„Alita“ žengia į naują etapą: investuoja ir į gamybą, ir į žmones

MV Group valdoma Alytaus putojančio vyno gamykla Alita taria sudie laikams, kai buvo svarbu tiesiog išgyventi, ir žengia į naują etapą plėtros ir verslo vystymo. 2016 m. į gamyklą bei Alitos prekės ženklo atnaujinimą investuota 6,5 mln. Eur. Tikimasi, kad įdiegtos naujovės jau kitąmet padės Alitai pasiekti eksporto proveržio.
Alitos gamykla Alytuje įsikūrusi Coca-Cola HBC Lietuva gamyklos kaimynystėje. Tačiau jų likimai skirtingi: Coca Cola iškelia gamybą iš Lietuvos, tad kaip tik šiomis dienomis Coca- Cola gamykla Alytuje turėtų baigti veiklą, Alita priešingai skelbia apie investicijas ir planuojamą verslo plėtrą.
Dar visai neseniai Alitos gamykloje mažėjo darbuotojų, buvo įsiskolinimų valstybei. Tačiau padėtis pasikeitė. Noriu pasidžiaugti, kad nuo 2014 m., kai Alitą įsigijo MV Group, jau nuveikta nemažai darbų investuojame, geriname veiklos rodiklius ir planuojame verslo plėtrą, antradienį Alitoje renginyje žurnalistams sakė Audrius Česlovas Matulevičius, gamyklas Alita, Anykščių vynas ir Stumbras valdančios AB MV Group Production vadovas.
Ponas Matulevičius skaičiuoja, kad per 2016 metus į Alita investuota virš 6 mln. Eur: 6 mln. eurų investuota į gamybos liniją, naujas sandėliavimo patalpas sandėlių plotas padidintas tris kartus iki 10.000 m2, darbuotojų sąlygų gerinimą, vadybos ir IT sistemų tobulinimą, dar 0,5 mln. Eur išleista Alitos prekės ženklo atnaujinimui.
Gamykloje neseniai pradėjo veikti moderni gamybos linija, kuri esant reikalui leis gamybos apimtis padidinti daugiau negu 30%.
Našesnė, aukštus standartus atitinkanti, įranga suteikia gamyklai daugiau lankstumo. Sugebame greičiau reaguoti į situaciją rinkoje, pavyzdžiui, sukurti proginę riboto leidimo liniją, patobulinti produktą. Galime geriau konkuruoti Lietuvos ir užsienio rinkose, aiškina vadovas.
Nauja butelių išvaizda
Keičiasi ne tik pati gamykla, bet ir Alitos ženklu pažymėta produkcija. Gamykla šiemet atnaujino Alita Pusiau Sausas, Alita Saldus, Alita Chardonnay, Alita Muscat ir kitas natūralios fermentacijos putojančio vyno pakuotes sukurti nauji buteliai, etiketės.
Algirdas Čiburys, MV Group Production rinkodaros vadovas, sako, kad pokyčius netrukus pastebės pirkėjai į naujas pakuotes išpilstytas Alitos putojantis vynas jau pakeliui į parduotuves.
Nauji buteliai išliko klasikiniai, tačiau išvaizda įgijo daugiau elegancijos, sako p. Čiburys.
2017ųjų vizija
Pasak p. Matulevičiaus, darydama šias investicijas Alita žengia į naują etapą plėtros ir verslo vystymo.
Šio etapo ašis bus eksportas. Naujoji, 30% našesnė linija, naujos Alitos putojančio vyno pakuotės turėtų padidinti mūsų konkurencingumą eksporto rinkose ir išauginti pardavimus. Matome nemažas galimybes plėsti eksportą į kaimynines Lenkiją, Latviją, Estiją, o taip pat į tolimąją Kiniją bei Honkongą, sako jis.
Šiuo metu Alita eksportuoja 30% produkcijos daugiausiai ji keliauja į Latviją, Estiją, Jungtinę Karalystę, Suomiją, Kiniją, Ukrainą, Honkongą.
Taip pat tikimasi padidinti ir Lietuvoje užimamą rinkos dalį (Nielsen duomenimis, šiuo metu Alitai Lietuvoje tenka 38% putojančio vyno rinkos).
Kyla ir pajamos, ir algos
Esame užsibrėžę tikslus ir jų siekiame. Rezultatai rodo, kad judame teisinga kryptimi Alitos pajamos per devynis šių metų mėnesius, palyginti su tuo pačiu 2015 metų laikotarpiu, kilo 9%, sako p. Matulevičius.
Kiek kitąmet didės Alitos pardavimai, jis prognozuoti nesiima.
Planus, be abejo, turime, tačiau jų neatskleisiu, nes rinka neprognozuojama. Pavyzdžiui, prieš keletą metų pagrindinė Alitos rinka buvo Rusija, tačiau nuvertėjo rublis, pasikeitė verslo sąlygos, ir mūsų didžiausių eksporto rinkų sąraše Rusijos išvis nebėra, sako jis.
MV Group įmonių grupės pajamos šiemet per 9 mėnesius siekė 226,75 mln. Eur. Tai 7% nei tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu, kai jos buvo 212,57 mln. Eur.
MV Group įmonių grupė vienija Alitą, Stumbrą, Anykščių vyną, Mineralinius vandenis, Trominą.
Šiuo metu Alytaus gamykloje dirba 135 darbuotojai. Ponas Matulevičius pabrėžia, kad po gamyklos įsigijimo nebuvo atleistas nė vienas darbuotojas pokyčių būta tik vadovų grandyje.
Investuojame ne tik į gamybą, bet ir į žmones. Šiemet algos didėjo jau triskart paskutinis pakėlimas buvo nuo gruodžio 1 d. Vidutiniškai per metus atlyginimai gamykloje išaugo 7%. Mažiausiai uždirbančiųjų atlygis į rankas yra 640 Eur per mėnesį, pasakoja jis.
Lietuvių skonis sausėja
Alytaus gamykla gamina natūralios fermentacijos putojančius vynus Alita. Gamybai naudojami du metodai charmant ir klasikinis. Gaminant charmant metodu fermentacija vyksta didelėse talpose ir trunka ne trumpiau kaip mėnesį. Šiuo būdu gaminama dauguma nebrangių pasaulio ir Lietuvos putojančių vynų.
Klasikinis metodas yra brangesnis gaminant šiuo metodu fermentacija vyksta butelyje gėrimas butelyje brandinamas ne trumpiau kaip 9 mėnesius. Klasikiniu būdu Alitoje gaminami nedideli produkcijos kiekiai 33.000 35.000 butelių per metus.
Kalbėdamas apie svarbiausias rinkos tendencijas, p. Čiburys mini, kad putojančio vyno šalyje suvartojimas kasmet mažėja, tačiau vartotojai renkasi brangesnius produktus.
Kita tendencija didėja pusiau sausų ir sausų vynų dalis. Visgi populiariausias Lietuvoje išlieka saldus putojantis vynas saldi Alita sudaro 33% mūsų pardavimų, pasakoja jis.
Iš viso Alytaus gamykloje gaminama 12 natūralios fermentacijos skirtingų putojančių vynų. Be Alitos putojančio vyno, gamykloje dar gaminami ir kitų prekių ženklų gėrimai: Ruby, Mix, BonAmi, Santa Verona, Romeo.
FOTOGALERIJA Alitos gamykla Alytuje (23 nuotr.)
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti