Nacionaliniai ginčų su finansų įstaigomis įpročiai

Lietuvos gyventojai iš finansinių įstaigų labiausiai mėgsta pasiginčyti su draudikais ir bankais.
Lietuvos bankas nurodo, kad šiemet sausį-rugsėjį iš viso buvo išnagrinėti 386 vartotojų ir finansinių paslaugų teikėjų ginčai tiek pat, kiek ir per 2017 m. tris ketvirčius.
Daugiausia išnagrinėtų ginčų (294) kilo su draudimo įmonėmis jie sudarė 76%, ginčai su bankais (65) apie 17%, o su kitais finansų rinkos dalyviais (27) 7% visų su finansų rinkos dalyviais išnagrinėtų ginčų.
Lietuvos banko atstovai teigia, kad visuomet siekia, kad ginčo šalys taikiai susitartų dėl kilusio ginčo.
Skaičiuojama, kad taikiai ginčai per 2018 m. tris ketvirčius baigėsi 52 atvejais. Vien antrąjį ketvirtį draudikai su vartotojais buvo pasiekę net 20 taikių susitarimų, o tai yra daugiausia per vieną ketvirtį nuo pat 2012 m., kai Lietuvos bankas pradėjo nagrinėti vartojimo ginčus.
Tęsinys po grafiku
[infogram id="5d46a579-5ecd-46bf-8d80-ea394800fc82" prefix="Wu5" format="interactive" title="Rinkos gincai"]
40% atvejų palaikė vartotojus
Skaičiuojama, kad per tris šių metų ketvirčius Lietuvos bankas priėmė 149 sprendimus dėl ginčo esmės. Tuo pačiu laikotarpiu 2017 m. 168.
Vartotojams palankūs sprendimai buvo priimti 40% atvejų: 33 atvejais vartotojų reikalavimai patenkinti, 26 patenkinti iš dalies, teigia Lietuvos bankas.
Skaičiuojama, kad finansų rinkos dalyviai įvykdė 85% Lietuvos banko rekomendacinių sprendimų, kurių vykdymo terminas pasibaigė iki 2018 m. rugsėjo 30 d.
Gėdos stulpas
Visgi visuomet atsiranda nepaklūstančių įmonių, nes Lietuvos banko sprendimai yra tik rekomendacinio pobūdžio.
Lietuvos banko sprendimai yra rekomendaciniai, todėl ne visus sprendimus finansų rinkos dalyviai įvykdo. Vidutiniškai neįvykdoma 11% Lietuvos banko sprendimų per metus, teigia Lietuvos bankas.
Finansų rinkos prievaizdas yra sudaręs vadinamąjį gėdos stulpą tinklapį, kuriame skelbiami finansų rinkos dalyviai, neįvykdę sprendimo dėl ginčo.
Šių metų gėdos stulpo sąraše šiuo metu yra 7 įrašai, iš kurių 3 yra apie Lietuvos draudimą, kuris įpareigojimų neįvykdė ginčuose dėl draudimo išmokų dydžių ar nuostolio atlyginimo.
Sąraše ir bendrovė Compensa Vienna Insurance Group, kuri dvejuose ginčuiose vengia įvykį pripažinti nedraudžiamuoju, kaip yra nurodęs padaryti Lietuvos bankas.
Teismo galimybė išlieka
Vartotojai, apsisprendę ginčytis su finansinių paslaugų teikėjų, Lietuvos banko svetainėje gali susipažinti su ankstesnių ginčų turiniu ir Lietuvos banko sprendimais, kad galėtų geriau pasiruošti savo pozicijų gynimui.
Kiekvienam, dėl savo ir finansinių paslaugų teikėjo ginčo besikreipusiam į Lietuvos banką, verta žinoti, kad Lietuvos banko sprendimai dėl ginčo esmės teismui neskundžiami.
Tačiau vartotojui ir finansų rinkos dalyviui išlieka teisė dėl ginčo sprendimo kreiptis į teismą arba kitą ginčų nagrinėjimo instituciją įstatymų nustatyta tvarka.
O kreipimasis į teismą po Lietuvos banko sprendimo dėl ginčo esmės priėmimo nelaikomas šio sprendimo apskundimu.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Tema Rinkos
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti