Kas tai? Prekės ženklas

„AUGA group“ kuria unikalų tvaraus verslo modelį

Publikuota: 2019-11-13
Kęstutis Juščius, „AUGA group“ generalinis direktorius ir pagrindinis akcininkas
Kęstutis Juščius, „AUGA group“ generalinis direktorius ir pagrindinis akcininkas

2015 m. nusprendusi nuo tradicinio žemės ūkio pereiti prie ekologinio, „AUGA group“ iš esmės transformavosi: per keletą metų iš tradicinės žemės ūkio bendrovės virto šiuolaikine ekologiško maisto kompanija, sukūrė šiandien jau gerai žinomą prekės ženklą „AUGA“, išplėtojo eksportą. Visgi kompanija turi dar platesnių užmojų – ne tik siūlyti švarius, ekologiškus produktus, bet ir gaminti juos tvariai, išsaugant dirvožemio bioįvairovę bei sumažinant šiltnamio efektą sukeliančių dujų emisijas.

Ir nors „tvarumo“, „socialinės atsakomybės“, „aplinkosaugos“ sąvokos šiandien pasaulyje nebeatskiriamos nuo pažangiu save laikančio verslo, skambūs žodžiai dažnai vis dar garsesni už realiai įgyvendintus darbus.  „AUGA group“ turi konkretų planą, kaip pasiekti poveikio visose svarbiausiose tvaraus verslo srityse, ypač aplinkosaugos.

Kodėl tvarumas?

Pasukti tvarios gamybos keliu „AUGA group“ apsisprendė stebėdama pasaulines vartojimo tendencijas: tyrimai rodo, kad Y, o juolab Z kartai jau šiandien rūpi, kaip pagaminti jų vartojami produktai. Tyrimų bendrovės „Nielsen“ duomenimis, 75 proc. 21-34 m. įvairiose pasaulio šalyse apklaustų vartotojų ryžtųsi keisti pirkimo ir vartojimo įpročius, jei tai leistų prisidėti prie aplinkosaugos. Net 83 proc. jaunų žmonių svarbu, kad prekės ženklus valdančios kompanijos turėtų aplinkosaugos programas.

„Žymiai draugiškesniu būdu aplinkai pagaminti produktai yra mūsų, kaip kompanijos, atsakas į jaunos, itin sąmoningos, išsilavinusios vartotojų kartos poreikius. Jau šiandien yra užaugusi naujoji karta su tvarumo idėja galvoje. Ji gyvena kitaip, renkasi kitokias vertybes, jai ne tas pats, kas ir kokiu būdu pagamino produktus, patenkančius ant jų stalo. Šie žmonės – tai netolimos ateities pirkėjai. Kol kas jie perka ekologiškus produktus, tačiau neabejoju, kad netrukus svarbiausiu pasirinkimo kriterijumi jie įvardins ir tvarų tokių produktų gamybos būdą“, – dėsto Kęstutis Juščius, „AUGA group“ generalinis direktorius ir pagrindinis akcininkas.

Tvarumo keliu „AUGA group“ eina jau trečius metus. Pradėjusi nuo žinių sisteminimo, tyrimų, bandymų, partnerių paieškos, šiuo metu jau kuria naujos kartos sprendimų prototipus ir technologines inovacijas.

Pirmuosius vaisius iš daug įdirbio reikalaujančių, kompleksiškų emisijas mažinančių projektų  „AUGA group“ dar tik rengiasi raškyti, tačiau ir šiandien orientacija į tvarumą jau materializuojasi konkrečiais darbais.

Didžiojoje dalyje (85 proc.) savo dirbamos žemės bendrovė taiko bearimines technologijas, apsaugančias dirvožemį nuo erozijos, išsaugančias bioįvairovę, o tuo pačiu mažinančias kuro suvartojimą. Uždaro ciklo ūkio modelis, vystomas įmonių grupėje, leidžia organines atliekas panaudoti antrąkart ir kuria sinergiją tarp skirtingų žemės ūkio šakų: augalininkystės, gyvulininkystės ir grybų auginimo. Kompanijos gamybinėse ir administracinėse patalpose naudojama vien sertifikuota žalioji energija.

Žemės ūkis be emisijų

Ilgalaikis „AUGA group“ tikslas – iš esmės sumažinti savo veiklos daromą poveikį klimatui. Tai kompanija nusiteikusi padaryti įgyvendindama tris esminius projektus, kurie, anot K. Juščiaus, keliskart leis sumažinti į atmosferą išskiriamų šiltnamio efektą sukeliančių emisijų kiekį, o galbūt net visai jas neutralizuoti.

„Žemės ūkis su miškininkyste įvardijamas kaip sektorius, išskiriantis daugiausia (po energetikos sektoriaus) emisijų, sukeliančių pasaulinį šiltnamio efektą. Įsivertinę savo bendrovės veiklą, mes identifikavome, kad didžiausios emisijos „AUGA group“ atsiranda dėl iškastinio kuro naudojimo (33 proc.), iš dirvožemio, kai tręšiama organinėmis trąšomis (32 proc.), ir dėl galvijų virškinimo procesų (26 proc.). Todėl šiose srityse planuojame didžiausią kokybinį proveržį, leisiantį sumažinti emisijas“, – komentuoja kompanijos vadovas.

„AUGA group“ kuria specializuotų pašarų gamybos technologiją, padėsiančią reikšmingai sumažinti metano emisijas, susidarančias iš virškinimo procesų, galvijams mintant tradiciniu pašaru.

„Ir šį pokytį padarysime ne su chemijos pagalba, o ekologiškomis priemonėmis, užtikrindami visavertę ir sveiką mitybą gyvūnams“, – komentuoja K. Juščius.

Kuriamos inovacijos reikšmę jis iliustruoja įspūdingu pavyzdžiu: viena karvė per metus sugeneruoja tokį itin kenksmingų atmosferai metano dujų kiekį, kokį išskiria kone 30 000 km. nuvažiavęs benzinu varomas automobilis.

Dirvožemio emisijas bendrovė mažina tobulindama sėjomainą, t.y. didesnius plotus apsodindama pasėliais, turinčiais anglies išsaugojimo dirvoje ir azoto kaupimo savybių. Tokiu būdu dalis anglies dvideginio bus absorbuota iš atmosferos ir į žemę sugrąžintos organinės medžiagos, kurias iš jos išsiurbė masiškai Europoje ilgą laiką augintos vienarūšės kultūros – kviečiai, rapsai ir kitos. Dirvožemį tausojantys žoliniai pasėliai kartu tarnaus ir kaip pašaras galvijams.

Siekdama sumažinti emisijas dėl iškastinio kuro naudojimo, kompanija ryžosi ambicingam žingsniui: pagaminti biodujomis varomą traktorių. Nors biodujos pasaulyje jau naudojamos, ypač miesto transporte, tačiau tokiu kuru varomos profesionalios žemės ūkio technikos savo asortimente neturi joks gamintojas. „AUGA group“ jau yra finišo tiesiojoje: kitąmet planuoja laukuose išbandyti tokio traktoriaus prototipą, o vėliau pasiūlyti šią technologiją ir pasauliui.

nuotrauka::1 left  

Šioms idėjoms įgyvendinti bendrovė jau paskelbė inicijuojanti  finansavimo pritraukimą išleisdama obligacijas, kurias planuojama platinti profesionaliems ir/arba mažmeniniams investuotojams. Bendrovė taip pat siekia, kad šios obligacijos dėl minėtų projektų būtų pripažįstamos žaliomis obligacijomis.

Vertė – ne tik pasauliui

Be abejonės, tvari gamyba reikalauja veiklos pokyčių, kurie neišvengiamai susiję su ilgalaikėmis  investicijomis. Kad jos pasiteisintų, būtina, kad visi vertės grandinės dalyviai – žaliavos augintojai, perdirbėjai, produktų gamintojai ir kiti – vieningai pritartų tvarumo idėjoms.

Maisto gamyboje tai – didelis iššūkis: vieniši tvarumo pionieriai smarkiai rizikuotų prarasti turimas pozicijas maisto gamybos rinkoje. Tuo tarpu „AUGA group“ – viena didžiausių Europoje vertikaliai integruotų ekologiško maisto bendrovių, veikianti principu „nuo lauko iki lentynos.“

Jos dirbamose ekologiškai sertifikuotuose žemėse vystomos viena kitą papildančios veiklos, o iš nuosavų žaliavų gaminami ir žaliaviniai produktai, ir asortimentas galutiniam vartotojui. Praėjusiais metais „AUGA group“ sulaukė Europos rekonstrukcijos ir plėtros banko (ERPB) investicijų ir tapo trečiąja Lietuvos bendrove, kurios tikslus remia tokio lygio investuotojas.

Tad K. Juščiaus retorinis klausimas –  „kas, jei ne mes?“ – nuskamba labai natūraliai ir be menkiausio patoso: inicijuoti esminius pokyčius sektoriuje įmanoma tik turint tvirtą pagrindą po kojomis ir aiškią viziją, o tai visada buvo lyderių misija. „AUGA group“ vadovas įsitikinęs, kad tvari kompanija kuria vertę ne tik pasauliui, bet ir akcininkams. Anot jo, ilgalaikius tikslus sau kelianti įmonė nebegali ignoruoti fakto, kad vartotojų lūkesčiai keičiasi, o lūžio taškas – visai čia pat.

„Nors šiomis temomis pasaulyje kalbama seniai, tačiau tikroji transformacija prasideda dabar – ne žodžiais, o darbais. Neabejoju, kad po 3-4 metų matysime visiškai pasikeitusią padėtį ir gerokai didesnį palaikymą verslams, einantiems šiuo keliu. Akivaizdu, kad tie, kurie imasi veiksmų jau dabar, išsiverš į priekį, o likusiems teks gerokai paminti pedalus, kad pavytų lyderius. O bendrovės, kurios nepermąstys savo veikimo būdo ir nesiims pokyčių, ilgainiui vartotojams taps tiesiog nebereikalingos“, – sako K. Juščius.

Gauk nemokamą RINKŲ savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
„Auga group“ įžengė į JAV rinką 2

Ekologiškų produktų gamintoja „AUGA group“ įžengė į JAV rinką – bendrovės produkcija pradėta prekiauti...

Pramonė
10:31
Didžiausioje Lietuvos kredito unijoje – „Bankorus“ žlugimo sukeltos baimės ir vadovų raminimai Premium

Rato kredito unijos, kuri planuoja tapti banku, pajininkai baiminasi, kad kriptoturto platformos „Bankorus“...

Rinkos
2019.11.21
Į komisinių karą įsivėlę brokeriai išeities ieško konsolidacijoje

Vienas didžiausių JAV finansinių priemonių prekybos tarpininkų „Charles Schwab“ siekia įsigyti vieną...

Rinkos
2019.11.21
„Novaturas“ ramina: tai neturi įtakos mūsų darbui Premium 1

Likvidumu nepasižyminčios „Novaturo“ akcijos ketvirtadienį tapo Baltijos biržos aktyviausiai prekiaujamais...

Rinkos
2019.11.21
Saudo Arabija Vakarų bankus paliko IPO proceso nuošalyje

Saudo Arabija, pasirinkdama bankus platintojus vykdomam savo naftos milžinės „Saudi Aramco“ viešam akcijų...

Rinkos
2019.11.21
Prancūzai ateina su 200 mln. Eur kapšu ir inovacijomis šilumos sektoriuje Premium 2

„Idex“ yra prancūzų bendrovė, veikianti atsinaujinančios energetikos srityje. Kaip rašė VŽ, Vokietijos...

Pramonė
2019.11.21
Vertinimai: už „Novaturo“ akcijas instituciniai investuotojai turi pagrindo prašyti dviženklės nuolaidos Premium

„Novaturo“ pagrindinis akcininkas pasirinko paplitusį būdą parduoti didesnį kiekį akcijų ir taip nusistatyti...

Rinkos
2019.11.21
Naujas bankas biržoje: verslo modelį sėkmingai įgyvendintų ir „Maxima“ Premium

Į Baltijos biržą susiruošęs estų kooperatyvų bankas „Coop Pank“ naudojasi skandinavų bankus sukrėtusių...

Rinkos
2019.11.21
„Mercedes“ importuotoją nupirkusi „Veho“ parduoda „Citroen“ ir „Hondos“ atstovybę  Premium

Automobiliais prekiaujanti Suomijos kompanija „Veho“ parduoda savo įmonę, kuri atstovauja „Citroen“ ir...

„Ignitis grupės“ pajamos trečiąjį ketvirtį augo 29% 2

„Ignitis grupės“ pajamos šių metų III ketv. išaugo 29% iki 1,162 mlrd. Eur, kai 2018 m. tuo pačiu laikotarpiu...

Pramonė
2019.11.20
„Novaturo“ pagrindinis akcininkas siekia išsigryninti investicijų dalį 2

Pagrindinis kelionių organizatoriaus „Novaturo“ akcininkas „Central European Tour Operator S.a.r.l.1“ rinkai...

Rinkos
2019.11.20
Mažos palūkanos skatina „per daug rizikuoti“, įspėja ECB

Rekordiškai mažos palūkanų normos euro zonoje, kurios greičiausiai galios ir artimiausioje ateityje, skatina...

Rinkos
2019.11.20
Analitikai rėžia „Swedbank“ ir SEB akcijų vertinimus: pirkti nebepataria Premium

Europos ir JAV biržose atsinaujinus baimėms dėl JAV ir Kinijos derybų baigties, Baltijos rinkose buvo...

Rinkos
2019.11.20
Leista vykdyti didžiausią nuo 2008 m. krizės JAV bankų susijungimą

BB&T ir „SunTrust“ gavo paskutinį leidimą įgyvendinti didžiausią nuo 2008 metų finansų krizės laikų JAV bankų...

Rinkos
2019.11.20
„Alibaba“ Honkongo biržoje gali pritraukti iki 12,9 mlrd. USD

Kinijos elektroninės prekybos milžinė „Alibaba“ per akcijų platinimą Honkongo vertybinių popierių biržoje...

Rinkos
2019.11.20
Veiklą pradėjo paskolų pasiūlymų palyginimo platforma „Credit King“ 1

Lietuvoje veiklą pradėjo asmeninių paskolų pasiūlymų platforma „Credit King“.

Rinkos
2019.11.20
Atsakingas investavimas: kur mitai, o kur realybė?

Vis daugiau investicinių fondų, valdančių milijardinį turtą, savo investicijas nukreipia į įmones ir verslus,...

Finansai
2019.11.20
Butai nuomai kelia NT rinką ir finansų sistemos riziką, teigia LB 6

Investuotojų nuomai perkami būstai Lietuvos NT rinkai neabejotinai suteikia papildomo pagreičio, bet kartu...

Rinkos
2019.11.20
ERPB: ESO ir „Ignitis gamybos“ delistingavimas gerai su vienu „jei“ Premium 7

Lietuvos valstybinės energetikos milžinės „Ignitis grupės“ inicijuojamas antrinių įmonių ESO ir „Ignitis...

Rinkos
2019.11.20
Bankui per brangu laikyti neįdarbintus grynuosius: anksčiau laiko išpirks obligacijas 2

Šiaulių banko valdyba priėmė sprendimą anksčiau numatyto laiko išpirkti 2017 m. platintą 20 mln. Eur vertės 3...

Rinkos
2019.11.20

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau