„Alita“ žengia į naują etapą: investuoja ir į gamybą, ir į žmones

Publikuota: 2016-11-30
„Alita“ skelbia žengianti į naują veiklos etapą, jo ašis bus eksportas.
Gintaro Mačiulio nuotr.
„Alita“ skelbia žengianti į naują veiklos etapą, jo ašis bus eksportas. Gintaro Mačiulio nuotr.

„MV Group“ valdoma Alytaus putojančio vyno gamykla „Alita“ taria sudie laikams, kai buvo svarbu tiesiog išgyventi, ir žengia į naują etapą – plėtros ir verslo vystymo. 2016 m. į gamyklą bei „Alitos“ prekės ženklo atnaujinimą investuota 6,5 mln. Eur. Tikimasi, kad įdiegtos naujovės jau kitąmet padės „Alitai“ pasiekti eksporto proveržio.

„Alitos“ gamykla Alytuje įsikūrusi „Coca-Cola HBC Lietuva“ gamyklos kaimynystėje. Tačiau jų likimai skirtingi: „Coca – Cola“ iškelia gamybą iš Lietuvos, tad kaip tik šiomis dienomis „Coca- Cola“ gamykla Alytuje turėtų baigti veiklą, „Alita“ priešingai – skelbia apie investicijas ir planuojamą verslo plėtrą.

„Dar visai neseniai „Alitos“ gamykloje mažėjo darbuotojų, buvo įsiskolinimų valstybei. Tačiau padėtis pasikeitė. Noriu pasidžiaugti, kad nuo 2014 m., kai „Alitą“ įsigijo „MV Group“, jau nuveikta nemažai darbų – investuojame, geriname veiklos rodiklius ir planuojame verslo plėtrą“, – antradienį „Alitoje“ renginyje žurnalistams sakė Audrius Česlovas Matulevičius, gamyklas „Alita“, „Anykščių vynas“ ir „Stumbras“ valdančios AB „MV Group Production“ vadovas.

Ponas Matulevičius skaičiuoja, kad per 2016 metus į „Alita“ investuota virš 6 mln. Eur: 6 mln. eurų investuota į gamybos liniją, naujas sandėliavimo patalpas – sandėlių plotas padidintas tris kartus – iki 10.000 m2, darbuotojų sąlygų gerinimą, vadybos ir IT sistemų tobulinimą, dar 0,5 mln. Eur išleista „Alitos“ prekės ženklo atnaujinimui.

Gamykloje neseniai pradėjo veikti moderni gamybos linija, kuri esant reikalui leis gamybos apimtis padidinti daugiau negu 30%.

„Našesnė, aukštus standartus atitinkanti, įranga suteikia gamyklai daugiau lankstumo. Sugebame greičiau reaguoti į situaciją rinkoje, pavyzdžiui, sukurti proginę riboto leidimo liniją, patobulinti produktą. Galime geriau konkuruoti Lietuvos ir užsienio rinkose“, – aiškina vadovas.

Nauja butelių išvaizda

Keičiasi ne tik pati gamykla, bet ir „Alitos“ ženklu pažymėta produkcija. Gamykla šiemet atnaujino „Alita Pusiau Sausas“, „Alita Saldus“, „Alita Chardonnay“, „Alita Muscat“ ir kitas natūralios fermentacijos putojančio vyno pakuotes – sukurti nauji buteliai, etiketės.

Algirdas Čiburys, „MV Group Production“ rinkodaros vadovas, sako, kad pokyčius netrukus pastebės pirkėjai – į naujas pakuotes išpilstytas „Alitos“ putojantis vynas jau pakeliui į parduotuves.

„Nauji buteliai išliko klasikiniai, tačiau išvaizda įgijo daugiau elegancijos“, – sako p. Čiburys.

2017–ųjų vizija

Pasak p. Matulevičiaus, darydama šias investicijas „Alita“ žengia į naują etapą – plėtros ir verslo vystymo.

„Šio etapo ašis bus eksportas. Naujoji, 30% našesnė linija, naujos „Alitos“ putojančio vyno pakuotės turėtų padidinti mūsų konkurencingumą eksporto rinkose ir išauginti pardavimus. Matome nemažas galimybes plėsti eksportą į kaimynines Lenkiją, Latviją, Estiją, o taip pat į tolimąją Kiniją bei Honkongą“, – sako jis.

Šiuo metu „Alita“ eksportuoja 30% produkcijos – daugiausiai ji keliauja į Latviją, Estiją, Jungtinę Karalystę, Suomiją, Kiniją, Ukrainą, Honkongą.

Taip pat tikimasi padidinti ir Lietuvoje užimamą rinkos dalį („Nielsen“ duomenimis, šiuo metu „Alitai“ Lietuvoje tenka 38% putojančio vyno rinkos).

Kyla ir pajamos, ir algos

„Esame užsibrėžę tikslus ir jų siekiame. Rezultatai rodo, kad judame teisinga kryptimi – „Alitos“ pajamos per devynis šių metų mėnesius, palyginti su tuo pačiu 2015 metų laikotarpiu, kilo 9%“, – sako p. Matulevičius.

Kiek kitąmet didės „Alitos“ pardavimai, jis prognozuoti nesiima.

„Planus, be abejo, turime, tačiau jų neatskleisiu, nes rinka neprognozuojama. Pavyzdžiui, prieš keletą metų pagrindinė „Alitos“ rinka buvo Rusija, tačiau nuvertėjo rublis, pasikeitė verslo sąlygos, ir mūsų didžiausių eksporto rinkų sąraše Rusijos išvis nebėra“, – sako jis.

„MV Group“ įmonių grupės pajamos šiemet per 9 mėnesius siekė 226,75 mln. Eur. Tai 7% nei tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu, kai jos buvo 212,57 mln. Eur.

„MV Group“ įmonių grupė vienija „Alitą“, „Stumbrą, „Anykščių vyną“, „Mineralinius vandenis“, „Trominą“.

Šiuo metu Alytaus gamykloje dirba 135 darbuotojai. Ponas Matulevičius pabrėžia, kad po gamyklos įsigijimo nebuvo atleistas nė vienas darbuotojas – pokyčių būta tik vadovų grandyje.

„Investuojame ne tik į gamybą, bet ir į žmones. Šiemet algos didėjo jau triskart – paskutinis pakėlimas buvo nuo gruodžio 1 d. Vidutiniškai per metus atlyginimai gamykloje išaugo 7%. Mažiausiai uždirbančiųjų atlygis „į rankas“ yra 640 Eur per mėnesį“, – pasakoja jis.

Lietuvių skonis „sausėja“

„Alytaus“ gamykla gamina natūralios fermentacijos putojančius vynus „Alita“. Gamybai naudojami du metodai – charmant ir klasikinis. Gaminant charmant metodu fermentacija vyksta didelėse talpose ir trunka ne trumpiau kaip mėnesį. Šiuo būdu gaminama dauguma nebrangių pasaulio ir Lietuvos putojančių vynų.

Klasikinis metodas yra brangesnis – gaminant šiuo metodu fermentacija vyksta butelyje – gėrimas butelyje brandinamas ne trumpiau kaip 9 mėnesius. Klasikiniu būdu „Alitoje“ gaminami nedideli produkcijos kiekiai – 33.000 – 35.000 butelių per metus.

Kalbėdamas apie svarbiausias rinkos tendencijas, p. Čiburys mini, kad putojančio vyno šalyje suvartojimas kasmet mažėja, tačiau vartotojai renkasi brangesnius produktus.

„Kita tendencija – didėja pusiau sausų ir sausų vynų dalis. Visgi populiariausias Lietuvoje išlieka saldus putojantis vynas – saldi „Alita“ sudaro 33% mūsų pardavimų“, – pasakoja jis.

Iš viso Alytaus gamykloje gaminama 12 natūralios fermentacijos skirtingų putojančių vynų. Be „Alitos“ putojančio vyno, gamykloje dar gaminami ir kitų prekių ženklų gėrimai: „Ruby“, „Mix“, „BonAmi“, „Santa Verona“, „Romeo“.

FOTOGALERIJA „Alitos“ gamykla Alytuje (23 nuotr.)

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą AGROVERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Auga Group“ vadovas: ekologiškas maistas nėra prabangos prekė 6

Kęstutis Juščius, „Auga Group“ valdybos pirmininkas, įsitikinęs, kad gamintojams atėjo puikus laikas...

Agroverslas
2018.09.22
Veryga žada eliminuoti iš mokyklų valgiaraščių sudarytojų verslininkus 3

Ministras Aurelijus Veryga žada išbraukti galimybę verslininkams dalyvauti sudarant mokyklų valgiaraščius.

Agroverslas
2018.09.20
Uždrausta prekiauti šokoladų „Kinder“ partija

Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba (VMVT) informuoja, kad iš rinkos surenkama šokoladų „Kinder“...

Agroverslas
2018.09.20
Lietuviškas medus pradedamas eksportuoti į Japoniją

Lietuviškas medus jau pasieks ir Japonijos gyventojus. Šių metų pabaigoje čia pirmąją 10 tonų lietuviško...

Agroverslas
2018.09.19
„Coca-Cola“ svarsto apie gėrimų su kanapėmis gamybą 1

Gaiviųjų gėrimų gamintoja „Coca-Cola“ žvalgosi į sparčiai augančią gėrimų su kanapėmis rinką. Bendrovė...

Agroverslas
2018.09.18
Maisto pramonės gigantai atsigręžė į startuolius – skatina ne tik altruizmas 2

Pastaruoju metu apie savo startuolių akceleracijos programas pranešė tokie maisto pramonės gigantai kaip...

Agroverslas
2018.09.18
„Akvatera“ investuoja 4,3 mln. Eur į gamyklos atnaujinimą

Lietuvių naminių gyvūnų pašarų gamykla „Akvatera“ modernizacijai skiria 4,3 mln. Eur. Už 3,5 mln. Eur jau...

Agroverslas
2018.09.18
Rugpjūtį pieno supirkimo kaina mažėjo 0,1%

Rugpjūčio mėnesį, palyginus su liepa, vidutinė natūralaus pieno supirkimo kaina mažėjo 0,1% ir siekė 257,4...

Agroverslas
2018.09.18
Kinija iš Lietuvos norėtų importuoti daugiau jautienos ir grūdinių produktų

Kinija pasirengusi importuoti daugiau lietuviškos jautienos ir iš grūdinių kultūrų gaminamų produktų, po...

Agroverslas
2018.09.17
Maisto pramonės lyderiai: rezultatus lėmė pasaulinės kainų tendencijos Premium

2017 m. maisto pramonės lyderių sąraše dominuoja pieno, žuvų perdirbėjai ir alkoholinių gėrimų gamintojai.

Agroverslas
2018.09.14
Europos Parlamentas ragina gamintojus užtikrinti vienodą produktų kokybę

Europos Parlamentas (EP) ketvirtadienį paragino gamintojus neklaidinti vartotojų ir užtikrinti, kad...

Žuvų perdirbėjai žaliavų krizę išgyveno, naujas iššūkis – darbo jėga Premium 3

Dėl žaliavų kainų krizės 2016 m. žuvų perdirbėjams nebuvo lengvi. Vis dėlto Lietuvos žuvų perdirbimo...

Agroverslas
2018.09.11
„Nestle“: iki 2025 m. visa mūsų pakuotė bus perdirbama arba daugkartinė 1

Šveicarijos maisto milžinė „Nestle“ skelbia kad iki 2025 m. visa kompanijos naudojama pakuotė bus perdirbama...

Pramonė
2018.09.10
Mėnesio sandoris: „Coca-Cola“ žengia į kavinių verslą 5

JAV gėrimų milžinė „Coca-Cola“ paskutiniąją praėjusios vasaros dieną  pranešė apie 4,3 mlrd. Eur vertės...

Rinkos
2018.09.10
Ekspertų verdiktas, ar reikia užstato sistemos vyno ir degtinės buteliams Premium 8

Seimas rudens sesijoje grįš prie klausimo, ar reikia išplėsti Lietuvoje veikiančią taros užstato sistemą ir...

Pramonė
2018.09.07
Firminės parduotuvės – ne pagrindinis, bet vis dar naudingas prekybos kanalas Premium

Mėsos perdirbėjų nuomonės dėl firminių savo parduotuvių skiriasi. Vienos bendrovės sutinka, kad tai geras...

Agroverslas
2018.09.07
Lietuvos maisto pramonė šiemet eksportavo mažiau: gamintojai gręžiasi į kaimynus 1

Lietuvos maisto ir gėrimų pramonės eksportas pirmąjį šių metų pusmetį mažėjo. Pernai pirmąjį pusmetį...

Agroverslas
2018.09.05
Mažins „pakuotės“ mokestį, apmokestins elektroniką Premium 3

Seime – siūlymai gerokai sumažinti įmonių mokamą mokestį už aplinkos teršimą pakuočių atliekomis. Naujovių...

Danijos „Idavang“ ir „Asgaard“ Lietuvoje užsiims ekologiniu ūkininkavimu

Danijos kiaulių augintoja „Idavang“, Lietuvoje valdanti kelias kiaulių fermas, bei Danijos nekilnojamojo...

Agroverslas
2018.09.04
Prekybos žuvimi bendrovė „Seafish Trade“ pasiekė 200 mln. Eur apyvartą

Didmeninės prekybos žuvimi ir žuvies produktais bendrovė „Seafish Trade“ praėjusiais metais gavo 206,044 mln.

Agroverslas
2018.09.03

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau