Rolandas Viršilas: alaus pardavimai bus prasčiausi per dešimtmetį

Aludariams ši vasara buvo sudėtingiausia per pastarąjį dešimtmetį, tokia tendencija gali baigtis ir metai, teigia UAB Švyturys-Utenos alus. Nors bendrovės produkcijos pardavimai smuko 7%, tačiau pajamos kiek ūgtelėjo. O Rolandas Viršilas, įmonės vadovas, būsimos Vyriausybės numatomą politiką vertina kaip galimą smūgį alaus pramonei.
Per šių metų 9 mėn. Švyturys-Utenos alus, neatskaičius akcizų, gavo 118,9 mln. Eur pajamų 2,9% daugiau nei pernai tuo pat metu. Tačiau parduoti gėrimų kiekiai sumažėjo 6,9%, iki 121 mln. litrų. Tai, pasak bendrovės, lėmė itin prasta vasara. Pelno rodiklių ketvirčiais įmonė neskelbia.
Švyturio ir Utenos prekių ženklų pardavimo pajamos didėjo 1,3%, gaiviųjų gėrimų 17,6%, o energinių gėrimų 45,8%. Carlsberg ir kitų importinių alaus ženklų parduota 8,2 mln. litrų, arba 15% nei pernai. Importinio alaus segmente bendrovė užima 40,4% rinkos ir per metus dalį joje padidino 5,7 proc. punkto.
Per 9 mėn. įmonė eksportavo 9,18 mln. litrų Švyturio-Utenos alaus produkcijos 3,8% daugiau nei pernai. Prie eksporto augimo prisidėjo ir naujų rinkų atvėrimas Afrikoje Ganoje, Nigerijoje. Šiuo metu deramasi su Tanzanija.
Bendrovė kaip sėkmę vertina rinkai pristatytą Juodą nealkoholinį alų. Per 9 mėn. Švyturys nealkoholinio alaus segmente užėmė 56,8%, o Juodo alaus dalis sudarė 10,1% ir nuo liepos didėjo 6,8 proc. punktais.
Sunki padėtis rinkoje
Švyturys-Utenos alus skaičiuoja, kad visos rinkos pardavimų kiekis per tris ketvirčius smuko 7,2%, o visiems metams prognozuoja 5,4% nuosmukį.
Panašu, kad, metams baigiantis, fiksuosime faktą, jog alaus pardavimai šiemet buvo mažiausi per pastarąjį dešimtmetį. Tokiems rezultatams didelę įtaką padarė neįprastai vėsi ir darganota vasara, padidėjęs akcizo mokestis, įtakos turėjo ir depozito sistema, dėl kurios įmonėms brango pakuočių tvarkymas, taigi kilo ir galutinio produkto kaina, - pranešime cituojamas Rolandas Viršilas, Švyturio-Utenos alaus generalinis direktorius.
Bendrovė skaičiuoja, kad padidindi akcizai alkoholiui šio mokesčio surinko tik 1% daugiau nei pernai. Tačiau akcizo, taikomo alui, priskaičiuota 3,2% daugiau. Kita vertus, akcizo iš sidro (kuris 2013-2017 m. kyla 99%) surinkta 0,4% mažiau.
Švyturio-Utenos alaus konkurentės AB Volfas Engelman bokalas šiemet taip pat kiek tuštesnis keliais procentais sumenko tiek devynių mėnesių pardavimai, tiek pelnas. Per 9 mėn. parduota 2,8% mažiau gėrimų, pajamos krito 3,7%, pelnas mažėjo 3,4%.
Įspėja apie smūgį
Ponas Viršilas įtariai žiūri į valstiečių-žaliųjų pažadus smarkiai riboti alkoholio prieinamumą. Jo žodžiais, mokesčių perversmas alkoholinių gėrimų rinkai dar vienas smūgis alaus pramonei, turėsiantis pasekmių ir kitiems sektoriams.
Vadovo manymu, reikalingi tikslūs skaičiavimai, kurie parodytų tokių sprendimų galimas pasekmes. Taip pat, p. Viršilo manymu, reikia pasirūpinti, kad pakeitimai nesukeltų domino efekto kituose sektoriuose reklamos, prekybos ir pan.
Alus net pavyzdžiu pateikiamose Skandinavijos valstybėse, nustačius tam tikrą stiprumo ribą, parduodamas visose maisto parduotuvėse. Kitaip tai būtų pernelyg sudėtinga ir brangu. O dirbtinai sukelti mokesčiai paskatintų didžiulę pasienio prekybą ir kontrabandą iš kaimyninių šalių. Su tuo jau susiduria Estija, kai Latvijoje prie jos sienos yra statomi didžiuliai prekybos centrai tik alkoholio pirkėjams iš Estijos ir Suomijos, - vardija p. Viršilas.
FOTOGALERIJA UAB "Švyturys-Utenos alus" Utenos alaus darykla (14 nuotr.)
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti