Sukūrė Lietuvos pristatymo strategiją: naujas šūkis, naujas pozicionavimas

Publikuota: 2020-09-09
Valstybei svarbios sritys ir vertybės susietos į bendrą pozicionavimą su šūkiu „Open for Co-creation“ („Atviri kurti kartu“). Strategijos kūrėjų pristatymo nuotr.
svg svg
Valstybei svarbios sritys ir vertybės susietos į bendrą pozicionavimą su šūkiu „Open for Co-creation“ („Atviri kurti kartu“). Strategijos kūrėjų pristatymo nuotr.

Jungtinė agentūrų komanda parengė Lietuvos pristatymo užsienyje 2020–2030 m. strategiją. Valstybei svarbios sritys ir vertybės susietos į bendrą pozicionavimą su šūkiu „Open for Co-creation“ („Atviri kurti kartu“), kurį vienijantis principas grindžiamas atvirumu, bendradarbiavimu ir veržlumu.

Kaip teigia strategijos kūrėjai, ateinantį dešimtmetį Lietuva, prisistatydama užsienyje turėtų išryškinti savo pasiekimus ekonomikos, kultūros, valdymo ir talentų pritraukimo srityse.

Išgrynintos ir keturios Lietuvos visuomenės vertybės: laisvė kurti, tobulėjimas, veržlumas ir ryšys su gamta.

„Mažas šalies žinomumas užsienyje, iš to kylantys stereotipai ir neigiami vertinimai trukdo mūsų šaliai pasiekti užsibrėžtus tikslus. Nuo pat Nepriklausomybės atkūrimo laikų veikėme be Lietuvos pristatymo užsienyje strategijos. Trūko Lietuvos pristatymą vienijančios temos, aiškaus plano, kokiose šalyse užsienyje turime telkti savo išteklius. Dabar turime išgrynintas valstybės sritis, komunikacijos gaires, kaip kalbėti apie Lietuvą užsienyje, sudarytas tikslinių šalių užsienyje sąrašas, parengtas 10 m. strategijos įgyvendinimo ir 3 m. taktinis veiksmų planas. Laikas pasauliui pristatyti modernios Lietuvos veiklą“, – pažymi Lukas Savickas, Vyriausybės kanclerio pirmasis pavaduotojas.

Jungtinis projektas

Strategiją Vyriausybės kanceliarijos užsakymu parengė jungtinė ūkio subjektų grupė – kūrybinės agentūros UAB „New Agency“ („New!“), UAB „Synthesis Consulting Group“, ryšių su visuomene „Blue Oceans PR“ ir skaitmeninė agentūra „SuperYou“. Prie strategijos taip pat dirbo vienas garsiausių prekės ženklų metodologijos, reitingų sudarytojas Simonas Anholtas, Estijos rinkodaros ekspertė Eva Kristiina Ponomarjov.

Strategijos įgyvendinimą koordinuos Vyriausybės kanceliarijos Lietuvos įvaizdžio grupė. Artimiausiu metu planuojama skelbti vizualinio identiteto konkursą.

Pažymima, kad į strategijos rengimą buvo įtrauktos šalies institucijos, aktyviausiai vykdančios šalies pristatymo veiklas užsienyje: Vyriausybės kanceliarija, Užsienio reikalų ministerija, Ekonomikos ir inovacijų ministerija, Kultūros ministerija, VšĮ „Versli Lietuva“, VšĮ „Investuok Lietuvoje“, Lietuvos kultūros institutas, VšĮ „Keliauk Lietuvoje“.

Demonstruos atvirumą

„Įprastai pasaulio šalys savo komunikacijoje demonstruoja egocentriškumą – komunikuoja iš savo perspektyvos. Pasirinkę „Open for Co-creation“ pozicionavimą, siekiame išsiskirti kalbėdami apie tai, ką galime su pasauliu sukurti kartu – būdami atviri, veržlūs ir bendradarbiaujantys. Norime, kad mūsų prisistatymas būtų ne savitikslė pagyra, bet atneštų pamatuojamą naudą pritraukiant į Lietuvą daugiau investicijų, turistų, talentų ir prisidėtų didinant eksporto apimtį“, – taip su naująja strategija siejamus lūkesčius apibūdina Gediminas Užkuraitis, „Synthesis Consulting Group“ vyriausiasis strategas.

Šių metų rugsėjo pradžioje naujoji strategija buvo pristatyta šalies institucijoms, Pasaulio lietuvių bendruomenei, tinklo „Global Lithuanian Leaders“, Lietuvos komunikacijos asociacijų nariams.

Šiandien įvaizdžio strategija pristatoma neformaliame ministrų pasitarime.

Verčia naują puslapį

VŽ rašė, kad tai ne pirmas reklamos agentūros „New!“ bandymas prisidėti prie šalies įvaizdžio kūrimo. 2016 m. agentūra, laimėjusi Lietuvos turizmo prekės ženklo koncepcijos kūrimo konkursą, pristatė koncepciją su šūkiu „Lithuania. Real is beautiful“.

Tais pačiais metais agentūra Lietuvai būsimo Valstybės atkūrimo šimtmečio proga padovanojo ir naują logotipą bei identiteto rinkinį. „New!“ šį darbą tuomet atliko nemokamai.

Tomas Ramanauskas, reklamos agentūros „New!“ kūrybos vadovas, pabrėžė, kad nuo Nepriklausomybės dėl įvairiausių priežasčių Lietuva sugebėjo įvaizdžio strategiją („Lietuva – drąsi šalis“) pasitvirtinti tik vieną kartą 2006 m., ir tai ji nebuvo iki galo įgyvendinta.

Nuo to laiko buvo įvairių komisijų, netikrų startų ir jokio rezultato, pažymi pašnekovas. 2009 m. tarptautiniai konsultantai „Saffron Brand Consultants“ parengė „Kūrybinio ir strateginio šalies įvaizdžio formavimo gaires“, kurios irgi liko kažkur stalčiuose.

nuotrauka::1

„Galima sakyti, kad bendro šalies įvaizdžio prasme neturime nieko per visus trisdešimt metų, – pažymi T. Ramanauskas. – Tai, ką 2016 m. kūrėme mes, tebuvo Lietuvos turizmo prekės ženklo koncepcija. Tad nereikėtų lyginti obuolių su kriaušėmis.“

Tiesa, pastarasis projektas nepraėjo be skaudžių pamokų. VŽ primena, kad 2016 m. sukurtą turizmo prekės ženklą „Lithuania. Real is beautiful“ lydėjo skandalas – paaiškėjus, kad tolesnę komunikaciją vykdžiusi reklamos agentūra UAB „Turinio rinkodara“ (prekės ženklas „The Chocolate“) socialinio tinklo paskyroje pasitelkė nelietuviškas nuotraukas, tuomet posto neteko Turizmo departamento vadovė Jurgita Kazlauskienė, taip pat buvo nutraukta sutartis su agentūra.

VŽ rašė, kad visgi 2017 m. pabaigoje „Real is beautiful“ projektas atvertė naują komunikacijos lapą ir, pasirašius naują sutartį su skaitmeninės rinkodaros agentūra „SuperYou“, vėl buvo atnaujinta komunikacija socialiniuose tinkluose.

„Ji tęsiasi iki pat šiol, ir tai vienas nuosekliausių komunikacinių veiksmų, todėl gali atrodyti, kad tai yra mūsų šalies įvaizdžio strategija, bet taip nėra. Tai yra išoriniam turizmui skirtas produktas“, – pabrėžia R. Ramanauskas.

Naujajai 2020–2030 m. įvaizdžio strategijai parengti buvo skirti 6 mėnesiai, sutarties suma – 163.326 Eur.

Laimėtojas buvo atrinktas viešame konkurse, vadovaujantis ekonominio naudingumo kriterijais, iš trijų pasiūlymus pateikusių ūkio subjektų grupių. Be 2020–2030 m. strategijos kūrimo laimėtojos, agentūros „New!“, konkurse dar dalyvavo rinkodaros tyrimų institutas KOG ir komunikacijos agentūra „Idea Prima“.

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
IKEA keičia darbdavio komunikacijos kryptį

IKEA keičia darbdavio komunikaciją – dirbti bendrovėje kvies jos esami darbuotojai.

Rinkodara
15:00
Džiaugsmo kartėlis tarp „Akropolio“ ir restorano „Džiaugsmas“ Premium 2

Valstybinis patentų biuras nagrinėja kelis ginčus tarp UAB „Akropolis Group“ ir UAB „Džiugu“, valdančios...

Rinkodara
2020.09.24
„Fielmann“ pasirinko naujus žiniasklaidos planavimo partnerius

Optikos bendrovė „Fielmann“ pradeda bendradarbiavimą su žiniasklaidos planavimo agentūra „Open Agency“.

Rinkodara
2020.09.23
Dizaino darbai vėl varžysis „NAPA Baltic“

Lietuvos dizaino asociacija (LDA) produktų pakuočių kūrėjus ir verslus kviečia teikti paraiškas į jau šeštus...

Rinkodara
2020.09.20
IPRA konkursas keliamas į kitus metus

Tarptautinė ryšių su visuomene asociacija (IPRA) nukėlė šių metų spalį Vilniuje planuotą komunikacijos...

Rinkodara
2020.09.20
„Lidl Lietuva“ ir „Tele2“ apsikeitė vietomis

Tyrimų bendrovės „Kantar“ duomenys rodo, kad liepą fiksuodamas spartesnis reklamos rinkos atsigavimas.

Rinkodara
2020.09.20
TV3 turi naują komercijos direktorių

Naują TV sezoną TV3 žiniasklaidos grupė pasitinka ne tik su pokyčiais programoje, bet ir įmonės vadovybėje –...

Rinkodara
2020.09.18
Paskelbtas konkursas šalies vizualiniam ženklui kurti

Vyriausybės kanceliarija paskelbė konkursą vizualinėms šalies identiteto sukūrimo paslaugoms pirkti.

Rinkodara
2020.09.18
„Telios“ pamokos – didžiųjų prekių ženklų kaina arba stručio galva smėlyje Premium 23

Telekomunikacijų bendrovė „Telia Lietuva“ nutraukė visuomenėje nemenką ažiotažą sukėlusią „Ežio“ reklamos...

Rinkodara
2020.09.18
„Httpool“ tapo „Spotify“ atstovais Baltijos šalyse

Agentūra „Httpool“ plečia savo partnerystę su „Spotify“ ir nuo šiol turės išskirtines reklamos atstovavimo...

Rinkodara
2020.09.17
Teismas: „Philip Morris Baltic“ bauda skirta pagrįstai 3

Vilniaus apygardos administracinis teismas atmetė pareiškėjos UAB „Philip Morris Baltic“ skundą dėl...

Rinkodara
2020.09.16
Reklamos verslo senbuviai įkūrė naują agentūrą

Naujai įsteigta reklamos agentūra „Marios“ į vieną kūrybinę komandą sujungė žmones, pastaruosius kelis...

Rinkodara
2020.09.16
„Telia“ stabdo „Ežio“ reklamą su dvyniais krepšininkais 76

Po socialiniuose tinkluose kilusios diskusijos, „Telia Lietuva“ priėmė sprendimą sustabdyti „Ežio“ reklaminę...

Rinkodara
2020.09.16
LTG grupės komunikacijos partnere tapo „Idea prima“

„Lietuvos geležinkeliai“ (LTG) grupės skelbtą integruotos komunikacijos paslaugų viešąjį pirkimą laimėjo...

Rinkodara
2020.09.16
SAM: atrinkti projektai, kurie stiprins žinias apie sveikatą

Valstybinis visuomenės sveikatos stiprinimo fondas (VVSSF) atrinko šviečiamuosius ir informacinius projektus,...

Rinkodara
2020.09.16
Į ūkio atsigavimo traukinį šoka ir reklamos rinka Premium

Bendras reklamos rinkos kiekis įvairiose žiniasklaidos priemonėse per sausį–liepą, palyginti su pernai tuo...

Rinkodara
2020.09.16
Kuriant šalies prekės ženklą, siūlys eiti estų ar švedų pavyzdžiu 4

Artimiausiu metu Vyriausybės kanceliarija skelbs konkursą vizualiniam šalies prekės ženklo identitetui...

Rinkodara
2020.09.13
Politinė komunikacija: nuosaikesni biudžetai ir kuklesnės partnerystės

Šie Seimo rinkimai nėra dosnūs ir ryšių su visuomene ar reklamos agentūroms – dauguma partijų, tarp jų ir...

Rinkodara
2020.09.13
Tradicinei žiniasklaidai politikai dar rodo špygą Premium

Per septynis šių metų mėnesius politinės reklamos dalis tradicinėje žiniasklaidoje tesudarė 0,2% – dėl...

Rinkodara
2020.09.11
T. Ramanauskas: naujoji įvaizdžio strategija nėra šūkio ar logotipo pristatymas Premium

Jungtinė keturių agentūrų komanda parengė Lietuvos pristatymo užsienyje 2020–2030 m. strategiją, kuri remiasi...

Rinkodara
2020.09.10

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Valdyti slapukus