Mėnesio sandoris: „Coca-Cola“ žengia į kavinių verslą

Publikuota: 2018-09-10
Regis Duvignau („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.
Regis Duvignau („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.
 

JAV gėrimų milžinė „Coca-Cola“ paskutiniąją praėjusios vasaros dieną  pranešė apie 4,3 mlrd. Eur vertės „Costa“ kavinių tinklo įsigijimą iš britų grupės „Whitbread“. Sulaukus reikiamų leidimų, sandorį planuojama užbaigti 2019 m. pirmojoje pusėje.

„Costa“ tinklą sudaro 2.400 kavinių Didžiojoje Britanijoje bei dar 1.400 - kitose šalyse. Tai yra antras didžiausias pasaulyje kavinių tinklas po amerikiečių „Starbucks“.

Analitikų skaičiavimais, „Coca-Cola“ už kavinių tinklą sumokėjo 16,4 metinių EBITDA arba net 62% daugiau, palyginti su „Costa“ verte, išskaičiuota iš „Whitbread“ kapitalizacijos Londono akcijų biržoje.

Viena iš priežasčių, kodėl amerikiečių gėrimų gigantas pasiryžo mokėti tokią premiją, yra noras sustabdyti 5 metus besitęsiantį pardavimų mažėjimą dėl nuosekliai smunkančio gazuotų ir saldžiųjų gėrimų vartojimo.

Tuo tarpu kavos industrija išgyvena gerus laikus - prognozuojama, kad 5% rinkos augimas, fiksuotas pastaruosius kelerius metus, išliks ir ateityje. Įsigijusi „Costa“, amerikiečių bendrovė gaus puikią platformą pasinaudoti kavos rinkos klestėjimu ir galimybę diversifikuoti pajamų šaltinius.

Strateginė Kinijos reikšmė

Kinijos kavinių rinka taip pat buvo vienas svarbiausių faktorių, lėmusių „Coca-cola“ susidomėjimą sandoriu. Buvę „Costa“ savininkai plėtė kavinių tinklą daugiausia gyventojų turinčioje pasaulio šalyje, tačiau „Whitbread“ tiesiog pritrūko finansinių resursų paversti „Costa“ svariu žaidėju tenykštėje rinkoje.

Britų grupė Kinijoje atidarė 449 kavines, tuo tarpu „Starbucks“ turi 600 kavinių vien tik Šanchajuje. Platus kavinių tinkas bei puikus marketingas „Costa“ konkurentui leido tapti pirmaujančiu kavinių tinklu. Po įvykdyto sandorio „Coca-Cola“ tikisi, kad jai pavyks pasitelkti savo jau išplėtotą platinimo tinklą Kinijoje ir mažinti „Costa“ atsilikimą nuo „Starbucks“.

Įtvirtinti „Costa“ kavinių tinklą tolimųjų Rytų šalyje amerikiečių gėrimų bendrovei yra labai svarbu, nes Kinijos rinka turi didžiulį kavos vartojimo potencialą - vidutinis kinas šiuo metu išgeria tik 5 kavos puodelius per metus, tuo tarpu pietų korėjietis ir amerikietis išgeria atitinkamai 140 ir 400 puodelių per tokį patį laikotarpį.

„Coca-Cola“ planuoja neapsiriboti vien kavinių tinklo valdymu ir plėtra. Gėrimų gigantas taip pat pasitelks „Costa“ prekės ženklą įvairių kavos produktų prekybai. Ši strategija reiškia, kad „Coca-Cola“ stiprins konkurenciją ne tik su „Starbucks“, bet ir su „Nestle“, pasirašiusia 6 mlrd. Eur vertės supakuotų „Starbucks“ kavos produktų platinimo susitarimą bei „JAB“ grupe, neseniai sujungusia du jai priklausančių kavos ir nealkoholinių gėrimų gigantus „Keurig“ ir „Dr Pepper Snapple“ bei įsigijusia sumušinių ir kavinių tinklą „Pret A Manger“.

Sandorio reikšmė Lietuvai

Įvykus šiam sandoriui, „Coca-Cola“ ambicijos toliau plėsti „Costa“ kavinių tinklą gali paliesti ir mūsų rinką. Šių metų gegužę buvo skelbta, jog „BaltCap“ apsisprendė parduoti „Caffeine“ kavinių tinklą. Vienas didžiausių kavinių tinklų Baltijos šalyse teoriškai labai tiktų „Costa“ kompanijai, kuri jau yra įžengusi į Latvijos ir Lenkijos rinkas, bet kol kas dar neveikia Lietuvoje ir Estijoje.

Intensyvėjanti konkurencija globalioje kavinių rinkoje gali paskatinti ir kitų didžiųjų rinkos žadėjų susidomėjimą „Caffeine“ ar kitais lietuviško kapitalo kavinių tinklais - „Caif cafe“, „Vero cafe“ ar „Huracan coffee“. Žinoma, mažas rinkos ir pačių tinklų dydis gali turėti įtakos jų patrauklumui ir kainai.

Jūratė Majauskienė yra Lietuvos finansų patarėjų įmonės „SUMMA Advisers“ asocijuotoji partnerė 

Gauk nemokamą RINKŲ savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Lenkijos bankai Lietuvoje: ankstesni gandai ir bandymai įsitvirtinti 2

Lenkijoje veikia kelios dešimtys bankų, tačiau stipriausią susidomėjimą Lietuva dar 2017 m. yra rodęs...

Rinkos
2019.07.16
„Accor“ viešbučių grupė perka „Orbis“ paslaugų verslą Premium 1

Didžiausias Centrinės ir Rytų Europos viešbučių tinklas „Orbis“ parduoda savo paslaugų verslą „Accor“...

Paslaugos
2019.07.09
Jungtinėjė Karalystėje – 1,4 mlrd. GBP vertės bendrabučių sandoris 6

Viena didžiausių Jungtinės Karalystės (JK) būsto studentams kompanijų „Unite Group“ plečia veiklą – iš...

Statyba ir NT
2019.07.06
Sureitingavo advokatų kontoras pagal aktyvumą sandorių rinkoje 4

Pasaulinę sandorių rinką sekančios analizės bendrovės sureitingavo Baltijos šalių advokatų kontoras pagal...

Rinkos
2019.07.05
Vokietijos investuotojai pradėjo supirkinėti skolas Lietuvoje 5

Vokietijos kompleksinių finansinių paslaugų teikėja „EOS Group“ Lietuvoje įsigijo pirmą skolų portfelį – 2,5...

Rinkos
2019.07.03
Užbaigė „Montuotojo“ įsigijimo sandorį, keičia vadovą 9

Didžiausias Baltijos šalyse privataus kapitalo investicijų fondas „INVL Baltic Sea Growth Fund“ užbaigė...

Statyba ir NT
2019.07.03
Medikai koncentruojasi: „Affidea Lietuva“ įsigijo „Medicinos paslaugų grupę“ Premium

Radiologinės diagnostikos paslaugų teikėja UAB „Affidea Lietuva“ už neįvardijamą sumą įsigijimo keturias...

Paslaugos
2019.07.02
„Aberdeen“ nupirko „Modus Group“ saulės jėgaines Lenkijoje 17

„Modus Group“ pardavė saulės jėgainių parkus Lenkijoje vienos didžiausių Europoje turto valdymo įmonės...

Pramonė
2019.07.02
„E energijos“ saulės parkus Lenkijoje nusipirko britų gigantė Premium

„E energijos“ grupė drauge su partnere „Sun Investment Group“, birželio pabaigoje Lenkijoje užbaigusi 42 MW...

Verslo aplinka
2019.07.02
Susijungę startuoliai „PulseTip“ ir „Sype“ keičia grįžtamojo ryšio galimybes Premium 1

Vartotojų įžvalgų, skirtų organizacijoms tobulėti, platforma „Sype“ jungiasi su darbuotojų grįžtamojo ryšio...

Gazelė
2019.07.02
Pardavė „Baltik Vairą“ 3

Baltijos šalių investicijų bendrovė „LitCapital“ ir Danijos investicinė bendrovė „Asgaard A/S“ pardavė 100%...

Rinkos
2019.07.01
Verslą Kazachstane pardavusi „Tele2“ akcininkus palepins dividendais 3

Švedijos telekomunikacijų bendrovė „Tele2“, pardavusi savo akcijas Kazachstano įmonėje „Mobile...

Rinkos
2019.06.28

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau