Ustukių malūną ištraukė užkandžiai

Publikuota: 2015-10-17
90% gaminių nepasiteisina, todėl pirmiausia jie išbandomi mažuose prekybos tinkluose. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
90% gaminių nepasiteisina, todėl pirmiausia jie išbandomi mažuose prekybos tinkluose. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
 

UAB Ustukių malūnas, prieš keletą metų buvęs vienas didžiausių šalyje ekologiškų produktų gamintojų, šiandien specializuojasi ruošti įvairius užkandžius.

Naujos nišos įmonė buvo priversta ieškoti, kai prieš keletą metų dėl formalių pažeidimų prarado ekologiškų produktų gamintojo sertifikatą ir atsidūrė ant bankroto ribos – tokia produkcija tada sudarė 80% asortimento. Šiandien malūnas vėl gali siūlyti rinkai tokius produktus, tačiau buvusio masto nesiekia.

„Malūno (miltai ir kruopos buvo pagrindinė sertifikuojama produkcija – VŽ) veiklos nenutraukėme, tačiau dabar dirbame ne mažmeniniams tinklams, o kitiems perdirbėjams. Šiandien mums svarbiausia produkcija – įvairūs trapučiai. Užkandžiai – sparčiai kylantis segmentas“, – aiškina Giedrius Uždavinys, Ustukių malūno direktorius.

Bendrovė, norėdama iki galo išnaudoti žaliavas, gamina ir kuro žaliavas, pašarus. Taip perdirbamos grūdų atliekos, netinkamos maistui.

Dairosi rinkų

Ustukių malūne darbuotojų per metus padaugėjo nuo 70 iki 104. Vietoj buvusios 1,5 mln. Eur apyvartos 2014 m. šiemet laukiama 2 mln. Eur.

„Žmonių daugėja, nes kai kuriai veiklai, pavyzdžiui, pakuoti, reikia rankų darbo. Kol nežinome, ar vienas kitas produktas pasiteisina, pirkti naujas linijas nesiryžtame“, – aiškina p. Uždavinys.

Ateityje, jei pavyks išpopuliarinti atskiras produktų linijas ir visiškai mechanizuoti jų gamybą, darbuotojai bus ne atleisti, bet nukreipti kitur. Per keletą metų malūną modernizuoti ir pereiti prie naujų gaminių jau kainavo 1 mln. Eur. Kol kas pagrindinis pardavimas – Lietuvos rinkoje, tačiau ateityje eksportas augs. Bendrovė įdarbino jaunų žmonių komandą, kurios pagrindinis uždavinys – nutiesti kelius pas prekybininkus svečiose šalyse.

„Gaminių galiojimo laikas ilgas, todėl ir pardavimo geografija gan didelė. Kita vertus, ir Lietuvoje konkuruojame su lenkais, čekais“, – pasakoja p. Uždavinys.

Tačiau bendrovės vadovas atskleidžia išmoktą pamoką: nė vienas produktas ar produktų grupė ar rinka apyvartoje nesudarys tokios dalies, kuriai dingus grėstų bankrotas.

Kas dešimtas pasiteisina

„Esame maža įmonė ir galime kurti naujų produktų, ieškoti palyginti mažų rinkų, kurios neįdomios didiesiems. Naują produktą sukuriame ir ištiriame, ar jis pasiteisins per pusę metų“, – rinkodarą aiškina p. Uždavinys.

Direktorius nusako ir standartinį būdą: naujiena pradedama gaminti nedidelėmis partijomis ir produktu prekiaujama mažuose tinkluose. Jei idėja pasiteisina, pirkėjai gaminį priima, produktas siūlomas didiesiems tinklams. 90% bandymų patiria nesėkmę.

Giedrius Bagušinskas, Lietuvos maisto eksportuotojų asociacijos direktorius, sako, kad artimiausiais metais ES parama bus skiriama tokio dydžio įmonėms kaip Ustukių malūnas. Vien dėl to joms įsitvirtinti ir augti lengviau nei didiesiems.

„Malūno gaminami užkandžiai – visoje ES vienas iš sparčiausiai augančių eksportuojamų maisto produktų segmentų. Didelis pranašumas – ir ilgas maisto produktų galiojimo laikas“, – teigia p. Bagušinskas.

Asociacijos vadovas aiškina ir kodėl būtent tokie gaminiai išgelbės malūną: kruopos, miltai, kuriuos jie daugiausia gamino anksčiau, yra vietos rinkai skirtas produktas, jo maržos menkos, o konkurencija didelė. Mažiems išlikti šioje nišoje sunku. O trapučių maržos didesnės.

Straipsnis publikuotas VŽ rubrikoje „Premium“ spalio 6 d.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą AGROVERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Lietuviški šaltalankiai iškeliauja į Skandinaviją: ūkininkų verslo praktika Premium

Lietuviai atranda naudingas šaltalankių uogas – šalyje daugėja jas auginančių ūkininkų, plečiasi plantacijų...

Agroverslas
2018.10.17
Kaip ilgai dar džiaugsis smaližiai?

Dietologai ir mitybos ekspertai dėl to, ko gero, nė kiek nesidžiaugia. Ne itin tai džiugina ir cukrinių...

Agroverslas
2018.10.17
ES žemės ūkio maisto produktų populiarinimui - 172 mln. Eur

Europos Komisija iš ES žemės ūkio biudžeto skirs 172,5 mln. Eur finansavimą ES žemės ūkio maisto produktams...

Agroverslas
2018.10.17
„Pieno tyrimai“ taps UAB, paskui bus sujungta su kita įmone

Valstybės įmonė „Pieno tyrimai“ bus pertvarkyta į uždarąją akcinę bendrovę, o kitąmet bus sujungta su įmone...

Verslo aplinka
2018.10.17
Grūdų rinka: situacija – išskirtinė Premium 1

Nors grūdų kaina, nuslopus spekuliacijoms ir emocijomis, stabilizuojasi, ramybe šiame sektoriuje nedvelkia.

Agroverslas
2018.10.17
Valstybės valdomų įmonių pusmečio rezultatai: labiausiai augo transporto įmonės 2

63-jų valstybės valdomų įmonių (VVĮ) pardavimo pajamos per 2018 m. I pusmetį, lyginant su 2017 m.

Finansai
2018.10.17
„KG Group“ paukštynų pardavimai Japonijoje viršijo 0,5 mln. Eur

Tris metų ketvirčius augantys „KG Group“ paukštynų pardavimai Japonijoje viršijo 500.000 Eur.

Agroverslas
2018.10.17
„Vilniaus duonai“ – 3,1 mln. Eur vertės investicija

Didžiausia šalies kepykla „Vilniaus duona“ gavo 3,1 mln. Eur investiciją iš bendrovės savininkės „Lantmännen...

Agroverslas
2018.10.17
Siekiant apsisaugoti nuo kiaulių maro Prancūzijos pasienyje bus statoma siena 1

Europoje siaučiant afrikiniam kiaulių marui (AKM), Prancūzija nuo ligos patekimo į šalį saugosis statydama...

Agroverslas
2018.10.17
Surplys bandys įtikinti ES nares suvienodinti tiesiogines išmokas 1

Žemės ūkio ministras Giedrius Surplys bandys įtikinti Europos Sąjungos nares naujoje finansinėje...

Agroverslas
2018.10.17
Sutarta dėl žvejybos Baltijos jūroje kvotų

Pirmadienį Liuksemburge vykusioje Europos Sąjungos (ES) Žemės ūkio ir žuvininkystės taryboje žemės ūkio...

Agroverslas
2018.10.16
Lietuviai į Japoniją eksportuos pusfabrikačius, šunis ir kates 2

Japonijos rinka vis labiau atsiveria lietuviškiems produktams – čia ruošiamasi eksportuoti pusfabrikačius bei...

Agroverslas
2018.10.15
Rugsėjį pieno supirkimo kaina augo 9%

2018 m. rugsėjo mėnesį vidutinė natūralaus pieno supirkimo kaina buvo 281,2 Eur už t – 9,4% daugiau,...

Agroverslas
2018.10.15
Lietuvos žemdirbiai protestuos Briuselyje 2

Spalio 18 d. Briuselyje vykstančio Europos Vadovų Tarybos pasitarimo metu Lietuvos žemės ūkio...

Agroverslas
2018.10.15
Išstumti iš parduotuvių Joniškėlio aludariai atrado kitą nišą Premium 5

Nedidelė Joniškėlio aludarė „Joalda“ parduotuvėse neišsilaikė – negalėjo konkuruoti kaina su stambiaisiais...

Agroverslas
2018.10.15
Supirkėjams trūksta ir grybų, ir jų rinkėjų Premium 7

Grybų bei uogų supirkėjai ir perdirbėjai džiugiomis nuotaikomis šiemet nespinduliuoja. Miško gėrybių ne tik...

Agroverslas
2018.10.14
Žemės ūkio ir maisto produktų eksportas – didžiausias per ketverius metus 1

Statistikos departamento išankstiniais duomenimis, 2018 m. sausio–rugpjūčio mėn. iš Lietuvos eksportuota...

Agroverslas
2018.10.12
Vis daugiau ūkininkų naudojasi kreditų garantijos ir palūkanų kompensacijomis

Per tris šių metų ketvirčius Žemės ūkio paskolų garantijų fondas (ŽŪPGF) kredito įstaigoms už žemdirbiams,...

Agroverslas
2018.10.11
„Švyturys-Utenos alus“ augina pajamas 1

Per pirmus 8 šių metų mėnesius „Švyturios-Utenos“ alaus (ŠUA) pardavimo pajamos augo 10% iki 128 mln. Eur,...

Agroverslas
2018.10.11
Sektorių lyderiai 2018: agroverslo tendencijos ir apžvalga Premium

Į 2017 m. agroverslo sektoriaus lyderių sąrašą pateko įvairių žemės ūkio sričių atstovai – tiek gyvulių ir...

Agroverslas
2018.10.11

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau