Vadovų apklausa: integruota komunikacija ir toliau bus svariausia

    Publikuota: 2023-03-26
    Artūras Jonkus, KIA Tarybos pirmininkas. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
    svg svg
    Artūras Jonkus, KIA Tarybos pirmininkas. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

    Didžiausią rinkos potencialą per artimiausius metus komunikacijos agentūrų vadovai mato integruotos komunikacijos, socialinės atsakomybės, socialinės žiniasklaidos bei vidinės komunikacijos srityse, rodo sausio pabaigoje Komunikacijos industrijos asociacijos (KIA) atlikta agentūrų vadovų apklausa. Didžiausią augimą, palyginti su prieš metus daryta apklausa, vadovai įžvelgia socialinės žiniasklaidos projektuose.

    Anksčiau didesnę dalį bendrame agentūrų darbų krepšelyje užėmę mokymai, turinio rinkodara, ryšiai su žiniasklaida ir išorinė korporatyvinė komunikacija šiemet susitraukė ir sulaukė vos dešimtadalio agentūrų vadovų balsų.

    Didžiausią potencialą komunikacijos paslaugų pardavimui agentūrų vadovai mato privataus verslo sektoriuje (77,7%), valstybiniame sektoriuje (44,4%) ir nevyriausybiniame sektoriuje (22,2%).

    [infogram id="2a179da5-8ecd-4c54-ba9b-9a75846649b3" prefix="JDD" format="interactive" title="KIA_apklausa"]

    Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













    Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



     

    Palyginti su pernai, potencialo bendradarbiauti su politinėmis partijomis ar asmenimis arba asmeninių prekių ženklų savininkais agentūrų vadovai nemato.

    [infogram id="28b4155b-0a4e-4b86-848f-16219fef192f" prefix="Rhw" format="interactive" title="KIA_plėtra"]

    Į klausimą „Ar / kaip 2022 m. dėl karo ar kitų priežasčių pasikeitė komunikacijos paslaugų pobūdis?“ vadovai pateikė įvairių komentarų: „Prasidėjus karui, dviem mėnesiams viskas sustojo; paslaugų pobūdis nesikeitė – keitėsi tik komunikacijos turinys, tonas, žinutės; ryškiai padaugėjo krizių komunikacijos.“

    Apžvelgdami 2022 m. vadovai pažymėjo, kad faktiškai aktyviausią plėtrą agentūros pernai vykdė teikdamos strategines konsultacijas, kurdamos ryšius su žiniasklaida, vykdydamos socialinės žiniasklaidos komunikacijos projektus, kiek mažiau – organizuodamos mokymus ir užtikrindamos klientų vidinę komunikaciją.

    Plėtrą pernai vykdė 56% apklaustų agentūrų. Tiesioginių pajamų augimas 2022 m. užfiksuotas kiek mažesnis nei buvo planuota metų pradžioje. Pajamų augimo iki 20% tikėjosi 56% agentūrų, o faktiškai pajamas tokia apimtimi augino 45% apklausoje dalyvavusių įmonių, pažymima KIA išplatintame pranešime.

    Kitos agentūros fiksavo panašų tiesioginių pajamų srautą kaip ir 2021 m., dešimtadalis – mažino apimtis, kaip ir buvo numatyta.

    Agentūrų vadovai panašiai nusiteikę ir 2023 m. metams: 44% planuoja verslo plėtrą, o 56% šiemet planuoja išlaikyti stabilumą.

    Komentuodami, kaip per paskutinius metus pasikeitė tipinis klientas, komunikacijos agentūrų vadovai vieningai teigė, kad „klientas iš esmės nesikeičia, tik vis geriau supranta komunikacijos naudą ir vertę“.

    Vertindami situaciją darbo rinkoje 2022–2023 m., visi apklaustieji agentūrų vadovai tvirtino, kad komunikacijos specialistų rinkoje pakanka. Su darbo rinka susiję iššūkiai: būtinybė auginti jaunų specialistų kompetencijas ir susitarti dėl darbo sąlygų.

    „Apklausa patvirtino, kad komunikacijos paslaugų rinka auga nuosekliai ir logiškai, su priekyje išsilaikančiu strateginių konsultacijų, integruotos komunikacijos ir skaitmeninės komunikacijos poreikiu“, – apibendrina Artūras Jonkus, KIA Tarybos pirmininkas.

    KIA apklausoje dalyvavo visų asociacijai priklausančių agentūrų vadovai ir partneriai. 

    KIA įkurta 2009 m. siekiant stiprinti profesinius standartus ir gerinti komunikacijos verslo aplinką šalyje. Asociacija vienija agentūras „Adverum“, „Agency 1323“, „Bosanova“, „co:agency“, „Headline“, „Idea Prima“, „Integrity PR“, „PR Service“ ir „Publicum FComm“.

    Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

    Rašyti komentarą 0
    Norite pasiūlyti temą, turite pastabų ar klausimų?

    Parašykite redaktorių komandai arba vyr. redaktoriui rolandas.barysas@verslozinios.lt. Konfidencialumą užtikriname.

    „PR Impact Awards 2023“ geriausios metų agentūros titulas keliauja „Fabulai“

    Birželio 9 d. dešimtą kartą vykusio, jubiliejinio „PR Impact Awards 2023“ renginio metu paskelbti geriausių...

    Rinkodara
    2023.06.09
    „Metų komunikatoriaus“ laurai – „Iki Lietuva“ atstovei 1

    Penktadienį geriausių komunikacijos projektų konkurso baigiamajame „PR Impact Awards 2023“ renginyje...

    Rinkodara
    2023.06.09
    V. Čmilytė-Nielsen: vykstant LRT generalinio direktoriaus rinkimams koreguoti įstatymą poreikio nematau

    Viktorija Čmilytė-Nielsen, Seimo pirmininkė, sako nematanti poreikio vykstant LRT generalinio direktoriaus...

    Žiniasklaida
    2023.06.09
    Didžiosios komunikacijos agentūros: dar vieni stiprūs ir rekordiniai metai Premium

    2022-ieji didžiausioms komunikacijoms agentūroms buvo dosnūs: nepaisant karo ir infliacijos padiktuotų...

    Rinkodara
    2023.06.09
    Butikinės agentūros: jokios recesijos, aukso amžius tęsiasi Premium

    2022-aisiais sėkmingus metus skaičiuoja ne tik didžiosios komunikacijos agentūros, bet ir kaip grybai po...

    Rinkodara
    2023.06.09
    „Metų CMO 2023“ G. Vilkė: esame profesionalūs kritikai, tačiau motyvuoja ne botago principas (II dalis) Premium

    Apie įmonių darbo aplinką, žmonių motyvaciją, apie tai, kaip mūsų lietuviškoje kultūroje vis dar trūksta...

    Rinkodara
    2023.06.08
    V. Juozapaitis: pokyčius LRT vadovo rinkimuose turi inicijuoti taryba

    Seimo Kultūros komiteto pirmininkas Vytautas Juozapaitis sako, kad stringant nacionalinio transliuotojo...

    Žiniasklaida
    2023.06.07
    LRT vėl nepavyko išrinkti generalinio direktoriaus 1

    LRT taryba informavo, kad naujo nacionalinio transliuotojo vadovo išrinkti nepavyko, nes abu kandidatai...

    Rinkodara
    2023.06.06
    Komunikacijos agentūra „Agency 1323“ keičia pavadinimą 1

    Iki šiol „Agency 1323“ vardu veikusi komunikacijos agentūra keičia pavadinimą ir prekių ženklo identitetą į...

    Rinkodara
    2023.06.06
    „IAB Europe“: tarp Baltijos šalių skaitmeninės reklamos biudžetai didžiausi Lietuvoje

    Nepaisant ekonominio ir politinio nestabilumo, skaitmeninės reklamos išlaidos Europoje išaugo 9,8% iki 86...

    Rinkodara
    2023.06.04
    NATO viršūnių susitikimo Vilniuje komunikacijos kampanijoje – vienybės žinutė

    Iki vieno didžiausių ir svarbiausių renginių Lietuvoje, NATO viršūnių susitikimo Vilniuje, liko kiek daugiau...

    Rinkodara
    2023.06.03
    „Bitė“ išsirinko komunikacijos partnerius

    Skaitmeninių paslaugų bendrovės „Bitė Lietuva“ skelbtą integruotos komunikacijos paslaugų pirkimo konkursą...

    Rinkodara
    2023.06.01
    „Infes“ atsinaujina: keičia pozicionavimą ir vizualinį identitetą

    Dešimtmetį Lietuvoje dirbanti įmonė „Infes“ atsinaujina ir pristato naują vizualinį identitetą, prekės ženklo...

    Rinkodara
    2023.06.01
    „Pigu“ paliekanti „Metų CMO 2023“ G. Vilkė: lyderiai kraujuoja labiausiai Premium 7

    Tik atrodo, kad lyderiu būti lengva, sako Giedrė Vilkė, neseniai atsiėmusi „Metų CMO 2023“ titulą, „Pigu...

    Rinkodara
    2023.06.01
    Išrinkti „PR Impact Awards 2023“ finalininkai

    Šiemet „PR Impact Awards 2023“ sulaukė rekordinio paraiškų skaičiaus – iš 164 besivaržiusių komunikacijos...

    Rinkodara
    2023.05.31
    S. Abraškevičius vadovaus „Lietuvos draudimo“ komunikacijai

    Naujasis vadovas bus atsakingas už „Lietuvos draudimo“ išorinę ir vidinę komunikaciją bei ryšius su...

    Vadyba
    2023.05.31
    Partnerystės su agentūromis: nereikia šypsenos prie stalo, o už durų – keiksnojimo Premium

    Didieji prekių ženklai paprastai turi ne vieną partnerį: nuo reklamos, socialinių tinklų iki komunikacijos...

    Rinkodara
    2023.05.29
    M. Plukys tapo „Dacia“ ir „Renault“ viešųjų ryšių koordinatoriumi Baltijos šalyse

    Prancūzijos koncerno atstovų komunikacijos pokyčiai į automobilių verslą grąžino buvusį ilgametį „Nissan“...

    Automobiliai
    2023.05.29
    Rinkodaros guru Ph. Kotlerį pasiekė apdovanojimas iš Vilniaus

    Vilniuje vykusioje rinkodaros vadovų konferencijoje  „LiMA CMO SUMMIT'23“ Lietuvos marketingo asociacija LiMA...

    Rinkodara
    2023.05.27
    Metų CMO – „PHH Group“ rinkodaros vadovė G. Vilkė

    Lietuvos marketingo asociacija (LiMA) skelbia devintąjį kartą organizuojamų „Metų CMO‘23“ rinkimų laimėtoją.

    Rinkodara
    2023.05.25

    Verslo žinių pasiūlymai