Rolandas Viršilas: alaus pardavimai bus prasčiausi per dešimtmetį

Publikuota: 2016-11-10
Rolandas Viršilas, UAB „Švyturys-Utenos alus“ generalinis direktorius. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Rolandas Viršilas, UAB „Švyturys-Utenos alus“ generalinis direktorius. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Aludariams ši vasara buvo sudėtingiausia per pastarąjį dešimtmetį, tokia tendencija gali baigtis ir metai, teigia UAB „Švyturys-Utenos alus“. Nors bendrovės produkcijos pardavimai smuko 7%, tačiau pajamos kiek ūgtelėjo. O Rolandas Viršilas, įmonės vadovas, būsimos Vyriausybės numatomą politiką vertina kaip galimą smūgį alaus pramonei.

Per šių metų 9 mėn. „Švyturys-Utenos alus“, neatskaičius akcizų, gavo 118,9 mln. Eur pajamų – 2,9% daugiau nei pernai tuo pat metu. Tačiau parduoti gėrimų kiekiai sumažėjo 6,9%, iki 121 mln. litrų. Tai, pasak bendrovės, lėmė itin prasta vasara. Pelno rodiklių ketvirčiais įmonė neskelbia.

„Švyturio“ ir „Utenos“ prekių ženklų pardavimo pajamos didėjo 1,3%, gaiviųjų gėrimų– 17,6%, o energinių gėrimų – 45,8%. „Carlsberg“ ir kitų importinių alaus ženklų parduota 8,2 mln. litrų, arba 15% nei pernai. Importinio alaus segmente bendrovė užima 40,4% rinkos ir per metus dalį joje padidino 5,7 proc. punkto.

Per 9 mėn. įmonė eksportavo 9,18 mln. litrų „Švyturio-Utenos alaus“ produkcijos – 3,8% daugiau nei pernai. Prie eksporto augimo prisidėjo ir naujų rinkų atvėrimas Afrikoje – Ganoje, Nigerijoje. Šiuo metu deramasi su Tanzanija.

Bendrovė kaip sėkmę vertina rinkai pristatytą Juodą nealkoholinį alų. Per 9 mėn. „Švyturys“ nealkoholinio alaus segmente užėmė 56,8%, o Juodo alaus dalis sudarė 10,1% ir nuo liepos didėjo 6,8 proc. punktais.

Sunki padėtis rinkoje

„Švyturys-Utenos alus“ skaičiuoja, kad visos rinkos pardavimų kiekis per tris ketvirčius smuko 7,2%, o visiems metams prognozuoja 5,4% nuosmukį.

„Panašu, kad, metams baigiantis, fiksuosime faktą, jog alaus pardavimai šiemet buvo mažiausi per pastarąjį dešimtmetį. Tokiems rezultatams didelę įtaką padarė neįprastai vėsi ir darganota vasara, padidėjęs akcizo mokestis, įtakos turėjo ir depozito sistema, dėl kurios įmonėms brango pakuočių tvarkymas, taigi kilo ir galutinio produkto kaina“, - pranešime cituojamas Rolandas Viršilas, „Švyturio-Utenos alaus“ generalinis direktorius.

Bendrovė skaičiuoja, kad padidindi akcizai alkoholiui šio mokesčio surinko tik 1% daugiau nei pernai. Tačiau akcizo, taikomo alui, priskaičiuota 3,2% daugiau. Kita vertus, akcizo iš sidro (kuris 2013-2017 m. kyla 99%) surinkta 0,4% mažiau.

„Švyturio-Utenos alaus“ konkurentės AB „Volfas Engelman“ bokalas šiemet taip pat kiek tuštesnis – keliais procentais sumenko tiek devynių mėnesių pardavimai, tiek pelnas. Per 9 mėn. parduota 2,8% mažiau gėrimų, pajamos krito 3,7%, pelnas mažėjo 3,4%.

Įspėja apie smūgį

Ponas Viršilas įtariai žiūri į valstiečių-žaliųjų pažadus smarkiai riboti alkoholio prieinamumą. Jo žodžiais, „mokesčių perversmas“ alkoholinių gėrimų rinkai – dar vienas smūgis alaus pramonei, turėsiantis pasekmių ir kitiems sektoriams.

Vadovo manymu, reikalingi tikslūs skaičiavimai, kurie parodytų tokių sprendimų galimas pasekmes. Taip pat, p. Viršilo manymu, reikia pasirūpinti, kad pakeitimai nesukeltų domino efekto kituose sektoriuose – reklamos, prekybos ir pan.

„Alus net pavyzdžiu pateikiamose Skandinavijos valstybėse, nustačius tam tikrą stiprumo ribą, parduodamas visose maisto parduotuvėse. Kitaip tai būtų pernelyg sudėtinga ir brangu. O dirbtinai sukelti mokesčiai paskatintų didžiulę pasienio prekybą ir kontrabandą iš kaimyninių šalių. Su tuo jau susiduria Estija, kai Latvijoje prie jos sienos yra statomi didžiuliai prekybos centrai tik alkoholio pirkėjams iš Estijos ir Suomijos“, - vardija p. Viršilas.

FOTOGALERIJA UAB "Švyturys-Utenos alus" Utenos alaus darykla (14 nuotr.)

Žinote, ką norite žinoti?
Užsisakykite personalizuotą naujienlaiškį.
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„Auga group“ dovana darbuotojams – akcijos 6

Lietuvos ekologiškų produktų gamintoja „Auga group“ savo valdomų įmonių darbuotojams paskirstys 2,55 mln.

Rinkos
2019.04.18
Pernai pritrūkęs produkcijos „Volfas Engelman“ investuoja didindamas pajėgumus  6

Pernai su produkcijos trūkumu susidūrusi AB „Volfas Engelman“ didina gamybos pajėgumus – artėjant naujam...

Pramonė
2019.04.17
„Akvilė“ apgynė savo teises į registruotą ženklą 2

Net jei registruotą prekės ženklą ginčija tarptautiniai verslai, savo poziciją galima atstovėti.

Rinkodara
2019.04.14
Klaipėdos „Namų be gliuteno“ plėtra: sostinės naujokai jau mąsto apie Kauną Premium 4

Nuo pat verslo pradžios iš uostamiesčio siuntus kepinius pirkėjams už 300 km imta galvoti, kaip būti arčiau...

Gazelė
2019.04.10
„Vičiūnų“ grupė prašo leidimo kontroliuoti „Baltic food partners“ 2

Kauno mero Visvaldo Matijošaičio kontroliuojamos „Vičiūnų“ grupės bendrovė „RREI Holding“ prašo Konkurencijos...

Pramonė
2019.04.09
„Biržų duona“ apyvartą augino 15,41% 1

UAB „Biržų duona“ apyvarta 2018 m. siekė 11,89 mln. Eur — 15,41% daugiau nei 2017 m. Pasak Andriaus...

Pramonė
2019.04.08
Paskirtas naujas Kėdainių konservų fabriko vadovas

Koncerno „Vikonda“ vadovybė nauju Kėdainių konservų fabriko vadovu paskyrė Andrių Viazovskį, kuris pakeis...

Pramonė
2019.04.08
Sveiki produktai okupuoja parduotuvių lentynas – kaip iki jų prasibrauti ir smulkiesiems  Premium 1

Ne kiekvienas gamintojas yra geras pardavėjas, todėl kai kurie produktai, neatradę vietos parduotuvių...

Gazelė
2019.04.08
Šakių rajono vyndario kelias iki vyno gamybos užtruko 19 metų 

Prie pat Jurbarko, Kiduliuose (Šakių raj.), yra UAB „Vilkenta“. Kavinė-vyninė žinoma dėl Kidulių vyno, kurį...

Paslaugos
2019.04.07
„Vilniaus pergalė“ taikosi į naujus vartotojų segmentus 5

Saldumynų gamintoja „Vilniaus pergalė“ ieško kelių, kaip patraukti jaunesnių vartotojų dėmesį.

Rinkodara
2019.04.07
„KG Group“ į paukštidžių atnaujinimą šiemet investuos beveik 1,9 mln. Eur

Įmonių grupė „KG Group“, valdanti Vilniaus ir Kaišiadorių paukštynus, per 2019 metus į paukštidžių...

Pramonė
2019.04.05
Verslą Šakių rajone kūrė visa vyndario šeima, o išgelbėjo sūnus Premium 1

Yra verslų, kuriuose itin svarbūs šeiminis ir regioninis motyvai. Vienas tokių verslų – vynininkystė ir...

Gazelė
2019.04.05
„Corona“ gamintojas už 1,7 mlrd. USD parduoda 30 savo prekės ženklų 2

„Corona“ alaus gamintojas „Constellation Brands Inc“ pranešė parduodantis 30 savo žemesnės klasės vynų ir...

Pramonė
2019.04.04
Beržų sulos renesansas – lietuviški produktai keliauja už Atlanto Premium 9

Beržų sulos surinkėjai ir perdirbėjai pastebi, kad domėjimasis sveika gyvensena skatina vartotojus prisiminti...

Pramonė
2019.04.03
Akcizu bus apmokestintas neapdorotas tabakas

Šių metų pabaigoje ketinama akcizu apmokestinti neapdoroto tabako gaminius. Akcizo tarifas bus tapatus...

Verslo aplinka
2019.04.03
Balandžio pabaigoje „Iceco ledai“ paleis naują įrangą 

Marijampolės valgomųjų ledų gamintoja  „Iceco ledai“ gamybos mastą šiemet ketina padidinti 15% –  bendrovė...

Pramonė
2019.03.29
Pirkėjai nori žuvies, ne meškerės 1

Kad iš augintojų verta virsti gamintojais ir siūlyti vartotojui galutinį produktą, patvirtina tiek...

Gazelė
2019.03.28
„Kalnapilio-Tauro“ nealkoholinio alaus pardavimai augo kartais 1

„Kalnapilio-Tauro grupės“ nealkoholinio alaus pardavimai litrais per praėjusius metus augo 2,5 karto ir...

Prekyba
2019.03.28
Vaisių, daržovių ir pieno vartojimo skatinimui – 2 mln. Eur 1

Pagal Europos Sąjungos (ES) mokykloms skirtą programą 2019–2020 m. mokslo metams 145 mln. Eur numatyta skirti...

Pramonė
2019.03.28

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau