„Klaipėdos nafta“ skaičiuoja rezultatus ir baltarusiškos naftos nebesitiki

Valstybės valdoma naftos ir suskystintų gamtinių dujų (SkGD) terminalų operatorė Klaipėdos nafta (KN), neaudituotais duomenimis, 2020 m. uždirbo 10,4 mln. Eur koreguotojo grynojo pelno. Tai yra 18% mažiau, nei prieš metus (12,4 mln. Eur). Bendrovė naujus metus pradeda nesitikėdama, kad gruodį sustabdyti kroviniai iš Baltarusijos sugrįš.
Įmonių grupės koreguotas pelnas prieš palūkanas, mokesčius, nusidėvėjimą ir amortizaciją (EBITDA) buvo 50,3 mln. Eur, arba 29,1% mažesnis, nei prieš metus, kai siekė 71 mln. Eur.
Įmonių grupės pajamos siekė 80,5 mln. Eur ir buvo 22,9% mažesnės, nei 2019 m.
Skaičiuodama koreguotus rezultatus bendrovė eliminuoja valiutų kurso įtaką reguliuojamoje verslo dalyje. Kadangi visi JAV doleriais denominuoti nuomos įsipareigojimai yra susiję su SkGD terminalu, visa nerealizuota valiutos kursų įtaka apskaitoma reguliuojamos veiklos segmente. Pajamoms didelę įtaką padarė ir SkGD terminalo saugumo dedamosios sumažėjimas.
Grupės nekoreguotas grynasis pelnas siekė 32,9 mln. Eur 4,3 kartų didesnis, lyginant su 2019 m. (7,6 mln. Eur). Nekoreguotas 2020 m. EBITDA sudarė 72,9 mln. Eur, 10,7% daugiau, nei 2019 m. (65,8 mln. Eur).
Metai nebuvo geri naftos produktų krovai, tačiau geri saugojimui, SkGD terminalo veiklai ir komercinei SkGD veiklai. Šios veiklos kompensavo praradimus naftos krovoje, teigia Jonas Lenkšas, KN finansų direktorius.
SkGD terminalas 2020 m. buvo išnaudojamas 49% pajėgumo.
Baltarusiški kroviniai
2020 m. naftos terminalų pajamos buvo 0,7 mln. Eur mažesnės nei 2019 m. Dėl COVID-19 pandemijos, kuri paveikė ir naftos produktų paklausą, pasaulyje šiemet užsitęsė itin nepalankus žemų naftos perdirbimo maržų laikotarpis. Tai didina naftos produktų saugojimo paslaugų paklausą, tačiau neigiamai veikia naftos produktų logistikos ir krovos apimtis.
Pristatydama pernai metų rezultatus bendrovė teigia nebesitikinti, kad baltarusiški naftos kroviniai bus kraunami Klaipėdoje.
2020 m. gruodį BNK (UK) Limited informavo apie laikiną naftos produktų prekybos, vykdant krovą per Klaipėdą, sustabdymą, sudarant naujus kontraktus tarp BNK ir jų klientų. Visos sutartys tarp BNK ir bendrovės galioja ir toliau, tačiau įsipareigojimai pagal sutartis pristabdomi neapibrėžtam laikotarpiui.
Visgi, šiuo metu baltarusiškų naftos krovinių vasarį ar vėliau per KN valdomus naftos terminalus nominuota nėra.
Mūsų nuomone, galima manyti, kad baltarusiški kroviniai nebekeliaus per Klaipėdos uostą, teigia Darius Šilenskis, KN vadovas.
Anot jo, į tai bus atsižvelgiama vystant investicinius projektus, tokius, kaip geležinkelio mazgo plėtra. 2019 m. baltarusiški kroviniai sudarė 23% naftos krovos KN terminale, 2020 m. 25%.
[infogram id="29e7e2f0-e7c4-410d-9f51-04fa370e1d4d" prefix="NPr" format="interactive" title="KN rezultatai 2020"]
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti