V. Vasiliauskas – naujas nuomonių reitingo lyderis

    Publikuota: 2019-10-10
    VŽ koliažas.
    svg svg
    VŽ koliažas.

    Iš verslo nuomonių lyderių TOP10 per metus pasitraukus keliems garsiems komentatoriams, jame šįkart daug naujų veidų – beveik pusė. Kone dukart atitrūkęs nuo kitų pagal komunikacijos aktyvumą pirmauja Lietuvos banko valdybos pirmininkas Vitas Vasiliauskas, o ryškiausią šuolį demonstruoja Inga Ruginienė, Lietuvos profesinių sąjungų konfederacijos pirmininkė.

    Kaip rodo tyrimų bendrovės „Kantar“ duomenys, V. Vasiliauskas pirmąjį šių metų pusmetį kone dukart padidino savo citatų skaičių palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai ir palypėjo tope trimis pozicijomis aukštyn (625 pasisakymai).

    Antroje sąrašo vietoje minimu periodu – su daugiau kaip 300 citatų esanti Berta Čaikauskaitė, palypėjusi į šią poziciją per 6 laiptelius aukštyn.

    „Vasarą B. Čaikauskaitė pasitraukė iš „Iki“ komandos, laikas parodys, kaip seksis šiam prekybos tinklui išlaikyti savo atstovės turėtą mažmeninės prekybos komentatorės–flagmanės poziciją. Tai aukščiausias šiemet šuolis dvidešimtuke ir bene geriausias prekybos tinklų rezultatas per stebėjimo istoriją“, – nuomonių lyderių tyrimą komentuoja „Kantar“ Lietuvoje komunikacijos analizės vadovas Linas Spėčius.

    Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













    Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



     

    Šiemet dvidešimtuką papildė ir dar vieno prekybos tinklo, „Rimi“, atstovė – Giedrė Buivydienė. Tuo tarpu bendrą pasisakymų kiekį mažmena didino nežymiai, 1%, pagal pasisakymų kiekį tarp keturių sektorių užimdama trečdalį rinkos.

    Į ketvirtą TOP10 vietą šį kartą pateko ir dar vienas naujas veidas – I. Ruginienė, pernai išrinkta Lietuvos profesinių sąjungų konfederacijos vadovė.

    „Aukštą poziciją V. Vasiliauskui lėmė daugiausia krizinė komunikacija – aktyvūs komentarai apie Seime vykdytą krizės tyrimą ir pinigų plovimo per bankus tyrimus. Tuo tarpu profesinių sąjungų atstovę į TOP penketuką iškėlė pasisakymai apie viešojo sektoriaus atlyginimus, MMA didinimus ir svarstymus darbo skelbimuose rodyti atlygį. Dar niekada profesinių sąjungų atstovas nebuvo taip aukštai mūsų nuomonių lyderių tope – jos pirmtakas pernai su kone 2,5 karto mažesniu citatų skaičiumi buvo TOP10 apačioje“, – lygina L. Spėčius.

    Didžiausios rokiruotės – antroje dvidešimtuko pusėje

    Be I. Ruginienės, TOP10 atsirado dar keli nauji vardai, kurių nebuvo pernai tuo pačiu metu, vienas jų – „Investuok Lietuvoje“ atstovas Mantas Katinas.

    Dvidešimtuke įsitvirtino jau pernai antrąjį pusmetį matyti Mantas Zalatorius (LBA) ir Kristina Meidė („Maxima“). Šarūnas Ruzgys, kaip Lietuvos investicinių ir pensinių fondų asociacijos atstovas, pateko į TOP20 dėl gausių komentarų apie šiemet vykusią pensijų reformą. Į TOP10 vėl pateko ir Lietuvos verslo darbdavių konfederacijos vadovas Danas Arlauskas.

    „Nemažai erdvės dvidešimtuke besitraukdami iš verslo komentatorių arenos padarė ryškūs nuomonės lyderiai: Gitanas Nausėda, tapęs prezidentu, ir buvęs Laisvosios rinkos instituto prezidentas Žilvinas Šilėnas, palikęs institutą ir išvykęs vadovauti JAV organizacijai „Foundation for Economic Education“. Gera vieta tuščia nebūna ir atsilaisvinusias ekspertų nišas užpildė kiti komentatoriai, nors bendras topo citatų skaičius sumenko daugiau kaip dešimtadaliu“, – išplatintame pranešime cituojamas L. Spėčius.

    Ž. Šilėnas, vienas aktyviausių komentatorių, palikęs LLRI pavasarį, vis dar patenka į pusmečio aktyviausiųjų topą ir kol kas sąraše nesimato prilygstančio LLRI įpėdinio.

    Pasak L. Spėčiaus, potencialo ja tapti turi rugsėjį prie LLRI prisijungusi Indrė Genytė–Pikčienė, pernai buvusi nuomonių lyderių tope kaip „Luminor“ ekspertė.

    Kita ekonomistė verslo komentatorių tope – Rūta Vainienė, būdama nepriklausoma ekonomiste užėmė 7 vietąją pernai, o šiemet tapusi LPĮA atstove, užima 12 vietą, panašią į pernai turėtą jos pirmtako Lauryno Vilimo.

    Bankai lieka aktyviausi

    Bendras verslo nuomonės lyderių skaičius pirmą pusmetį padidėjo beveik 6%, ypač bankininkystės, telekomunikacijų ir mažmeninės prekybos sektoriuose (apie 15%).

    Net ir sumažinę pasisakymų kiekį 12%, bankai toliau išlieka aktyviausiai komunikuojančiu sektoriumi ir pagal pasisakymų kiekį, ir pagal atstovų skaičių.

    Pirmajame nuomonės lyderių dešimtuke yra keturi bankų atstovai: ilgametis lyderis Nerijus Mačiulis („Swedbank“), Tadas Povilauskas (SEB), Žygimantas Mauricas („Luminor“) ir M. Zalatorius (Lietuvos bankų asociacija).

    „Palyginti su pernai, matome toliau mažėjančią kalbėtojų koncentraciją – panašu, kad komunikacijos stengiamasi nesutelkti vieno kalbėtojo rankose, taip pernelyg nesutapatinant vieno kalbėtojo su įmonės ar organizacijos komunikacija“, – sako „Kantar“ komunikacijos analizės vadovas.

    Tope nebeliko ir pernai vienintelio patekusio draudikų atstovo, tekomunikacijų sektorius šį pusmetį taip pat komunikavo vangiau nei pernai (13% mažiau pasisakymų).

    „Draudimo sektorius yra ir tarp labiausiai šį pusmetį mažinusių citatų skaičių – jų sumažėjo 39%, penktadaliu sumažėjo ir jų atstovų. Į aktyviausių bendrovių dešimtuką jie dar patenka, bet nukrito keliomis pozicijomis žemyn. Tuo tarpu telekomunikacijų sektoriaus artimiausiam atstovui iki topo reikia kone dvigubai intensyvesnės komunikacijos“, – skaičiuoja L. Spėčius.

    [infogram id="f4627c95-e8ab-4db7-9dcc-9198a493f2fc" prefix="7nK" format="interactive" title="rinkodara_lyderiai_nuomones"]

    Daugiausia kontaktų

    Vertinant nuomonės lyderių TOP20 pagal pasiektą auditoriją – pirmoje sąrašo vietoje esantis V. Vasiliauskas pirmauja ir čia, pasiekęs 43 mln. kontaktų, antra B. Čaikauskaitė – 35,5 mln., trečioje vietoje esanti I. Ruginienė – 27 mln. kontaktų.

    „Kiekvienas kalbėtojas esantis dešimtuke turi ne mažiau kaip apie 12 mln. kontaktų, o antrajame dešimtuke – apie 10 mln. kontaktų, tad statistiškai kiekvienas gyventojas per pusmetį išgirsta bent keturis pasisakymus komentatoriaus, esančio šiame tope“, – verslo nuomonės lyderių tyrimą reziumuoja „Kantar“ ekspertas.

    Socialiniuose tinkluose lyderių trejetukas kitoks

    Kai kurie iš topo komunikatorių aktyviai reiškiasi ir socialiniuose tinkluose, tačiau čia TOP3 yra kitoks nei žiniasklaidoje. „Kantar“ suskaičiavus pasisakymus, kurie siejasi su ekonominiais ar socialiniais klausimais, „Facebook“ lyderiauja Ž. Mauricas („Luminor“), Robertas Dargis (LPK) ir I. Ruginienė (LPSK).

    Nuomonių lyderių tyrimą „Kantar“ atlieka kasmet, norėdama įvertinti verslo sektoriaus komunikaciją. Analizuojami yra bankininkystės, draudimo, telekomunikacijų, mažmeninės prekybos sektoriuose veikiančių kompanijų atstovai ir 25 ekspertai, atstovaujantys Lietuvos bankui, verslo organizacijoms ar akademiniam sluoksniui.

    Atstovų citatos žymėtuose reklaminiuose straipsniuose į analizę neįtrauktos. Analizuota buvo 90 spaudos leidinių, 10 interneto svetainių, 4 radijo stočių žinių laidos ir 5 televizijos kanalų žinių laidos per 2019 metų pirmą pusmetį.

    Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

    Norite pasiūlyti temą, turite pastabų ar klausimų?

    Parašykite redaktorių komandai arba vyr. redaktoriui rolandas.barysas@verslozinios.lt. Konfidencialumą užtikriname.

    NATO viršūnių susitikimo Vilniuje komunikacijos kampanijoje – vienybės žinutė

    Iki vieno didžiausių ir svarbiausių renginių Lietuvoje, NATO viršūnių susitikimo Vilniuje, liko kiek daugiau...

    Rinkodara
    2023.06.03
    „Bitė“ išsirinko komunikacijos partnerius

    Skaitmeninių paslaugų bendrovės „Bitė Lietuva“ skelbtą integruotos komunikacijos paslaugų pirkimo konkursą...

    Rinkodara
    2023.06.01
    „Infes“ atsinaujina: keičia pozicionavimą ir vizualinį identitetą

    Dešimtmetį Lietuvoje dirbanti įmonė „Infes“ atsinaujina ir pristato naują vizualinį identitetą, prekės ženklo...

    Rinkodara
    2023.06.01
    „Pigu“ paliekanti „Metų CMO 2023“ G. Vilkė: lyderiai kraujuoja labiausiai Premium 7

    Tik atrodo, kad lyderiu būti lengva, sako Giedrė Vilkė, neseniai atsiėmusi „Metų CMO 2023“ titulą, „Pigu...

    Rinkodara
    2023.06.01
    Išrinkti „PR Impact Awards 2023“ finalininkai

    Šiemet „PR Impact Awards 2023“ sulaukė rekordinio paraiškų skaičiaus – iš 164 besivaržiusių komunikacijos...

    Rinkodara
    2023.05.31
    S. Abraškevičius vadovaus „Lietuvos draudimo“ komunikacijai

    Naujasis vadovas bus atsakingas už „Lietuvos draudimo“ išorinę ir vidinę komunikaciją bei ryšius su...

    Vadyba
    2023.05.31
    Partnerystės su agentūromis: nereikia šypsenos prie stalo, o už durų – keiksnojimo Premium

    Didieji prekių ženklai paprastai turi ne vieną partnerį: nuo reklamos, socialinių tinklų iki komunikacijos...

    Rinkodara
    2023.05.29
    M. Plukys tapo „Dacia“ ir „Renault“ viešųjų ryšių koordinatoriumi Baltijos šalyse

    Prancūzijos koncerno atstovų komunikacijos pokyčiai į automobilių verslą grąžino buvusį ilgametį „Nissan“...

    Automobiliai
    2023.05.29
    Rinkodaros guru Ph. Kotlerį pasiekė apdovanojimas iš Vilniaus

    Vilniuje vykusioje rinkodaros vadovų konferencijoje  „LiMA CMO SUMMIT'23“ Lietuvos marketingo asociacija LiMA...

    Rinkodara
    2023.05.27
    Metų CMO – „PHH Group“ rinkodaros vadovė G. Vilkė

    Lietuvos marketingo asociacija (LiMA) skelbia devintąjį kartą organizuojamų „Metų CMO‘23“ rinkimų laimėtoją.

    Rinkodara
    2023.05.25
    „Motinystės bausmė“ – kodėl ją vis mieliau matuojasi ir vyrai vadovai Premium 10

    Kuo moterys eis aukštesnes ir geriau mokamas pareigas tuo, tikėtina, ir daugiau vyrų rinksis vaiko priežiūros...

    Vadyba
    2023.05.24
    Ką daryti, kad „Google“ mus pamirštų Premium

    „Google“ jau seniai yra tapusi neatsiejama mūsų kasdienio gyvenimo dalimi. Tiesa, nebūtinai norisi, kad bet...

    Rinkodara
    2023.05.21
    Dėl LRT vadovo posto varžysis M. Garbačiauskaitė-Budrienė ir A. Zabarauskas 1

    Nacionalinio transliuotojo LRT generalinio direktoriaus konkurse dalyvauja antros kadencijos pareigose...

    Verslo aplinka
    2023.05.19
    P. Tamulionis. Ką daryti, kai užpuolė A. Tapinas? 74

    Na, gal ne užpuolė, o pagavo už rankos dėl galimai, matyt, iš tikrųjų neteisėtai panaudotų mokesčių mokėtojų...

    Nuomonės
    2023.05.17
    „carVertical“ startuoja su atnaujintu prekės ženklu 4

    Transporto priemonių istorijos patikrų platforma „carVertical“ pristato naują dizainą ir logotipą, unikalius...

    Rinkodara
    2023.05.17
    „PR Impact Awards 2023“ – rekordinis paraiškų skaičius

    Komunikacijos projektų konkursui „PR Impact Awards 2023“ pateiktas rekordinis skaičius paraiškų. Šiemet...

    Rinkodara
    2023.05.15
    „EPSO-G“ grupės komunikacijai vadovaus E. Dapkienė

    Energijos perdavimo ir mainų įmonių grupės „EPSO-G“ komunikacijos vadovės pareigas gegužės 9 d. pradėjo eiti...

    Rinkodara
    2023.05.09
    Lietuvoje startavo tarptautinė rinkodaros vadovų ir profesionalų pripažinimo sistema

    Lietuvos rinkodaros vadovams ir profesionalams tapo prieinamas tarptautinis Sertifikuoto marketingo...

    Rinkodara
    2023.05.07
    Transporto inovacijų asociacija pasirinko komunikacijos partnerius

    Transporto inovacijų asociacija (TIA) komunikacijos partneriais pasirinko integruotos komunikacijos agentūrą...

    Rinkodara
    2023.04.28
    „Aprangos“ prekių ženklų portfelyje neliko „Promod“, „Orsay“ ir „Karen Millen“ Premium

    Didžiausia Baltijos šalių mažmeninės drabužių prekybos grupė „Apranga“ per pastaruosius trejus metus nutraukė...

    Prekyba
    2023.04.27

    Verslo žinių pasiūlymai