Kinai: jūsų produktai per saldūs ir per dideli

Publikuota: 2015-10-03
Xueying Mao, Kinijos maisto pramonės ekspertas: „Dalis jūsų produktų skirti jaunimui, o jaunimas Kinijoje mėgsta krepšinį, žino Joną Kazlauską ir Lietuvą. Galite pasinaudoti šiuo pranašumu.“ Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Xueying Mao, Kinijos maisto pramonės ekspertas: „Dalis jūsų produktų skirti jaunimui, o jaunimas Kinijoje mėgsta krepšinį, žino Joną Kazlauską ir Lietuvą. Galite pasinaudoti šiuo pranašumu.“ Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
 

Kinijos maisto ekspertai sako, kad lietuviai turi perspektyvą įsitvirtinti šios šalies rinkoje, tačiau tam reikės pakeisti dalies maisto produktų skonį ir pakuotę.

Iš mūsų maisto produktų, pasak pačių kinų, paklausą gali turėti švieži pieno gaminiai, – technologijos leidžia netgi tokius produktus kaip sūreliai ir išpilstytas pienas išlaikyti keletą mėnesių. Taip pat patrauklūs vytinti ir rūkyti mėsos gaminiai bei įvairūs užkandžiai.

„Jūsų sūriai puikūs, tačiau sūreliai ir jogurtai per saldūs. Mes, kinai, mėgstame saldžius gaminius, tačiau ne tokius, kokius jūs gaminate. Kitas trūkumas – pakuočių spalvos. Pas mus nemėgstamos tamsios ir niūrios pakuotės, kurių gan daug jūs turite“, – mūsų maisto gaminius, pristatytus Vilniuje vykstančiame Tarptautinės pienininkystė federacijos (IDF) pieno kongrese, vertina Xueying Mao, Kinijos maisto pramonės ekspertas, Kinijos žemės ūkio universiteto profesorius. Jis vardija ir kinų mėgiamas spalvas, į kurias reikėtų orientuotis: šviesiai žalia, mėlyna, auksinė, raudona, balta.

Netinkamai supakuoti

Pono Mao kolega Jingquan Fangas, Tarptautinės pienininkystė federacijos Kinijos nacionalinio komiteto sekretorius, priduria, kad dalis mūsų gaminių tiesiog netinkamai supakuoti. Kinijoje europietiški produktai populiarėja, tačiau juos perka jaunimas, studentai ir vartoja kaip užkandžius. Todėl pakuotės turi būti saugios ir lengvai atidaromos.

„Gaminiai turi būti supakuoti sąlyginai mažomis porcijomis ir tinkami vartoti kelyje“, – dėsto p. Fang.

Ponas Mao sako, kad nors lietuviški sūriai puikios kokybės, tačiau Kinijoje šio produkto vartojimas, skirtingai nuo, pavyzdžiui, jogurtų, auga lėtai. Rinkoje jau daug metų lyderiai prancūzai, vokiečiai, italai. Be to, skiriasi sūrių vartojimo tradicijos.

„Kinijoje dauguma žmonių valgo tik lydytą sūrį ir tai kartu su kitais produktais, tokiais kaip pica. Vieną sūrį, pavyzdžiui, su sumuštiniais, kaip tai įpratę daryti europiečiai, vartoja tik jaunimas ir iš užsienio grįžę žmonės. Tačiau tokių vartotojų palyginti nedaug“, – kultūrinius skirtumus dėsto p. Mao.

Panašiai ir su mėsos produktais. Va­karietiški kinai mėgsta rūkytus ir vytintus mėsos produktus, tačiau tradiciškai tokie gaminiai nėra plačiai vartojami. Tačiau lietuviškų dešrų skonis vietiniams vartotojams gali būti įdomus, nes tradiciniai kinų mėsos gaminiai kur kas saldesni nei europietiški. Visgi kur kas didesnė jautienos, kurią europiečiai veža šaldytą, paklausa. Tokia pati ir pieno produktų padėtis – paklausūs švieži produktai. Europiečiai sugeba atvežti netgi pasterizuoto pieno, kurį galima pardavinėti keletą mėnesių. Kinijoje savo nišą taip pat gali rasti ir pigių makaronų bei įvairių keptų užkandžių gamintojai. Vaisių ir daržovių jie užsiaugina patys, lietuviškas derlius nedomina.

infogr.am::infogram_0_eksportas_kinija

Padės krepšinis

„Lietuva maža šalis ir jums reikia ieškoti nišų, kitaip mūsų prekybos tinklų nesudominsite“, – sako p. Fangas.

Kalbėdami apie įėjimą į rinką kinų ekspertai turi vieną patarimą – ieškokite patikimo didmenininko. Savarankiškai netgi atskirame regione smulkios mūsų bendrovės surengti reklamos kampanijos nepajėgs. Tačiau ir čia turime gan gerą kelią.

„Dalis jūsų produktų skirti jaunimui, o jaunimas Kinijoje mėgsta krepšinį, žino Joną Kazlauską ir Lietuvą. Galite pasinaudoti šiuo pranašumu. Vyresnė karta apie jūsų šalį nėra girdėjusi“, – atvirauja p. Mao.

Gintaras Bertašius, AB Vilkyškių pieninės generalinis direktorius, sako, kad, jo duomenimis, kai kuriuose regionuose kinai Lietuvą tikrai žino ir čia mums padėjo būtent krepšinis. Šiuo pranašumu pieninė planuoja pasinaudoti.

Traukia marža

Vilkyškių pieninė į Kiniją eis. Nors leidimų vežti dar nėra, tačiau įdirbis daromas.

„Azijoje dirbame aktyviai. Per dieną kartais išsiunčiame po kelis sūrių konteinerius. Jei bus paklausa, galėsime šaldyti ir vežti saldžius sūrelius“, – apie tai, kad technologijos keičia tarptautinę prekybą, aiškina p. Bertašius.

Vilkyškių pieninės vadovas pabrėžia, kad Kinija gali būti mūsų pramonės ateitis, tačiau kelias iki parduotuvių bus gan ilgas. Bendrovė ten planuoja vežti žaliavinius gaminius, tokius kaip pieno miltai ir baltymai. Ši gaminių dalis pajudės greitai. Šviežių produktų pardavimas užtruks ilgiau, tačiau tuo verta užsiimti, nes maržos Kinijoje kur kas didesnės nei Europoje.

„Tikiuosi, kad iki naujųjų metų gausime leidimus vežti pieno ir mėsos produktus į Kiniją. Vadinamuosius industrinius gaminius – sūrį, pieno miltus – mes parduosime gana greitai. Įeiti į mažmeninės prekybos tinklus užtruks porą metų“, – prognozuoja Mindaugas Kuklierius, Lietuvos komercijos atašė Kinijoje.

Kol kas visas eksportas į šią šalį vyksta konteineriais ir produkcija keliauja keletą mėnesių. Idealus variantus būtų tiesioginis traukinys iš Klaipėdos uosto per Kazachstaną į Kiniją. Prekes taip galima nugabenti per kelias savaites, ne mėnesius. Šia kryptimi dirbama.

Straipsnis publikuotas VŽ rubrikoje „Premium“ rugsėjo 25 d.

Gauk nemokamą PRAMONĖS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„Guberniją“ įsigijusi „MV Group Production“ atliko namų darbus, dabar – lūžio momentas Premium 13

Praėjusių metų kovą į savo rankas „Gubernijos“ alaus daryklos kontrolę perėmusi „MV Group Production“ teigia...

Pramonė
2019.09.16
M. Cilcius: nesusijungus „Rimi“ ir „Iki“ vartotojai yra laimingesni Premium 7

Marijus Cilcius, didmeninės prekybos bendrovės „Mineraliniai vandenys“ generalinis direktorius, taip pat...

Prekyba
2019.09.13
„Vičiūnų“ produkcija pasiekė „Walmart“ lentynas    10

Lietuvos kapitalo „Vičiūnų grupė“ įžengė į pasaulinio prekybos giganto „Walmart“ parduotuves Kanadoje. Po...

Prekyba
2019.09.12
Alkoholio prekybos rinka: investicijas diktuoja nauji įpročiai Premium 4

Alkoholinių gėrimų vartojimo įpročiai keičiasi visame pasaulyje: tradicinių gėrimų, tokių kaip vynas, alus,...

Prekyba
2019.09.12
Ir vėl grikiai: Europoje tamsiuosius iš Prienų atranda, Azijai dar nenusibodę 1

Net jei eksportas sudaro be­veik 80% pardavimų, o lietuviškos produkcijos gali­ma rasti bet kuriame...

Gazelė
2019.09.11
S. Skvernelis: ŽŪM kelsis į Kauną, užsimenama apie padalinius Panevėžyje 13

Premjeras Saulius Skvernelis teigia, kad žemės ūkio ministro sudarytos darbo grupės išvados dėl ministerijos...

Statyba ir NT
2019.09.11
„Marijampolės pieno konservai“ nukentėjo nuo karo Libijoje Premium 7

Henrikas Karpavičius, UAB „Marijampolės pieno konservai“ (MPK) vadovo poste pakeitęs mirusį brolį Raimundą...

Pramonė
2019.09.09
Naujasis žemės ūkio ministras nepritaria nei kraustynėms į Kauną, nei „vaučerių“ sistemai Premium 13

Andrius Palionis, naujasis žemės ūkio ministras, savo pirmtako teigia nekritikuosiantis, bet ir jo...

Pramonė
2019.09.08
Uždrausti glifosatą nusprendė ir Vokietija 13

Kol agrochemijos bendrovė „Bayer“ tvarkosi su tūkstančiais ieškinių dėl glifosato „Roundup“ sukeltų vėžinių...

Pramonė
2019.09.07
„Baltika“ atšoko, „Auga“ sužaliavo Premium

Baltijos biržose ketvirtadienį stebėtas „Baltikos“ akcijų atšokimas ir teigiama reakcija į paskelbtus „Auga...

Rinkos
2019.09.05
Bankai „Auga Group“ skolinimuisi investicijoms uždėję apynasrį, įmonė to nesureikšmina 14

Lietuvos ekologinio ūkininkavimo bendrovė „Auga Group“ dėl bankų apriboto skolinimo jau metus nebegali...

Rinkos
2019.09.05
100 mln. kiaulių praradusi Kinija svarsto apie šaldytos kiaulienos atsargų realizaciją

Po Kiniją siaučiantis afrikinis kiaulių maras (AKM) jau sunaikino trečdalį šalies kiaulių populiacijos.

Pramonė
2019.09.05
„Auga group“ augina pajamas ir pelną

Per 2019 m. pirmus šešis mėnesius AB „Auga group“ ir jos dukterinių bendrovių pardavimo pajamos siekė 28,84...

Pramonė
2019.09.05
„Žemaitijos pieno“ grupės pelnas šiemet augo 7 proc. iki 4,3 mln. eurų

AB „Žemaitijos pienas“ pirmąjį šių metų pusmetį uždirbo 4,275 mln. Eur konsoliduoto grynojo pelno – 7,3%...

Pramonė
2019.09.04
D. Jaloveckas pasitraukė iš „Linas Agro Group“ valdybos

Lietuvos žemės ūkio investicijų bendrovės „Linas Agro Group“ vykdomasis direktorius Darius Jaloveckas...

Pramonė
2019.09.03
L. Strėliui nepavyko laikinai sustabdyti sprendimo dėl baudos 3

Bendrovės „Biglis“ akcininkui ir vadovui Linui Strėliui nepavyko laikinai sustabdyti Lietuvos banko nutarimo,...

Pramonė
2019.09.02
„Auga Group“ pajamos pirmą pusmetį didėjo, grynasis pelnas menko

Per pirmą šių metų pusmetį AB „Auga Group“ ir jos antrinių bendrovių pajamos siekė 28,84 mln. Eur ir buvo 15%...

Pramonė
2019.08.30
Pienininkų rezultatai: Rokiškyje, Vilkyškiuose – nuostolis, Telšiuose – augantis pelnas 5

Biržoje kotiruojami pieno perdirbėjai „Rokiškio sūris“ ir Vilkyškių pieninė pusmetį užbaigė su minuso ženklu...

Rinkos
2019.08.30
„Linas Agro Group“ mirksta nuostoliuose: grūdus parduoda pigiau nei perka 12

Vienas didžiausių žemės ūkio produktų prekybininkų Lietuvoje bendrovė „Linas Agro Group“ (LAG) praeitais...

Rinkos
2019.08.30
Namų restorano savininkė: jei svajojate atidaryti savo restoraną, imkitės to Premium

Netoli Rietavo jau antri metai veikiančiame restorane „Pasaulio pakrašty“ lankytojai priimami tik iš anksto...

Gazelė
2019.08.30

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau