Mėnesio sandoris: „Coca-Cola“ žengia į kavinių verslą

Publikuota: 2018-09-10
Regis Duvignau („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.
Regis Duvignau („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.
 

JAV gėrimų milžinė „Coca-Cola“ paskutiniąją praėjusios vasaros dieną  pranešė apie 4,3 mlrd. Eur vertės „Costa“ kavinių tinklo įsigijimą iš britų grupės „Whitbread“. Sulaukus reikiamų leidimų, sandorį planuojama užbaigti 2019 m. pirmojoje pusėje.

„Costa“ tinklą sudaro 2.400 kavinių Didžiojoje Britanijoje bei dar 1.400 - kitose šalyse. Tai yra antras didžiausias pasaulyje kavinių tinklas po amerikiečių „Starbucks“.

Analitikų skaičiavimais, „Coca-Cola“ už kavinių tinklą sumokėjo 16,4 metinių EBITDA arba net 62% daugiau, palyginti su „Costa“ verte, išskaičiuota iš „Whitbread“ kapitalizacijos Londono akcijų biržoje.

Viena iš priežasčių, kodėl amerikiečių gėrimų gigantas pasiryžo mokėti tokią premiją, yra noras sustabdyti 5 metus besitęsiantį pardavimų mažėjimą dėl nuosekliai smunkančio gazuotų ir saldžiųjų gėrimų vartojimo.

Tuo tarpu kavos industrija išgyvena gerus laikus - prognozuojama, kad 5% rinkos augimas, fiksuotas pastaruosius kelerius metus, išliks ir ateityje. Įsigijusi „Costa“, amerikiečių bendrovė gaus puikią platformą pasinaudoti kavos rinkos klestėjimu ir galimybę diversifikuoti pajamų šaltinius.

Strateginė Kinijos reikšmė

Kinijos kavinių rinka taip pat buvo vienas svarbiausių faktorių, lėmusių „Coca-cola“ susidomėjimą sandoriu. Buvę „Costa“ savininkai plėtė kavinių tinklą daugiausia gyventojų turinčioje pasaulio šalyje, tačiau „Whitbread“ tiesiog pritrūko finansinių resursų paversti „Costa“ svariu žaidėju tenykštėje rinkoje.

Britų grupė Kinijoje atidarė 449 kavines, tuo tarpu „Starbucks“ turi 600 kavinių vien tik Šanchajuje. Platus kavinių tinkas bei puikus marketingas „Costa“ konkurentui leido tapti pirmaujančiu kavinių tinklu. Po įvykdyto sandorio „Coca-Cola“ tikisi, kad jai pavyks pasitelkti savo jau išplėtotą platinimo tinklą Kinijoje ir mažinti „Costa“ atsilikimą nuo „Starbucks“.

Įtvirtinti „Costa“ kavinių tinklą tolimųjų Rytų šalyje amerikiečių gėrimų bendrovei yra labai svarbu, nes Kinijos rinka turi didžiulį kavos vartojimo potencialą - vidutinis kinas šiuo metu išgeria tik 5 kavos puodelius per metus, tuo tarpu pietų korėjietis ir amerikietis išgeria atitinkamai 140 ir 400 puodelių per tokį patį laikotarpį.

„Coca-Cola“ planuoja neapsiriboti vien kavinių tinklo valdymu ir plėtra. Gėrimų gigantas taip pat pasitelks „Costa“ prekės ženklą įvairių kavos produktų prekybai. Ši strategija reiškia, kad „Coca-Cola“ stiprins konkurenciją ne tik su „Starbucks“, bet ir su „Nestle“, pasirašiusia 6 mlrd. Eur vertės supakuotų „Starbucks“ kavos produktų platinimo susitarimą bei „JAB“ grupe, neseniai sujungusia du jai priklausančių kavos ir nealkoholinių gėrimų gigantus „Keurig“ ir „Dr Pepper Snapple“ bei įsigijusia sumušinių ir kavinių tinklą „Pret A Manger“.

Sandorio reikšmė Lietuvai

Įvykus šiam sandoriui, „Coca-Cola“ ambicijos toliau plėsti „Costa“ kavinių tinklą gali paliesti ir mūsų rinką. Šių metų gegužę buvo skelbta, jog „BaltCap“ apsisprendė parduoti „Caffeine“ kavinių tinklą. Vienas didžiausių kavinių tinklų Baltijos šalyse teoriškai labai tiktų „Costa“ kompanijai, kuri jau yra įžengusi į Latvijos ir Lenkijos rinkas, bet kol kas dar neveikia Lietuvoje ir Estijoje.

Intensyvėjanti konkurencija globalioje kavinių rinkoje gali paskatinti ir kitų didžiųjų rinkos žadėjų susidomėjimą „Caffeine“ ar kitais lietuviško kapitalo kavinių tinklais - „Caif cafe“, „Vero cafe“ ar „Huracan coffee“. Žinoma, mažas rinkos ir pačių tinklų dydis gali turėti įtakos jų patrauklumui ir kainai.

Jūratė Majauskienė yra Lietuvos finansų patarėjų įmonės „SUMMA Advisers“ asocijuotoji partnerė 

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKŲ savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Sandorių rinka: po rekordinių metų – atoslūgio lūkesčiai Premium

Baltijos šalių įmonių įsigijimų rinka pernai užkaito iki visų laikų rekordo pagal sandorių skaičių, o pagal...

Rinkos
05:45
„ACC Distribution“ vasarį perima „Acme Europe“ kontrolę

Elektronikos bei buitinės technikos prekių platintoja „ACC Distribution“ vasario 1 d. perims aktyvaus...

Technologijos
2019.01.17
„Ventus-Nafta“ prašo leidimo įsigyti „Timėjo“ degalinę

Lenkijos koncerno „Orlen“ valdomas degalinių tinklas „Ventus-nafta“ prašo Konkurencijos tarybos leidimo...

Rinkos
2019.01.16
G. Žiemelio planai 2019 m.: 20% augimas, susijungimai, Indija Premium 9

Verslininko Gedimino Žiemelio kontroliuojama aviacijos paslaugų grupė „Avia Solutions Group“ (ASG) šiemet...

Transportas
2019.01.16
Kino teatrus valdanti estų „Apollo“ sudarė sandorį su „Akropolis group“  1

Estijos įmonių grupei „Apollo group“ priklausanti bendrovė „APL Restaurants“ perka 100% „Akropolis group“...

Nyderlandų „Factris” perka lietuvių įkurtą „Debifo“ 14

Nyderlandų faktoringo bendrovė „Factris” už neskelbiamą sumą įsigijo 100% Lietuvos faktoringo paslaugų įmonės...

Rinkos
2019.01.14
Mėnesio sandoris: „Takeaway.com“ perka „Delivery Hero“ verslą Vokietijoje 2

Didžiausia pasaulyje maisto užsakymo bendrovė „Delivery Hero“ gruodžio 21 d. pranešė apie pasitraukimą iš...

Rinkos
2019.01.13
Sureitingavo advokatų kontoras pagal M&A aktyvumą 3

Pasaulinę sandorių rinką sekančios analizės bendrovės sureitingavo Baltijos šalių advokatų kontoras pagal...

Rinkos
2019.01.09
Raumenų prisiauginusios „YIT Lietuvos“ vadovas – apie planus ir iššūkius Premium 2

Suomijos statybos korporacijai YIT sujungus savo įmones Lietuvoje, į ypač aštrios konkurencijos rinką...

Statyba ir NT
2019.01.09
Baigta „Citadele“ Lietuvoje reorganizacija, vietoje banko veiklą tęsia latvių filialas 4

Latvijos finansų grupė „Citadele“ užbaigė reorganizaciją Lietuvoje – nebeliko AB „Citadele“ banko Lietuvoje,...

Rinkos
2019.01.02
Baigtas YIT įmonių Lietuvoje susijungimas, pasirinktas naujas pavadinimas 2

Tarptautinei YIT įmonių grupei Lietuvoje priklausančios nekilnojamojo turto (NT) plėtros ir statybos...

Statyba ir NT
2019.01.02
Svarbiausi prekybos sektoriaus sandoriai 2018 m. Premium

2018 m. mažmeninės prekybos rinkoje netrūko įsigijimų. Tiesa, kai kurie planuoti sandoriai neįvyko, dalis...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau