Žmonės nori informaciją gauti iš medikų, lyderystės – iš darbdavių

Publikuota: 2020-03-23
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
svg svg
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

7 iš 10 žmonių kasdien ieško informacijos apie koronavirusą. 85% teigia norintys mažiau žinių girdėti iš politikų ir daugiau iš mokslininkų bei medikų.

Tai rodo pasaulinio ryšių su visuomene tinklo „Edelman“ pasaulinė apklausa. Tyrime apklausta 10.000 respondentų.

Apklausoje dauguma žmonių pripažino nerimaujantys dėl rastos informacijos. Apie 74% nerimauja dėl su virusu susijusių melagingų naujienų ir klaidinančios informacijos.

64% apklaustųjų didžiuosius naujienų portalus įvardijo kaip pagrindinį informacijos kanalą. Tačiau ne ką mažiau informacijos tikimasi gauti iš darbovietės – vidinius, artimus šaltinius žmonės laiko patikimais informacijos kanalais.

Apklausti skirtingų šalių gyventojai tiki, kad mokslininkai, sveikatos priežiūros pareigūnai ir gydytojai yra patikimiausi informacijos apie virusus šaltiniai.

„Šią nuostatą reikėtų išgirsti ir mūsų valstybės atsakingiems pareigūnams, nes jie dabar medikus yra nustūmę į šalį, nors būtent gydytojai turėtų būti svarbiausi komunikacijos šaltiniai. Tokiu būdu pasitikėjimas valstybe tik mažėja, nes valstybė parodė didžiulę prarają tarp valdininkų ir sveikatos ekspertų. Nors dar nevėlu pasitelkti gydytojus, o ne valdininkus, kaip ekspertus komunikacijai su visuomene“, – išplatintame pranešime teigia Romualda Stonkutė, „Edelman“ tinklui Lietuvoje atstovaujančios agentūros „PR Service/Edelman Affilite“ vadovė.

Vidinės komunikacijos

Daugiau žmonių savo darbdavių vidinę komunikaciją vertino kaip patikimesnę nei vyriausybių, sveikatos priežiūros kompanijų, tradicinės ar socialinės žiniasklaidos.

„Vertinant rezultatus reikia suprasti, kad darbuotojai tikisi ne tik informacijos iš darbdavių, tačiau jie tiki, kad darbdavys jiems nemeluos“, – tyrimą komentuoja R. Stonkutė.

Ji pabrėžia, kad šios apklausos rezultatai sutampa su anksčiau skelbtais „Edelman Trust Barometer“ tyrimo rezultatais.

„Darbuotojai visuomet, ypatingai krizės laikotarpiu, atsigręžia į darbdavį, laukia iš jo lyderystės, sprendimų ir aktyvaus bendravimo. Tie įmonių vadovai, kurie dar neparengė vidinės krizės komunikacijos plano, turėtų tai suskubti padaryti nedelsiant“, – pataria R. Stonkutė.

nuotrauka::1

Tarptautinė apklausa taip pat parodė, kad dauguma pasaulio gyventojų, išskyrus kanadiečius ir vokiečius, mano, jog įmonė, kurioje jie dirba, yra pasiruošusi pandemijai labiau nei vyriausybė. Apskritai žmonės linkę pasitikėti savo darbdavio sprendimais ir reagavimu į situacijas labiau nei vyriausybe ar nepelno siekiančiomis organizacijomis.

„Toks žmonių nusiteikimas nesusijęs vien su esama koronaviruso situacija. Žmonės pasitiki prekių ženklais, verslu ir darbdaviais sprendžiant daugelį socialinių problemų. Nors gali kilti dvejonių, ar kuriami socialiniai projektai tėra tik noras išgarsėti, tačiau dažniausiai tokie projektai kyla iš realaus poreikio ir problemos, kurią įmonė gali ir yra pasiryžusi išspręsti“, – įsitikinusi viešųjų ryšių specialistė.

Pasak R. Stonkutės, darbuotojai tikisi, kad bus pasirūpinta saugumu darbo vietoje.

„Šiandien svarbu prisiimti lyderystę, rodyti darbuotojams, kad jais rūpinimąsi ir įmonė turi planą suvaldyti tiek finansinei, tiek komunikacinei krizei“, – pažymi R. Stonkutė.

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Rekomendacijos, kaip komunikuoti krizinėje situacijoje

Siekdama prisidėti prie tinkamo pandemijos sukeltos krizinės situacijos valdymo, Lietuvos komunikacijos...

Rinkodara
2020.04.04
Labiausiai apkarpys išlaidas pramogoms, maistui – netaupys 1

Paklausus, kaip Lietuvos gyventojai prognozuoja savo išlaidas per ateinančius 3 mėnesius, jaučiamas didelės...

Rinkodara
2020.04.04
Skirs nominacijas už geriausią komunikaciją pandemijos metu

„PR Impact Awards 2020“ rengėjai įsteigė specialius apdovanojimus projektams ir iniciatyvoms, kuriais...

Rinkodara
2020.04.02
Premjeras: Vyriausybė ieškos būdų, kaip padėti žiniasklaidai 4

Ministras Pirmininkas Saulius Skvernelis nuotoliniu būdu bendravo su žiniasklaidos asociacijų atstovais dėl...

Rinkodara
2020.04.02
Prie „Inspired UM“ komandos jungiasi D. Apanavičius

Žiniasklaidos planavimo agentūros „Inspired UM“ turinio skyriaus vadovu pradeda dirbti buvęs ryšių su...

Rinkodara
2020.04.02
„Demaskuok.lt“: dezinformacijos apie koronavirusą netrūksta

Karantino įvedimas ir visuomeninio gyvenimo persikėlimas į skaitmeninę erdvę itin suaktyvino...

Rinkodara
2020.04.02
Reklamos agentūros sujungė jėgas socialinei kampanijai

Sostinėje ir kituose šalies miestuose netrukus startuos reklaminė kampanija, skatinanti atsakingą piliečių...

Rinkodara
2020.03.31
Komunikavimo pamokos krizių akivaizdoje

Koronaviruso pandemija ir žmonėms, ir verslams tapo vienu rimčiausių išbandymų, todėl laiku pateikiama ir...

Rinkodara
2020.03.30
Kaip keičiasi klientų aptarnavimas karantino laikotarpiu

Šalyje paskelbus karantiną dauguma klientų aptarnavimo įmonių arba laikinai uždarė savo duris arba stipriai...

Rinkodara
2020.03.28
Gyventojai bendrą ekonominę padėtį vertina santūriau, viliasi indėlio iš verslo 1

Reprezentatyvus šalies gyventojų tyrimas dėl COVID-19 viruso situacijos rodo, kad be paliovos linksniuojama...

Rinkodara
2020.03.26
Prekybininkų komunikacijos mažiau, bet nuolaidų reklamų – dar apstu Premium 1

Prekybininkams, prekiaujantiems fizinėse parduotuvėse, Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) rekomenduoja...

Rinkodara
2020.03.26
„Telia“ ir „Bitė“ keičia tinklo pavadinimus per karantiną 7

Vyriausybei svarstant pratęsti karantiną dviems savaitėms, „Telia“ ir „Bitė“ jungiasi prie visame pasaulyje...

Rinkodara
2020.03.25
Vartotojų elgsena: dėl visuomenei opių klausimų išgyvena labiau nei dėl asmeninių finansų Premium

Vartotojų elgsenos tyrimas rodo, kad dabar, siaučiant koronaviruso pandemijai, didesnį susirūpinimą žmonėms...

Rinkodara
2020.03.25
TV3 vadovė: labiausiai neramina emociniai, nepamatuoti sprendimai Premium

Tebesitęsiant karantinui, žiniasklaida atsidūrė dviprasmiškoje padėtyje: skaičiuoja žiūrimumo ir skaitomumo...

Rinkodara
2020.03.23
Žmonės nori informaciją gauti iš medikų, lyderystės – iš darbdavių

7 iš 10 žmonių kasdien ieško informacijos apie koronavirusą. 85% teigia norintys mažiau žinių girdėti iš...

Rinkodara
2020.03.23
Reklamos industrija: netikrumo daug, bet darbai vyksta Premium

Reklamos ir komunikacijos paslaugų agentūros pažymi, kad nors smulkesnių prekių ženklų užsakymų anuliacijų...

Rinkodara
2020.03.20
Prašo paramos žiniasklaidai: reklamos rinka gali trauktis iki 60 mln.

Žiniasklaidos priemones vienijančios asociacijos kreipėsi į šalies institucijas paramos.

Rinkodara
2020.03.17
Koronaviruso tema Baltijos šalyse: panikos ir baimių netrūksta Premium

Lietuvoje nuo sausio mėnesio pradžios koronavirusas minėtas 27.933 žiniasklaidos pranešimuose, skaičiai...

Rinkodara
2020.03.17

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Valdyti slapukus