėjai – į naujas pakuotes išpilstytas „Alitos“ putojantis vynas jau pakeliui į parduotuves.

„Nauji buteliai išliko klasikiniai, tačiau išvaizda įgijo daugiau elegancijos“, – sako p. Čiburys.

2017–ųjų vizija

Pasak p. Matulevičiaus, darydama šias investicijas „Alita“ žengia į naują etapą – plėtros ir verslo vystymo.

„Šio etapo ašis bus eksportas. Naujoji, 30% našesnė linija, naujos „Alitos“ putojančio vyno pakuotės turėtų padidinti mūsų konkurencingumą eksporto rinkose ir išauginti pardavimus. Matome nemažas galimybes plėsti eksportą į kaimynines Lenkiją, Latviją, Estiją, o taip pat į tolimąją Kiniją bei Honkongą“, – sako jis.

Šiuo metu „Alita“ eksportuoja 30% produkcijos – daugiausiai ji keliauja į Latviją, Estiją, Jungtinę Karalystę, Suomiją, Kiniją, Ukrainą, Honkongą.

Taip pat tikimasi padidinti ir Lietuvoje užimamą rinkos dalį („Nielsen“ duomenimis, šiuo metu „Alitai“ Lietuvoje tenka 38% putojančio vyno rinkos).

Kyla ir pajamos, ir algos

„Esame užsibrėžę tikslus ir jų siekiame. Rezultatai rodo, kad judame teisinga kryptimi – „Alitos“ pajamos per devynis šių metų mėnesius, palyginti su tuo pačiu 2015 metų laikotarpiu, kilo 9%“, – sako p. Matulevičius.

Kiek kitąmet didės „Alitos“ pardavimai, jis prognozuoti nesiima.

„Planus, be abejo, turime, tačiau jų neatskleisiu, nes rinka neprognozuojama. Pavyzdžiui, prieš keletą metų pagrindinė „Alitos“ rinka buvo Rusija, tačiau nuvertėjo rublis, pasikeitė verslo sąlygos, ir mūsų didžiausių eksporto rinkų sąraše Rusijos išvis nebėra“, – sako jis.

„MV Group“ įmonių grupės pajamos šiemet per 9 mėnesius siekė 226,75 mln. Eur. Tai 7% nei tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu, kai jos buvo 212,57 mln. Eur.

„MV Group“ įmonių grupė vienija „Alitą“, „Stumbrą, „Anykščių vyną“, „Mineralinius vandenis“, „Trominą“.

Šiuo metu Alytaus gamykloje dirba 135 darbuotojai. Ponas Matulevičius pabrėžia, kad po gamyklos įsigijimo nebuvo atleistas nė vienas darbuotojas – pokyčių būta tik vadovų grandyje.

„Investuojame ne tik į gamybą, bet ir į žmones. Šiemet algos didėjo jau triskart – paskutinis pakėlimas buvo nuo gruodžio 1 d. Vidutiniškai per metus atlyginimai gamykloje išaugo 7%. Mažiausiai uždirbančiųjų atlygis „į rankas“ yra 640 Eur per mėnesį“, – pasakoja jis.

Lietuvių skonis „sausėja“

„Alytaus“ gamykla gamina natūralios fermentacijos putojančius vynus „Alita“. Gamybai naudojami du metodai – charmant ir klasikinis. Gaminant charmant metodu fermentacija vyksta didelėse talpose ir trunka ne trumpiau kaip mėnesį. Šiuo būdu gaminama dauguma nebrangių pasaulio ir Lietuvos putojančių vynų.

Klasikinis metodas yra brangesnis – gaminant šiuo metodu fermentacija vyksta butelyje – gėrimas butelyje brandinamas ne trumpiau kaip 9 mėnesius. Klasikiniu būdu „Alitoje“ gaminami nedideli produkcijos kiekiai – 33.000 – 35.000 butelių per metus.

Kalbėdamas apie svarbiausias rinkos tendencijas, p. Čiburys mini, kad putojančio vyno šalyje suvartojimas kasmet mažėja, tačiau vartotojai renkasi brangesnius produktus.

„Kita tendencija – didėja pusiau sausų ir sausų vynų dalis. Visgi populiariausias Lietuvoje išlieka saldus putojantis vynas – saldi „Alita“ sudaro 33% mūsų pardavimų“, – pasakoja jis.

Iš viso Alytaus gamykloje gaminama 12 natūralios fermentacijos skirtingų putojančių vynų. Be „Alitos“ putojančio vyno, gamykloje dar gaminami ir kitų prekių ženklų gėrimai: „Ruby“, „Mix“, „BonAmi“, „Santa Verona“, „Romeo“.

FOTOGALERIJA „Alitos“ gamykla Alytuje (23 nuotr.)

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Latviai pradėjo gaminti marinuotų agurkų skonio degtinę 2

Prekės ženklo „Moskovskaya“ liniją papildė 4 nauji degtinės gėrimai, kuriems kurti panaudoti senoviniai...

Gazelė
2019.04.22
„Auga group“ dovana darbuotojams – akcijos 11

Lietuvos ekologiškų produktų gamintoja „Auga group“ savo valdomų įmonių darbuotojams paskirstys 2,55 mln.

Rinkos
2019.04.18
Pernai pritrūkęs produkcijos „Volfas Engelman“ investuoja didindamas pajėgumus  6

Pernai su produkcijos trūkumu susidūrusi AB „Volfas Engelman“ didina gamybos pajėgumus – artėjant naujam...

Pramonė
2019.04.17
„Akvilė“ apgynė savo teises į registruotą ženklą 2

Net jei registruotą prekės ženklą ginčija tarptautiniai verslai, savo poziciją galima atstovėti.

Rinkodara
2019.04.14
Klaipėdos „Namų be gliuteno“ plėtra: sostinės naujokai jau mąsto apie Kauną Premium 4

Nuo pat verslo pradžios iš uostamiesčio siuntus kepinius pirkėjams už 300 km imta galvoti, kaip būti arčiau...

Gazelė
2019.04.10
„Vičiūnų“ grupė prašo leidimo kontroliuoti „Baltic food partners“ 2

Kauno mero Visvaldo Matijošaičio kontroliuojamos „Vičiūnų“ grupės bendrovė „RREI Holding“ prašo Konkurencijos...

Pramonė
2019.04.09
„Biržų duona“ apyvartą augino 15,41% 1

UAB „Biržų duona“ apyvarta 2018 m. siekė 11,89 mln. Eur — 15,41% daugiau nei 2017 m. Pasak Andriaus...

Pramonė
2019.04.08
Paskirtas naujas Kėdainių konservų fabriko vadovas

Koncerno „Vikonda“ vadovybė nauju Kėdainių konservų fabriko vadovu paskyrė Andrių Viazovskį, kuris pakeis...

Pramonė
2019.04.08
Sveiki produktai okupuoja parduotuvių lentynas – kaip iki jų prasibrauti ir smulkiesiems  Premium 1

Ne kiekvienas gamintojas yra geras pardavėjas, todėl kai kurie produktai, neatradę vietos parduotuvių...

Gazelė
2019.04.08
Šakių rajono vyndario kelias iki vyno gamybos užtruko 19 metų 

Prie pat Jurbarko, Kiduliuose (Šakių raj.), yra UAB „Vilkenta“. Kavinė-vyninė žinoma dėl Kidulių vyno, kurį...

Paslaugos
2019.04.07
„Vilniaus pergalė“ taikosi į naujus vartotojų segmentus 5

Saldumynų gamintoja „Vilniaus pergalė“ ieško kelių, kaip patraukti jaunesnių vartotojų dėmesį.

Rinkodara
2019.04.07
„KG Group“ į paukštidžių atnaujinimą šiemet investuos beveik 1,9 mln. Eur

Įmonių grupė „KG Group“, valdanti Vilniaus ir Kaišiadorių paukštynus, per 2019 metus į paukštidžių...

Pramonė
2019.04.05
Verslą Šakių rajone kūrė visa vyndario šeima, o išgelbėjo sūnus Premium 1

Yra verslų, kuriuose itin svarbūs šeiminis ir regioninis motyvai. Vienas tokių verslų – vynininkystė ir...

Gazelė
2019.04.05
„Corona“ gamintojas už 1,7 mlrd. USD parduoda 30 savo prekės ženklų 2

„Corona“ alaus gamintojas „Constellation Brands Inc“ pranešė parduodantis 30 savo žemesnės klasės vynų ir...

Pramonė
2019.04.04
Beržų sulos renesansas – lietuviški produktai keliauja už Atlanto Premium 9

Beržų sulos surinkėjai ir perdirbėjai pastebi, kad domėjimasis sveika gyvensena skatina vartotojus prisiminti...

Pramonė
2019.04.03
Akcizu bus apmokestintas neapdorotas tabakas

Šių metų pabaigoje ketinama akcizu apmokestinti neapdoroto tabako gaminius. Akcizo tarifas bus tapatus...

Verslo aplinka
2019.04.03

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau