Juščius: yra trys priežastys, kodėl žmonės neperka ekologiškų produktų
FOTOGALERIJA Kęstutis Juščius konferencijoje Išmani Lietuva (8 nuotr.)
Daugelis įmonių daro rinkos tyrimus ir savo klientams siūlo tai, ko jie labiausiai nori. Paradoksalu, tačiau ūkininkai ir žemės ūkio įmonės elgiasi atvirkščiai, kalbėdamas penktadienį Vilniuje Verslo žinių organizuotoje konferencijoje Išmani Lietuva sakė Kęstutis Juščius, Auga Group (buvusi Agrowill Group) valdybos pirmininkas.
Per dešimt metų chemijos sunaudojimas žemės ūkyje Lietuvoje išaugo du kartus, tačiau tai visiškai nesutampa su vartotojų interesais. Apklausos rodo, kad apie 80% žmonių norėtų gerų, sveikų produktų, kuriems auginti nenaudojamos cheminės trąšos, - tvirtina p. Juščius.
VŽ ne kartą rašė, kad bendrovė yra pradėjusi ekologinio sertifikavimo procesą. Pasibaigus pereinamajam laikotarpiui, visa jos gaminama produkcija galės vadintis ekologiška.
Įmonė taip pat jau pradėjo ir produkcijos perdirbimą, netrukus prekybos tinkluose atsiras prekės su jos prekės ženklu.
Vis dėlto p. Juščius priduria, kad didžiausias iššūkis įmonei šiuo metu yra netik daržoves ar grūdus auginti nenaudojant trąšų ir pesticidų. Sunkiausia padaryti juos prieinamus vartotojams, įveikti daugybę stereotipų, kurie persekioja ekologinę produkciją ir jos gamintojus.
Yra trys priežastys, kodėl žmonės neperka ekologiškų produktų. Visų pirma, jie per brangūs. Antra, žmonės tiesiog netiki, kad jie tikrai ekologiški. Visai nesvarbu, kad jie yra pažymėti specialiais ženklais. Ir trečia, jie tiesiog įpratę pirkti tradiciškai auginamus produktus, - dėsto p. Juščius.
Kita vertus, čia pat jis priduria, kad būtent sunkumai bei milžiniškos galimybės ir skatina investuoti į žemės ūkį.
Man neįdomu daryti taip, kaip daro visi. Pradėjome statyti naują istoriją. Kuriame visiškai naują žemdirbystės ir maisto grandinės modelį. Maistas yra auginamas taip, kaip nori ateities pasaulio žmonės. Ekologija ir sveiki produktai suprantami labai stereotipiškai, tikras natūralistas nėra žmogus kaime po laukus vaikštantis botais. Tačiau jei tikrai norime, kad tie ekologiški produktai būtų prieinami, turime taikyti didžiausias pasaulyje inovacijas ir technologijas. Mes taikome technologijas, kurios jau yra sukurtos, bet kursime naujas, kurių dar nėra, - ambicingai kalba įmonės vadovas.
Auga Group šiuo metu valdo ūkius, kuriuose yra 3.500 melžiamų karvių, 25.500 ha dirbamos žemės. Grupei taip pat priklauso grybų auginimo verslas, per metus jų užauginama 10.000 t.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti