Pelno paieškos: kaip uždirbti iš investicijų, kai rinkos aukštumose

Paskutinius kelis metus stebime stiprų pasaulio rinkų kilimą, o tarp investuotojų vyrauja nuomonė, kad jų investavimo galimybes riboja aukšti įmonių akcijų vertinimai. Tačiau nepriklausomai nuo pasaulinės ekonominės situacijos, egzistuoja investavimo strategijų, kurios ilguoju laikotarpiu gali uždirbti didesnę grąžą, nei rinkos vidurkis.
Viena tokių strategijų investavimas į Vakarų šalių bendrovių stiprius prekės ženklus. Išskirtinis tokių bendrovių bruožas yra tai, kad ilguoju laikotarpiu jos išlaiko aukštą pelningumą.
Bendrovių, turinčių stiprius prekės ženklus, aukštą pelningumą dažnai nulemia gana paprasta priežastis - vartotojai sutinka mokėti daugiau už tos pačios kokybės, tačiau gerai žinomo gamintojo, prekes ar paslaugas. Be to, tokios įmonės neretai užima dominuojančią padėtį rinkoje. Šie veiksniai sustiprina prekės ženklus valdančių įmonių galimybes išlaikyti aukštas prekių ir paslaugų kainas bei užsitikrinti didesnį pelną.
Būtent pelnas yra vienas svariausių akcijų grąžą lemiančių veiksnių. Įmonių rinkos vertė ilguoju laikotarpiu auga kartu su uždirbamu pelnu. Tai gerai iliustruoja glaudus ryšys tarp akcijų indeksų vertės pokyčio ir pelno tenkančio vienai akcijai.
Pastovumas antra svarbiausia įmonių su stipriais prekės ženklais charakteristika. Didžioji dalis pasaulinių prekės ženklų nepaiso ekonomikos recesijų ir finansinių krizių tokios bendrovės egzistuoja dešimtmečiais. Be to, didžiausią vertę turintys prekės ženklai retai užleidžia lyderio pozicijas. Per paskutinius dešimt metų pasaulyje brangiausiai vertinamų prekės ženklų penkiasdešimtukas išliko gana pastovus.
Tęsinys po lentele
[infogram id="c12feef0-8430-4c40-a1ca-d1a88996662b" prefix="iis" format="interactive" title="Brangiausi pasaulyje prekės ženklai"]
Nepamirškite rizikos valdymo
Su retomis išimtimis nutinka ir priešingai, kai prekės ženklų vertė stipriai krenta, pavyzdžiui, dėl pasikeitusių vartojimo įpročių, inovacijų ar ekonominės aplinkos. Šią riziką padeda sumažinti tradicinis investicijų išskaidymas.
Taip pat reikėtų nepamiršti, kad mažai kintantis ir aukštas pelningumas, stipri konkurencinė pozicija ir ilga sėkmingos veiklos istorija reiškia, kad įmonių su stipriais prekės ženklais akcijų pigiai įsigyti nepavyks.
Antra vertus, investuotojai mėgsta aiškumą ir pastovumą, todėl yra pasiruošę už tai sumokėti. Nors aukštas įmonių vertinimas sudaro pagrindinę nuostolių riziką, ją galima mažinti investuojant į vertės (angl. value) akcijas.
Kokius prekės ženklus pasirinkti?
Renkantis įmones su stipriais prekės ženklais, verta atkreipti dėmesį į keletą aspektų. Pirmiausia į įmonės dydį, kuris leidžia užimti didesnę rinkos dalį ir turėti konkurencinį pranašumą. Aukšta rinkos kapitalizacija taip pat gali būti siejama su ilga ir sėkminga įmonės veikimo istorija.
Antra, stiprius ir ilgą istoriją turinčius prekės ženklus valdančios įmonės dažniausiai veikia pelningose rinkose ar sektoriuose, kurie labai priklausomi nuo vartojimo.
Todėl šiai investicijų strategijai svarbūs geri vartotojų lūkesčiai, palankios kreditavimo sąlygos, kylantis darbo užmokestis, viduriniosios klasės plėtra besivystančiose rinkose. Pastaruosius keletą metų visi šie ekonominiai faktoriai buvo palankūs prekės ženklų investavimo strategijos temai plėtoti.
Trečia, pelno maržų, kapitalo grąžos rodiklių ir grynųjų pinigų srautų pastovumas. Gerai valdomi prekės ženklai pasižymi mažu pajamų cikliškumu. Dėl to galima tikėtis mažesnio akcijos kainos svyravimo krintant rinkoms.
Tęsinys po grafikais
[infogram id="98f6573e-5e9b-4217-a134-75c3ed30f491" prefix="x7c" format="interactive" title="Rinkos prekes zenklai vertinimas"]
Sėkmės formulės paieškos
Taigi, kaip veikia investavimo į stiprius prekės ženklus strategija? Pavyzdžiui, labai paprasta investavimo strategija yra tokia: kiekvieną mėnesį išrikiuojamos visos S&P 500 indekso akcijos pagal paskutiniųjų metų kapitalo grąžą (ROE) ir iš jų sudaromas portfelis iš trisdešimt pelningiausių. Istoriškai tokia investavimo strategija sugeba uždirbti gerokai daugiau nei pats indeksas. Panašūs rezultatai gaunami ir taikant šią strategiją Europoje.
Tačiau tokie paskaičiavimai remiasi istoriniais pelningumo rodikliais, o šie laikui bėgant gali stipriai kisti. Prognozuoti ateities pelno pokytį iššūkis sudėtingas, bet įgyvendinamas. Taip, kaip tai sėkmingai daro Berkshire Hathaway, viena didžiausių investicinių kompanijų pasaulyje. Apie šią įmonę ir jos ilgametį vadovą Warreną Buffettą yra prirašyta tūkstančiai knygų ir istorijų. Didelė jų dalis siekia surasti tą vienintelę sėkmės formulę, investavimo strategiją, kuri padėjo Berkshire Hathaway per keletą dešimtmečių uždirbti fenomenalią grąžą.
Deja, sunku tikėtis, kad tokia investicinė strategija egzistuoja nuolat kintančiame pasaulyje ir finansų rinkose. Tačiau pasimokyti iš Warreno Buffetto įmanoma, ypač kai informacija apie net 162 mlrd. USD siekiantį investicijų portfelį yra viešai prieinama.
2017 metų birželio pabaigoje šį portfelį sudarė 48 biržose prekiaujamų įmonių akcijos. Dešimt didžiausių įmonių sudaro beveik 80% portfelio vertės, o kaita tarp lyderių ganėtinai reta. Pagrindinės investicijos, tokios kaip Coca-Cola, Kraft Heinz ar Wells Fargo, portfelyje atsirado prieš daugelį metų.
Įmonių, į kurias investuoja Berkshire Hathaway, vidutinis pelningumas gerokai lenkia bendrą JAV akcijų indekso įmonių pelningumą. Didelės dalies šių įmonių verslas paremtas stipriais prekės ženklais.
Mindaugas Mažeikis yra investicinės grupės Žabolis ir partneriai Kapitalo rinkų direktorius
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Tema Rinkos
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti