Mėnesio sandoris: „Takeaway.com“ perka „Delivery Hero“ verslą Vokietijoje

Publikuota: 2019-01-13
Keith Bedford („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.
Keith Bedford („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.
 

Didžiausia pasaulyje maisto užsakymo bendrovė „Delivery Hero“ gruodžio 21 d. pranešė apie pasitraukimą iš savo namų rinkos – Vokietijos. Įmonės veiklą didžiausioje Europos ekonomikoje už 930 mln. Eur perima Nyderlandų „Takeaway.com“. Sulaukus reikiamų leidimų, sandorį planuojama užbaigti pirmąjį šių metų ketvirtį. 

„Takeaway.com“ įsigyja tris „Delivery Hero“ priklausiusias maisto užsakymo platformas Vokietijoje – „Lieferheld“, „Pizza.de“ ir „Foodora“. 2017 metų duomenimis, šios platformos turėjo atitinkamai 28%, 25% ir 2% (iš viso 55%) Vokietijos maisto užsakymo rinkos. Savo ruožtu, „Takeaway.com“ buvo atsiriekusi beveik 45% sektoriaus, todėl po sandorio ji valdys 98% visos rinkos. Nepaisant to, kad tokiu būdu sukuriama monopolija, į sandorį konkurencijos prievaizdui įsiterpti gali būti sunku dėl labai mažos maisto užsakymo paslaugos dalies visoje viešojo maitinimo rinkoje. Kita vertus, galimybė, kad „Takeaway.com“ bus įpareigota atsisakyti vienos iš platformų taip pat nėra atmestina.

Pirkėjas už verslą sumokėjo 9,6 „Delivery Hero“ metinių pajamų Vokietijoje - analitikų vertinimu, tai yra gera kaina už nuostolingą segmentą. „Takeaway.com“ sandorį finansuoja mokėdama 508 mln. Eur grynais pinigais ir 422 mln. Eur savo akcijų pavidalu. Įgytos akcijos „Delivery Hero“ pavers „Takeaway.com“ mažumos akcininke, kuriai priklausys 18% Nyderlandų bendrovės.

Skaičiuojant bendrai, abiejų bendrovių pajamos Vokietijoje per 2018 metų pirmus tris ketvirčius sudarė 136 mln. Eur („Delivery Hero“ – 76 mln. Eur, „Takeaway.com“ – 60 mln. Eur). Nyderlandų įmonė tikisi reikšmingo pardavimų augimo Vokietijoje, kur maisto užsakymo rinka vis dar yra laikoma besivystančia. 2017 metais Vokietijoje, turinčioje 83 mln. gyventojų, bendra internetu užsakyto maisto vertė buvo 784 mln. Eur, tuo tarpu Jungtinėje Karalystėje, kur gyventojų skaičius yra 66 mln., užsakymų suma siekė 3,538 mlrd. Eur.

Tendencijos maisto užsakymo sektoriuje

Analitikų bei maisto užsakymo bendrovių vadovų nuomone, maisto užsakymo sektoriuje ilgainiui išliks tik didžiausias žaidėjas (angl. winner-takes-all market). Šią tendenciją sukuria stiprus klientų lojalumas – pagal „McKinsey“ atliktą studiją, net 77% naujų vartotojų niekada arba labai retai keičia pirmą pasirinktą maisto užsakymo platformą.

Dėl šios priežasties rinkose, kur konkuruoja kelios maisto užsakymo bendrovės, jos labai daug lėšų priverstos skirti reklamai ir rinkodarai tam, kad būtų pritraukti nauji klientai. Pavyzdžiui, „Takeaway.com“, kuri keliose Europos rinkose konkuruoja su kitomis įmonėmis, rinkodaros sąnaudos 2017 metais sudarė net 70% visų bendrovės pajamų. Rinkos žaidėjas, laimėjęs konkurencinę kovą ir užsitikrinęs didelę lojalių klientų bazę, gali sumažinti agresyvias investicijas į rinkodarą ir pradėti dirbti pelningai.

Kitas būdas užsitikrinti lojalius klientus ir pelningą veiklą – konsolidacija. Dėl šios priežasties pastaruosius kelerius metus įsigijimai ir susijungimai maisto užsakymo sektoriuje yra itin suaktyvėję. Tokį žingsnį žengė ir „Takeaway.com“, kuri iš sandorio per metus planuoja pasiekti mažiausiai 60 mln. eurų sinergiją, kurios didelę dalį ir sudarys sutaupyti rinkodaros kaštai.

Sandorio reikšmė Lietuvai

Nors sandoris vyksta Vokietijoje ir tiesioginės reikšmės Lietuvai neturi, tačiau jis indikuoja, ko galėtume tikėtis savo rinkoje ateityje.

Šiuo metu Lietuvos maisto užsakymo rinka yra formavimosi etape: 2017 metų rugsėjį „Lėkštė.lt“ įsigijo platformą „Maistasinamus.lt“, tų pačių metų liepą į Lietuvą žengė suomių „Wolt“, o 2018 metų gruodį „Čili“ grupei priklausanti „Foodout“ bankrutavo dėl, kaip buvo skelbta, nesuvaldytų pinigų srautų.

Natūralu, kad tokiame ankstyvame rinkos etape didieji Europos žaidėjai į Lietuvą dar nesiveržia. Kita vertus, pasak, „Lėkštė.lt“ platformą valdančios bendrovės direktoriaus Tomo Vonžodo, „didžiųjų bendrovių atstovai domisi Baltijos regionu, bet ne kiekviena šalimi atskirai.“

Žinant, kad įsigijimų rinkoje „big is beautiful“ (liet. „didelis yra gražus“) nuostata yra labai svarbi, įdomiausias didžiųjų rinkos žaidėjų taikinys turėtų būti suomių „Wolt“, veikiantis ne tik visose trijose Baltijos šalyse, bet ir dar 11-oje valstybių. Tikėtina, kad „Wolt“ patrauklumas dar išaugtų, jei jie užsitikrintų dominuojančią maisto užsakymo rinkos poziciją Lietuvoje, tarkime, įsigydami „Lėkštė.lt“.

Alternatyviai, „Lėkštė.lt“ savo patrauklumą sustiprintų konsoliduodamasi su vietiniais Latvijos ar Estijos žaidėjais taip sukurdami atsvarą „Wolt“.

Vienaip ar kitaip, maisto užsakymo rinkos konsolidavimosi tendencijų, šiuo metu įsivyraujančių visame pasaulyje, greičiausiai neišvengsime.

Straipsnio autorė Jūratė Majauskienė yra Lietuvos finansų patarėjų įmonės „Summa Advisers“ asocijuotoji partnerė  

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„BaltCap“ investicija – senelių namai 6

Didžiausias Baltijos šalyse privačių fondų valdytojas „BaltCap“ investuoja į senelių namus.

Rinkos
2019.04.17
„INVL Technology“ valdoma bendrovė „Novian“ įsigijo Norvegijos „Zissor“ Premium

Investicijų į IT verslus bendrovė „INVL Technology“ už 5,9 mln. Norvegijos kronų (0,62 mln. Eur) įsigijo...

Paslaugos
2019.04.11
Dargių įmonei leista įsigyti bendrovę, Vilniaus centre valdančią sklypą 9

Dargių šeimos netiesiogiai valdomoms bendrovėms „Netfundus“ bei „Vilnius property investment“ Konkurencijos...

Statyba ir NT
2019.04.09
„Telenor“ perka Suomijos operatorių DNA ir Šiaurės šalyse meta iššūkį „Teliai“

Norvegijos mobiliojo ryšio bendrovė „Telenor“ už 1,5 mlrd. Eur perka trečio pagal dydį Suomijos operatoriaus...

Paslaugos
2019.04.09
Naujas „Visa“ pirkinys – „Ripple“ pasitelkimo mokėjimams galimybės 2

Pasaulinei mokėjimų milžinei „Visa“ įsigijus Lietuvoje įsteigtą mokėjimo paslaugų UAB „Earthport Payment...

Rinkos
2019.04.08
„Visma Lietuva” stiebiasi, o grupė supirkinėja įmones

Norvegijos kapitalo informacinių technologijų grupė „Visma“ pernai įsigijo net 13 naujų įmonių. O UAB „Visma...

Paslaugos
2019.04.08
Lietuvos sandorių rinkos aktyviausių patarėjų TOP

Pernai didžiausioje dalyje Lietuvoje vykusių įmonių įsigijimų-susijungimų (angl. mergers and acquisitions,...

Rinkos
2019.04.07
LB leido „Visa“ įmonėms įsigyti „Earthport Payment Services“  1

Lietuvos bankas (LB) suteikė leidimą „Visa“ įmonėms netiesiogiai įsigyti Lietuvoje galiojančią mokėjimo...

Rinkos
2019.04.05
Žiniasklaida: „Danske Bank“ ir „Luminor“ ieško pirkėjų būsto paskolų portfeliams Estijoje Premium 11

Į pinigų plovimo skandalą įklimpęs „Danske Bank“ ieško, kam Estijoje parduoti savo būsto paskolų portfelį.

Rinkos
2019.04.05
„INVL Baltic Sea Growth Fund“ gali įsigyti „Montuotoją“

Turto valdymo grupės „Invalda INVL“ įmonės „INVL Asset Management“ valdomas investicijų fondas...

Rinkos
2019.04.04
DSV įsigijus „Panalpiną“, bus formuojamas 15 mlrd. Eur apyvartos gigantas 

Danijos DSV už 4,1 mlrd. Eur perka Šveicarijos logistikos bendrovę „Panalpina“ – po šio sandorio DSV taps...

Užsienyje daugiausiai investavo „Euroapotheca“ ir „Maxima“ Premium

Tiesioginės užsienio investicijos Lietuvoje (TUI) 2018 m. pasižymėjo šuoliu iš Honkongo: tai – JAV kompanijos...

Finansai
2019.04.03
JK bendrovė „Satalia“ įsigijo Lietuvos UAB „Data Dog“ Premium 2

Jungtinės Karalystės (JK) dirbtinio intelekto ir duomenų mokslo kompanija „Satalia“ įsigijo 100% programinės...

Paslaugos
2019.04.01
„TransferWise“ po naujų investicijų gali pasiekti 4 mlrd. USD įvertį

Piniginių perlaidų kompanija „TransferWise“ per naują investicijų etapą siekia pritraukti iki 300 mln. USD,...

Rinkos
2019.04.01
Mėnesio sandoris: „Marks & Spencer“ žengia į maisto prekybos internetu sektorių

Jungtinės Karalystės prekybos tinklas „Marks & Spencer“ ir britų maisto prekybos internetu ir technologijų...

Rinkos
2019.04.01
Sandorių rinkoje verda gyvenimas – parduotų verslų skaičius viršijo 100 Premium 1

Lietuvos įmonių įsigijimų rinka pernai buvo itin gyvybinga ir aktyvi, o ūpas pirkti ar parduoti verslus,...

Rinkos
2019.03.29

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau