Ilgesnio euro ieško savaip

Publikuota: 2015-11-21
Atnaujinta 2015-11-21 08:44
Andrius Kurganovas, „Biržų duonos“ komercijos direktorius: „Galima teigti, kad produktus pakuojant mažesnėmis pakuotėmis gaunama didesnė pelno marža.“
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Andrius Kurganovas, „Biržų duonos“ komercijos direktorius: „Galima teigti, kad produktus pakuojant mažesnėmis pakuotėmis gaunama didesnė pelno marža.“ Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Maisto gamintojai yra linkę siūlyti daugiau produktų išrankesniems vartotojams namie. Galimybes patekti į Vakarų rinkas įsigyjant konkurentų įmones su ten žinomais prekių ženklais verslas vertina gana atsargiai.

Andrius Kurganovas, UAB „Biržų duona“ komercijos direktorius, pasakoja, kad Lietuvoje gaji iš Vakarų atklydusi tendencija mažinti pakuotes, kad jos taptų patogesnės.

Jis mano, kad ši tendencija išliks ir ateityje, nes tai įmonėms naudinga, užtikrina didesnes pelno maržas. Šiandien įprasta pakuoti duonos gaminius 100 g ir mažesnėmis pakuotėmis, kai anksčiau labiau dominavo prekyba duonos kepalais. Vartotojui tai daug patogiau, tačiau už tai jam tenka ir daugiau susimokėti. Kita vertus, jis pastebi, kad, tarkim, Estijoje išlieka tendencija maistą pirkti didesnėje pakuotėje. Jis neatmeta, kad estai „užstrigo“ su senais įpročiais baimindamiesi, kad iš kaimynės Suomijos, kuri išgyvena nuosmukį, neatklystų sunkūs laikai, todėl ir taupo avansu, perka daugiau, bet pigiau.

Įsigijimus vertina atsargiai

Dalius Trumpa, AB „Rokiškio sūris“ valdybos pirmininkas, nurodo, kad brangesni, aukštesnės pridėtinės vertės pieno produktai sudaro iki 10% viso įmonės asortimento.

„Deja, žmonių, kurie gali įpirkti kokybiškesnius produktus, Lietuvoje nedaug, tad šiandien pagrindinė sąlyga pelningai dirbti yra užtikrinti kuo mažesnes gamybos sąnaudas“, – teigė p. Trumpa.

Jo nuomone, tikėtis sėkmės prekiaujant sūriu Italijoje ar Prancūzijoje, kur būtų aiškiai įvardyta, kad jis pagamintas Lietuvoje, tikrai neverta. „Rokiškio sūris“ Vakaruose dirba segmente, kuriame pats prekės ženklas nėra svarbus, t. y. tiekia gaminius restoranams, picerijoms, viešbučiams ir kt.

Ponas Trumpa pripažįsta, kad, norint Vakarų rinkose prekiauti nuosavais prekių ženklais, kokius įmonė sėkmingai naudojo Rusijoje, reikalingos investicijos, o tokių šiandien dar negali sau leisti nė viena sektoriaus įmonė. Tiesa, galima nupirkti regioninę įmonę: perkėlus dalį gamybos į Lietuvą, dėl sumažėjusių kaštų sprendimas kurį laiką pasiteisina, tačiau anksčiau ar vėliau vartotojas „atšąla“, kai pamato, kad ta produkcija nėra pagaminta namie, nors prekės ženklas jam tarsi ir gerai žinomas.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„Eugestos“ pajamos per metus augo 4,6% iki 92,5 mln. Eur

Didmeninės prekybos maisto produktais, gėrimais ir plataus vartojimo prekėmis bendrovė „Eugesta“ praėjusiais...

Pramonė
2019.06.14
Prokuratūra: P. Gražulis „Judex“ gelbėjo ir Lietuvoje, ir Rusijoje 8

Seimo narys Petras Gražulis ilgai ir sistemingai piktnaudžiavo savo politiko statusu, kad nebūtų uždraustas...

Verslo aplinka
2019.06.11
Vilkyškių pieninės pardavimai šiemet augo 16%

Vienos didžiausių šalyje pieno perdirbimo bendrovių Vilkyškių pieninės konsoliduoti pardavimai šių metų...

Pramonė
2019.06.10
„Norvelitos“ grynasis pelnas sumažėjo 47,2% 2

Žuvies produktų gamybos ir prekybos grupė „Norvelita“ praėjusiais metais uždirbo 12,855 mln. Eur grynojo...

Pramonė
2019.06.10
„Žemaitijos pienas“ perka A. Pažemecko bendrovę 2

AB „Žemaitijos pienas“ pranešė ketinanti įsigyti UAB „Baltijos mineralinių vandenų kompaniją“, kuri priklauso...

Rinkos
2019.06.07
„Biovela Group“ pernai dvigubino pelną, bet šie metai – sunkesni Premium 1

Mėsos perdirbimo įmonių grupė „Biovela Group“ grynąjį pelną pernai augino daugiau kaip du kartus – iki 2,25...

Pramonė
2019.06.07
„Vičiūnai ir partneriai“ pajamas augino 25 proc. iki 94,2 mln. eurų 4

„Vičiūnių grupei“ priklausanti lašišos perdirbimo ir prekybos įmonė „Vičiūnai ir partneriai“ pernai gavo...

Pramonė
2019.06.06
Pagaminti paprasta, tačiau kaip produktą parduoti Premium

Įprasta, kad smulkūs gamintojai bendradarbiauja su tokiais pat prekybininkais. Tačiau augantis verslas turi...

Gazelė
2019.06.05
Kaip įsukti verslą, kai konkurentų – ant kiekvieno kampo Premium

Sektoriuose, kur konkurencija didžiausia, sprendimų reikia daugiau ir rizikingesnių. Tačiau yra keli bendri...

Gazelė
2019.06.04
„Nordzucker“ plečiasi Lietuvoje - steigia verslo paslaugų centrą Kaune

Cukraus gamintoja „Nordzucker“, kuriai priklauso Kėdainiuose veikianti „Nordic Sugar Kėdainiai“ cukraus...

Pramonė
2019.06.03
„Auga Group“ augino pajamas, pelnas mažėjo

AB „Auga Group“, nors pajamas ir EBITDA didino, šių metų I ketvirtį fiksavo tris kartus mažesnį grynąjį...

Pramonė
2019.06.03
Baltijos jūroje žvejoti menkes šiemet draudžiama ilgiau

Baltijos jūroje mažėjant menkių, šiemet draudimas jas žvejoti ilgėja trim mėnesiais iki rugsėjo pabaigos,...

Pramonė
2019.06.02
2015 m. alyvuogių aliejų 20% išbranginusi liga grasina dar didesniu protrūkiu 4

Pietų Europos alyvuogių augintojai skambina pavojaus varpais – regione vėl ima plisti pavojinga augalų liga,...

Pramonė
2019.05.31
Vilkyškių pieninė dirbo nuostolingai 1

Viena didžiausių šalyje pieno perdirbimo bendrovių Vilkyškių pieninė pirmąjį šių metų ketvirtį patyrė 0,82...

Pramonė
2019.05.31
„KG Group“ pajamos perkopė 500 mln. Eur 2

2018-aisiais įmonių grupės „KG Group“ konsoliduotos pardavimų pajamos pasiekė 523,7 mln. Eur – 11% daugiau...

Pramonė
2019.05.31
„Nematekas“ pernai eksportavo 30% daugiau 1

Kaišiadorių rajono mėsos ir paukštienos perdirbimo bendrovė „Nematekas“ pernai gavo 31,34 mln. Eur pajamų –...

Pramonė
2019.05.31
„Kalnapilio–Tauro grupės“ rezultatuose nuostolį įpaišė „Metrail“ Premium

Pardavimo pajamas auginusi ir sąnaudas mažinusi UAB „Kalnapilio–Tauro grupė“ praėjusius metus vis dėlto baigė...

Pramonė
2019.05.31

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau