V. Vasiliauskas – naujas nuomonių reitingo lyderis

Publikuota: 2019-10-10
VŽ koliažas.
VŽ koliažas.

Iš verslo nuomonių lyderių TOP10 per metus pasitraukus keliems garsiems komentatoriams, jame šįkart daug naujų veidų – beveik pusė. Kone dukart atitrūkęs nuo kitų pagal komunikacijos aktyvumą pirmauja Lietuvos banko valdybos pirmininkas Vitas Vasiliauskas, o ryškiausią šuolį demonstruoja Inga Ruginienė, Lietuvos profesinių sąjungų konfederacijos pirmininkė.

Kaip rodo tyrimų bendrovės „Kantar“ duomenys, V. Vasiliauskas pirmąjį šių metų pusmetį kone dukart padidino savo citatų skaičių palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai ir palypėjo tope trimis pozicijomis aukštyn (625 pasisakymai).

Antroje sąrašo vietoje minimu periodu – su daugiau kaip 300 citatų esanti Berta Čaikauskaitė, palypėjusi į šią poziciją per 6 laiptelius aukštyn.

„Vasarą B. Čaikauskaitė pasitraukė iš „Iki“ komandos, laikas parodys, kaip seksis šiam prekybos tinklui išlaikyti savo atstovės turėtą mažmeninės prekybos komentatorės–flagmanės poziciją. Tai aukščiausias šiemet šuolis dvidešimtuke ir bene geriausias prekybos tinklų rezultatas per stebėjimo istoriją“, – nuomonių lyderių tyrimą komentuoja „Kantar“ Lietuvoje komunikacijos analizės vadovas Linas Spėčius.

Šiemet dvidešimtuką papildė ir dar vieno prekybos tinklo, „Rimi“, atstovė – Giedrė Buivydienė. Tuo tarpu bendrą pasisakymų kiekį mažmena didino nežymiai, 1%, pagal pasisakymų kiekį tarp keturių sektorių užimdama trečdalį rinkos.

Į ketvirtą TOP10 vietą šį kartą pateko ir dar vienas naujas veidas – I. Ruginienė, pernai išrinkta Lietuvos profesinių sąjungų konfederacijos vadovė.

„Aukštą poziciją V. Vasiliauskui lėmė daugiausia krizinė komunikacija – aktyvūs komentarai apie Seime vykdytą krizės tyrimą ir pinigų plovimo per bankus tyrimus. Tuo tarpu profesinių sąjungų atstovę į TOP penketuką iškėlė pasisakymai apie viešojo sektoriaus atlyginimus, MMA didinimus ir svarstymus darbo skelbimuose rodyti atlygį. Dar niekada profesinių sąjungų atstovas nebuvo taip aukštai mūsų nuomonių lyderių tope – jos pirmtakas pernai su kone 2,5 karto mažesniu citatų skaičiumi buvo TOP10 apačioje“, – lygina L. Spėčius.

Didžiausios rokiruotės – antroje dvidešimtuko pusėje

Be I. Ruginienės, TOP10 atsirado dar keli nauji vardai, kurių nebuvo pernai tuo pačiu metu, vienas jų – „Investuok Lietuvoje“ atstovas Mantas Katinas.

Dvidešimtuke įsitvirtino jau pernai antrąjį pusmetį matyti Mantas Zalatorius (LBA) ir Kristina Meidė („Maxima“). Šarūnas Ruzgys, kaip Lietuvos investicinių ir pensinių fondų asociacijos atstovas, pateko į TOP20 dėl gausių komentarų apie šiemet vykusią pensijų reformą. Į TOP10 vėl pateko ir Lietuvos verslo darbdavių konfederacijos vadovas Danas Arlauskas.

„Nemažai erdvės dvidešimtuke besitraukdami iš verslo komentatorių arenos padarė ryškūs nuomonės lyderiai: Gitanas Nausėda, tapęs prezidentu, ir buvęs Laisvosios rinkos instituto prezidentas Žilvinas Šilėnas, palikęs institutą ir išvykęs vadovauti JAV organizacijai „Foundation for Economic Education“. Gera vieta tuščia nebūna ir atsilaisvinusias ekspertų nišas užpildė kiti komentatoriai, nors bendras topo citatų skaičius sumenko daugiau kaip dešimtadaliu“, – išplatintame pranešime cituojamas L. Spėčius.

Ž. Šilėnas, vienas aktyviausių komentatorių, palikęs LLRI pavasarį, vis dar patenka į pusmečio aktyviausiųjų topą ir kol kas sąraše nesimato prilygstančio LLRI įpėdinio.

Pasak L. Spėčiaus, potencialo ja tapti turi rugsėjį prie LLRI prisijungusi Indrė Genytė–Pikčienė, pernai buvusi nuomonių lyderių tope kaip „Luminor“ ekspertė.

Kita ekonomistė verslo komentatorių tope – Rūta Vainienė, būdama nepriklausoma ekonomiste užėmė 7 vietąją pernai, o šiemet tapusi LPĮA atstove, užima 12 vietą, panašią į pernai turėtą jos pirmtako Lauryno Vilimo.

Bankai lieka aktyviausi

Bendras verslo nuomonės lyderių skaičius pirmą pusmetį padidėjo beveik 6%, ypač bankininkystės, telekomunikacijų ir mažmeninės prekybos sektoriuose (apie 15%).

Net ir sumažinę pasisakymų kiekį 12%, bankai toliau išlieka aktyviausiai komunikuojančiu sektoriumi ir pagal pasisakymų kiekį, ir pagal atstovų skaičių.

Pirmajame nuomonės lyderių dešimtuke yra keturi bankų atstovai: ilgametis lyderis Nerijus Mačiulis („Swedbank“), Tadas Povilauskas (SEB), Žygimantas Mauricas („Luminor“) ir M. Zalatorius (Lietuvos bankų asociacija).

„Palyginti su pernai, matome toliau mažėjančią kalbėtojų koncentraciją – panašu, kad komunikacijos stengiamasi nesutelkti vieno kalbėtojo rankose, taip pernelyg nesutapatinant vieno kalbėtojo su įmonės ar organizacijos komunikacija“, – sako „Kantar“ komunikacijos analizės vadovas.

Tope nebeliko ir pernai vienintelio patekusio draudikų atstovo, tekomunikacijų sektorius šį pusmetį taip pat komunikavo vangiau nei pernai (13% mažiau pasisakymų).

„Draudimo sektorius yra ir tarp labiausiai šį pusmetį mažinusių citatų skaičių – jų sumažėjo 39%, penktadaliu sumažėjo ir jų atstovų. Į aktyviausių bendrovių dešimtuką jie dar patenka, bet nukrito keliomis pozicijomis žemyn. Tuo tarpu telekomunikacijų sektoriaus artimiausiam atstovui iki topo reikia kone dvigubai intensyvesnės komunikacijos“, – skaičiuoja L. Spėčius.

[infogram id="f4627c95-e8ab-4db7-9dcc-9198a493f2fc" prefix="7nK" format="interactive" title="rinkodara_lyderiai_nuomones"]

Daugiausia kontaktų

Vertinant nuomonės lyderių TOP20 pagal pasiektą auditoriją – pirmoje sąrašo vietoje esantis V. Vasiliauskas pirmauja ir čia, pasiekęs 43 mln. kontaktų, antra B. Čaikauskaitė – 35,5 mln., trečioje vietoje esanti I. Ruginienė – 27 mln. kontaktų.

„Kiekvienas kalbėtojas esantis dešimtuke turi ne mažiau kaip apie 12 mln. kontaktų, o antrajame dešimtuke – apie 10 mln. kontaktų, tad statistiškai kiekvienas gyventojas per pusmetį išgirsta bent keturis pasisakymus komentatoriaus, esančio šiame tope“, – verslo nuomonės lyderių tyrimą reziumuoja „Kantar“ ekspertas.

Socialiniuose tinkluose lyderių trejetukas kitoks

Kai kurie iš topo komunikatorių aktyviai reiškiasi ir socialiniuose tinkluose, tačiau čia TOP3 yra kitoks nei žiniasklaidoje. „Kantar“ suskaičiavus pasisakymus, kurie siejasi su ekonominiais ar socialiniais klausimais, „Facebook“ lyderiauja Ž. Mauricas („Luminor“), Robertas Dargis (LPK) ir I. Ruginienė (LPSK).

Nuomonių lyderių tyrimą „Kantar“ atlieka kasmet, norėdama įvertinti verslo sektoriaus komunikaciją. Analizuojami yra bankininkystės, draudimo, telekomunikacijų, mažmeninės prekybos sektoriuose veikiančių kompanijų atstovai ir 25 ekspertai, atstovaujantys Lietuvos bankui, verslo organizacijoms ar akademiniam sluoksniui.

Atstovų citatos žymėtuose reklaminiuose straipsniuose į analizę neįtrauktos. Analizuota buvo 90 spaudos leidinių, 10 interneto svetainių, 4 radijo stočių žinių laidos ir 5 televizijos kanalų žinių laidos per 2019 metų pirmą pusmetį.

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„Laisvės TV“ turi naują vadovę 1

Mykolą Markauską, internetinės televizijos „Laisvės TV“ vadovą, šiose pareigose keičia jo pavaduotoja Gabija...

Rinkodara
11:22
„Good one“ – trečius metus iš eilės „Deloitte“ sparčiausiai augančiųjų sąraše

Lietuvos skaitmeninės rinkodaros agentūra „Good one“ trečius metus iš eilės patenka į sparčiausiai augančių...

Rinkodara
2019.10.21
Buvęs „vipcommunications“ vadovas palieka agentūrą

Bertai Čaikauskaitei įsigijus komunikacijos agentūros „vipcommunications“ akcijas ir tapus vadove, iš įmonės...

Rinkodara
2019.10.21
Kodėl darbuotojai netampa įmonės ambasadoriais? Mįslė – ne pasitenkinime 4

Kaip padaryti, kad socialiniuose tinkluose darbuotojai aktyviau komunikuotų apie organizaciją? Tokį klausimą...

Rinkodara
2019.10.20
Dažniausiai kalbančių vadovų TOP 10 – trys nauji veidai Premium

Vertinant vadovų komunikaciją, dažniausiai žiniasklaidoje per pirmajį šių metų pusmetį buvo cituojama...

Rinkodara
2019.10.17
Trims įmonėms skirtos baudos už vartotojus klaidinusią reklamą

Maisto papildus ir kosmetiką reklamavusios bendrovės „Biopartneris“, „Sandoz Pharmaceuticals“ bei ELDK...

Rinkodara
2019.10.16
TOP10 „YouTube“ influencerių Lietuvoje 19

Skaitmeninio turinio agentūros „SuperYou“ sudarytame Lietuvos influencerių reitinge įtaigiausiu nuomonės...

Rinkodara
2019.10.16
Interneto žiniasklaidos asociacijos vadovu tapo A. Marcinkus

Interneto žiniasklaidos asociacijai vadovaus lobistas Arnas Marcinkus, pakeisiantis dešimtmetį asociacijai...

Rinkodara
2019.10.16
Skaudus „Vespa“ gamintojos pralaimėjimas Kinijos konkurentams 7

ES Bendrasis Teismas patvirtino Europos Sąjungos Intelektinės nuosavybės tarnybos (ESINT) sprendimą, kuriuo...

Rinkodara
2019.10.14
„Vilniaus degtinės“ vadovas: dvigubi standartai stipriųjų gėrimų gamintojams ir aludariams 7

Narkotikų tabako ir alkoholio kontrolės departamento (NTAKD) nurodymą nutraukti „Čepkelių“ nealkoholinės...

Rinkodara
2019.10.14
Prekybos tinklas „Iki“ turi naują komunikacijos vadovę 3

Prekybos tinklo „Iki“ komunikacijos vadove tampa Indrė Baltrušaitienė, prieš tai daugiau kaip trejus metus...

Rinkodara
2019.10.14
Prekybos tinklų kortelės – vos ne kiekvieno kišenėse 9

Dažnas lietuvis savo piniginėje turi bemaž visų prekybos tinklų lojalumo korteles. Prekybininkai plėtoja...

Rinkodara
2019.10.13
Su piešiniais ant siuntų terminalų taiko į aplinkosaugos temą 1

Lietuvos paštas su meno kūriniais ant „LP Express“ siuntų terminalų bando atkreipti visuomenės dėmesį į...

Rinkodara
2019.10.13
Akinių lęšių gamintoja „Bod Lenses“ keičia vizualinį identitetą 2

Penktus metus skaičiuojanti Baltijos regiono akinių lęšių gamybos įmonė „Bod Lenses“ keičia vizualinį stilių.

Rinkodara
2019.10.10
Šiaulių bankas pasirinko socialinių tinklų partnerius 3

Šiaulių bankas stiprina pozicijas socialinėje erdvėje – komunikacijos partneriais pasirinko skaitmeninės...

Rinkodara
2019.10.10
V. Vasiliauskas – naujas nuomonių reitingo lyderis 18

Iš verslo nuomonių lyderių TOP10 per metus pasitraukus keliems garsiems komentatoriams, jame šįkart daug...

Rinkodara
2019.10.10
„Zen PR“ planas – kitąmet kas mėnesį po naują šalį Premium 2

Prieš daugiau nei dvejus metus įkurtas lietuvių startuolis „Zen PR“ peržengia Lietuvos ribas – paslaugas...

Rinkodara
2019.10.10
Kurti miestą be atliekų slovėnams padeda ir išradinga komunikacija Premium 2

Miestas be atliekų (angl. zero waste) gali tapti realybe, pasišovusi įrodyti Slovėnijos sostinė Liubliana.

Paslaugos
2019.10.09
Požiūrio klausimas: „tik“ ar „net“ 40% vartotojų nemėgsta reklamos Premium 7

Nors mėgstame pabrėžti, kad nežiūrime, blokuojame ar ignoruojame reklamą, vis dėlto vartotojų dalis, kuri...

Rinkodara
2019.10.09
Keičiasi lojalumo programa kortelių „Mylimiausia“ turėtojams Premium 8

Nuo šio spalio lojalumo kortelių „Mylimiausia“ turėtojai galės sukauptus eurus išleisti pas skirtingus...

Rinkodara
2019.10.08

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau