Prašo paramos žiniasklaidai: reklamos rinka gali trauktis iki 60 mln.

Publikuota: 2020-03-17
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
svg svg
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Žiniasklaidos priemones vienijančios asociacijos kreipėsi į šalies institucijas paramos.

Rašte pažymima, kad skirtingų asociacijų nariai, vienas po kito praneša apie reklamos užsakymų nutraukimus, leidinių iš uždaromų prekybos vietų atšaukimus.

Tai tiesiogiai siejasi su žiniasklaidos priemonių pajamomis ir galimybėmis vykdyti savo veiklą, pažymima jungtiniame asociacijos „Nacionalinė spauda“, Nacionalinės rajonų ir miestų laikraščių leidėjų asociacijos, Lietuvos radijo ir televizijos asociacijos bei Interneto žiniasklaidos asociacijos rašte.

Žiniasklaidos organizacijos antradienį paprašė valdžios institucijų atidėti mokesčių mokėjimą ir suteikti valstybės subsidiją, siekiant sušvelninti koronaviruso krizės pasekmes.

Vyriausybei paskelbus šalyje ekstremaliąją padėtį ir įvedus karantiną, nepriklausomos žiniasklaidos veiklos tęstinumas ir kokybės išlaikymas valstybėje įgijo ypatingą svarbą.

Visuomenė šioje krizinėje situacijoje turi būti nuolatos informuojama apie padėtį šalyje. Tikslios ir nešališkos informacijos greitas pateikimas yra ypatingai svarbus siekiant užtikrinti, kad šalyje nekiltų nepagrįsta panika bei būtų atsvara socialinėse medijose sklindančiam milžiniškos dezinformacijos srautui, pažymi asociacijos.

Reklama jau traukiasi

Drastiškas reklamos užsakymų sumažėjimas jau šiuo metu daro neigiamą įtaką visos spausdintinės, radijo ir televizijos, bei interneto žiniasklaidos finansinei padėčiai.

Asociacijos prognozuoja, kad bendras reklamos rinkos susitraukimas gali siekti 60 mln. Eur per metus.

Šiuo metu, interneto portalų duomenimis, per pastarąją savaitę atšaukta apie 750.000 Eur, arba 50% kovo-balandžio mėnesio reklamos užsakymų ir toks procesas, akivaizdu, artimiausiomis savaitėmis tik stiprės.

Radijo ir televizijos sektoriuje jau dabar fiksuojamas ne mažesnis nei 50% pajamų netekimas. Tuo tarpu dėl akivaizdžiai sumažėjusių spausdintinių leidinių pardavimų prekybos vietose prognozuojami dar 6 mln. Eur praradimai.

Kreipimesi pažymima, kad jau pradeda strigti prenumeratos „Lietuvos pašto“ skyriuose procesas (didžioji prenumeratų dalis yra užsakoma pašto skyriuose). Prenumerata specializuotos kaimiškos spaudos atveju sudaro apie 75% viso tiražo, o kitos spausdintinės žiniasklaidos atveju – iki pusės.

Savų priemonių nepakanka

Žiniasklaidos sektoriaus atstovai imasi visų įmanomų priemonių siekiant patenkinti visuomenės poreikį žinoti naujausią ir svarbiausią informaciją, tačiau atsižvelgiant į dabartinę sudėtingą situaciją ir paminėtas aplinkybes, tam, kad išgyventų visų rūšių žiniasklaida, reikalingas valstybės palaikymas, bent iš dalies kompensuojant netenkamas komercines žiniasklaidos pajamas.

Asociacijos siūlo kelis paramos būdus: suteikti ne mažiau kaip 4 mėnesių laikotarpiui mokesčių mokėjimų atidėjimą (GPM, Socialinio draudimo, PVM, pelno, ir kt.) žiniasklaidos sektoriaus įmonėms, taip pat suteikti valstybės subsidiją darbo užmokesčiui. Kartus siūloma suteikti supaprastintą, su valstybės garantijomis finansavimo galimybę , taip pat įkurti fondą, kuris supaprastintomis sąlygomis galėtų administruoti žiniasklaidos bendrovėms skirtas pagalbos lėšas ar tai daryti per kitą Vyriausybės pavedimu įpareigotą instituciją.

Siūloma supaprastinti viešojo sektoriaus viešuosius pirkimus informacijos sklaidai apie VRM, SAM, SADM, savivaldybių ir kitų Valstybės institucijų naujienas, taip informuojant skaitytojus ir gaunant viešojo sektoriaus pajamas. Taip pat siūloma padidinti socialinės reklamos kiekį nacionalinėse, regioninėse ir vietinėse žiniasklaidos priemonėse, kompensuoti dalines periodinių leidinių spausdinimo išlaidas bei periodinių leidinių pristatymo išlaidas per AB „Lietuvos paštas“ karantino laikotarpiui.

Asociacijos pabrėžia, kad minėtos problemos dėl reklamos užsakymų atšaukimų, leidinių iš uždaromų prekybos vietų atšaukimų kelia grėsmę tiek nacionalinio, tiek ir regioninio lygmens žiniasklaidos priemonių funkcionavimo tęstinumui.

Jau dabar yra susiduriama su finansinėmis problemomis, o karantinui tęsiantis, nesulaukus valstybės pagalbos, žiniasklaidos funkcionavimas gali tapti praktiškai neįmanomas.

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
COVID-19 informavimo kampanijai skirta dar 3,3 mln. Eur 2

Informavimo kampanijai apie COVID-19 Vyriausybė trečiadienį skyrė dar 3,3 mln. Eur.

Rinkodara
2021.04.14
Pernai 43 politikai, tarnautojai ir jų sutuoktiniai valdė 83 žiniasklaidos priemones

Lietuvoje pernai 43 politikai, valstybės tarnautojai bei jų sutuoktiniai valdė 83 žiniasklaidos priemones,...

Rinkodara
2021.04.14
Reklamos rinka: skrydis žemyn, bet Lietuva geriausiai atlaikė krizę Premium

Pandemijos metais, 2020-aisiais, Lietuvos reklamos rinka, palyginti su ankstesniais metais, krito beveik 13%,...

Rinkodara
2021.04.14
Teismas stabdo „PKN Orlen“ planus perimti žiniasklaidos grupę „Polska Press“

Lenkijos teismas sustabdė naftos milžinės „PKN Orlen“ planus perimti vieną didžiausių regioninių...

Verslo aplinka
2021.04.13
Interneto tiekėjai: reklamos viena už kitą gražesnės, o parduoda kas antras Premium 1

Tyrimų bendrovės „Shopper Quality Group“ atliktas interneto tiekėjų tyrimas rodo, kad stipriausius pardavimų...

Rinkodara
2021.04.11
Savaitės skaitomiausi „Verslo žinių“ straipsniai 

Antrąją balandžio savaitę daugiausia VŽ prenumeratorių dėmesio sulaukė infliacijos klausimas, didžiųjų įmonių...

Rinkodara
2021.04.11
Agentūra „Not Perfect Vilnius“ laimėjo konkursą – analizuos LRT ženklus

LRT skelbtą „Komunikacijos konsultacijų ir kūrybos paslaugų pirkimo“ konkursą laimėjo kūrybinė agentūra „Not...

Rinkodara
2021.04.11
M. Pompeo dirbs „Fox News“

Buvęs JAV valstybės sekretorius Mike'as Pompeo, dirbęs prezidento Donaldo Trumpo administracijoje, jungiasi...

Rinkodara
2021.04.09
Jūs nemokate rašyti pranešimo spaudai Premium

Žurnalistai kasdien gauna šimtus pranešimų žiniasklaidai. Turbūt didžioji jų dalis keliauja tiesiai į...

Tinklalaidės
2021.04.09
„15min“ ir BNS valdančios įmonės jungiasi su „Media bitėmis“

Naujienų portalą „15min“ ir naujienų agentūrą BNS valdančios įmonės, iki šiol 100% priklausiusios Estijos...

Rinkodara
2021.04.08
„Netflix“ skaičiais: kas žiūri daugiausiai ir kuklios Baltijos šalys Premium 2

Turinio transliavimo platforma „Netflix“ pandemijos metus užbaigė su rekordiniu prenumeratorių skaičiumi,...

Rinkodara
2021.04.04
Ką skaito VŽ prenumeratoriai: populiariausi savaitės straipsniai

Kovo pabaigoje–balandžio pradžioje daugiausia „Verslo žinių“ prenumeratorių dėmesio sulaukė „Pigu“...

Rinkodara
2021.04.04
Pritarta pataisoms dėl žurnalistų teisės neatlygintinai gauti duomenis 3

Seimas po svarstymo bendru sutarimu pritarė Visuomenės informavimo įstatymo ir lydimųjų teisės aktų...

Rinkodara
2021.04.01
Nepaisant prieštaravimų, Seime žadama kurti darbo grupę dėl žiniasklaidos savireguliacijos 1

Nepaisant dalies žiniasklaidos atstovų nepritarimo, Seimo Kultūros komitetas planuoja sudaryti darbo grupę...

Rinkodara
2021.03.31
Keičiasi TV3 komunikacijos vadovė

„TV3 grupės“ komunikacijos vadove nuo balandžio 1 d. tampa Justė Razbadauskytė. Ji keičia pastaruosius...

Rinkodara
2021.03.31
Ką skaito VŽ prenumeratoriai: populiariausi savaitės straipsniai

Ketvirtąją kovo savaitę skaitomiausias „VŽ Premium“ straipsnis – žinia apie prekybos tinklo „Aldi“ planus...

Rinkodara
2021.03.28
Mažesnė verslo rizika – su „VŽ sutartimis“ 5

Dėl sutarčių prievolių vien per praėjusius metus išnagrinėta 19.000 bylų. „Verslo žinios“ pristato naują...

Rinkodara
2021.03.24
Įspūdingas leidybos šuolis – įmonių pelnas pernai išaugo 1.640% Premium

Statistikos departamento paskelbti praėjusių metų įmonių finansiniai duomenys rodo, kad per pandemiją...

Inovacijos
2021.03.24
VŽ prenumeratorių žvilgsnis: skaitomiausi savaitės straipsniai

Kovo trečiąją savaitę „Verslo žinių“ prenumeratorių dėmesį traukė istorinis prekybos bendrovės „Maxima grupė“...

Rinkodara
2021.03.21
„Facebook“ kuria „Instagram“ versiją, skirtą jaunesniems nei 13 metų vaikams

Bendrovė „Facebook“ pranešė kurianti „Instagram“ versiją, skirtą jaunesniems nei 13 metų vaikams, kurie dėl...

Inovacijos
2021.03.20

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku