Autorių teisių gynėjai tęsia antipiratinę kampaniją

Publikuota: 2019-09-01
Kampanijos nuotrauka.
Kampanijos nuotrauka.

Autorius, atlikėjus ir prodiuserius vienijančios asociacijos LATGA, AGATA ir AVAKA, tęsia pernai pradėtą antipiratinę kampaniją ir pristato vaizdo klipą „Vagie, kepurė dega“.

Socialiniu vaizdo klipu autorių teisių gynėjai griežtina toną, siekdami atkreipti visuomenės dėmesį į vagysčių internete problemą.

Visos trys autorių, atlikėjų bei prodiuserių teises administruojančios ir ginančios asociacijos nuolat vykdo daugybę projektų bei iniciatyvų, nukreiptų prieš internetinį piratavimą. Pavyzdžiui, rengia pamokas ar seminarus autorių teisių tema tiek mokyklose, tiek universitetuose, didina legalaus turinio prieinamumą (AGATA sukūrė lietuviškos muzikos portalą „Pakartot.lt“, AVAKA – lietuviškų filmų svetainę „Kinofondas.lt“.) Lengviau atsikvėpta ir asociacijai LATGA šiemet pramušus ledus bei laimėjus beprecedentę „Linkomanijos“ bylą, rašoma asociacijos išplatintame pranešime.

„Naudojimasis legaliomis muzikos ar filmų platformomis skatina naujo turinio atsiradimą. Puikus pavyzdys yra muzikos kūrinių svetainė „Pakartot.lt“, kurioje dabar galima rasti per 102.000 lietuviškos muzikos įrašų ir virš 10.000 muzikos albumų. Šioje platformoje muzikos klausytis galima legaliai ir nemokamai“, – apie galimybes kalba Domantas Razauskas, Lietuvos gretutinių teisių asociacijos AGATA tarybos pirmininkas.

VŽ primena, kad AGATA, LATGA ir AVAKA dar pernai surėmė pečius ir pradėjo kampaniją su šūkiu „Biškį vagis nebūna“. Dalis šios kampanijos strėlių buvo nukreipta ir į valdininkus, kad šie atkreiptų dėmesį į autorių teisių gynėjų siūlomus įstatymų pakeitimus, kurie pasunkintų gyvenimą interneto piratams ir paskatintų visuomenę dažniau naudotis legaliomis turinio platformomis.

Savo ruožtu 2018 m. lapkričio 8-ąją Seimas priėmė Autorių teisių ir gretutinių teisių įstatymo pataisas, įpareigojančias interneto tiekėjus blokuoti neteisėtai kūrinius platinančias svetaines.

„Labai svarbu, kad asociacijos rado bendrą sutarimą ir suvienijo jėgas prieš neteisėtą kūrinių naudojimą internete. Pozityviai vertinu vykstančius procesus ir labai raginu ne tik kūrėjus vienijančias asociacijas, bet ir valstybės institucijas bei verslo įmones prisidėti prie visuomenės švietimo ir pokyčių saugant kūrybą internete“, – sako Darius Vaitiekūnas, audiovizualinių kūrinių autorių teisių asociacijos AVAKA direktorius.

Šių metų pradžioje asociacijos AGATA užsakymu atlikto sociologinio šalies gyventojų nuomonės tyrimo apie muzikos ir filmų vartojimą duomenys rodo, kad rezultatais džiaugtis dar anksti.

Pasak tyrimo, net 40% šalies gyventojų bent retkarčiais naudojasi piratinėmis svetainėmis. Įvardindami pagrindines priežastis, kodėl taip daro, net 34% apklaustųjų teigė manantys, kad prieiga prie kūrybiško turinio turi būti nemokama, o 12% pareiškė nemanantys, kad piratavimas yra vagystė.

„Ir įstatymo pakeitimai, ir laimėta „Linkomanijos“ byla lėmė, kad blokuoti piratines svetaines dabar yra daug paprasčiau. Tačiau visi puikiai suprantame, kad to neužtenka. Juk ne veltui interneto piratai save memuose vaizduoja kaip hidrą, kuriai nukirtus vieną galvą, vietoj jos išauga nauja. Reikia keisti patį piliečių požiūrį, jei mūsų visuomenė nori vadintis sąmoninga, pilietiška, civilizuota, tai ji turi pirmiausia suvokti, kad piratavimas yra tokia pati vagystė kaip ir kitos, o ne ieškoti pasiteisinimų ar blokavimo apėjimų“, – išplatintame pranešime cituojamas prof. Teisutis Makačinas, asociacijos LATGA tarybos prezidentas, kompozitorius.

Iniciatyvos autoriai dar šiemet planuoja daugiau projektų vagysčių internete tematika ir kviečia visus palaikančius Lietuvos kūrėjus bei jų kūrybą naudoti grotažymę #MesNevagiam.

Naujosios kampanijos klipą kūrė asociacijų komunikacijos partneriai – agentūra „Bosanova“.

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„15min“ registruoja naują prekės ženklą ir siūlys mokamą turinį Premium 2

Portalas „15min“ registruoja naują prekės ženklą „15MAX“, kuris skirtas nuo gruodžio startuosiančiam mokamam...

Rinkodara
2019.11.21
„Iki“ kalėdoms prikėlė 2 m. senumo „Rewe“ reklamos klipą 1

Prekybos tinklas „Iki“ neseniai pristatė savo šiemetinę kalėdinę reklamą, tačiau klipas bemaž identiškas...

Rinkodara
2019.11.20
A. Verseckas: paramos projektų klaidos Lietuvoje – vis tos pačios Premium

Ne taip sėkmingai startavusi socialinė kampanija „Vienos kėdės istorija“ transformuojasi ir trūkstamą sumą...

Rinkodara
2019.11.20
Čekijos planuose – skaitmeninis mokestis „Google“ ir „Facebook“

Čekijos vyriausybė pritarė siūlymui įvesti 7% skaitmeninio verslo mokestį, kuriuo siekiama padidinti...

Rinkodara
2019.11.19
IPRA apdovanojimai 2020 m. vyks Vilniuje

Tarptautinės ryšių su visuomene asociacijos IPRA rengiamo projektų meistriškumo konkurso „IPRA Golden World...

Rinkodara
2019.11.18
Socialinių tinklų galia įmonės vadovo rankose: kaip „like“ virsta pardavimais

Elonas Muskas, Ilja Laursas, Jevgenijus Černekas, Grantas Cardone‘as – ką bendro turi šie verslininkai? Taip,...

Rinkodara
2019.11.17
Socialiniai tinklai: 2020 m. pirmuoju smuiku gros „LinkedIn“ ir „TikTok“ Premium 3

Socialiniai tinklai yra neatsiejama daugelio mūsų kasdienybės dalis. Skaičiuojama, kad jais naudojasi daugiau...

Rinkodara
2019.11.17
„John Lewis“ laukiamiausioje kalėdinėje reklamoje vėl žaidžia sentimentais

Kalėdų pradžią skelbia šiandien skelbia britų prekybininkės „John Lewis“ šventinė reklama, pasakojanti...

Rinkodara
2019.11.14
„Komunikacijos amatininkai“ keičia pavadinimą

Skaitmeninės komunikacijos agentūra „Komunikacijos amatininkai“ keičia pavadinimą ir nuo šio vadinsis...

Rinkodara
2019.11.13
Didžiausią reklamos šuolį demonstruoja „Švyturys-Utenos alus“

Per devynis šių metų mėnesius, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu 2018 m., tarp reklamos užsakovų labiausiai...

Rinkodara
2019.11.12
Medijos – ir streso, ir atsipalaidavimo šaltinis Premium

Šiandieniame technologijų pasaulyje medijomis naudojamės vis daugiau, o prekių ženklams tai atveria didesnių...

Rinkodara
2019.11.11
Keičiasi SBA rinkodaros ir verslo vystymo vadovai 1

SBA grupei, plečiant veiklą ir tęsiant plėtrą užsienio rinkose, vyksta pokyčiai grupės vadovybėje: verslo...

Rinkodara
2019.11.11
„Social Media Fest 2019“: renka įtakingiausiuosius socialiniuose tinkluose

Socialinių tinklų atradimų festivalio „Social Media Fest 2019“ komisija įvertino Lietuvos influencerius,...

Rinkodara
2019.11.10
Vienas iš darbų „NAPA Baltic 2019“ diskvalifikuojamas

Komisijos sprendimu vienas iš Estijos dizaino darbų, laimėjusių sidabrą „NAPA Baltic 2019“ apdovanojimuose,...

Rinkodara
2019.11.08
Kampanija „Lietuvos DNR“ pelnė tarptautinį apdovanojimą

Vyriausybės kanceliarijos Lietuvos įvaizdžio grupės inicijuota komunikacinė kampanija „Lietuvos DNR“...

Rinkodara
2019.11.08
„NAPA Baltic 2019“ – daugiausia laimėjimų Lietuvos dizaineriams

Kasmetiniuose Baltijos ir Šiaurės šalių pakuotės dizaino renginyje „NAPA Baltic 2019“ išrinkti geriausi...

Rinkodara
2019.11.07
A. Žakas vadovaus dar vienai reklamos agentūrai

Skaitmeninės reklamos ir komunikacijos agentūros „Socialus marketingas“ vadovas Arijus Žakas paskirtas ir tai...

Rinkodara
2019.11.06
„Vienos kėdės istorija“: neįgyvendinti lūkesčiai ir neplanuota pabaiga

Vilniaus Katedros aikštėje nuo rugsėjo vidurio vyksta paramos fondo „Mamų unija“ projektas „Vienos kėdės...

Rinkodara
2019.11.05
„Lidl“ startuoja su plastiko mažinimo kampanija 3

Šiemet paskelbęs, kad iki 2020 m. atsisakys vienkartinių plastikinių pirkinių maišelių, prekybos tinklas...

Rinkodara
2019.11.04
„Iki“ nutraukia sutartį su „vipcommunications“

Prekybos tinklas „Iki“ nutraukia sutartį su integruotos komunikacijos agentūra „VIP Viešosios informacijos...

Rinkodara
2019.10.31

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau