Maisto pristatymo milžinai puolė konsoliduotis

Stambiausi Europos maisto pristatymo programėlių rinkos kompanijos ėmėsi agresyvesnės plėtros: puolė pirkti reikiamus verslus ir pardavinėti padalinius jau pralaimėtose rinkose.
Ketvirtadienį Berlyne įsikūręs vienaragis (per 1 mlrd. USD investuotojų vertinamas startuolis) Delivery Hero paskelbė, kad parduoda savo verslą Jungtinėje Karalystėje. Čia jis veikė Hungryhouse prekės ženklu. Šalyje įsteigtą bendrovę įsigyja stambus britų žaidėjas Just Eat. Šio sandorio vertė siekia 251 mln. USD. Jeigu iki įsigijimo pabaigos Hungryhouse demonstruos gerus rezultatus, sutarta, kad sandorio vertė gali išaugti iki 300 mln. USD.
Tai reiškia, kad Delivery Hero išeina iš kovos dėl JK rinkos, kurioje įsikūręs didelis konkurentas nuo pat pradžių turėjo geresnes pozicijas. Hungryhouse praėjusiais metais patyrė 16,4 mln. USD nuostolių prieš mokesčius.
Britų Just Eat atskirai dar paskelbė, kad perka Kanados maisto pristatymo startuolį SkipTheDishes. Už jį bus sumokėta 83 mln. USD. Su šiuo įsigijimu bendrovė tikisi įsitvirtinti ir Kanadoje, rašo TechCrunch.
Ruošiasi IPO
Maisto pristatymo į namus rinką pastaruoju metu kaitino ir kiti įsigijimai. Jau minėtas Delivery Hero prieš savaitę už neatskleidžiamą sumą nusipirko taip pat Vokietijoje įsikūrusį konkurentą Foodpanda.
Susijungiančios bendrovės kartu jau yra pritraukusios apie 1,5 mlrd. USD rizikos kapitalo investicijų.
Foodpanda daugiausiai orientuojasi į Rytų Europos ir Azijos rinkas. Taigi, panašu, kad Delivery Hero mato daugiau potencialo plėstis į šias mažesnės konkurencijos rinkas nei kovoti dėl JK gyventojų.
Delivery Hero birželį, kai pritraukė 110 mln. USD finansinę injekciją, investuotojų buvo įvertintas 3,1 mlrd. USD.
Manoma, kad tai buvo paskutinis investicijų pritraukimo etapas iki ėjimo į biržą. Niklas Ostbergas, Delivery Hero vykdomasis direktorius jau anksčiau yra minėjęs, kad tokio žingsnio iš bendrovės galima laukti. Jis buvo užsiminęs ir apie galimybes skelbti viešą akcijų platinimą 2017 m.
Kompanija teigia, kad šiuo metu ji turi 17 mln. aktyvių vartotojų ir maistą pristato iš 271.000 restoranų 27 valstybėse.
Diegia naujoves
Tuo tarpu Just Eat tai jau praėjęs etapas. Bendrovė savo viešą akcijų platinimą skelbė 2014 m. Tada ji buvo įvertinta 2,45 mlrd. USD. Šiuo metu kompanija gausiai investuoja į inovacijų kūrimą. VentureBeat rašo, kad vien šiemet į mokslinius tyrimus ir eksperimentinę plėtrą JK kompanija investavo apie 60 mln. USD.
2016 m. ji pristatė grupinio maisto užsisakymo programėlę, o lapkritį pradėjo pristatinėti maistą su Estijos startuolio Starship Technologies sukurtu robotu. Just Eat teigia, kad jos programėlė turi 16.6 mln. aktyvių vartotojų, kurie gali užsisakyti iš daugiau nei 63.900 restoranų.
Arši konkurencija
Europa pasaulyje išsiskiria didele konkurencija maisto pristatymo srityje. Technologinės bendrovės čia atrado nišą ir tai leido užaugti dar tokiems konkurentams kaip Deliveroo. Ši kompanija jau yra pritraukusi beveik 500 mln. USD rizikos kapitalo investicijų.
Rinkoje darosi ankšta ir dėl to, kad čia bando įsisprausti pavėžėjimo paslaugų milžinė Uber. Ji mėgina įsitvirtinti su savo programėle maisto pristatymui Uber Eats.
Ekspertai vertina, kad Europoje turėtų įvykti ir daugiau maisto pristatymo programėlių kūrėjų susijungimų. Čia dar gausu bendrovių, kurios veikia tik vienoje ar keliose valstybėse.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti