Influenceris turi mėgti jus, o ne jūs - jį, arba kodėl kampanijos patiria fiasko

Publikuota: 2019-12-27
Raitis Gocentas, agentūros „Caption“ skaitmeninės rinkodaros projektų vadovas.
Raitis Gocentas, agentūros „Caption“ skaitmeninės rinkodaros projektų vadovas.
„Caption“ skaitmeninės rinkodaros projektų vadovas

Influenceris gali atrodyti, kaip puikus kandidatas jūsų rinkodaros kampanijai – turėti gausybę sekėjų, puikų įsitraukimą ir jau būti bendradarbiavęs su kitais prekės ženklais. Tačiau kampanija gali visiškai nepavykti.

Įmonės, dažnai bendradarbiaujančios su influenceriais, žino bent kelias galimas nesėkmės priežastis ir kaip jų išvengti.

Pirmoji – pasirenkamas influenceris, kuriam dirbti su reklamuojamu produktu ar paslauga visiškai neįdomu. Jis nėra nei produkto tikslinės auditorijos dalis, nei supranta žmones, kuriems produktas aktualus.

Tuo tarpu įmonės ir agentūros neretai eina lengviausiu keliu – ieško influencerių sąrašų pateikiamų internete, kreipiasi į tuos, kuriuos tiesiog patys seka ir siūlo partnerystę, vos tik pajutę, jog jų skelbiamas turinys atitinką norimą estetiką.

Gali atrodyti, jog šie kriterijai pasirinkimui yra puikūs, tačiau taip galvodami – pralaimime. Rinkdamiesi influencerius ten, kur juos renkasi visi kiti neišvengiamai už tą pačią paslaugą sumokėsime daugiau. Elementari ekonomika – šie influenceriai paklausos reklamai su jais turės daugiau, nei pasiūlos – vietos, kur gali šią reklamą paskelbti. Ar tada turėtume pykti, kad kainos – didelės?

Problemos sprendimas: savas ratas

Geriausias būdas rasti tuos, kam jūsų produktas yra aktualus toli gražu nepareikalaus savaitės trukmės paieškos ir apklausų. Pirmasis ir geriausias šaltinis – ieškoti influencerių tarp savo „Instagram“ sekėjų. Antrasis – žmonės, kurie spaudžia „like“ ir komentuoja po jūsų nuotraukomis, o jei pirmųjų dviejų nepakanka – tiesioginių konkurentų sekėjai.

Ieškant influencerių tokiu būdu vienu ypu išsprendžiame bent 3 problemas:

  • Kur rasti influencerius, kurių auditorijai jūsų produktas yra aktualus?
  • Kaip iš influencerių kampanijos gauti kuo didesnę grąžą?
  • Kaip influencerių (ypač mikro) kampanijas įgyvendinti sistemiškai ir greitai?
  • Kone vienintelis tokio metodo trūkumas – galimai ilga pirminės sekėjų analizės trukmė. Jei tenka rankomis peržiūrėti kelis ar keliolika tūkstančių savo sekėjų – gali paskausti pirštus.

    Privalumai atsveria trūkumus

    Labiausiai įsiminė atvejai, kai už 20 Eur kuponą pasidalinti įrašu savo „Instagram“ profilyje sutiko influenceriai turintys 66,5 ir 56,6 tūkstančius sekėjų. Klientai tokiais rezultatais lieka itin patenkinti, o ir darbas su influenceriais gerokai sklandesnis – nebereikia tiek pasakoti apie produktą ir kokią problemą jis sprendžia. Influenceris su prekės ženklu susipažino jau pats jį sekdamas.

    Potencialas čia – didelis, o surasti influencerių tarp savo sekėjų nėra taip sudėtinga, kaip gali atrodyti iš pradžių.

    Pagal savo kampanijos tikslus

    Daug kas galvoja, jog influencerio pasirinkimas iš turimo sąrašo – jau tik formalumas. Turite nusistatę biudžetą, žinote žmonių kiekį, kurį norite pasiekti, susisiekiate ir išsiaiškinate, kiek jūsų biudžetas gali nupirkti? Ne visai taip.

    Skirtingo dydžio influenceriai padeda pasiekti skirtingus tikslus. Dideli, plačiai žinomi vardai puikiai veikia, kai siekiate didesnio žinomumo ar priminti žmonėms apie jūsų prekės ženklą. Tuo tarpu mikro influenceriai ženkliai geriau tinka kampanijoms, kurios siekia padidinti pardavimus.

    To priežastis – gana paprasta. Influenceriai yra panašūs į kylančias muzikos žvaigždes, kurių iš pat pradžių klauso tik patys tikriausi fanai ir draugai. Didelė dalis šių klausytojų skubės išgirsti naujausią atlikėjo įrašą, nedvejodami nusipirks bet ką, ką šis žmogus sukūrė. Tokių prisiekusiųjų nėra daug, bet tarp pirmųjų 5.000 jų gali būti kokie 500.

    Vėliau, žinomumui ir klausytojų kiekiui didėjant, šių ištikimųjų fanų dalis didėja ne taip sparčiai. Taip, žmogus tampa atpažįstamu visuomenėje, dažniau pasirodo spaudoje, tačiau tarp 100.000 klausytojų jau bus tik 1.000 tokių, kurie pasiryžę nupirkti bet ką.

    Lygiai taip pat ir su influenceriais. Už influencerį turintį 100.000 sekėjų, dėl jo žinomumo sumokėsite net daugiau nei 20 kartų daugiau, nei už turintį 5.000. Tačiau jei siekėte parduoti – rezultatai tikėtina nuliūdins. Tokio influencerio sekėjai jau pripratę prie to, jog šis žmogus nuolat dalinasi reklaminiais įrašais su produktais, kurių dažniausiai pats net nenaudoja.

    Tad rinkitės tuos, kurie jau jus myli ir seka. Pasverkite, ar norite parduoti, ar didinti savo žinomumą. Ir būkite žmogiški, nes influenceris — žmogus, o ne bejausmis reklamos stendas.

    Autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos pozicija.

    Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

    Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













    Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



     
    Rašyti komentarą 0
    Naująjį „Laisvės TV“ įvaizdį nulydėjo kritikos lavina Premium

    „Laisvės TV“ prisistato naują įvaizdį, atsinaujinusią programą ir naują ženklą „Laisvės Media Group“, po...

    Rinkodara
    2020.02.25
    Ryšių su visuomene agentūrų asociacijai vadovaus A. Jonkus

    Ryšių su visuomene agentūrų asociacija RSVA tarybos pirmininku dvejų metų kadencijai išrinko agentūros...

    Rinkodara
    2020.02.25
    „PR Impact Awards 2020“ akiratyje – reputacijos kaina

    Prasideda paraiškų teikimas į septintą kartą organizuojamą ryšių su visuomene ir komunikacijos renginį „PR...

    Rinkodara
    2020.02.24
    „Bitė“ rinksis dar vienus komunikacijos partnerius

    Siekdama stiprinti darbdavio komunikaciją, „Bitė Lietuva“ skelbia komunikacijos agentūros konkursą.

    Rinkodara
    2020.02.24
    „Wide Wings“ nusitaikė į eksporto rinkas Premium

    Vaizdo kūrybos studija „Wide Wings“ pradėjo aktyviau tyrinėti eksporto rinkas. Bendrovė tikisi, kad čia...

    Rinkodara
    2020.02.23
    IKEA darbuotojai su pirkėjais dalijasi knygomis

    Šią savaitę IKEA parduotuvėje Vilniuje startavo darbuotojų iniciatyva „#nesiskaito“, kurios tikslas skatinti...

    Rinkodara
    2020.02.23
    Socialiniai tinklai 2020: stebinantis „TikTok“ fenomenas 3

    Socialiniai tinklai – neatsiejama daugelio mūsų kasdienybės dalis. Skaičiuojama, kad jais naudojasi daugiau...

    Rinkodara
    2020.02.23
    „Paysera“ dar neįvykdė pažado neteikti paslaugų piratų svetainei „Filmai.in“ 11

    Po Lietuvos banko Priežiūros tarnybos kreipimosi, Lietuvos mokėjimų bendrovė „Paysera“ pranešė stabdanti...

    Rinkodara
    2020.02.19
    Startas „Metų CMO 2020“ rinkimams 1

    Lietuvos marketingo asociacija LiMA šeštą kartą rengia „Metų CMO“ rinkimus. Nugalėtojas bus paskelbtas ir...

    Rinkodara
    2020.02.19
    K. Gečas: „INK agency“ priaugo stiklines rinkos „lubas“ Premium

    Integruotosios komunikacijos agentūros „INK agency“ ir jos įsteigtos skaitmeninės komunikacijos agentūros...

    Rinkodara
    2020.02.19
    Komunikacijos agentūros atnaujino veiklos kokybės standartus

    Audito bendrovė „Nexia“ patvirtino, kad visos komunikacijos agentūros, priklausančios Ryšių su visuomene...

    Rinkodara
    2020.02.18
    Komunikacija dėl pinigų plovimo: „Swedbank“ nukentėjo labiau nei SEB

    Į pinigų plovimo skandalus pernai įsivėlę didžiausi Lietuvoje skandinaviško kapitalo bankai „Swedbank“ ir SEB...

    Rinkodara
    2020.02.18
    „Tamro“ pasirinko naujus komunikacijos planavimo partnerius 1

    Vaistų mažmeninė įmonė „Tamro Lietuva“, valdanti mažmeninės prekybos prekės ženklą „Benu“, žiniasklaidos...

    Rinkodara
    2020.02.17
    „Password 2020“: efektyviausi rinkodaros projektai ir metų CMO

    Jau septynioliktą kartą „Verslo žinios“ kviečia varžytis dėl efektyviausios Metų rinkodaros kampanijos...

    Rinkodara
    2020.02.17
    Prekybininkų komunikacijos skyriai nuolat balansuoja ties riba

    Maistu prekiaujančių prekybininkų komunikacijos specialistų darbas yra specifinis ir jie nuolat sprendžia...

    Rinkodara
    2020.02.16
    D. Runkevičius: jei turinys neatneša pardavimų, jis – beveik bevertis Premium

    Kiekvieną dieną tūkstančiai naujienų portalų bei šimtai tūkstančių žmonių socialinėje medijoje kalba...

    Rinkodara
    2020.02.16
    Influencerių reklamos žymėjimas: pliusų daugiau nei minusų

    Vartotojų teisių apsaugos tarnyba vykdo tolimesnę influencerių stebėseną, tačiau dar neskuba skirti baudų,...

    Rinkodara
    2020.02.15
    T. Ramanauskas: „Bendro šalies įvaizdžio prasme neturime nieko per visus 30 metų“ Premium 6

    Bandoma atversti naują šalies įvaizdžio lapą – reklamos agentūra „New! su partneriais kurs dešimtmečio...

    Rinkodara
    2020.02.14
    Dirbtinis intelektas atskleidė aiškiausiai kalbančius TV žinių vedėjus

    Kalbą tekstu paverčiantis dirbtinis intelektas nustatė, kurie šalies TV žinių vedėjai kalba aiškiausiai.

    Rinkodara
    2020.02.12
    Vidinės komunikacijos proceso spragos „Maximai“ sukėlė krizę  Premium

    Dar penktadienį atrodė, kad „Maximos“ reakcija ir komunikacija pavyzdinė – galimai salmonelėmis užkrėsta...

    Rinkodara
    2020.02.12

    Verslo žinių pasiūlymai

    Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
    Sutinku Plačiau