Ilgesnio euro ieško savaip

Publikuota: 2015-11-21
Atnaujinta 2015-11-21 08:44
Andrius Kurganovas, „Biržų duonos“ komercijos direktorius: „Galima teigti, kad produktus pakuojant mažesnėmis pakuotėmis gaunama didesnė pelno marža.“
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Andrius Kurganovas, „Biržų duonos“ komercijos direktorius: „Galima teigti, kad produktus pakuojant mažesnėmis pakuotėmis gaunama didesnė pelno marža.“ Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Maisto gamintojai yra linkę siūlyti daugiau produktų išrankesniems vartotojams namie. Galimybes patekti į Vakarų rinkas įsigyjant konkurentų įmones su ten žinomais prekių ženklais verslas vertina gana atsargiai.

Andrius Kurganovas, UAB „Biržų duona“ komercijos direktorius, pasakoja, kad Lietuvoje gaji iš Vakarų atklydusi tendencija mažinti pakuotes, kad jos taptų patogesnės.

Jis mano, kad ši tendencija išliks ir ateityje, nes tai įmonėms naudinga, užtikrina didesnes pelno maržas. Šiandien įprasta pakuoti duonos gaminius 100 g ir mažesnėmis pakuotėmis, kai anksčiau labiau dominavo prekyba duonos kepalais. Vartotojui tai daug patogiau, tačiau už tai jam tenka ir daugiau susimokėti. Kita vertus, jis pastebi, kad, tarkim, Estijoje išlieka tendencija maistą pirkti didesnėje pakuotėje. Jis neatmeta, kad estai „užstrigo“ su senais įpročiais baimindamiesi, kad iš kaimynės Suomijos, kuri išgyvena nuosmukį, neatklystų sunkūs laikai, todėl ir taupo avansu, perka daugiau, bet pigiau.

Įsigijimus vertina atsargiai

Dalius Trumpa, AB „Rokiškio sūris“ valdybos pirmininkas, nurodo, kad brangesni, aukštesnės pridėtinės vertės pieno produktai sudaro iki 10% viso įmonės asortimento.

„Deja, žmonių, kurie gali įpirkti kokybiškesnius produktus, Lietuvoje nedaug, tad šiandien pagrindinė sąlyga pelningai dirbti yra užtikrinti kuo mažesnes gamybos sąnaudas“, – teigė p. Trumpa.

Jo nuomone, tikėtis sėkmės prekiaujant sūriu Italijoje ar Prancūzijoje, kur būtų aiškiai įvardyta, kad jis pagamintas Lietuvoje, tikrai neverta. „Rokiškio sūris“ Vakaruose dirba segmente, kuriame pats prekės ženklas nėra svarbus, t. y. tiekia gaminius restoranams, picerijoms, viešbučiams ir kt.

Ponas Trumpa pripažįsta, kad, norint Vakarų rinkose prekiauti nuosavais prekių ženklais, kokius įmonė sėkmingai naudojo Rusijoje, reikalingos investicijos, o tokių šiandien dar negali sau leisti nė viena sektoriaus įmonė. Tiesa, galima nupirkti regioninę įmonę: perkėlus dalį gamybos į Lietuvą, dėl sumažėjusių kaštų sprendimas kurį laiką pasiteisina, tačiau anksčiau ar vėliau vartotojas „atšąla“, kai pamato, kad ta produkcija nėra pagaminta namie, nors prekės ženklas jam tarsi ir gerai žinomas.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą AGROVERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Šalies gamintojai įžvelgia naujų galimybių Japonijos rinkoje

Įsigaliojus šią savaitę pasirašytai Europos Sąjungos (ES) ir Japonijos laisvos prekybos sutarčiai,...

Agroverslas
2018.07.19
Sezono įkarštyje Ukrainos gėrimų pramonėje – sumaištis 2

Skysto chloro ir druskos rūgšties gamybą nutraukusi „Dniproazot“ gamykla sukėlė sumaištį Ukrainos gėrimų...

Pramonė
2018.07.19
Lietuviška mėsa bus eksportuojama į Honkongą 3

Honkongo kompetentinga institucija atsiuntė patvirtinimą, kad 10 Lietuvos mėsos perdirbimo įmonių gali...

Agroverslas
2018.07.18
Cukraus rinka: ES gamintojai griebiasi už galvos, lietuviai laikosi gerai Premium

Iš kvotų kokono išsivadavę Europos cukraus gamintojai puolė didinti gamybos mastus, o tai privertė kainas...

Agroverslas
2018.07.11
Dainų šventės dalyvių maitinimu suskubo rūpintis verslai 2

Kilus susirūpinimui dėl galimai netinkamai ruošiamo maisto Dainų šventės dalyviams, Remigijus Šimašius,...

Agroverslas
2018.07.04
Investuojantys „Kauno grūdai“ šiemet tikisi 338 mln. Eur pajamų

Verslininko Tautvydo Barščio valdoma grūdų perdirbimo AB „Kauno grūdai“ praėjusiais metais gavo 310,942...

Agroverslas
2018.07.03
GPAIS pereinamąjį laikotarpį pratęsė dar trims mėnesiams 14

Aplinkos ministras liepos 2 d. pasirašė įsakymą, kuriuo dar trims mėnesiams – iki spalio 1 d. – pratęsė...

Finansai
2018.07.03
„Vičiūnų grupė“ pelną didino 56% 8

„VG holding“, valdanti maisto gamybos grupę „Vičiūnų grupė“, savo pajamas praėjusiais metais augino 19%, o...

Agroverslas
2018.06.30

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau