LAT: „Lietuvos ryto“ televizija turi sumokėti baudą V. Vasiliauskui

Publikuota: 2019-10-17
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
svg svg
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

„Lietuvos ryto“ televizija privalo sumokėti 3.280 Eur baudą Lietuvos banko valdybos pirmininkui Vitui Vasiliauskui už tai, kad pavėlavo paneigti jo garbę ir orumą žeminančią informaciją, nutarė Lietuvos Aukščiausiasis Teismas (LAT).

LAT spalio 16 dieną panaikino Vilniaus apygardos teismo šiemet vasarį priimtą nutartį ir paliko galioti šių metų sausį priimtą Vilniaus apylinkės teismo sprendimą, kuriuo „Lietuvos ryto“ televizija įpareigota sumokėti baudą.

Vilniaus apygardos teismas 2018 metų liepą įpareigojo televiziją paneigti laidoje „Patriotai“ 2016 metų balandį paskleistą V. Vasiliausko garbę ir orumą žeminančią informaciją. Teismo sprendimu bendrovė tą turėjo padaryti per 7 kalendorines dienas laidoje „Patriotai“, o jeigu pastaroji nebus transliuojama – analogiškoje laidoje.

„Lietuvos ryto“ televizija vasaros sezono metu laidos „Patriotai“ netransliavo, todėl paneigimą paskelbė tik spalio 2 dieną – pirmosios rudens sezono laidos metu. Vilniaus apylinkės teismas konstatavo, kad paneigimas buvo paskelbtas pavėluotai ir priteisė V. Vasiliauskui iš „Lietuvos ryto“ televizijos 40 Eur baudą už kiekvieną teismo sprendimo neįvykdymo dieną.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Vilniaus apygardos teismas vėliau nusprendė, kad bendrovės delsimą paneigti informaciją lėmė objektyvios priežastys, nes vasaros sezono metu nei laida „Patriotai“, nei kita panaši laida nebuvo transliuojamos. LAT su tokiais Vilniaus apygardos teismo argumentais nesutiko.

„Buvo nustatytas konkretus septynių dienų terminas paneigimui paskelbti vienu iš nurodytų būdų – paneigimą paskelbiant laidoje „Patriotai“, o jei ji netransliuojama, kitoje alternatyvioje laidoje (...) Tuo atveju, jei laida „Patriotai“ nebuvo transliuojama per septynias dienas, atsakovė turėjo taikyti kitą teismo sprendimo įvykdymo būdą ir duomenų paneigimą paskelbti teismo nurodytu terminu alternatyvioje laidoje“, – rašoma LAT nutartyje.

Joje pažymime, kad jei „Lietuvos ryto“ televizija objektyviai negalėjo įvykdyti sprendimo, nes nei laida „Patriotai“, nei jai alternatyvi laida tuo metu nebuvo transliuojama, ji galėjo kreiptis į teismą siekdama sprendimo vykdymo tvarkos pakeitimo, tačiau tokia teise nepasinaudojo.

„Todėl nėra pagrindo spręsti, kad „Lietuvos ryto“ televizija išnaudojo visas protingas galimybes siekdama teismo priimtą sprendimą įvykdyti tinkamai ir kad sprendimas negalėjo būti įvykdytas dėl priežasčių, nepriklausančių nuo jos valios“, – nurodė LAT.

„Lietuvos ryto“ grupei priklausantis dienraštis ir kitos žiniasklaidos priemonės 2016-ųjų kovo-gegužės mėnesiais kaip tikrą faktą skelbė išgalvotus neva LB Priežiūros tarnybos vadovo Vytauto Valvonio ir jo draugo Andriaus Labunsko pokalbius, kur jie esą kalbėjo apie kyšį.

Dėl publikacijų ir laidų į teismą kreipėsi ir V. Vasiliauskas. Vilniaus miesto apylinkės teismas konstatavo, kad „Lietuvos ryto“ žiniasklaidos priemonės skelbė neteisingas žinias, pažemino V. Vasiliausko garbę bei orumą ir įpareigojo „Lietuvos rytą“, „Lrytas“ ir „Lietuvos ryto televiziją“ paskelbti paneigimus.

„Lietuvos ryto“ grupei priklausiusią „Lietuvos ryto“ televiziją šiemet liepą įsigijo prodiuserio Povilo Skaisgirio įmonė „Singing fish“.

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Norite pasiūlyti temą, turite pastabų, pasiūlymų ar klausimų? Parašykite „Verslo žinių“ redaktoriams.

Jei norite suteikti konfidencialios informacijos, rašykite vyr. redaktoriui rolandas.barysas@verslozinios.lt

„Eltos“ direktore paskirta D. Juozaitytė, vyr. redaktoriumi – V. Bruveris 1

Naujienų agentūros „Elta“ direktore paskirta Daiva Juozaitytė, pastaruosius aštuonerius metus dirbusi „Delfi“...

Vadyba
2022.07.01
M. Skuodis: leidinių pristatymo kainas reikia didinti, kartu keisti žiniasklaidos rėmimo modelį

Lietuvos paštui pranešus apie planus nuo kitų metų maždaug du-tris kartus didinti leidinių prenumeratos...

Rinkodara
2022.06.23
Pernai Lietuvoje kas aštunta žiniasklaidos priemonė buvo valdoma politikų 2

68 politikai, valstybės tarnautojai bei jų sutuoktiniai pernai Lietuvoje valdė 129 arba kas aštuntą...

Rinkodara
2022.06.23
Spaudos, radijo ir televizijos rėmimo fondą turėtų pakeisti naujas Medijų rėmimo fondas

Kultūros ministerijos siūlomas steigti Medijų rėmimo fondas galės skirti paramą ne tik leidiniams, bet ir...

Rinkodara
2022.06.20
Lietuvos pašto viražai: kartais augančios pristatymo kainos – šantažas leidėjams Premium

Lietuvos paštas (LP) antrus metus iš eilės kelia leidinių prenumeratos pristatymo kainas miestuose. Pernai...

Rinkodara
2022.06.20
„Google“ Rusijos padalinys pateikė teismui bankroto pareiškimą 1

JAV technologijų milžinės „Google“ antrinė įmonė Rusijoje Maskvoje arbitražo teismui pateikė bankroto...

Inovacijos
2022.06.17
Architektai darbų turi metams į priekį, bet ramybės nėra Premium

Architektų biurai užsakymų gauna tiek, kad nors vežimu vežk, o ir į vežimą ne visada telpa. Vis dėlto...

Statyba ir NT
2022.06.16
Tautinių bendrijų žiniasklaidai stiprinti skirta 500.000 Eur

Lietuvos informacinei erdvei ir tautinių bendrijų žiniasklaidai stiprinti skirta 500.000 Eur, trečiadienį...

Rinkodara
2022.06.15
Į LRT tarybą Seimas siūlo D. Jastramskį, R. Gudauską, L. Matjošaitytę ir J. Pabrėžą

Seimo Kultūros komitetas trečiadienį pritarė keturių naujų LRT tarybos narių kandidatūroms.

Rinkodara
2022.06.15
D. Radzevičius: žiniasklaida nemoka daryti verslo Premium 5

Lietuvos žurnalistų sąjungos pirmininkas Dainius Radzevičius VŽ podkaste negaili kritikos žiniasklaidos...

Rinkodara
2022.06.15
„Disney+“ įžengė į Lietuvą 10

„Walt Disney Company“ priklausantis transliuotojas „Disney+“ pradeda transliacijas Lietuvoje. Standartinė...

Rinkodara
2022.06.14
Nepriklausoma Rusijos televizija „Dožd“ transliuos iš Rygos

Latvijos nacionalinė elektroninės žiniasklaidos taryba (NEPLP) pirmadienį nutarė suteikti licenciją...

Rinkodara
2022.06.06
„Bitės“ pelnas dvigubėjo, bet „Mezon“ kol kas nuostolingas Premium

UAB „Bitė Lietuva“ vertina, kad, nepaisant tebesitęsiančios pandemijos, pavyko pasiekti gerų rezultatų –...

Inovacijos
2022.06.03
Planeta Vilnius ieško Ryšių su žiniasklaida specialisto (-ės)! Verslo tribūna

Jei puikiai supranti žiniasklaidos pasaulį, žinai, kodėl žurnalistams svarbu atsakymus gauti greitai ir...

Rinkodara
2022.06.02
„Delfi“ perka Lietuvos naujienų agentūrą „Elta“

UAB „Delfi“, kurios 100% akcijų priklauso estų žiniasklaidos bendrovei „Ekspress Grupp“, perka naujienų...

Rinkodara
2022.05.31
Rusai prarado prieigą prie „Netflix“

„Netflix“ abonentai Rusijoje prarado prieigą prie srautinės televizijos, Vakarų bendrovei pasitraukus iš...

Verslo aplinka
2022.05.30
Geriausios reputacijos influenceriai „YouTube“ tinkle Premium 4

Visuomenės vertinimu, geriausią reputaciją socialiniame tinkle „YouTube“ turinčių nuomonės formuotojų...

Rinkodara
2022.05.29
„Lietuvos ryto“ grupės finansai: metus lydėjo ir nuostoliai, ir dividendai Premium

Žiniasklaidos grupės „Lietuvos rytas“ valdomų bendrovių konsoliduotos pajamos 2021 m. simboliškai sumenko, o...

Rinkodara
2022.05.24
Teismas neleido stabdyti prieigos prie „Russia Today“ portalų

Teismas gegužę neleido Žurnalistų etikos inspektoriaus tarnybai stabdyti prieigos prie Rusijos valstybinės...

Rinkodara
2022.05.23
„YouTube“ ištrynė daugiau kaip 70.000 Kremliaus pasakojimų apie karą 6

„YouTube“ pašalino daugiau kaip 70.000 vaizdo įrašų ir 9.000 kanalų, susijusių su Rusijos karu Ukrainoje, nes...

Inovacijos
2022.05.22

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku