2020-07-27 14:29

RSVA narių apyvarta augo 15%

Artūras Jonkus, „Agency 1323“ direktorius, RSVA asociacijos Tarybos pirmininkas. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Artūras Jonkus, „Agency 1323“ direktorius, RSVA asociacijos Tarybos pirmininkas. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Komunikacijos asociacijos RSVA agentūrų pajamos pernai augo 15,2%, o tiesioginės pajamos – 11,4%. Asociacijai priklausančios aštuonios agentūros pernai uždirbo 4,84 mln. Eur tiesioginių pajamų (2018 m. – 4,35 mln.), o bendroji apyvarta išaugo iki 9,77 mln. Eur (8,48 mln. Eur).

VŽ rašė, kad 30-ies didžiausių komunikacijos agentūrų pardavimai per praėjusius metus ūgtelėjo 13,6%, tiesioginės pajamos – 2,8%.

Gerokai sėkmingesnius metus skaičiuoja rinkos lyderės – visos pirmajame šešetuke esančios agentūros skaičiuoja dviženklį šuolį, riebesnį rinkos kąsnį pernai pavyko atsiriekti ir ne vienai mažesnei komunikacijos bendrovei.

Kaip rodo VŽ sudaryta lentelė, per 2019 m. 30-ies didžiausių agentūrų pardavimo pajamos siekė 22,94 mln. Eur ir buvo 13,6% didesnės nei 2018 m. Atitinkamai agentūrų tiesioginės pajamos – eilutė, kuria komunikacijos bendrovės labiausiai linkusios matuoti savo veiklą, – pakilo kiek kukliau – 2,8%, iki 11,5 mln. Eur. Grynojo pelno agentūros gavo 3,6% mažiau nei ankstesniais metais. Plačiau skaitykite čia.

RSVA asociacija jungia 8-ias agentūras, jai nepriklauso ddižiausius pardavimus skaičiuojančios komunikacijos rinkos lyderės „Publicum“, „Berta And“, „Fabula Hill+Knowlton Strategies“.

Iššūkių netrūks

Artūras Jonkus, RSVA asociacijos Tarybos pirmininkas, išplatintame pranešime pažymi, kad labiausiai pernai metų rezultatus augino RSVA agentūrų lankstumas ir sėkmingai įgyvendinti skaitmeninės komunikacijos, darbdavio įvaizdžio ir vidinės komunikacijos sprendimai bei drąsūs, didelės apimties viešojo sektoriaus komunikacijos projektai.

Tiesiogines pajamas pernai daugiausiai padidinusios agentūros „Idea prima“ direktorius, RSVA Tarybos narys, Paulius Tamulionis sako, kad 2019 m. komunikacijos sektoriui buvo vieni geriausių per pastaruosius penkerius metus.

Apyvartą trečdaliu pernai padidinusios agentūros „co:agency“ partneris Donatas Bedulskis priduria, kad 2020-ųjų pradžia komunikacijos rinkoje taip pat žadėjo vienus sėkmingiausių metų.

„Mūsų agentūrai pirmasis ketvirtis buvo geriausias per dešimtmetį: aktyvūs buvo ir esami klientai, taip pat turėjome daug užklausų dėl naujų užsakymų. Pandemija ir karantinas viską staigiai pakoregavo. Visgi gegužės viduryje klientų optimizmas grįžo, o daliai organizacijų tai netgi tapo paskata atsigręžti į komunikaciją. Galiausiai karantiną baigėme pasirašę 5 sutartis su naujais klientais, o daugelis esamų grįžo prie turėtų planų įgyvendinimo. Todėl lūkesčiai dėl šių metų rezultatų, nepaisant užklupusios „juodosios gulbės“, yra gan pozityvūs“, – pranešime pažymi D. Bedulskis, pridurdamas, jog, žinoma, viskas gali greitai keistis, kol išlieka nežinia dėl viruso.

Pasak P. Tamulionio, koronaviruso pandemija turėjo įtakos ir komunikacijos turiniui: kaip niekada aktuali tapo socialinė, bendruomeniškumo tematika.

Kalbėdamas apie artimiausius iššūkius, agentūros „Idea prima“ vadovas vardina tai, kad „šiais metais agentūrai svarbu padėti ilgamečiams klientams prisitaikyti prie aplinkos pokyčių, atsižvelgus į jų įtaką adaptuoti ilgalaikės komunikacijos strategijos kryptis, taip pat prisidėti prie mažiausiai pandemijos krizės paveiktų verslo sektorių augimo“.

„Naujoji realybė“

Grynajį pelną per 2019 m. beveik 40% padidinusios komunikacijos agentūros „Adverum“ vadovė, RSVA Tarybos narė, Ieva Naujalytė sako, kad pernai įvyko sugrįžimas prie komunikacijos profesijos „pamatų“ – atsigręžimas į pasakojamos istorijos emocinę ir faktinę vertę, siekiant padidinti jos poveikį tikslinėms auditorijoms.

„Adverum“ vadovė sako, kad šiais metais svarbiausia fokusuotis į naujų komunikacijos formų integravimą tradiciniuose komunikacijos sprendimuose, skaitmeninės transformacijos projektus, naujos realybės darbdavio komunikaciją ir vidinės komunikacijos projektus, didinančius organizacijų efektyvumą.

„Pandemija padarė nemažą įtaką ir komunikacijai, todėl dar pavasarį pradėjome sekti ir tirti tendencijas, susijusias su taip vadinamąja „nauja realybe“. Sukūrėme paslaugą, skirtą darbdavio komunikacijai pandemijos metu, galvojame ir apie kitas komunikacijas sritis, kurias paveikė šis neįprastas laikotarpis. Šiemet toliau išnaudosime savo tarptautinės komunikacijos kompetencijas ir koncentruosimės į darbą su komunikacijos be sienų projektais, siekiant išvežti lietuviškus prekės ženklus į tarptautines rinkas – šioje srityje esame sukaupę nemažai patirties“, – kalba I. Naujalytė.

Ryšių su visuomene agentūrų asociacija RSVA įkurta 2009 m. siekiant užtikrinti agentūrų veiklos etikos ir profesinius standartus bei gerinti komunikacijos verslo aplinką šalyje.

RSVA vienija aštuonias agentūras: „Adverum“, „Agency 1323“, „co:agency“ (buvę „Gravitas Partners“), „Headline“, „Idea Prima“, „Integrity PR“, „Nova media“ ir „PR Service / Edelman Affiliate“.

Visoms 8 asociacijos vienijamoms agentūroms 2020 m. suteikti Veiklos kokybės standarto ženklai: Atsakinga agentūra, Atskaitinga agentūra, Skaidri agentūra, Tobulėjanti agentūra ir Visuomeniška agentūra.

52795
130817
52791