Mėnesio sandoris: šimtamilijoninis įsigijimas aviacijos sektoriuje

Didžiosios Britanijos orlaivių aptarnavimo bendrovė John Menzies iš konkurento BBA Aviation už 202 mln. JAV dolerių įsigijo degalų tiekimo įmonę ASIG.
John Menzies įsigijimą finansuos paskolos ir naujos akcijų emisijos deriniu. Tikimasi, jog sandoris bus užbaigtas metų pabaigoje. Po įsigijimo John Menzies ne tik papildys savo veiklų portfelį, bet ir išsiplės į svarbiausius pasaulio oro uostus.
John Menzies įmonių grupė susideda iš dviejų verslų aviacijos, kuris apima orlaivių, keleivių bei krovinių aptarnavimą ir laikraščių bei žurnalų platinimo. Įsigydama ASIG, John Menzies sustiprins savo veiklą daugiau kaip 80 oro uostų visuose žemynuose ir taps vienareikšmiška rinkos lydere Šiaurės Amerikoje. Šiuo metu John Menzies orlaivių aptarnavimo rinkoje atsilieka tik nuo šveicarų Swissport.
BBA Aviation nusprendė atsisakyti savo degalų orlaiviams tiekimo verslo, norėdama išgryninti savo veiklas ir koncentruotis į pagrindines įmonės teikiamas paslaugas, tuo tarpu John Menzies mano, jog šis įsigijimas padės ne tik auginti įmonės pajamas tačiau ir padidinti veiklos pelningumą tikimąsi realizuoti veiklos sinergiją optimizuojant sąnaudas ir sukurti papildomos vertės įmonės akcininkams.
John Menzies transformacijos
Noras stiprinti aviacijos paslaugų segmentą John Menzies grupėje yra matomas tiek įmonės vadovybėje, tiek ir tarp akcininkų jau kurį laiką įmonė skatinama atskirti verslus ir koncentruotis į didesnę pridedamąją vertę akcininkams turintį aviacijos segmentą. Šis įsigijimas pirmas žingsnis.
Tačiau akcininkų nuomonė nesikeičia ir vadovybė toliau skatinama atskirti žiniasklaidos platinimo verslą, kuris yra mažiau pelningas ir, manoma, turintis mažiau perspektyvų. Tad netolimoje ateityje reikėtų tikėtis ir tolimesnių veiksmų John Menzies transformacijos į grynai aviacijos paslaugų verslą.
Konsolidacijos perspektyvos
Siekdama palaikyti konkurencingumą, Europos Komisija vienoje iš direktyvų įpareigojo ES šalis užtikrinti, kad kiekviename oro uoste veiktų bent dvi orlaivių ir krovinių aptarnavimo įmonės, iš kurių viena privati, nepriklausanti kažkuriai oro linijų bendrovei ar pačiam oro uostui.
Tai paskatino vietinių įmonių steigimąsi Europos oro uostuose bei tarptautinių investuotojų atėjimą kadangi oro uostų valdymas ir orlaivių aptarnavimas ilgainiui yra perleidžiamas į privačių investuotojų rankas.
Tačiau, kaip ir visose tarptautinėse industrijose, egzistuoja vienareikšmiški lyderiai, kuriuos galima sutikti daugumoje didžiųjų pasaulio oro uostų tai jau ir minėtosios Swissport ir John Menzies, Prancūzijos WFS ar Singapūro SATS šios įmonės labiausiai paplitę pasaulyje ir šiuo metu vienas greičiausių būdų dar labiau užsiauginti rinkos dalį pirkti mažesnes už save aptarnavimo įmones.
Sandorio reikšmė Lietuvai
Šiuo metu ypač aktuali tema Lietuvai Lietuvos oro uostų koncesijos projektas, kurio metu tikimasi pritraukti tarptautinį žaidėją valdyti tris šalies oro uostus. Esant nemažam tarptautiniam susidomėjimui iš pasaulyje gerai žinomų įmonių, tikėtina, jog Lietuvos oro uostai pritrauks dėmesį ir iš didžiųjų pasaulio aptarnavimo įmonių.
Šiuo metu šalies oro uostuose veikia keletas didelių orlaivių, keleivių ir krovinių aptarnavimo įmonių lenkų privataus kapitalo fondo valdoma Litcargus, didžiausio šalies aviacijos holdingo Baltic Ground Services bei vietos investuotojų valdomas Balt-Cargo. Investuotojo atėjimas šioms įmonėms galėtų suteikti įdomių pokyčių atnaujinta oro uosto infrastruktūra bei tarptautinis oro uostų žinomumas gali pritraukti naujų pajamų šaltinių, o esant susidomėjimui iš didžiųjų aptarnavimo rinkos žaidėjų ir pasiūlymų parduoti savo įmonę ir tapti tarptautinių tinklų dalimi.
Šis scenarijus gali būti tikėtinas ir dėl to, jog oro uostų valdytojai gali turėti ilgalaikes sutartis su aptarnavimo įmonėmis, kuriomis pasitiki ir turi ilgalaikę bendradarbiavimo patirtį, tad norėdamos toliau plėstis, didžiosios aptarnavimo įmonės turės rasti būdų įsisteigti naujai valdomuose oro uostuose.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti