Kodėl darbuotojai netampa įmonės ambasadoriais? Mįslė – ne pasitenkinime

Publikuota: 2019-10-20
Agentūros nuotr.
Agentūros nuotr.
Komunikacijos agentūros „Virtuozai“ direktorius

Kaip padaryti, kad socialiniuose tinkluose darbuotojai aktyviau komunikuotų apie organizaciją? Tokį klausimą tikrai esate girdėję – arba jis jums patiems kilo, arba personalo skyrius uždavė, arba darbdavio komunikacijos specialistai pasakojo, kad jų daug kas to klausia.

Iš tiesų, tai nėra tokia gera idėja, kaip gali atrodyti iš pirmo žvilgsnio. Entuziazmo kupini šios idėjos šalininkai pasakytų, kad darbuotojų komunikacija bus labai įtikinama – nes tai autentiška žmonių komunikacija, o ne įmonės. Ir tik pagalvokite – jei turėtumėte savo ambasadorių armiją, ji atliktų visą komunikaciją, o pačios organizacijos komunikacinės pastangos galėtų sumažėti iki minimumo. Praktiškai perpetuum mobile – pasuki rankenėlę vieną kartą, o variklis tada jau sukasi savo eiga, gerindamas reputaciją, pritraukdamas naujų darbuotojų, pritraukdamas naujų partnerių, laimėdamas metų darbdavio nominaciją.

Taip, tada, kai buvo paminėtas amžinasis variklis – tai buvo ženklas, ne viskas taip paprasta ir gražu. Nebent jūs kalbate apie tūkstantmečio kartos startup‘ą, kuriame visi nuoširdžiai jaučiasi atliekantys misiją ir gyvena nuolatinėje euforijoje – tada komunikacijos perteklius garantuotas. Bet jei jūsų organizacija subrendusi, joje dirbama, o ne linksminamasi – tada darbuotojų komunikaciją įjungti bus labai sunku. Taip sunku, kad labai rimtai reikėtų pasverti, ar verta pradėti.

Organizacijoje, kuri yra brandi, į darbuotojų komunikaciją reikia žiūrėti kaip į verslo procesų dalį, kaip į papildomą organizacinę funkciją. Prieš pradedant komunikaciją organizuoti pirmiausia reikia įvertinti, kiek resursų jos įgyvendinimas pareikalaus, kokius papildomus procesus reikės sukurti. Įvertinti ne tik galimas naudas, bet ir pasverti rizikas. Ir, svarbiausia, realiai įsivertinti, ar organizacijos nariai pasiruošę komunikuoti viešai.

Pradėkime tuo to, kad dažnu atveju, darbuotojus į komunikaciją įtraukti siekiančios organizacijos tokį sprendimą priimta remdamosi klaidinga prielaida, kad darbuotojai pasiruošę komunikuoti. Pagrindiniai rodikliai, kuriuos paprastai seka žmogiškųjų išteklių skyriai, yra darbuotojų pasitenkinimas darbu ir įsitraukimas į organizacijos veiklą. Kai darbuotojai demonstruoja šias savybes, iš pirmo žvilgsnio atrodytų logiška, kad jie pasiruošę komunikuoti apie organizaciją.

Klaida yra tame, kad šie rodikliai čia netinka. Pasitenkinimas darbu ir įsitraukimas į organizaciją reiškia, kad darbuotojas patenkintas darbo sąlygomis, kurias jam sukuria organizacija. Bet tai nereiškia, kad jis prisiims atsakomybę atlikti ambasadoriaus vaidmenį ir reklamuos organizaciją savo vardu ir veidu visai visuomenei. Jūs siekiate visiškai pakeisti darbuotojo veiklos kontekstą, iš uždarų ir ramių vidinių procesų jį permesdami į viešo spektaklio sceną, kur jis bus aptarinėjamas, vertinamas, ir nebūtinai palaikomas, bet ir nušvilpiamas. Streso lygis tikriausiai bus panašus, lyg žmogų nurengiant nuogai prieš minią.

Vieša komunikacija yra kitas žaidimas, ir šito žaidimo taisyklės yra kitos. Kai nuo organizacijos kūno temperatūros matavimo pereinama prie jos grožio vertinimo, reikia keisti – arba papildyti - rodiklius, kuriais vadovaujamasi. Šiuo atveju, reikėtų naudoti rinkodaroje ir komunikacijoje taikomą klientų rekomendavimo indeksą NPS (Net Promoter Score), adaptuotą žmogiškiesiems ištekliams į darbuotojų komunikacijos indeksą (Employee Net Promoter Score). Jis parodys, kokia dalis darbuotojų yra pasirengusi įsitraukti į komunikaciją.

Nenustebkite, jei indeksas bus neigiamas – su klientų pasitenkinimo indeksu tai dažnas atvejis. Kodėl? Nes indeksas matuoja rėmėjų santykį su skeptikais, o kadangi rėmimas ir rekomendacija yra stipraus emocinio įsitraukimo reikalaujantis veiksmas, potencialiam rėmimui pagal metodiką priskiriamos tik 9 ir 10 balų reikšmės, tuo tarpu skeptikais laikomi net tie, kurie skyrė 6 balus. Neigiamas indeksas arba labai žemas indeksas atkleidžia riziką, kad skatindami darbuotojų komunikaciją galite sulaukti viešos kritikos lavinos, vietoje laukiamų pozityvių atsiliepimų – arba bent jau didelio disbalanso į neigiamą pusę.

Net jei jūsų darbuotojai demonstruoja įsitraukimą į organizaciją, jie gali būti nepasirengę komunikuoti viešai. Jie neturi tam pašaukimo, jie to vengia. Net iš Top 20 komunikacijos agentūrų vadovų vos pusė proaktyviai dalinasi profesinėmis įžvalgomis, iš jų tik keli tai daro reguliariai. Tai ko norėti iš inžinierių? Ar AML specialistų? Influenceriais jie netaps. Realiausia iš jų tikėtis reakcijų ir pasidalinimų, ir galbūt po ilgo ir kantraus darbo ir laukimo – komentarų.

Tai padaroma. Tik pradėti reikia ne nuo apačių, o nuo viršaus. Prieš kelis metus teko dirbti inicijuojant vienos inžinerinės įmonės komunikaciją socialiniuose tinkluose. Pradžioje – vidinėje grupėje, į kurią buvo sukviesti visi darbuotojai. Grupės narių skaičius greitai pasiekė pora šimtų, bet be vidinės komunikacijos grupės žinučių daugiau veiksmo nebuvo. Porą savaičių tvyrojo štilis. Platformos statistika rodė, kad darbuotojai komunikaciją seka, bet tyli – nei komentuoja, nei „laikina“. O tada generalinis direktorius įkėlė selfį iš savo darbo vietos. Ir ledai pajudėjo – atsirado reakcijos, komentarai, po truputį žmonės pradėjo dalintis nuotraukomis iš susirinkimų. Įspūdingiausia buvo aukštalipių asmenukė, padaryta kabant ant virvių ant pastato sienos. Tiesa, dabar viešoje komunikacijoje šios organizacijos darbuotojai vis dar nėra labai aktyvūs. Nors potencialas didelis, bet jam aktyvuoti reikia sistemingo darbo.

Ir būkite realistai - perpetuum mobile neegzistuoja. Tam, kad darbuotojai komunikuotų – nors dalis jų – reikia sukurti ir laikytis tam skirto proceso. Prijungti juos prie organizacijos paskyros. Dalintis informacija ne tik socialiniame tinkle, bet ir priminimais bei prašymais pasidalinti informacija. Jokiu būdu ne privaloma tvarka – tik iš geranoriškumo. Kitu atveju ne tik neturėsite ambasadorių, bet ir pasitenkinimo darbe. Kantrybės, ir nuoseklumo, ir taip – diena iš dienos. Sveiki atvykę į komunikacijos procesų pasaulį!

Komentaro autorius - Vilius Mackonis, komunikacijos agentūros „Virtuozai“ direktorius

Autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos pozicija.

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Vartotojai – už influencerių reklamos žymėjimą

Dauguma vartotojų norėtų, kad nuomonės formuotojai socialiniuose tinkluose savo žinutėse nurodytų, kad jo...

Rinkodara
14:00
„15min“ registruoja naują prekės ženklą ir siūlys mokamą turinį Premium 2

Portalas „15min“ registruoja naują prekės ženklą „15MAX“, kuris skirtas nuo gruodžio startuosiančiam mokamam...

Rinkodara
2019.11.21
„Iki“ kalėdoms prikėlė 2 m. senumo „Rewe“ reklamos klipą 1

Prekybos tinklas „Iki“ neseniai pristatė savo šiemetinę kalėdinę reklamą, tačiau klipas bemaž identiškas...

Rinkodara
2019.11.20
A. Verseckas: paramos projektų klaidos Lietuvoje – vis tos pačios Premium

Ne taip sėkmingai startavusi socialinė kampanija „Vienos kėdės istorija“ transformuojasi ir trūkstamą sumą...

Rinkodara
2019.11.20
Čekijos planuose – skaitmeninis mokestis „Google“ ir „Facebook“

Čekijos vyriausybė pritarė siūlymui įvesti 7% skaitmeninio verslo mokestį, kuriuo siekiama padidinti...

Rinkodara
2019.11.19
IPRA apdovanojimai 2020 m. vyks Vilniuje

Tarptautinės ryšių su visuomene asociacijos IPRA rengiamo projektų meistriškumo konkurso „IPRA Golden World...

Rinkodara
2019.11.18
Socialinių tinklų galia įmonės vadovo rankose: kaip „like“ virsta pardavimais

Elonas Muskas, Ilja Laursas, Jevgenijus Černekas, Grantas Cardone‘as – ką bendro turi šie verslininkai? Taip,...

Rinkodara
2019.11.17
Socialiniai tinklai: 2020 m. pirmuoju smuiku gros „LinkedIn“ ir „TikTok“ Premium 3

Socialiniai tinklai yra neatsiejama daugelio mūsų kasdienybės dalis. Skaičiuojama, kad jais naudojasi daugiau...

Rinkodara
2019.11.17
„John Lewis“ laukiamiausioje kalėdinėje reklamoje vėl žaidžia sentimentais

Kalėdų pradžią skelbia šiandien skelbia britų prekybininkės „John Lewis“ šventinė reklama, pasakojanti...

Rinkodara
2019.11.14
„Komunikacijos amatininkai“ keičia pavadinimą

Skaitmeninės komunikacijos agentūra „Komunikacijos amatininkai“ keičia pavadinimą ir nuo šio vadinsis...

Rinkodara
2019.11.13
Didžiausią reklamos šuolį demonstruoja „Švyturys-Utenos alus“

Per devynis šių metų mėnesius, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu 2018 m., tarp reklamos užsakovų labiausiai...

Rinkodara
2019.11.12
Medijos – ir streso, ir atsipalaidavimo šaltinis Premium

Šiandieniame technologijų pasaulyje medijomis naudojamės vis daugiau, o prekių ženklams tai atveria didesnių...

Rinkodara
2019.11.11
Keičiasi SBA rinkodaros ir verslo vystymo vadovai 1

SBA grupei, plečiant veiklą ir tęsiant plėtrą užsienio rinkose, vyksta pokyčiai grupės vadovybėje: verslo...

Rinkodara
2019.11.11
„Social Media Fest 2019“: renka įtakingiausiuosius socialiniuose tinkluose

Socialinių tinklų atradimų festivalio „Social Media Fest 2019“ komisija įvertino Lietuvos influencerius,...

Rinkodara
2019.11.10
Vienas iš darbų „NAPA Baltic 2019“ diskvalifikuojamas

Komisijos sprendimu vienas iš Estijos dizaino darbų, laimėjusių sidabrą „NAPA Baltic 2019“ apdovanojimuose,...

Rinkodara
2019.11.08
Kampanija „Lietuvos DNR“ pelnė tarptautinį apdovanojimą

Vyriausybės kanceliarijos Lietuvos įvaizdžio grupės inicijuota komunikacinė kampanija „Lietuvos DNR“...

Rinkodara
2019.11.08
„NAPA Baltic 2019“ – daugiausia laimėjimų Lietuvos dizaineriams

Kasmetiniuose Baltijos ir Šiaurės šalių pakuotės dizaino renginyje „NAPA Baltic 2019“ išrinkti geriausi...

Rinkodara
2019.11.07
A. Žakas vadovaus dar vienai reklamos agentūrai

Skaitmeninės reklamos ir komunikacijos agentūros „Socialus marketingas“ vadovas Arijus Žakas paskirtas ir tai...

Rinkodara
2019.11.06
„Vienos kėdės istorija“: neįgyvendinti lūkesčiai ir neplanuota pabaiga

Vilniaus Katedros aikštėje nuo rugsėjo vidurio vyksta paramos fondo „Mamų unija“ projektas „Vienos kėdės...

Rinkodara
2019.11.05
„Lidl“ startuoja su plastiko mažinimo kampanija 3

Šiemet paskelbęs, kad iki 2020 m. atsisakys vienkartinių plastikinių pirkinių maišelių, prekybos tinklas...

Rinkodara
2019.11.04

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau