Mėnesio sandoris: „Takeaway.com“ perka „Delivery Hero“ verslą Vokietijoje

Publikuota: 2019-01-13
Keith Bedford („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.
Keith Bedford („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.
 

Didžiausia pasaulyje maisto užsakymo bendrovė „Delivery Hero“ gruodžio 21 d. pranešė apie pasitraukimą iš savo namų rinkos – Vokietijos. Įmonės veiklą didžiausioje Europos ekonomikoje už 930 mln. Eur perima Nyderlandų „Takeaway.com“. Sulaukus reikiamų leidimų, sandorį planuojama užbaigti pirmąjį šių metų ketvirtį. 

„Takeaway.com“ įsigyja tris „Delivery Hero“ priklausiusias maisto užsakymo platformas Vokietijoje – „Lieferheld“, „Pizza.de“ ir „Foodora“. 2017 metų duomenimis, šios platformos turėjo atitinkamai 28%, 25% ir 2% (iš viso 55%) Vokietijos maisto užsakymo rinkos. Savo ruožtu, „Takeaway.com“ buvo atsiriekusi beveik 45% sektoriaus, todėl po sandorio ji valdys 98% visos rinkos. Nepaisant to, kad tokiu būdu sukuriama monopolija, į sandorį konkurencijos prievaizdui įsiterpti gali būti sunku dėl labai mažos maisto užsakymo paslaugos dalies visoje viešojo maitinimo rinkoje. Kita vertus, galimybė, kad „Takeaway.com“ bus įpareigota atsisakyti vienos iš platformų taip pat nėra atmestina.

Pirkėjas už verslą sumokėjo 9,6 „Delivery Hero“ metinių pajamų Vokietijoje - analitikų vertinimu, tai yra gera kaina už nuostolingą segmentą. „Takeaway.com“ sandorį finansuoja mokėdama 508 mln. Eur grynais pinigais ir 422 mln. Eur savo akcijų pavidalu. Įgytos akcijos „Delivery Hero“ pavers „Takeaway.com“ mažumos akcininke, kuriai priklausys 18% Nyderlandų bendrovės.

Skaičiuojant bendrai, abiejų bendrovių pajamos Vokietijoje per 2018 metų pirmus tris ketvirčius sudarė 136 mln. Eur („Delivery Hero“ – 76 mln. Eur, „Takeaway.com“ – 60 mln. Eur). Nyderlandų įmonė tikisi reikšmingo pardavimų augimo Vokietijoje, kur maisto užsakymo rinka vis dar yra laikoma besivystančia. 2017 metais Vokietijoje, turinčioje 83 mln. gyventojų, bendra internetu užsakyto maisto vertė buvo 784 mln. Eur, tuo tarpu Jungtinėje Karalystėje, kur gyventojų skaičius yra 66 mln., užsakymų suma siekė 3,538 mlrd. Eur.

Tendencijos maisto užsakymo sektoriuje

Analitikų bei maisto užsakymo bendrovių vadovų nuomone, maisto užsakymo sektoriuje ilgainiui išliks tik didžiausias žaidėjas (angl. winner-takes-all market). Šią tendenciją sukuria stiprus klientų lojalumas – pagal „McKinsey“ atliktą studiją, net 77% naujų vartotojų niekada arba labai retai keičia pirmą pasirinktą maisto užsakymo platformą.

Dėl šios priežasties rinkose, kur konkuruoja kelios maisto užsakymo bendrovės, jos labai daug lėšų priverstos skirti reklamai ir rinkodarai tam, kad būtų pritraukti nauji klientai. Pavyzdžiui, „Takeaway.com“, kuri keliose Europos rinkose konkuruoja su kitomis įmonėmis, rinkodaros sąnaudos 2017 metais sudarė net 70% visų bendrovės pajamų. Rinkos žaidėjas, laimėjęs konkurencinę kovą ir užsitikrinęs didelę lojalių klientų bazę, gali sumažinti agresyvias investicijas į rinkodarą ir pradėti dirbti pelningai.

Kitas būdas užsitikrinti lojalius klientus ir pelningą veiklą – konsolidacija. Dėl šios priežasties pastaruosius kelerius metus įsigijimai ir susijungimai maisto užsakymo sektoriuje yra itin suaktyvėję. Tokį žingsnį žengė ir „Takeaway.com“, kuri iš sandorio per metus planuoja pasiekti mažiausiai 60 mln. eurų sinergiją, kurios didelę dalį ir sudarys sutaupyti rinkodaros kaštai.

Sandorio reikšmė Lietuvai

Nors sandoris vyksta Vokietijoje ir tiesioginės reikšmės Lietuvai neturi, tačiau jis indikuoja, ko galėtume tikėtis savo rinkoje ateityje.

Šiuo metu Lietuvos maisto užsakymo rinka yra formavimosi etape: 2017 metų rugsėjį „Lėkštė.lt“ įsigijo platformą „Maistasinamus.lt“, tų pačių metų liepą į Lietuvą žengė suomių „Wolt“, o 2018 metų gruodį „Čili“ grupei priklausanti „Foodout“ bankrutavo dėl, kaip buvo skelbta, nesuvaldytų pinigų srautų.

Natūralu, kad tokiame ankstyvame rinkos etape didieji Europos žaidėjai į Lietuvą dar nesiveržia. Kita vertus, pasak, „Lėkštė.lt“ platformą valdančios bendrovės direktoriaus Tomo Vonžodo, „didžiųjų bendrovių atstovai domisi Baltijos regionu, bet ne kiekviena šalimi atskirai.“

Žinant, kad įsigijimų rinkoje „big is beautiful“ (liet. „didelis yra gražus“) nuostata yra labai svarbi, įdomiausias didžiųjų rinkos žaidėjų taikinys turėtų būti suomių „Wolt“, veikiantis ne tik visose trijose Baltijos šalyse, bet ir dar 11-oje valstybių. Tikėtina, kad „Wolt“ patrauklumas dar išaugtų, jei jie užsitikrintų dominuojančią maisto užsakymo rinkos poziciją Lietuvoje, tarkime, įsigydami „Lėkštė.lt“.

Alternatyviai, „Lėkštė.lt“ savo patrauklumą sustiprintų konsoliduodamasi su vietiniais Latvijos ar Estijos žaidėjais taip sukurdami atsvarą „Wolt“.

Vienaip ar kitaip, maisto užsakymo rinkos konsolidavimosi tendencijų, šiuo metu įsivyraujančių visame pasaulyje, greičiausiai neišvengsime.

Straipsnio autorė Jūratė Majauskienė yra Lietuvos finansų patarėjų įmonės „Summa Advisers“ asocijuotoji partnerė  

Gauk nemokamą RINKŲ savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Kinai perima dar 5% „Daimler” akcijų 2

Kinijos bendrovė „Beijing Automotive Group“ (BAIC) antradienį paskelbė, kad įsigijo 2,48% Vokietijos-JAV...

Rinkos
11:43
Belgai iš amerikiečių perka 100 žmonių Lietuvoje įdarbinusią „Webhelp“

Belgijos investicijų bendrovė „Groupe Bruxelles Lambert“ (GBL) pradeda derybas dėl tarptautinės paslaugų...

Rinkos
11:40
Prancūzų „Auchan“ galimai žvalgosi įsigijimo Baltijos šalyse Premium 9

Prancūzų mažmenininkas „Auchan“, turintis parduotuvių Lenkijoje, svarsto galimybę žengti į Baltijos šalis, o...

Prekyba
2019.07.19
Lenkijos bankai Lietuvoje: ankstesni gandai ir bandymai įsitvirtinti 2

Lenkijoje veikia kelios dešimtys bankų, tačiau stipriausią susidomėjimą Lietuva dar 2017 m. yra rodęs...

Rinkos
2019.07.16
„Accor“ viešbučių grupė perka „Orbis“ paslaugų verslą Premium 1

Didžiausias Centrinės ir Rytų Europos viešbučių tinklas „Orbis“ parduoda savo paslaugų verslą „Accor“...

Paslaugos
2019.07.09
Jungtinėjė Karalystėje – 1,4 mlrd. GBP vertės bendrabučių sandoris 6

Viena didžiausių Jungtinės Karalystės (JK) būsto studentams kompanijų „Unite Group“ plečia veiklą – iš...

Statyba ir NT
2019.07.06
Sureitingavo advokatų kontoras pagal aktyvumą sandorių rinkoje 4

Pasaulinę sandorių rinką sekančios analizės bendrovės sureitingavo Baltijos šalių advokatų kontoras pagal...

Rinkos
2019.07.05
Vokietijos investuotojai pradėjo supirkinėti skolas Lietuvoje 5

Vokietijos kompleksinių finansinių paslaugų teikėja „EOS Group“ Lietuvoje įsigijo pirmą skolų portfelį – 2,5...

Rinkos
2019.07.03
Užbaigė „Montuotojo“ įsigijimo sandorį, keičia vadovą 9

Didžiausias Baltijos šalyse privataus kapitalo investicijų fondas „INVL Baltic Sea Growth Fund“ užbaigė...

Statyba ir NT
2019.07.03
Medikai koncentruojasi: „Affidea Lietuva“ įsigijo „Medicinos paslaugų grupę“ Premium

Radiologinės diagnostikos paslaugų teikėja UAB „Affidea Lietuva“ už neįvardijamą sumą įsigijimo keturias...

Paslaugos
2019.07.02
„Aberdeen“ nupirko „Modus Group“ saulės jėgaines Lenkijoje 17

„Modus Group“ pardavė saulės jėgainių parkus Lenkijoje vienos didžiausių Europoje turto valdymo įmonės...

Pramonė
2019.07.02
„E energijos“ saulės parkus Lenkijoje nusipirko britų gigantė Premium

„E energijos“ grupė drauge su partnere „Sun Investment Group“, birželio pabaigoje Lenkijoje užbaigusi 42 MW...

Verslo aplinka
2019.07.02
Susijungę startuoliai „PulseTip“ ir „Sype“ keičia grįžtamojo ryšio galimybes Premium 1

Vartotojų įžvalgų, skirtų organizacijoms tobulėti, platforma „Sype“ jungiasi su darbuotojų grįžtamojo ryšio...

Gazelė
2019.07.02
Pardavė „Baltik Vairą“ 3

Baltijos šalių investicijų bendrovė „LitCapital“ ir Danijos investicinė bendrovė „Asgaard A/S“ pardavė 100%...

Rinkos
2019.07.01

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau