„Password 2022“: ne gėda pripažinti, kad karas sugriovė ilgametes strategijas

Devynioliktą kartą Verslo žinios kviečia varžytis dėl efektyviausios Metų rinkodaros kampanijos titulo. Įmonės, prekės ženklai ir agentūros geriausius savo rinkodaros bei komunikacijos projektus Password 2022 gali teikti iki kovo 21 d.
Ugnius Jankauskas, Verslo žinių generalinis direktorius, pabrėžia, kad šiandienos situacija labai sudėtinga ir jautri.
Be galo norisi pasidžiaugti Lietuvos verslais, jų vienybe ir aktyvumu palaikant Ukrainą. Iš kitos pusės, gyvenimas negali sustoti, turime judėti į priekį, negalime sustingti. Tad ir mes judame į priekį su suplanuotais projektais ir darbais, o rinkodaros profesionalus kviečiame į dar vieną Password, kur vertinsime ir kalbėsime apie efektyviausias kampanijas, dalinsimės praktika ir aktualijomis, pažymi U. Jankauskas.
Disciplinos, jautrumo ir nuoširdumo
Marius Marčenkovas, žiniasklaidos planavimo bendrovės Carat strategijų vadovas, Password 2022 komisijos narys, šiandien atviras.
Rinkodaros ir komunikacijos srityje dirbu jau 16 m., bet man visiškai ne gėda prisipažinti, kad nežinau sėkmės receptų šių metų strategijoms, nes dar niekada nedirbau tokio artimo karo sąlygomis. Galiu tik pasidalinti, kuo tikiu, kuo pats vadovaujuosi ir ką rekomenduoju klientams dabar kaip niekada svarbu tikras nuoširdumas. Su klientais, darbuotojais, partneriais, akcininkais, bendruomenėmis, visuomene. Ir iš to tikrai gims puikios beprecedentės strategijos, kurios įeis į ateities vadovėlius. Slava Ukraini!, taip šiandieninę situaciją brėžia M. Marčenkovas.
Dominyka Jonušienė, prekės ženklo Pildyk, pernai laimėjusio Password, rinkodaros vadovė, komisijos narė, pažymi, kad jei pernai visi purkštavo, kad nori greičiau grįžti į normalų gyvenimą, tai dabartinė situacija tapo dar vienu, gerokai didesniu išbandymu.
Kas svarbu dėliojant strategiją permainų laikais? Rutina ir disciplina. Prekės ženklo stuburas, vertybės ir nuoseklus jų komunikavimas. Ir, žinoma, jautrumas aplinkai. Girdėjimas ir supratimas kokiomis nuotaikomis dabar visi gyvena ir kaip žmonių gyvenimą prekės ženklas galėtų nors truputį pagerinti, kalba D. Jonušienė.
Perkainotos vertybės
Giedrė Ona Šileikytė, kūrybinės agentūros Autoriai vadovė, kūrybos strategė, komisijos narė, teigia neabejojanti, kad darbų šiemetiniam konkursui bus pateikta daug ir įdomių, nes pandemijos laikmetis iš profesionalų pareikalavo ypatingo sumanumo siekti verslo rezultatų sąlygomis, kurios buvo visiškai naujos.
Jau žinome, kad gebame greitai susiorientuoti, prisitaikyti, nebijome rizikuoti, turime empatijos ir gebėjimo intuityviai pajusti, kokiomis nuotaikomis gyvena visuomenė. O mąstant apie dabartį, turbūt kaip niekada anksčiau turime išmokti viena koja planuoti kelis galimus scenarijus, net pačius pesimistiškiausius, o kita įsisąmoninti, kad jokio kito laiko, išskyrus dabartį, nėra, akcentuoja G. O. Šileikytė.
Išorinės aplinkybės akimirksniu gali sugriauti absoliučiai visus tikslus, planus, vizijas ir ambicijas, teigia pašnekovė.
Kartu pasaulį ištikęs karo Ukrainoje siaubas perdėlioja žmonių vertybines skales, keičiasi prasmės suvokimas, prioritetai, tai irgi taps dideliu iššūkiu mums, nes daugybė perteklinių, beprasmių ir beveidžių paslaugų bei produktų taps vis mažiau svarbūs, neabejoja G. O. Šileikytė.
Augs vartotojų reiklumas prasmei, vartojamų prekių ir paslaugų moralinėms bei etinėms nuostatoms.
Man atrodo, kad baigiasi nuogų karalių, nepagarbos, nemeilės bei nedėkingumo vartotojui era. Daugybę metų buvusi tik deklaratyvi, tokia strategija pagaliau taps realia. Tai bene vienintelis viltingas momentas, apie kurį šiomis dienomis kalbamės su klientais, planuodami jų rinkodaros strategijas, pažymi G. O. Šileikytė.
Dilemų rate, bet reikia judėti
Justas Razmus, AB Vilniaus pergalė Rinkodaros vadovas, komisijos narys, svarsto, kad daugybė verslų pateko į dilemų verpetą: toliau tęsti suplanuotus projektus, o gal stabdyti reklamines kampanijas bei nukelti naujų gaminių pristatymus ir pan.
Tikiu, kad per pastarąsias dienas ne vienam rinkodaros specialistui kilo tokie klausimai. Nesame izoliuoti informaciniame burbule, kaip kai kurių valstybių piliečiai, todėl akivaizdu, kad negalime gyventi ir dirbti taip, tarsi nieko nebūtų įvykę, tačiau kaip stipriai turime reaguoti? retoriškai klausia J. Razmus.
Pasak jo, atsakymas, kaip elgtis šioje situacijoje, yra labai paprastas.
Tie, kurie yra įpratę, kad įmonės pinigai, skirti rinkodarai, turi būti išnaudoti žaidimams, linksmybėms ir kitaip vartotojams papirkti, turėtų savo programą pristabdyti dar bus progų. Tie, kurie supranta, kad rinkodaros profesionalas yra ne mažiau svarbus kaip santechnikas ar odontologas, ir jo funkcijos daug platesnės nei nuolaidų organizavimas, manau pritars, kad verslo veikla sustingti neturėtų. Pirminis šokas baigėsi. Dabar turime judėti į priekį, kad Lietuvos verslai sukauptų finansinį rezervą, teigia J. Razmus.
Esminiai kriterijai tie patys
Kaip ir ankstesniais metais, Password konkurso dalyviai gali pretenduoti į penkias skirtingas kategorijas, kurios sugrupuotos pagal didelio ir mažo biudžeto segmentus.
[infogram id="8a98cf26-3cc8-4d15-9a9e-ef097fdf95fb" prefix="yO0" format="interactive" title="Copy: Copy: Password_2022"]
Įvertinusi paraiškas, komisija balandžio pradžioje skelbs kiekvienos kategorijos finalininkus. Jie savo rinkodaros kampanijas pristatys konferencijoje Password 2022 gegužės 3-4 d.
Čia iš kandidatų bus atrinkti ir apdovanoti kiekvienos kategorijos nugalėtojai, o iš šių bus išrinktas vienas didžiojo prizo laimėtojas.
Pagrindiniai efektyviausios rinkodaros kampanijos vertinimo kriterijai: verslo situacija ir tikslai (20%), įžvalga (20%), įgyvendinimas (20%) ir rezultatai (40%).
Pagal pasiekimus
Šiemetinio Password komisijos nariai suburti pagal pasiekimus. Didžioji jų dalis buvę šio konkurso nugalėtojai per paskutiniuosius ketverius metus.

Taip pat tarp komisijos narių stipriausios metų rinkodaros vadovės titulą CMO pernai pelniusi Toma Sabaliauskienė, Nord Security rinkodaros vadovė, bei komunikacijos konkurso PR Impact laimėtojas Vytautas Matulevičius, agentūros Bosanova vadovas.
VŽ primena, kad pernai efektyviausios kampanijos Password 2021 laurus skynė Tele2 valdomo prekės ženklo Pildyk YouTube kanalo įvaizdinė kampanija.
Plačiau skaitykite čia.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti