„airBaltic“ – vis dar ant prekystalio

Publikuota: 2019-03-15
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Didžiausios Baltijos šalyse skrydžių bendrovės „airBaltic“ pardavimas privatiems investuotojams kol kas niekaip neįvyksta, tačiau Latvijos vyriausybė nenuleidžia rankų.

Apie tai, kad „airBaltic“ nusisamdė tarptautinius finansinius patarėjus, kurie turi padėti pritraukti strateginį investuotoją ir susimažinti Latvijos vyriausybės valdomą akcijų dalį įmonėje, oficialiai paskelbta dar 2016 m. pabaigoje.

Šis darbas tuomet patikėtas tarptautinei finansinių konsultacijų ir turto valdymo bendrovei „Lazard“, kuri pasiūlymus investuoti į įmonę išsiuntinėjo daugiau nei 40 potencialių investuotojų.

Dr. Juozas Rimas, „Cobalt“ advokatų kontoros partneris, advokatas ir Įmonių įsigijimų ir susijungimų praktikos grupės vadovas, kalbėdamas ketvirtadienį Vilniuje „Cobalt“ surengtoje Baltijos šalių įmonių įsigijimų-susijungimų (angl. mergers and acquisitions, M&A) rinkos apžvalgoje, pažymėjo, kad bendrovė „airBaltic“ vis dar yra parduodama, bet pirkėjų neatsiranda. 

Investuotojų yra, nėra tinkamų

„airBaltic“ yra nesibaigianti pardavimo istorija Latvijoje. Valstybė turi 80% akcijų ir neseniai pakeitė investicijų bankininkus, kad šie ir toliau ieškotų strateginių investuotojų. Perspektyvi bendrovė, bet su tuo tolimesniu žingsniu, t.y. investuotojo atėjimu, vis dar nekaip nepavyksta“, – kalbėjo p. Rimas.

Latvijos žiniasklaidoje neseniai buvo pasirodžiusi informacija, kad „airBaltic“ pirkėjų paieškoms nusamdyta Niujorko investicinės bankininkystės įmonė „Greenhill & Co“, kuri pakeitė „Lazard“.

„Lazard“ buvo suradusi kelis potencialius „airBaltic“ pirkėjus, tačiau jie neįtiko Latvijos vyriausybei.

2017 m. buvęs Latvijos transporto ministras buvo viešai pareiškęs, kad buvo rastos „trys kompanijos, norinčios investuoti į „airBaltic“. Nė viena nebuvo patvirtinta, o Latvijos Transporto ministerija paskleidė žinią, kad pirkėjai „neatitinka sąlygų".

VŽ rašė, kad Latvijos vyriausybė, valdanti 80,5% „airBaltic“ akcijų, norėtų sumažinti savo valdomą akcijų dalį iki mažiau nei 50% arba parduoti daugumos akcijų paketą.

VŽ kalbinti specialistai yra teigę, kad Lietuvai būtų palankiau, jei į „airBaltic“ ateitų strateginis investuotojas su aiškiu kompanijos vystymo planu, o ne finansinis investuotojas, sandoriui skiriantis vienkartinę finansinę injekciją ir siekiantis maksimalaus greito atsipirkimo.

Kaip potencialūs pretendentai įsigyti „airBaltic“ žiniasklaidoje buvo įvardyta „British Airways“ valdanti bendrovė „International Airlines Group“. Kiti įvardyti pretendentai – britų pigių skrydžių bendrovė „easyJet“, kadaise perėmusi konkurentę „Go“ ir Airijos pigių skrydžių bendrovė „Ryanair“.

Lietuvos balsas

Anksčiau buvo skelbta, kad balsą dėl „airBaltic“ pirkėjo galėtų tarti ir Lietuva, o to priežastis – maždaug 20 mln. Eur dydžio „airBaltic“ skolos likutis bankrutuojančiam „Snorui“. „Snoro“ kreditorių komitetas (jame svariausią balsą turi VĮ Indėlių ir investicijų draudimo atstovai) dalyvauja priimant visus svarbiausius „airBaltic“ sprendimus ir jo mūsų pritarimo negalės įvykti joks įmonės savininko pasikeitimas.

Šiuo metu „airBaltic“ lėktuvų parką sudaro 34 orlaiviai: 14 „Airbus 220-300“ orlaivių, 8 – „ Boeing 737“, 12 – „Bombardier Q400Next Gen“.

Bendrovė iš viso aptarnauja per 70 kelionių maršrutų iš Rygos, Vilniaus ir Talino. Šiuose oro uostuose ji siūlo maršrutus į Europą, Skandinavijos, NVS šalis ir Artimuosius Rytus.

Iš viso praėjusiais metais „airBaltic“ skraidino 4,136 mln.  keleivių. Jų skaičius, palyginti su 2017 m. padidėjo 17%. Tai rekordinis skriadintų keleivių skaičius bendrovės istorijoje.

Pagrindinis bendrovės akcininkas yra 80,05% akcijų turinti Latvijos Vyriausybė, o dar 20% akcijų per savo įmonę „Aircraft Leasing 1 SIA“ valdo danų verslininkas Larsas Thuesenas.

Nacionalinėms avialinijoms nesiseka

Latvijos oro linijos – vienintelės išlikusios Baltijos šalių nacionalinės oro linijos.

Lietuvos oro linijos „FlyLAL“ bankrutavo finansų krizės metu 2009-aisiais, o 2015 m. veiklą sustabdė Vilniaus miesto savivaldybės įsteigta bendrovė „Air Lituanica“. Estijos „Estonian Air“ bankrutavo 2015 m. pabaigoje, kai Europos Komisija nustatė, kad oro linijoms Estijos vyriausybė suteikė nelegalią dotaciją.

Specialistai sako, kad pastaraisiais metais Europoje nelabai buvo pavyzdžių, kad nacionalinė kompanija būtų sėkmingai parduota strateginiams investuotojams. Tai nepavyko Lenkijos vyriausybei, bandžiusiai rasti investuotoją bendrovei „Lot“. Bankrotu baigėsi ir pastangos išgelbėti Vengrijos oro bendrovę „Malev“. Tiesa, Slovėnijai pavyko parduoti valstybinę bendrovę „Adria Airways“, tačiau įmonę įsigijo ne strateginis, o finansinis investuotojas.

Gauk nemokamą RINKŲ savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Komentarai prie šio straipsnio negalimi, dėl neapykantos skatinimo ar patyčių kurstymo
 
„Swedbank“ grupę palieka dar dvi aukštos vadovės, bus vertinama banko kultūra

Galimo pinigų plovimo per Baltijos šalis skandale atsidūrusį Švedijos banką „Swedbank“ palieka Baltijos šalių...

Rinkos
10:40
Investavimas į NT paskolas su antrine hipoteka 6

Lietuvos ir užsienio sutelktinio finansavimo NT platformose vis dažniau tenka pamatyti antrinę hipoteką...

Rinkos
2019.12.08
„Ericsson“ sutiko su 1 mlrd. USD bauda kyšininkavimo byloje 1

Švedijos telekomunikacijų kompanija „Ericsson“ sumokės per 1 mlrd. USD  baudų ir taip užbaigs JAV institucijų...

Rinkos
2019.12.07
OPEC ir partnerės susitarė mažinti naftos gavybą 500.000 barelių per parą 1

Penktadienį įvyko Naftą eksportuojančių valstybių organizacijos (OPEC) ir jos sąjungininkių, įskaitant...

Pramonė
2019.12.06
Ant „Augos Group“ obligacijų galimai užkibo „stambi žuvis“ Premium

Penktadienį investuotojai apleido Baltijos akcijų biržą, tačiau intrigą kėlė naujienos iš vietos įmonių...

Rinkos
2019.12.06
„Revolut“ žengia pirmuosius žingsnius į pensijų kaupimo rinką 3

Jungtinės Karalystės startuolis „Revolut“, turintis lietuvišką bankinę licenciją, žengia pirmuosius žingsnius...

Rinkos
2019.12.06
Vokietijos pramonės susitraukimas – didžiausias per 10 metų

Vokietijos pramonės sektoriaus gamybos apimtis spalį krito tempu, nematytu nuo 2009 m.

Rinkos
2019.12.06
Estijos AML startuolis pritraukė 2 mln. USD investiciją 1

Estijos vardui skambant bankų pinigų plovimo skandaluose Europoje, šios šalies pinigų plovimo prevencijos...

Rinkos
2019.12.06
Istorinis IPO tempia visą rinką

Naftos gigantės „Saudi Aramco“ įgyvendintas pirminis viešas akcijų siūlymas (IPO), per kurį pritraukta 25,6...

Rinkos
2019.12.06
LB imasi investicinio draudimo teikėjų – reikalaus skaidrumo dėl mokesčių

Lietuvoje veikiantys investicinio gyvybės draudimo teikėjai turės teikti daugiau duomenų apie savo taikomus...

Rinkos
2019.12.06
Lietuvos atsakas į pinigų plovimo skandalus – užkardymo centras Premium 4

Lietuva į Europoje ir Baltijos šalyse skambančius pinigų plovimo skandalus atsakys stiprindama pinigų plovimo...

Rinkos
2019.12.06
Šaltiniai: „Saudi Aramco“ per IPO pritraukė 25,6 mlrd. USD

Biržoje debiutuojanti Saudo Arabijos valstybinė naftos bendrovė „Saudi Aramco“ ketvirtadienį nustatė pradinio...

Rinkos
2019.12.05
„Auga group“ pratęsė žaliųjų obligacijų įsigijimo terminą iki gruodžio 12 d.

Ekologiškų produktų gamintoja „Auga group“ pratęsė jos platinamų žaliųjų obligacijų įsigijimo terminą iki...

Rinkos
2019.12.05
Šiaulių bankui – viena neutrali, viena gera žinia Premium

Daugelis akcijų Baltijos biržose ketvirtadienį buvo linkusios pigti, išimtimi buvo „Olainfarm“. Šiaulių...

Rinkos
2019.12.05
„Orion“ fondo įmonė įsigijo Palangos aplinkkelio projektą Premium 1

Investicijų valdymo bendrovės „Orion Asset Management“ fondo bendrovė įsigijo įmonę, kuri viešojo ir...

Statyba ir NT
2019.12.05
Prabangos prekių rinkoje galimas dar vienas sandoris

„Gucci“ ir „Saint Laurent“ savininkė sužiuro į drabužių gamintoją „Moncler“, praėjus porai savaičių po...

Rinkos
2019.12.05
Medicinos banko grupė pelną augino 1,7 karto

Per devynis šių metų mėnesius Medicinos banko grupė uždirbo 2,63 mln. Eur grynojo pelno, arba 1,7 karto...

Rinkos
2019.12.05
T. Karosas: versle kiekvieną dieną turi didesnę ar mažesnę krizę Premium 11

Versle praleistus 30 metų Tadas Karosas, holdingo „LTk Capital“ savininkas, vadina kosmosu, tebėra nusiteikęs...

Rinkos
2019.12.05
„Ignitis grupės“ IPO – veikiausiai jau nebe V. Šapokos rūpestis Premium 4

Rinkos specialistai vėsina lūkesčius dėl operatyvaus „Ignitis grupės“ pirminio viešo akcijų siūlymo (IPO)...

Rinkos
2019.12.04
ESO ir „Ignitis gamybos“ akcininkai pritarė įmonių delistingavimui  2

Valstybės valdomos „Ignitis grupės“ antrinės bendrovės „Energijos skirstymo operatorius“ (ESO) ir...

Rinkos
2019.12.04

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau