Vadovų apklausa: integruota komunikacija ir toliau bus svariausia

Didžiausią rinkos potencialą per artimiausius metus komunikacijos agentūrų vadovai mato integruotos komunikacijos, socialinės atsakomybės, socialinės žiniasklaidos bei vidinės komunikacijos srityse, rodo sausio pabaigoje Komunikacijos industrijos asociacijos (KIA) atlikta agentūrų vadovų apklausa. Didžiausią augimą, palyginti su prieš metus daryta apklausa, vadovai įžvelgia socialinės žiniasklaidos projektuose.
Anksčiau didesnę dalį bendrame agentūrų darbų krepšelyje užėmę mokymai, turinio rinkodara, ryšiai su žiniasklaida ir išorinė korporatyvinė komunikacija šiemet susitraukė ir sulaukė vos dešimtadalio agentūrų vadovų balsų.
Didžiausią potencialą komunikacijos paslaugų pardavimui agentūrų vadovai mato privataus verslo sektoriuje (77,7%), valstybiniame sektoriuje (44,4%) ir nevyriausybiniame sektoriuje (22,2%).
[infogram id="2a179da5-8ecd-4c54-ba9b-9a75846649b3" prefix="JDD" format="interactive" title="KIA_apklausa"]
Palyginti su pernai, potencialo bendradarbiauti su politinėmis partijomis ar asmenimis arba asmeninių prekių ženklų savininkais agentūrų vadovai nemato.
[infogram id="28b4155b-0a4e-4b86-848f-16219fef192f" prefix="Rhw" format="interactive" title="KIA_plėtra"]
Į klausimą Ar / kaip 2022 m. dėl karo ar kitų priežasčių pasikeitė komunikacijos paslaugų pobūdis? vadovai pateikė įvairių komentarų: Prasidėjus karui, dviem mėnesiams viskas sustojo; paslaugų pobūdis nesikeitė keitėsi tik komunikacijos turinys, tonas, žinutės; ryškiai padaugėjo krizių komunikacijos.
Apžvelgdami 2022 m. vadovai pažymėjo, kad faktiškai aktyviausią plėtrą agentūros pernai vykdė teikdamos strategines konsultacijas, kurdamos ryšius su žiniasklaida, vykdydamos socialinės žiniasklaidos komunikacijos projektus, kiek mažiau organizuodamos mokymus ir užtikrindamos klientų vidinę komunikaciją.
Plėtrą pernai vykdė 56% apklaustų agentūrų. Tiesioginių pajamų augimas 2022 m. užfiksuotas kiek mažesnis nei buvo planuota metų pradžioje. Pajamų augimo iki 20% tikėjosi 56% agentūrų, o faktiškai pajamas tokia apimtimi augino 45% apklausoje dalyvavusių įmonių, pažymima KIA išplatintame pranešime.
Kitos agentūros fiksavo panašų tiesioginių pajamų srautą kaip ir 2021 m., dešimtadalis mažino apimtis, kaip ir buvo numatyta.
Agentūrų vadovai panašiai nusiteikę ir 2023 m. metams: 44% planuoja verslo plėtrą, o 56% šiemet planuoja išlaikyti stabilumą.
Komentuodami, kaip per paskutinius metus pasikeitė tipinis klientas, komunikacijos agentūrų vadovai vieningai teigė, kad klientas iš esmės nesikeičia, tik vis geriau supranta komunikacijos naudą ir vertę.
Vertindami situaciją darbo rinkoje 20222023 m., visi apklaustieji agentūrų vadovai tvirtino, kad komunikacijos specialistų rinkoje pakanka. Su darbo rinka susiję iššūkiai: būtinybė auginti jaunų specialistų kompetencijas ir susitarti dėl darbo sąlygų.
Apklausa patvirtino, kad komunikacijos paslaugų rinka auga nuosekliai ir logiškai, su priekyje išsilaikančiu strateginių konsultacijų, integruotos komunikacijos ir skaitmeninės komunikacijos poreikiu, apibendrina Artūras Jonkus, KIA Tarybos pirmininkas.
KIA apklausoje dalyvavo visų asociacijai priklausančių agentūrų vadovai ir partneriai.
KIA įkurta 2009 m. siekiant stiprinti profesinius standartus ir gerinti komunikacijos verslo aplinką šalyje. Asociacija vienija agentūras Adverum, Agency 1323, Bosanova, co:agency, Headline, Idea Prima, Integrity PR, PR Service ir Publicum FComm.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti