Likviduojama liberali Rusijos radijo stotis „Echo Moskvy“

Publikuota: 2022-03-03
„Scanpix“ nuotr.
svg svg
„Scanpix“ nuotr.

Radijo stotis „Echo Moskvy“ – naujai atrastos žiniasklaidos laisvės posovietinėje Rusijoje simbolis – ketvirtadienį pranešė, kad nuspręsta ją ir jos tinklalapį likviduoti.

Toks sprendimas priimtas Rusijai apribojus prieigą prie šios liberalios radijo stoties, dar sugriežtinant naujienų apie Maskvos sukeltą karą Ukrainoje blokavimą vietos žiniasklaidoje.

„Echo Moskvy“ direktorių tarybos balsų dauguma buvo nuspręsta likviduoti radijo stotį „Echo Moskvy“ ir interneto svetainę“, – platformoje „Telegram“ pranešė jos vyriausiasis redaktorius Aleksejus Venediktovas.

Rusija pirmadienį blokavo „Echo Moskvy“ interneto svetainę ir pašalino šią radijo stotį iš eterio už neva „tyčia melagingos informacijos“ apie karą Ukrainoje skleidimą.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

A. Venediktovas sakė, kad Rusijos žiniasklaidos priežiūros institucija pareikalavo „Google“ pašalinti „Echo Moskvy“ programėlę iš savo parduotuvės.

Pastaraisiais metais Rusijoje vyko beprecedentis susidorojimas su nepriklausomais ir valdžią kritikuojančiais balsais, o prasidėjus invazijai į Ukrainą jis dar labiau suintensyvėjo.

Rusijos žiniasklaidai yra nurodyta skelbti tik oficialių šaltinių pateikiamą informaciją. Pasak Kremliaus, kaimyninėje Ukrainoje vykstantys veiksmai yra ne invazija, o karinė operacija, kuria siekiama apsaugoti Rusiją nuo Vakarų, o rusakalbius gyventojus – nuo „genocido“.

Maža to, Rusijos vyriausybė ruošiasi didinti turimų teisinių priemonių arsenalą savo represijų vykdymui.

Valstybės Dūma penktadienį vyksiančioje neeilinėje sesijoje nagrinės įstatymo projektą, numatantį 15 m. laisvės atėmimo bausmę už „melagingų naujienų“ apie Rusijos ginkluotąsias pajėgas skelbimą.

Radijo stotis „Echo Moskvy“, kurios didžioji akcijų dalis priklauso Rusijos energijos milžinei „Gazprom“, buvo įkurta 1990 m., paskutinėmis Sovietų Sąjungos gyvavimo dienomis.

Ši radijo stotis įgijo vienos pagrindinių rusų liberalios žiniasklaidos priemonių statusą.

VŽ vakar rašė, kad nuo kovo 1 d. Rusijos Generalinės prokuratūros sprendimu „Roskomnadzor“ užblokavo ir nepriklauso TV kanalo „Dožd“ svetainę. 

Užblokuotas yra ir „Current Time“ televizijos kanalas, kuris šiuo metu yra prieinamas „YouTube“, skaitmeninėse TV platformose.

Šie kanalai buvo užblokuoti dėl tariamų žinių apie ekstremizmą ir smurtą bei „sistemingai skleidžiamos melagingos informacijos apie Rusijos kariuomenės veiklą“.

Bijo dėl savo saugumo

Nepriklausomo TV kanalo „Dožd“ vyriausiasis redaktorius Tikhonas Dzyadko pranešė, kad jis, kaip ir dalis redakcijos darbuotojų, saugumo sumetimais kuriam laikui palieka Rusiją.

„Tikrai priėmiau sprendimą kuriam laikui išvykti iš Rusijos. Panašų sprendimą priėmė ir ne vienas redakcijos darbuotojas. Neteisėtai užblokavus „Dožd“ svetainę, „Dožd“ paskyras daugelyje socialinių tinklų, kai kuriems darbuotojams sulaukus grasinimų, akivaizdu, kad asmeniniam saugumui iškilo grėsmė“, – savo „Telegram“ kanale rašė T. Dzyadko.

Jis pridūrė, kad „Dožd“ apskųs visus priežiūros tarnybos priimtus sprendimus ir toliau dirbs nuotoliniu būdu. Televizijos kanalo vyriausiojo redaktoriaus teigimu, Rusijos Federacijos įstatymų žurnalistai nepažeidė, todėl blokuoti nėra pagrindo.

 

 

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Rašyti komentarą 0
„Lietuvos ryto“ grupės finansai: metus lydėjo ir nuostoliai, ir dividendai Premium

Žiniasklaidos grupės „Lietuvos rytas“ valdomų bendrovių konsoliduotos pajamos 2021 m. simboliškai sumenko, o...

Rinkodara
2022.05.24
Teismas neleido stabdyti prieigos prie „Russia Today“ portalų

Teismas gegužę neleido Žurnalistų etikos inspektoriaus tarnybai stabdyti prieigos prie Rusijos valstybinės...

Rinkodara
2022.05.23
„YouTube“ ištrynė daugiau kaip 70.000 Kremliaus pasakojimų apie karą 6

„YouTube“ pašalino daugiau kaip 70.000 vaizdo įrašų ir 9.000 kanalų, susijusių su Rusijos karu Ukrainoje, nes...

Inovacijos
2022.05.22
Ministerija: didžiųjų pasaulio įmonių apmokestinimo naudos Lietuva sulauktų 2025-aisias

Lietuva palaiko globalaus pelno mokesčio tarptautinėms kompanijoms iniciatyvą įvedant jį nuo 2024-ųjų, o jo...

Finansai
2022.05.19
„Transparency international“: dėl duomenų atvėrimo ir panaudojimo Lietuva užima paskutinę vietą ES 11

Lietuva yra tarp prasčiausiai viešajam interesui svarbius duomenis atveriančių ir panaudojančių Europos...

Rinkodara
2022.05.18
TV3 nuo birželio transliuos naują kanalą rusų kalba 2

TV3 žiniasklaidos grupė antradienį pranešė nuo birželio pradžios pradėsianti transliuoti naują kanalą rusų...

Rinkodara
2022.05.17
„Eurovizija“ su Monika Liu prie ekranų sutraukė per milijoną žiūrovų

Tarptautinį „Eurovizijos“ konkursą, kuriame šiemet Lietuvai atstovavo Monika Liu, buvo įsijungę daugiau nei...

Rinkodara
2022.05.17
„Verslo žinioms“ – Metų nacionalinės žiniasklaidos priemonės apdovanojimas

Spaudos atgavimo, kalbos ir knygos dienos išvakarėse apdovanoti Europos Sąjungos (ES) investicijų efektyvumą...

Verslo aplinka
2022.05.06
„Rekvizitai.lt“ – nauja duomenų analizės paslauga ir dovana VŽ prenumeratoriams 6

Portalą „rekvizitai.lt“ papildo nauja „Premium“ rubrika, kurioje vartotojai galės parsisiųsti „rekvizitai.lt“...

Prekyba
2022.05.05
Internetinė žiniasklaida „google mokesčio“ norėtų nuo 2023-iųjų 4

Internetinė žiniasklaida siūlo Vyriausybei svarstyti galimybę taikyti skaitmeninių paslaugų mokestį...

Rinkodara
2022.05.04
EK atmetus skundą dėl LRT finansavimo, ginčas persikėlė į ES Teisingumo Teismą

Europos Komisija (EK) atmetė Lietuvos komercinės žiniasklaidos skundą dėl Lietuvos nacionalinio radijo ir...

Rinkodara
2022.05.03
„Ekspress Grupp“ pirmojo ketvirčio nuostolis viršijo 0,5 mln. Eur

„Delfi“ naujienų portalus Baltijos valstybėse valdanti Estijos žiniasklaidos ir pramogų grupė „Ekspress...

Rinkodara
2022.04.29
Institucijoms suteikta daugiau galių riboti karo propagandą

Seimas antradienį patvirtino pataisas, suteiksiančias daugiau galimybių žurnalistų etikos inspektoriui...

Verslo aplinka
2022.04.19
LRT atnaujina savo prekės ženklus

Iki 2022 m. vasaros LRT žiūrovai išvys atnaujintus LRT kanalų prekės ženklus. Įvaizdžio atnaujinimas apima...

Rinkodara
2022.04.12
Rusija apkaltino „YouTube“, kad blokuoja Valstybės Dūmos kanalą

Rusijos pareigūnai šeštadienį apkaltino vaizdo įrašų ir transliavimo platformą „YouTube“ blokuojant...

Verslo aplinka
2022.04.09
Rusija kovoja su „Google“: apkaltino „melagienų“ skleidimu

Rusijos žiniasklaidos priežiūros tarnyba „Roskomnadzor“ ketvirtadienį pareiškė uždrausianti JAV interneto...

Inovacijos
2022.04.07
Lietuvoje pradėta retransliuoti Ukrainos „UA: PBC“ radijo programa

Lietuvos radijo ir televizijos centras (Telecentras) per vidurinių bangų siųstuvą Lietuvoje pradėjo...

Rinkodara
2022.04.04
LRTK žiniasklaidai prilygino dalį vaizdo tinklaraštininkų 1

Lietuvos radijo ir televizijos komisija (LRTK) patvirtino gaires vaizdo tinklaraštininkams (vlogeriams),...

Rinkodara
2022.03.31
Ministerijos viešinimui išleidžia 30% mažiau nei planuoja

Ministerijų numatytos ir išleistos lėšos publikacijoms skiriasi bent 30%, pranešė „Transparency...

Rinkodara
2022.03.31
„Google“ raginama šalinti programėles, per kurias galima žiūrėti uždraustas TV programas 3

Lietuvos radijo ir televizijos komisija (LRTK) kreipėsi į „Google“, prašydama pašalinti iš „Google Play...

Rinkodara
2022.03.23

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku