LB: „Aviva Lietuva“ ne geriausiai užtikrino klientų interesus, kompensuos 0,35 mln. Eur

Lietuvos bankas (LB) skyrė gyvybės draudimo ir pensijų bendrovei Aviva Lietuva įspėjimą už Draudimo įstatymo pažeidimus. Brangiau klientų lėšas investavusi bendrovė įsipareigojo kompensuoti 50.000 klientų praradimus.
Kaip šįryt pranešė LB, per institucijos patikrinimą nustatyta, kad nuo 2016 m. sausio 1 d. iki 2017 m. birželio 30 d. bendrovė dalį klientų turto, kaupiamo pagal investicinio gyvybės draudimo sutartis, investavo į mažmeniniams klientams skirtus fondus, kuriems turto valdymo ir platinimo mokesčiai taikyti didesni nei identiškuose instituciniams klientams skirtuose fonduose, kuriuos UAGDPB Aviva Lietuva daugeliu atveju taip pat galėjo pasirinkti.
Klientų turtą investuojant į mažmeniniams klientams skirtus fondus bendrovei buvo taikomos turto valdymo ir platinimo mokesčių nuolaidos ir dalis lėšų sugrįždavo. UAGDPB Aviva Lietuva grąžintas sumas naudojo savo investicinės veiklos pelnui didinti, neskirdama jų ar jų dalies draudėjams, konstatavo LB. Todėl draudėjų sukaupta turto vertė buvo mažesnė, nei galėjo būti investuojat į instituciniams investuotojams skirtus fondus.
Brangiau nei galėjo lėšas investavusi bendrovė, pasak LB, ne geriausiai užtikrino savo klientų interesus. Tai Draudimo įstatymo pažeidimas.
Lietuvos bankas ir ateityje netoleruos tokio veikimo ne geriausiais draudėjo interesais, kai pasirenkamas ne klientams, o bendrovei naudingesnis investavimo būdas, nurodė priežiūros institucija.
Reaguodama į patikrinimo rezultatus ir sankciją, Aviva Lietuva įsipareigojo kompensuoti už brangesnį investavimą patirtus praradimus 50.000 klientų. Bendrovė padidins fondų valdomo turto vertę beveik 0,35 mln. Eur. Klientams patiems papildomai daryti nieko nereikia, informavo LB.
Kaip aiškino Aviva Lietuva, bendrovė kainodarą formavo atsižvelgdama į rinkos praktiką.
Buvome tikri, kad veikiame pagal įstatymą ir geriausiais kliento interesais, VŽ atsiųstame komentare teigia bendrovė.
Bendrovė aiškina, kad atskaitymai už klientų turto valdymą gali siekti 2% per metus. Tačiau klientams tiesiogiai taikėme sumažintus, 0,6-1,5% atskaitymus ir investavome į mažmeninės klasės investicinius fondus. Įvertinus bendrą mūsų ir išorinių fondų valdytojų atskaitymų dydį, daugumai klientų tokia kainodara buvo neutrali arba finansiškai naudinga, aiškina Aviva Lietuva.
Ji nurodo į Europos draudimo ir profesinių pensijų institucijos duomenis, esą Europos Sąjungoje į mažmeninės klasės investicinius fondus klientų lėšas investuoja daugiau nei 60% draudimo bendrovių. Pranešime bendrovė nurodė, kad šiuo metu keičia kainodarą ir atsisako investicijų į mažmeninės klasės fondus.
Bendrovė taip pat aiškinasi, kad įstatymuose nėra nustatyta konkrečių taisyklių, kokią kainodaros struktūrą taikyti investuojant klientų lėšas.
Įstatymų nuostatos, ypač pastaruoju metu, yra vis labiau vertinamojo pobūdžio, teigia Aviva Lietuva.
Tai viena pirmųjų LB sankcijų prieš gyvybės draudimo ir pensijų kaupimo bendroves dėl klientų interesų nepaisymo. Prieš porą metų LB identifikavo sektoriuje pilkąsias zonas, kuriose nėra užtikrinama tinkama vartotojų interesų apsauga.
Rašyti komentarą
Rašyti komentarą