Rusų perdirbėjai mėgina išsaugoti embargo išpūstus pelnus

Publikuota: 2015-11-11
Atnaujinta 2015-11-11 12:59
Dėl embargo Rusijos žuvies perdirbėjų pelnas šiemet, lyginant su 2014 m., padidėjo 150%. Kazimiero Linkevičiaus nuotr.
Dėl embargo Rusijos žuvies perdirbėjų pelnas šiemet, lyginant su 2014 m., padidėjo 150%. Kazimiero Linkevičiaus nuotr.
 

„Deloitte“ atliko tyrimą, kaip sankcijos ir embargas paveikė Rusijos maisto perdirbimo pramonę ir įvardijo ateinančių metų iššūkį – išsaugoti dėl draudimų išaugusį pelningumą.

Lygintas pirmas 2014 m. pusmetis ir atitinkamas laikotarpis šiemet. Paaiškėjo, kad vietos perdirbėjų, skaičiuojant rubliais, pelningumas šoktelėjo nuo 70% (dauguma maisto produktų ir žemės ūkis) iki 150% (žuvies perdirbimas). Apie tai rašo „kommersant.ru“. Tačiau dėl kainų šuolio krito vartojimas ir dabar dauguma gamyklų susiduria su dilema, kaip išsaugoti pelningumą.

Palyginimui, kai iš Rusijos buvo išstumtos ir kitų sektorių užsienio įmonės, vietos transportininkų pelnas šoktelėjo 42,9%, o kalnakasyboje – tik 9,7%.

„Deloitte“ ataskaitoje rašoma, kad pagrindinė pelningumo augimo priežastis – embargas. Neliko vakariečių konkurencijos ir atsilaisvino vidaus rinka. Kita priežastis – rublio devalvacija, dėl kurios importas 2015 m., palyginti su 2014 m., mažės nuo 15% iki 200%.

Tačiau pelningumo augimas gali būti laikinas, nes menksta vartojimas. Pavyzdžiui, žuvies produktai per metus brango dvigubai ir prognozuojama, kad jų vartojimas vienam gyventojui kris 1,8-2,3 kg, iki 20-20,5 kg per metus.

Panaši padėtis ir kituose sektoriuose – maisto perdirbėjai pradeda jungtis arba ieško papildomų finansinių išteklių. Kitas pelningumo saugojimo kelias – mažinamos sąnaudos ir žaliavos keičiamos pigesnėmis. Be to, auga dėl rublio nuvertėjimo atpigusių produktų eksportas.

Sunkiausia išlikti mažoms įmonėms, kurių apyvarta apie 100 mln. Eur.

Komentarai prie šio straipsnio negalimi, dėl neapykantos skatinimo ar patyčių kurstymo
 

Gauk nemokamą AGROVERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„BaltCap“ ruošiasi sujungti „Biosalą“ ir „Livinn“, o verslą išauginti kelis kartus Premium 6

Bendrovės „BaltCap“ fondas „BaltCap Growth Fund“, perėmęs ekologiškų produktų parduotuvių tinklus „Biosala“...

Pramonė
2019.02.21
„Brexit“: kaip keisis prekyba lietuviškais produktais JK

Iki oficialaus Jungtinės Karalystės (JK) išstojimo iš Europos Sąjungos (ES) likus mažiau nei dvejiems...

Pramonė
2019.02.19
„Arimex“ įkūrėjas A. Jurskis: jau nebesvarbu, ar įmonė uždirbs 4, ar 6 mln. Eur Premium 29

Prieš penkerius metus nuo verslo valdymo atsitraukęs Arnas Jurskis, riešutais ir džiovintais vaisiais...

Pramonė
2019.02.19
Estijos „BaltCap“ leista perimti „Sveikų produktų“ ir „Bio Salos“ kontrolę

Konkurencijos taryba leido vykdyti koncentraciją Estijos bendrovei „BaltCap“ netiesiogiai per fondą „BaltCap...

Pramonė
2019.02.18
„Coca-cola“ 2019 m. prognozės – ne optimistiškos

„Coca-cola“, prognozuodama, kaip seksis šiemet, nėra nusiteikusi optimistiškai – dėl globalaus ekonomikos...

Pramonė
2019.02.18
EK: produktai su pluoštinių kanapių ekstraktais negali būti tiekiami rinkai

Europos Komisija (EK) paskelbė, kad pluoštinės kanapės ekstraktai ir iš jų gauti produktai, kurių sudėtyje...

Pramonė
2019.02.14
Verslo idėją parsivežė iš JAV: lietuviai nustemba, bet valgomas puokštes perka Premium

Į nematytą produktą pirkėjai žiūri atsargiai, todėl UAB „Vaisiai ir šokoladas“ pasirinko kiek neįprastą...

Gazelė
2019.02.11
„Žuvies pašto“ istorija: susitelkė į filė, o klesti šamo plėšiko kotletai Premium 2

Vartotojai nori skirti mažiau laiko maistui ruošti, bet valgyti kokybiškai. Todėl augintojai kuria naujus...

Gazelė
2019.02.11
Kaip įsitvirtinti perpildytoje rinkoje: kepyklų įkūrėjų patirtis 1

Kuo didesnė konkurencija, tuo labiau išlošia pirkėjas, nes gali rinktis ir pagal kainą, ir pagal kokybę ar...

Gazelė
2019.02.10
Lietuva nepritarė EP raginimui nutraukti ES sutartis su didžiaisiais tabako gamintojais 2

Lietuvos Vyriausybė šią savaitę nusprendė nepritarti Europos Parlamento raginimui nutraukti Europos Sąjungos...

Pramonė
2019.02.08
Klaipėdos žuvininkystės produktų aukciono gali nebelikti 2

Turto bankui nepavykus parduoti dėl finansinių sunkumų nebeveikiančios žuvies perdirbimo bendrovės Klaipėdos...

Pramonė
2019.02.08
Mėsos perdirbėjai nusiteikę pozityviai: investuoja į plėtrą Premium

Nors gausu nepalankių aplinkybių – kiaulių maras, sudėtinga eksporto plėtra ar kaimynų konkurencija, šalies...

Pramonė
2019.02.08
„Vilniaus pergalės“ patirtis: svarbu išdrįsti išeiti iš komforto zonos Premium 11

Saldumynų gamintoja „Vilniaus pergalė“ nuėjo ilgą bandymų kelią jungdama ir vėl atskirdama įmonės rinkodaros...

Rinkodara
2019.02.08
Kepyklėlių bumas sugrįžta: kaip šiame versle nenusvilti Premium 6

Nedidelė kepykla – verslas, kuris reikalauja palyginti nedaug investicijų, o prekės čia greito apyvartumo.

Gazelė
2019.02.06
Tendencijos gaiviųjų gėrimų pramonėje: grožio ir skonio nebeužtenka Premium

Gaiviųjų gėrimų pramonėje skonio ar dailaus pakuotės dizaino nebepakanka – vartotojai vis dažniau daugiau...

Pramonė
2019.02.04
Džiovintų vaisių ir riešutų pardavėjų plėtra: vieni į Skandinaviją, kiti – į Rytus Premium

Džiovintų vaisių ir riešutų pardavėjams praėję metai buvo sėkmingi – savo apyvartą bendrovės didino 10–13%.

Pramonė
2019.02.04
Ilga vasara ir naujovės sustabdė gaiviųjų gėrimų rinkos kritimą Premium

Ilga ir šilta vasara pernai augino gaiviųjų gėrimų pardavimus – ne vienus metus besitraukusi nealkoholinių...

Pramonė
2019.02.01

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau