Seime užkirstas kelias valdančiųjų norui riboti informaciją apie kandidatus

Publikuota: 2020-01-14
Socialdemokratas Julius Sabatauskas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
svg svg
Socialdemokratas Julius Sabatauskas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Seimas pritarė socialdemokrato Juliaus Sabatausko siūlymams, kad „valstiečių“ parengtose rinkimų įstatymo pataisose neliktų saugojimo terminų informacijai apie rinkimuose dalyvaujančius kandidatus.

Tokiu būdu neliko ribojimų neterminuotam informacijos viešinimui apie rinkimuose dalyvaujančius asmenis.

„Pataisų iniciatoriai, prisidengdami asmens duomenų apsauga, norėjo riboti informacijos apie kandidatus viešinimo laiką, bet tai buvo labiau panašu į politinę cenzūrą. Remiantis mano siūlymais, duomenys nebus iš viso ištrinami iš Vyriausiosios rinkimų komisijos internetinio puslapio net ir po šimto metų. Žmonės turi turėti galimybę žinoti apie kiekvieną dalyvavusį rinkimuose asmenį bet kada“, – savo poziciją grindžia opozicijos lyderis socialdemokratas J. Sabatauskas.

Politikas rėmėsi ir Lietuvos žurnalistų sąjungos bei „Transparency International“ organizacijos prašymu neatimti iš žmonių teisės į informaciją apie kandidatus.

„Galėjo nutikti taip, kad Lietuvos žmonėms būtų atimta teisė žinoti savo šalies istoriją. Visuomenei svarbūs duomenys apie kandidatus būtų šalinami iš viešosios erdvės. Apribojus konkrečiu neproporcingai trumpu terminu, kiek laiko Vyriausioji rinkimų komisija laiko duomenis apie kandidatus, Lietuvos rinkėjai prarastų galimybę žinoti tikslius ir patikimus duomenis apie kandidatus. Tai vienareikšmiškai sumažintų skaidrumo lygį politikoje. Rinkėjai turi teisę žinoti, kokius interesus turėjo Lietuvos politikos dalyviai nuo pat Nepriklausomybės atkūrimo“, – argumentuojama Seimo nario siūlymuose.

Už J. Sabatausko siūlymą, kad Vyriausiosios rinkimų komisijos puslapyje neterminuotai būtų skelbiami duomenys apie kandidatų turtą, pajamas, interesus, teistumą ir panašiai, balsavo 93 Seimo nariai, du susilaikė.

Visos Seimo rinkimų pataisos priimtos vienbalsiai „už“ balsavus 82 Seimo nariams.

VŽ rašė, kad Seimo Valstybės valdymo ir savivaldybių komitetas iš pradžių siūlė kandidatų turto ir pajamų deklaracijas bei kitus duomenis užverti po penkerių metų, o rinkimų rezultatus – po 50 m. Vėliau komitetas terminus siūlė pailginti atitinkamai iki 10 ir 100 m.

Komitetas laikėsi pozicijos, kad viešumo terminus reikia nustatyti dėl sugriežtintų asmenų apsaugos duomenų taisyklių – Bendrojo duomenų apsaugos reglamento (BDAR).

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Lietuvos paštas pasirašė naują reklamos paslaugų sutartį

Lietuvos paštas pasirinko naujus reklamos partnerius – 2 m. sutartis pasirašyta su kūrybine agentūra „Truth“.

Rinkodara
2020.01.23
„Pildyk“ simboliškai atnaujino prekės ženklą 1

Telekomunikacijų bendrovei „Tele2“ priklausanti išankstinio mokėjimo paslauga „Pildyk“ atnaujino savo prekės...

Rinkodara
2020.01.22
Komunikacijos tonas „Grigeo“ atveju kitoks nei per Alytaus gaisrą Premium 2

Apie „Grigeo Klaipėdos“ taršos skandalą per pirmąją savaitę pasirodė vidutiniškai po 191 straipsnį ir...

Rinkodara
2020.01.22
Autorių teisių gynėjai reikalauja stabdyti „Payseros“ paslaugų teikimą „Filmai.in“ 5

Autorių teisių gynimo asociacijos kreipėsi į Lietuvos banko priežiūros tarnybą, LRTK ir Kultūros ministeriją...

Rinkodara
2020.01.21
„General Financing“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Finansines paslaugas teikianti bendrovė „General Financing“ pasirinko naujus partnerius savo komunikacijai –...

Rinkodara
2020.01.21
Lietuvos paštas pasirinko naujus socialinės žiniasklaidos partnerius

Lietuvos paštas pasirinko naujus socialinės medijos komunikacijos partnerius – sutartis pasirašyta su...

Rinkodara
2020.01.20
Išdalinti Lietuvos komunikacijos projektų apdovanojimai „PR Lapės“

Komunikacijos projektų apdovanojimuose „PR Lapės“ buvo įteiktos septynios nominacijos, o nugalėtojų gretose –...

Rinkodara
2020.01.18
K. Gečas: „Grigeo“ krizė yra giliausia ir sudėtingiausia mano karjeroje Premium 6

„Grigeo“, kurios antrinė įmonė „Grigeo Klaipėda“ į Kuršių marias leido nevalytas nuotekas, ne vien savo...

Rinkodara
2020.01.16
Naujas vardas „Panoramai“ padėjo pasiekti tikslų Premium 1

Prekybos centras „Panorama“, per šiemetinį kalėdinį periodą užsikabinęs naują pavadinimą „Dovanorama“,...

Rinkodara
2020.01.15
Seime užkirstas kelias valdančiųjų norui riboti informaciją apie kandidatus

Seimas pritarė socialdemokrato Juliaus Sabatausko siūlymams, kad „valstiečių“ parengtose rinkimų įstatymo...

Rinkodara
2020.01.14
Kalėdinėse reklamose – „Telia Lietuvos“ ir „Tele2“ dvikova Premium

Per kalėdinį periodą televizijos transliavo bemaž 7% daugiau reklamos sekundžių, 11% daugiau klipų.

Rinkodara
2020.01.13
Šalies komunikacija: kokios valstybės pernai labiausiai domėjosi Lietuva

Kasdien vidutiniškai Lietuvos vardas užsienio šalių interneto naujienų portaluose pasirodo 250 kartų, o...

Rinkodara
2020.01.13
Influencerių rinkodara: nuo Makaliaus iki A. Tapino 1

Žiniasklaidos planavimo agentūros „Inspired UM“ nuomonės formuotojų tyrimas rodo, kad populiariausios temos,...

Rinkodara
2020.01.12
Lietuviai jaučiasi laimingiausi nuo 2008 m. krizės laikmečio 2

„Žmogaus studijų centro“ atliekama Lietuvos emocinės būsenos stebėsena rodo, 2019 m. Lietuva jautėsi kaip...

Rinkodara
2020.01.11
Dažniausiai 2019 m. žiniasklaidoje kalbėję vadovai

Dažniausiai žiniasklaidoje praėjusiais metais kalbėję įmonių vadovai: Kristina Meidė, „Maxima LT“ generalinė...

Rinkodara
2020.01.10
Dulkės nuo „Grigeo“ krizės plano nupūstos nebuvo Premium 1

Popieriaus gamybos „Grigeo“, kurios antrinė įmonė Klaipėdoje įtariama nevalytomis nuotekomis ilgą laiką...

Rinkodara
2020.01.10
„Japan Airlines“ per 2020 m. olimpiadą Tokijuje turistams padovanos 50.000 skrydžių bilietų

Skrydžių bendrovė „Japan Airlines“ užsienio turistams padovanos 50.000 skrydžių bilietų į vidinius reisus,...

Paslaugos
2020.01.07
Komunikacijos agentūra „Gravitas Partners“ keičia pavadinimą

Komunikacijos agentūra „Gravitas Partners“ keičia prekės ženklą ir nuo šiol vadinsis „co:agency“.

Rinkodara
2020.01.06
Influencerių rožinė pasaka bliūkšta – svarbūs parametrai menksta Premium

Nors nuomonės formuotojų rinkodarai socialiniuose tinkluose prekių ženklai vis dar didina išlaidas, tyrimai...

Rinkodara
2020.01.03

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau