„Alita“ žengia į naują etapą: investuoja ir į gamybą, ir į žmones

Publikuota: 2016-11-30
„Alita“ skelbia žengianti į naują veiklos etapą, jo ašis bus eksportas.
Gintaro Mačiulio nuotr.
„Alita“ skelbia žengianti į naują veiklos etapą, jo ašis bus eksportas. Gintaro Mačiulio nuotr.

„MV Group“ valdoma Alytaus putojančio vyno gamykla „Alita“ taria sudie laikams, kai buvo svarbu tiesiog išgyventi, ir žengia į naują etapą – plėtros ir verslo vystymo. 2016 m. į gamyklą bei „Alitos“ prekės ženklo atnaujinimą investuota 6,5 mln. Eur. Tikimasi, kad įdiegtos naujovės jau kitąmet padės „Alitai“ pasiekti eksporto proveržio.

„Alitos“ gamykla Alytuje įsikūrusi „Coca-Cola HBC Lietuva“ gamyklos kaimynystėje. Tačiau jų likimai skirtingi: „Coca – Cola“ iškelia gamybą iš Lietuvos, tad kaip tik šiomis dienomis „Coca- Cola“ gamykla Alytuje turėtų baigti veiklą, „Alita“ priešingai – skelbia apie investicijas ir planuojamą verslo plėtrą.

„Dar visai neseniai „Alitos“ gamykloje mažėjo darbuotojų, buvo įsiskolinimų valstybei. Tačiau padėtis pasikeitė. Noriu pasidžiaugti, kad nuo 2014 m., kai „Alitą“ įsigijo „MV Group“, jau nuveikta nemažai darbų – investuojame, geriname veiklos rodiklius ir planuojame verslo plėtrą“, – antradienį „Alitoje“ renginyje žurnalistams sakė Audrius Česlovas Matulevičius, gamyklas „Alita“, „Anykščių vynas“ ir „Stumbras“ valdančios AB „MV Group Production“ vadovas.

Ponas Matulevičius skaičiuoja, kad per 2016 metus į „Alita“ investuota virš 6 mln. Eur: 6 mln. eurų investuota į gamybos liniją, naujas sandėliavimo patalpas – sandėlių plotas padidintas tris kartus – iki 10.000 m2, darbuotojų sąlygų gerinimą, vadybos ir IT sistemų tobulinimą, dar 0,5 mln. Eur išleista „Alitos“ prekės ženklo atnaujinimui.

Gamykloje neseniai pradėjo veikti moderni gamybos linija, kuri esant reikalui leis gamybos apimtis padidinti daugiau negu 30%.

„Našesnė, aukštus standartus atitinkanti, įranga suteikia gamyklai daugiau lankstumo. Sugebame greičiau reaguoti į situaciją rinkoje, pavyzdžiui, sukurti proginę riboto leidimo liniją, patobulinti produktą. Galime geriau konkuruoti Lietuvos ir užsienio rinkose“, – aiškina vadovas.

Nauja butelių išvaizda

Keičiasi ne tik pati gamykla, bet ir „Alitos“ ženklu pažymėta produkcija. Gamykla šiemet atnaujino „Alita Pusiau Sausas“, „Alita Saldus“, „Alita Chardonnay“, „Alita Muscat“ ir kitas natūralios fermentacijos putojančio vyno pakuotes – sukurti nauji buteliai, etiketės.

Algirdas Čiburys, „MV Group Production“ rinkodaros vadovas, sako, kad pokyčius netrukus pastebės pirkėjai – į naujas pakuotes išpilstytas „Alitos“ putojantis vynas jau pakeliui į parduotuves.

„Nauji buteliai išliko klasikiniai, tačiau išvaizda įgijo daugiau elegancijos“, – sako p. Čiburys.

2017–ųjų vizija

Pasak p. Matulevičiaus, darydama šias investicijas „Alita“ žengia į naują etapą – plėtros ir verslo vystymo.

„Šio etapo ašis bus eksportas. Naujoji, 30% našesnė linija, naujos „Alitos“ putojančio vyno pakuotės turėtų padidinti mūsų konkurencingumą eksporto rinkose ir išauginti pardavimus. Matome nemažas galimybes plėsti eksportą į kaimynines Lenkiją, Latviją, Estiją, o taip pat į tolimąją Kiniją bei Honkongą“, – sako jis.

Šiuo metu „Alita“ eksportuoja 30% produkcijos – daugiausiai ji keliauja į Latviją, Estiją, Jungtinę Karalystę, Suomiją, Kiniją, Ukrainą, Honkongą.

Taip pat tikimasi padidinti ir Lietuvoje užimamą rinkos dalį („Nielsen“ duomenimis, šiuo metu „Alitai“ Lietuvoje tenka 38% putojančio vyno rinkos).

Kyla ir pajamos, ir algos

„Esame užsibrėžę tikslus ir jų siekiame. Rezultatai rodo, kad judame teisinga kryptimi – „Alitos“ pajamos per devynis šių metų mėnesius, palyginti su tuo pačiu 2015 metų laikotarpiu, kilo 9%“, – sako p. Matulevičius.

Kiek kitąmet didės „Alitos“ pardavimai, jis prognozuoti nesiima.

„Planus, be abejo, turime, tačiau jų neatskleisiu, nes rinka neprognozuojama. Pavyzdžiui, prieš keletą metų pagrindinė „Alitos“ rinka buvo Rusija, tačiau nuvertėjo rublis, pasikeitė verslo sąlygos, ir mūsų didžiausių eksporto rinkų sąraše Rusijos išvis nebėra“, – sako jis.

„MV Group“ įmonių grupės pajamos šiemet per 9 mėnesius siekė 226,75 mln. Eur. Tai 7% nei tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu, kai jos buvo 212,57 mln. Eur.

„MV Group“ įmonių grupė vienija „Alitą“, „Stumbrą, „Anykščių vyną“, „Mineralinius vandenis“, „Trominą“.

Šiuo metu Alytaus gamykloje dirba 135 darbuotojai. Ponas Matulevičius pabrėžia, kad po gamyklos įsigijimo nebuvo atleistas nė vienas darbuotojas – pokyčių būta tik vadovų grandyje.

„Investuojame ne tik į gamybą, bet ir į žmones. Šiemet algos didėjo jau triskart – paskutinis pakėlimas buvo nuo gruodžio 1 d. Vidutiniškai per metus atlyginimai gamykloje išaugo 7%. Mažiausiai uždirbančiųjų atlygis „į rankas“ yra 640 Eur per mėnesį“, – pasakoja jis.

Lietuvių skonis „sausėja“

„Alytaus“ gamykla gamina natūralios fermentacijos putojančius vynus „Alita“. Gamybai naudojami du metodai – charmant ir klasikinis. Gaminant charmant metodu fermentacija vyksta didelėse talpose ir trunka ne trumpiau kaip mėnesį. Šiuo būdu gaminama dauguma nebrangių pasaulio ir Lietuvos putojančių vynų.

Klasikinis metodas yra brangesnis – gaminant šiuo metodu fermentacija vyksta butelyje – gėrimas butelyje brandinamas ne trumpiau kaip 9 mėnesius. Klasikiniu būdu „Alitoje“ gaminami nedideli produkcijos kiekiai – 33.000 – 35.000 butelių per metus.

Kalbėdamas apie svarbiausias rinkos tendencijas, p. Čiburys mini, kad putojančio vyno šalyje suvartojimas kasmet mažėja, tačiau vartotojai renkasi brangesnius produktus.

„Kita tendencija – didėja pusiau sausų ir sausų vynų dalis. Visgi populiariausias Lietuvoje išlieka saldus putojantis vynas – saldi „Alita“ sudaro 33% mūsų pardavimų“, – pasakoja jis.

Iš viso Alytaus gamykloje gaminama 12 natūralios fermentacijos skirtingų putojančių vynų. Be „Alitos“ putojančio vyno, gamykloje dar gaminami ir kitų prekių ženklų gėrimai: „Ruby“, „Mix“, „BonAmi“, „Santa Verona“, „Romeo“.

FOTOGALERIJA „Alitos“ gamykla Alytuje (23 nuotr.)

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą AGROVERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Cukraus rinka: ES gamintojai griebiasi už galvos, lietuviai laikosi gerai Premium

Iš kvotų kokono išsivadavę Europos cukraus gamintojai puolė didinti gamybos mastus, o tai privertė kainas...

Agroverslas
2018.07.11
Dainų šventės dalyvių maitinimu suskubo rūpintis verslai 2

Kilus susirūpinimui dėl galimai netinkamai ruošiamo maisto Dainų šventės dalyviams, Remigijus Šimašius,...

Agroverslas
2018.07.04
Investuojantys „Kauno grūdai“ šiemet tikisi 338 mln. Eur pajamų

Verslininko Tautvydo Barščio valdoma grūdų perdirbimo AB „Kauno grūdai“ praėjusiais metais gavo 310,942...

Agroverslas
2018.07.03
GPAIS pereinamąjį laikotarpį pratęsė dar trims mėnesiams 13

Aplinkos ministras liepos 2 d. pasirašė įsakymą, kuriuo dar trims mėnesiams – iki spalio 1 d. – pratęsė...

Finansai
2018.07.03
„Vičiūnų grupė“ pelną didino 56% 8

„VG holding“, valdanti maisto gamybos grupę „Vičiūnų grupė“, savo pajamas praėjusiais metais augino 19%, o...

Agroverslas
2018.06.30
„Mars Lietuva“ į plėtrą investuoja 18 mln. eurų

Vieno didžiausių pasaulyje maisto koncernų „Mars“ valdoma Gargždų maisto gyvūnams gamybos bendrovė „Mars...

Agroverslas
2018.06.29
Auga ruginės duonos pardavimai 1

Nors kvietinė duona išlieka populiariausia, Lietuvoje auga ir ruginės duonos pardavimai. „Vilniaus duona“ tai...

Agroverslas
2018.06.28
JK maisto pramonė susidūrė su angliarūgštės trūkumu 1

Savo veiklą laikinai sustabdžius netikėtai dideliam kiekiui angliarūgštės gamintojų, Jungtinėje Karalystėje...

Agroverslas
2018.06.27

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau