Dažniausiai cituoti lyderiai: E. Dapkienė, N. Mačiulis ir D. Mertinas

Publikuota: 2021-03-04
VŽ koliažas.
svg svg
VŽ koliažas.

Praėjusių metų antrąjį pusmetį verslo nuomonės lyderių komunikacijos nežymiai sumažėjo. Dažniausiai buvo cituoti mažmeninės prekybos atstovai, tuo tarpu degalinių ir prekybos bei pramogų centrų sektoriuose trūksta nuomonės lyderystės konkurencijos, rodo „Kantar“ Verslo nuomonės lyderių reitingas.

Mažmeninės prekybos atstovai antrąjį 2020 m. pusmetį cituoti per dešimtadalį rečiau, keliais procentais aktyvumą mažino ir draudikai. Tuo tarpu telekomunikacijų sektorius cituotas buvo kone dešimtadaliu daugiau, šiek tiek aktyviau nei pirmą pusmetį komunikavo ir bankininkai.

Antrąjį pusmetį papildomai į tyrimą buvo įtraukti prekybos ir pramogų centrų bei degalinių sektoriai, taip pat pusantro karto (nuo 25 iki 43) išplėstas stebimų ekspertų ratas.

„Pagal aktyvumą, verslo sektorių kontekste labiausiai cituoti bankų ir mažmenos sektoriai. Jie turi ir daugiausiai kalbančių atstovų, stiprią nuomonės lyderystės konkurenciją. Draudimo rinka nuo paminėtųjų aktyvumu skiriasi 4–5 kartus. Degalinės kaip ir prekybos bei pramogų centrai, kuriuos į šį tyrimą įtraukėme pirmą kartą, cituojamų ekspertų turi panašiai, tačiau pastarieji komunikuoja penkiskart intensyviau. Bendrovės komunikacijos aktyvumą lemia ne vien platus ratas ekspertų, bet ir reguliarumas, įmonės įdirbis ir paties eksperto asmenybė“, – išplatintame pranešime teigia Linas Spėčius, „Kantar“ komunikacijos analizės vadovas.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Pasak jo, didesnis aktyvumas būdingas sektoriams, tradiciškai turintiems stiprius komunikacinius konkurentus, bent du tris stiprius nuomonės lyderius.

Į „Verslo nuomonės lyderių reitingą“ taip pat paprastai patenka tie kalbėtojai, kurie per pusmetį cituojami ne mažiau kaip per 100 kartų.

Mažmena lyderiauja

Mažmeninės prekybos atstovų citatų sumažėjo 12%, nepaisant to, jog kalbėtojų skaičius gerokai ūgtelėjo (45%). Sektoriaus lyderių viršuje įsitvirtino Ernesta Dapkienė, „Maximos“ Komunikacijos ir įvaizdžio departamento direktorė, kuri antroje pozicijoje esančią Vaidą Budrienę, „Iki“ komunikacijos vadovę pagal citatų skaičių lenkia daugiau nei 3 kartus.

„Viena iš pagrindinių tai lėmusių priežasčių buvo ta, jog pernai vasarą E. Dapkienė perėmė ir tinklo rinkodaros temas, įmonę palikus komercijos vadovei Vilmai Drulienei. Taip pat lapkritį E. Dapkienė dažniausiai buvo cituota ir skelbiant apie COVID-19 situaciją ir prevenciją įmonėje“, – pastebi L. Spėčius.

2020 m. rugpjūčio mėnesį „Iki“ startavusi V. Budrienė antrojo pusmečio sektoriaus nuomonės lyderių reitinge užėmė antrąją poziciją.

„Nors V. Budrienė kol kas pasisako mažiau už savo pirmtakę Indrę Baltrušaitienę, ji patenka tarp šio sektoriaus lyderių. Duete su kolege V. Juodkaziene juodvi iš esmės komunikuoja absoliučią daugumą „Iki“ žinių (beveik 80%)“, – sako ekspertas.

Toliau pagal citatų skaičių rikiuojasi bankų sektorius. Lyderiais čia išlieka ekonomistai N. Mačiulis („Swedbank“), Ž. Mauricas („Luminor“) ir T. Povilauskas (SEB). Iš jų antrąjį pusmetį citatų skaičių augino tik N. Mačiulis, Ž. Maurico ir T. Povilausko citatų skaičius šiek tiek sumenko.

„Kas antra bankų citata tenka „Swedbank“ kalbėtojams. Be to, šis bankas iš visų analizuotų sektorių pirmavo ir pagal citatų, ir pagal pasisakančių atstovų skaičių. Šias pozicijas jis išlaiko jau dešimtmetį, kiek atliekame šį tyrimą. Bankų sektoriuje jo atstovai šį pusmetį užima daugiau nei pusę TOP dešimtuko“, – skaičiuoja L. Spėčius

Prekybos ir pramogų centrai - pirmąsyk

Pirmą kartą šio tyrimo kontekste analizuojant prekybos ir pramogų centrų komunikaciją, „Kantar“ fiksavo 26 šiam sektoriui atstovaujančius kalbėtojus.

Jų lyderis – D. Mertinas („Akropolis“), padengęs apie trečdalį viso sektoriaus komunikacijos. Aktyvūs taip pat buvo „Ozo“ ir „Megos“ atstovai. Tiesa, atotrūkis tarp kalbėtojų dešimtuke gana didelis, nes pasisakymų kiekis svyruoja nuo 7 iki 152 per pusmetį.

„Daugiausia buvo kalbama apie pandemijos padiktuotus ribojimus, darbo laiką, saugos užtikrinimo priemones. Pandemijos kontekstas sudarė santykinai daugiau sąlygų šio sektoriaus komentarams, tad jie buvo gana aktyvūs, o lyderiaujantis D. Mertinas pateko į „Verslo nuomonės lyderių reitingą“, – akcentuoja L. Spėčius.

Degalinių tinklai turi daug potencialo

Degalinės kukliau

Iš visų 6 analizuotų sektorių, degalinių tinklai tiek pagal atstovų, tiek pagal citatų skaičių komunikavo mažiausiai. Aktyviausias čia buvo „Circle K“ vadovas S. Mačiukas, nuo artimiausio konkurento atitrūkęs penkiskart.

Sektoriuje taip pat dominavo „Circle K“ atstovų komunikacija – sudarydama kone du trečdalius viso sektoriaus citatų.

„Pagal atstovų skaičių, degalinių sektorius vos skiriasi nuo prekybos ir pramogų centrų, tačiau pastarųjų pasisakymų yra penkiskart daugiau. Kol kas degalinių sektorius vienintelis iš analizuojamų dar neturi savo atstovo verslo nuomonės lyderių TOP30. Potencialo čia išties yra, nes auditorija plati – vairuoja kas antras šalies gyventojas“, – kalba L. Spėčius.

Verslo nuomonės lyderių reitinge analizuoja bankininkystės, draudimo, telekomunikacijų, mažmeninės prekybos, prekybos ir pramogų centrų bei degalinių sektoriuose veikiančių bendrovių atstovų ir ekspertų komunikaciją.

Atstovų citatos žymėtuose reklaminiuose straipsniuose į analizę neįtrauktos.

Analizuojami buvo 90 spaudos leidinių, 10 interneto svetainių, 4 radijo stočių žinių laidos ir 5 televizijos kanalų žinių laidos per 2020 metų antrąjį pusmetį.

[infogram id="930d5c4c-e622-4f9c-be03-c414db419a25" prefix="nxT" format="interactive" title="nuomones_lyderiai"]

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Norite pasiūlyti temą, turite pastabų ar klausimų?

Parašykite redaktorių komandai arba vyr. redaktoriui rolandas.barysas@verslozinios.lt. Konfidencialumą užtikriname.

I. Trakimaitė-Šeškuvienė vadovaus „Maxima LT“ komunikacijai 1

Nuo 2022 m. spalio be nuolatinio Komunikacijos ir korporatyvinių reikalų departamento vadovo dirbusi...

Prekyba
09:41
Didžiausi atlyginimai žiniasklaidos segmente: TV lyderystė Premium

Didžiausius atlyginimus iš žiniasklaidos bendrovių moka komercinės televizijos – dosniausiu vidutiniu atlygiu...

„Iki“ pristato naujo formato parduotuves: pirmojo etapo investicija – 5 mln. Eur Premium 8

Vienai stambiausių Vokietijos mažmeninės prekybos įmonių grupių „Rewe“ priklausantis antras pagal dydį...

Prekyba
2023.03.23
Iš Rygos komunikacijos agentūros grįžta su apdovanijomais 1

Rygoje vykusiuose Baltijos šalių komunikacijos kampanijų apdovanojimuose „Mi:t&links. Baltic Communication...

Rinkodara
2023.03.13
Aukojimo metai: kaip tai paveikė įmonių biudžeto eilutes Premium 1

Jau daugiau kaip metus Ukrainą niokoja Rusijos pradėtas karas, prie paramos projektų intensyviai prisideda ir...

Rinkodara
2023.03.12
D. Dundulio fenomenas kitiems vadovams nepasiekiamas Premium 7

Trejetuke tarp dažniausiai žiniasklaidoje matomų ir cituojamų vadovų per antrąjį 2022-ųjų pusmetį atsirado...

Rinkodara
2023.03.10
„IAB Baltics“ vadovaus M. Reinikis

Mindaugas Reinikis tampa vykdančiuoju „IAB Baltics“ direktoriumi. Pastaruosius trejus metus jis vadovavo...

Rinkodara
2023.03.09
Padidėjo „Havas Media“ vadovų komanda

Žiniasklaidos planavimo agentūra „Havas Media“ turi naują projektų skyriaus direktorių, kuriuo tapo medijos...

Rinkodara
2023.03.08
„Password 2023“: rinkodaros sprendimai nepatogioje realybėje

Jau dvidešimtą kartą „Verslo žinios“ kviečia varžytis dėl efektyviausios Metų rinkodaros kampanijos titulo.

Rinkodara
2023.03.07
MO ir „Erudito licėjus“ susitarė dėl dviejų metų partnerystės – ugdys vizualinį mąstymą Verslo tribūna

MO muziejus ir „Erudito licėjus“ susitarė dėl ilgalaikės 2023 – 2024 metų partnerystės. Pasak MO atstovų, tai...

Rinkodara
2023.03.06
Didžiausius atlyginimus mokančios komunikacijos ir rinkodaros agentūros Premium

Didžiausius atlyginimus tarp šių skirtingų segmentų bendrovių moka komunikacijos agentūros, o dosniausiu...

Rinkodara
2023.03.03
TOP 30 nuomonės lyderių, formuojančių verslo komunikacijos lauką

Aktyviausiai žiniasklaidoje komunikavę nuomonės lyderiai pastaruoju metu buvo Gediminas Šimkus, Lietuvos...

Rinkodara
2023.03.01
Savivaldos rinkimai: akį rėžianti saviveikla ir interneto sofos burbulas Premium 1

Šį sekmadienį vyks savivaldos rinkimai. Ekspertai politikų komunikacijos kampaniją vadina nuobodžia, baksnoja...

Rinkodara
2023.03.01
Keičiasi Maisto ir veterinarijos tarnybos atstovas

Maisto ir veterinarijos tarnybos atstovas spaudai Rosvaldas Gorbačiovas palieka pareigas. Jį nuo trečiadienio...

Rinkodara
2023.02.28
Pranešėjas ar pasakotojas? Verslo tribūna

Šiandien į google paiešką suvedus žodį „pranešėjas“ pirmiausia iškrenta nuorodos į vieną naujai išleistą...

Verslo aplinka
2023.02.27
Naujas „Nokia“ veidas: keičia kultinį prekės ženklą 2

„Nokia“ skelbia apie prekės ženklo pokyčius: pirmą kartą per beveik 60 metų keičiamas technologijų kompanijos...

Rinkodara
2023.02.27
Trys būdai pradžiuginti savo darbuotojus ar partnerius „Kino pavasariu“ Verslo tribūna

Žaibiška darbuotojų kaita ir tuščios kėdės biuruose skatina įmones verstis iš kailio, norint pritraukti bei...

Rinkodara
2023.02.27
Talinas pasirašė 21 m. trukmės sutartį su „JCDecaux“ 2

Lauko reklamos įmonė „JCDecaux“ skelbia, kad „JCDecaux Eesti“ Estijos sostinėje Taline laimėjo mažojo formato...

Rinkodara
2023.02.26
„Lidl“ ribos sveikatai nepalankių produktų reklamą vaikams 2

Skatindama sveiką visuomenės mitybą, „Lidl Lietuva“ nuo kovo mėnesio pradeda riboti sveikatai nepalankių...

Rinkodara
2023.02.25
„Baltic Clipper“ pasirinko komunikacijos partnerius

Kelionių agentūrų „Baltic Clipper“, pasaulinio verslo kelionių aptarnavimo tinklo „BCD Travel“ atstovė...

Rinkodara
2023.02.23

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku