Kinai: jūsų produktai per saldūs ir per dideli

Publikuota: 2015-10-03
Xueying Mao, Kinijos maisto pramonės ekspertas: „Dalis jūsų produktų skirti jaunimui, o jaunimas Kinijoje mėgsta krepšinį, žino Joną Kazlauską ir Lietuvą. Galite pasinaudoti šiuo pranašumu.“ Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Xueying Mao, Kinijos maisto pramonės ekspertas: „Dalis jūsų produktų skirti jaunimui, o jaunimas Kinijoje mėgsta krepšinį, žino Joną Kazlauską ir Lietuvą. Galite pasinaudoti šiuo pranašumu.“ Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
 

Kinijos maisto ekspertai sako, kad lietuviai turi perspektyvą įsitvirtinti šios šalies rinkoje, tačiau tam reikės pakeisti dalies maisto produktų skonį ir pakuotę.

Iš mūsų maisto produktų, pasak pačių kinų, paklausą gali turėti švieži pieno gaminiai, – technologijos leidžia netgi tokius produktus kaip sūreliai ir išpilstytas pienas išlaikyti keletą mėnesių. Taip pat patrauklūs vytinti ir rūkyti mėsos gaminiai bei įvairūs užkandžiai.

„Jūsų sūriai puikūs, tačiau sūreliai ir jogurtai per saldūs. Mes, kinai, mėgstame saldžius gaminius, tačiau ne tokius, kokius jūs gaminate. Kitas trūkumas – pakuočių spalvos. Pas mus nemėgstamos tamsios ir niūrios pakuotės, kurių gan daug jūs turite“, – mūsų maisto gaminius, pristatytus Vilniuje vykstančiame Tarptautinės pienininkystė federacijos (IDF) pieno kongrese, vertina Xueying Mao, Kinijos maisto pramonės ekspertas, Kinijos žemės ūkio universiteto profesorius. Jis vardija ir kinų mėgiamas spalvas, į kurias reikėtų orientuotis: šviesiai žalia, mėlyna, auksinė, raudona, balta.

Netinkamai supakuoti

Pono Mao kolega Jingquan Fangas, Tarptautinės pienininkystė federacijos Kinijos nacionalinio komiteto sekretorius, priduria, kad dalis mūsų gaminių tiesiog netinkamai supakuoti. Kinijoje europietiški produktai populiarėja, tačiau juos perka jaunimas, studentai ir vartoja kaip užkandžius. Todėl pakuotės turi būti saugios ir lengvai atidaromos.

„Gaminiai turi būti supakuoti sąlyginai mažomis porcijomis ir tinkami vartoti kelyje“, – dėsto p. Fang.

Ponas Mao sako, kad nors lietuviški sūriai puikios kokybės, tačiau Kinijoje šio produkto vartojimas, skirtingai nuo, pavyzdžiui, jogurtų, auga lėtai. Rinkoje jau daug metų lyderiai prancūzai, vokiečiai, italai. Be to, skiriasi sūrių vartojimo tradicijos.

„Kinijoje dauguma žmonių valgo tik lydytą sūrį ir tai kartu su kitais produktais, tokiais kaip pica. Vieną sūrį, pavyzdžiui, su sumuštiniais, kaip tai įpratę daryti europiečiai, vartoja tik jaunimas ir iš užsienio grįžę žmonės. Tačiau tokių vartotojų palyginti nedaug“, – kultūrinius skirtumus dėsto p. Mao.

Panašiai ir su mėsos produktais. Va­karietiški kinai mėgsta rūkytus ir vytintus mėsos produktus, tačiau tradiciškai tokie gaminiai nėra plačiai vartojami. Tačiau lietuviškų dešrų skonis vietiniams vartotojams gali būti įdomus, nes tradiciniai kinų mėsos gaminiai kur kas saldesni nei europietiški. Visgi kur kas didesnė jautienos, kurią europiečiai veža šaldytą, paklausa. Tokia pati ir pieno produktų padėtis – paklausūs švieži produktai. Europiečiai sugeba atvežti netgi pasterizuoto pieno, kurį galima pardavinėti keletą mėnesių. Kinijoje savo nišą taip pat gali rasti ir pigių makaronų bei įvairių keptų užkandžių gamintojai. Vaisių ir daržovių jie užsiaugina patys, lietuviškas derlius nedomina.

infogr.am::infogram_0_eksportas_kinija

Padės krepšinis

„Lietuva maža šalis ir jums reikia ieškoti nišų, kitaip mūsų prekybos tinklų nesudominsite“, – sako p. Fangas.

Kalbėdami apie įėjimą į rinką kinų ekspertai turi vieną patarimą – ieškokite patikimo didmenininko. Savarankiškai netgi atskirame regione smulkios mūsų bendrovės surengti reklamos kampanijos nepajėgs. Tačiau ir čia turime gan gerą kelią.

„Dalis jūsų produktų skirti jaunimui, o jaunimas Kinijoje mėgsta krepšinį, žino Joną Kazlauską ir Lietuvą. Galite pasinaudoti šiuo pranašumu. Vyresnė karta apie jūsų šalį nėra girdėjusi“, – atvirauja p. Mao.

Gintaras Bertašius, AB Vilkyškių pieninės generalinis direktorius, sako, kad, jo duomenimis, kai kuriuose regionuose kinai Lietuvą tikrai žino ir čia mums padėjo būtent krepšinis. Šiuo pranašumu pieninė planuoja pasinaudoti.

Traukia marža

Vilkyškių pieninė į Kiniją eis. Nors leidimų vežti dar nėra, tačiau įdirbis daromas.

„Azijoje dirbame aktyviai. Per dieną kartais išsiunčiame po kelis sūrių konteinerius. Jei bus paklausa, galėsime šaldyti ir vežti saldžius sūrelius“, – apie tai, kad technologijos keičia tarptautinę prekybą, aiškina p. Bertašius.

Vilkyškių pieninės vadovas pabrėžia, kad Kinija gali būti mūsų pramonės ateitis, tačiau kelias iki parduotuvių bus gan ilgas. Bendrovė ten planuoja vežti žaliavinius gaminius, tokius kaip pieno miltai ir baltymai. Ši gaminių dalis pajudės greitai. Šviežių produktų pardavimas užtruks ilgiau, tačiau tuo verta užsiimti, nes maržos Kinijoje kur kas didesnės nei Europoje.

„Tikiuosi, kad iki naujųjų metų gausime leidimus vežti pieno ir mėsos produktus į Kiniją. Vadinamuosius industrinius gaminius – sūrį, pieno miltus – mes parduosime gana greitai. Įeiti į mažmeninės prekybos tinklus užtruks porą metų“, – prognozuoja Mindaugas Kuklierius, Lietuvos komercijos atašė Kinijoje.

Kol kas visas eksportas į šią šalį vyksta konteineriais ir produkcija keliauja keletą mėnesių. Idealus variantus būtų tiesioginis traukinys iš Klaipėdos uosto per Kazachstaną į Kiniją. Prekes taip galima nugabenti per kelias savaites, ne mėnesius. Šia kryptimi dirbama.

Straipsnis publikuotas VŽ rubrikoje „Premium“ rugsėjo 25 d.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą AGROVERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Paramai investicijoms į žemės ūkio valdas – 25 mln. Eur

Ūkininkai ir žemės ūkio veiklą vykdantys juridiniai asmenys nuo kovo gegeužės galės teikti paramos paraiškas...

Pramonė
2019.02.16
EK: produktai su pluoštinių kanapių ekstraktais negali būti tiekiami rinkai

Europos Komisija (EK) paskelbė, kad pluoštinės kanapės ekstraktai ir iš jų gauti produktai, kurių sudėtyje...

Pramonė
2019.02.14
Sprendimas netirti „Agrokoncerno“ trąšų importo – teisėtas 2

Generalinė prokuratūra nusprendė, kad Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos (FNTT) sprendimas atsisakyti...

Pramonė
2019.02.14
Į Kauną kol kas kraustys tik ŽŪM, dėl kitų institucijų spręs vėliau 6

Vyriausybė pritarė Žemės ūkio ministerijos (ŽŪM) perkėlimui į Kauną, tačiau nusprendė, kad jis turėtų būti...

Pramonė
2019.02.13
Smulkiųjų ūkių verslo planams įgyvendinti skirta 10 mln. Eur 4

Nuo kovo smulkieji ūkininkai galės teikti paraiškas gauti paramą, siekiančią iki 15.000 Eur. Iš viso žemės...

Pramonė
2019.02.13
Kauno kaina: baiminamasi milijonų išeitinėms ir sutrikusio ES lėšų skirstymo Premium 9

Šiandien Vyriausybė dar kartą svarstys Žemės ūkio ministerijos (ŽŪM) ir jai pavaldžių institucijų kraustynių...

Pramonė
2019.02.13
G. Surplys pažadėjo ištirti kraustynių į Kauną poveikį 11

Su Žemės ūkio ministerijos (ŽŪM) pavaldžių institucijų darbuotojais dėl iškėlimo į Kauną diskutavęs Giedrius...

Pramonė
2019.02.12
Verslo idėją parsivežė iš JAV: lietuviai nustemba, bet valgomas puokštes perka Premium

Į nematytą produktą pirkėjai žiūri atsargiai, todėl UAB „Vaisiai ir šokoladas“ pasirinko kiek neįprastą...

Gazelė
2019.02.11
„Žuvies pašto“ istorija: susitelkė į filė, o klesti šamo plėšiko kotletai Premium 1

Vartotojai nori skirti mažiau laiko maistui ruošti, bet valgyti kokybiškai. Todėl augintojai kuria naujus...

Gazelė
2019.02.11
Kaip įsitvirtinti perpildytoje rinkoje: kepyklų įkūrėjų patirtis 1

Kuo didesnė konkurencija, tuo labiau išlošia pirkėjas, nes gali rinktis ir pagal kainą, ir pagal kokybę ar...

Gazelė
2019.02.10
Lietuva nepritarė EP raginimui nutraukti ES sutartis su didžiaisiais tabako gamintojais 2

Lietuvos Vyriausybė šią savaitę nusprendė nepritarti Europos Parlamento raginimui nutraukti Europos Sąjungos...

Pramonė
2019.02.08
Klaipėdos žuvininkystės produktų aukciono gali nebelikti 2

Turto bankui nepavykus parduoti dėl finansinių sunkumų nebeveikiančios žuvies perdirbimo bendrovės Klaipėdos...

Pramonė
2019.02.08
Mėsos perdirbėjai nusiteikę pozityviai: investuoja į plėtrą Premium

Nors gausu nepalankių aplinkybių – kiaulių maras, sudėtinga eksporto plėtra ar kaimynų konkurencija, šalies...

Pramonė
2019.02.08
„Vilniaus pergalės“ patirtis: svarbu išdrįsti išeiti iš komforto zonos Premium 11

Saldumynų gamintoja „Vilniaus pergalė“ nuėjo ilgą bandymų kelią jungdama ir vėl atskirdama įmonės rinkodaros...

Rinkodara
2019.02.08
Kepyklėlių bumas sugrįžta: kaip šiame versle nenusvilti Premium 6

Nedidelė kepykla – verslas, kuris reikalauja palyginti nedaug investicijų, o prekės čia greito apyvartumo.

Gazelė
2019.02.06
Ūkininkams surengė išskirtinę pramogą – nugalėtojas keliauja į Malaiziją Verslo tribūna 3

Kompleksinių sprendimų žemės ūkiui UAB „Scandagra“ ir viena didžiausių žemės ūkio technikos tiekėjų šalyje AB...

Pramonė
2019.02.05
Tendencijos gaiviųjų gėrimų pramonėje: grožio ir skonio nebeužtenka Premium

Gaiviųjų gėrimų pramonėje skonio ar dailaus pakuotės dizaino nebepakanka – vartotojai vis dažniau daugiau...

Pramonė
2019.02.04
Džiovintų vaisių ir riešutų pardavėjų plėtra: vieni į Skandinaviją, kiti – į Rytus Premium

Džiovintų vaisių ir riešutų pardavėjams praėję metai buvo sėkmingi – savo apyvartą bendrovės didino 10–13%.

Pramonė
2019.02.04
Pasaulio futbolo čempionatas alaus pardavimų Rusijoje nepadidino 1

Alaus ir alaus gėrimų Rusijos Federacijoje 2018 m. buvo parduota mažiau nei prieš metus – aludariams nepadėjo...

Verslo aplinka
2019.02.03
Suomiai veržiasi į Laplandiją piemenauti 1

Galimybė vieną vasaros savaitę padirbėti piemeniu Laplandijoje, kurią siūlo Suomijos miškų tarnyba, kasmet...

Pramonė
2019.02.02

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau