Labiausiai augo didžiosios komunikacijos agentūros

Publikuota: 2019-07-14
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Ryšių su visuomene agentūrų asociacijai RSVA priklausančių bendrovių tiesioginės pajamos 2018 m. augo 31%, o bendroji apyvarta – 28,2%.

Pernai aštuonios RSVA narės uždirbo 4,35 mln. Eur tiesioginių pajamų (2017 m. – 3,32 mln. Eur), o bendroji apyvarta sudarė virš 8,48 mln. Eur (2017 m. – 6,62 mln. Eur).

„Ryšių su visuomene rinkos augimą tiesiogiai lemia augantys verslo poreikiai. Verslo įmonėms vis svarbesnė tampa reputacija, kuriai sukurti ir palaikyti būtina profesionali ilgalaikė ryšių su visuomene specialistų pagalba“,– sako RSVA tarybos pirmininkė Romualda Stonkutė.

Ji priduria, kad net trečdaliu išaugusią rinką lėmė RSVA narių lankstumas: tikslingas darbuotojų kompetencijų stiprinimas ir greitas prisitaikymas prie nuolatinių rinkos pokyčių, pasiūlant klientams naujus komunikacijos būdus, priemones ir turinį.

Tiesa, tarp RSVA narių nėra didžiausius pardavimus skaičiuojančių komunikacijos agentūrų: „Publicum“, „vipcommunications“, „Fabula Hill + Knowlton Strategies“, taip pat „INK Agency“.

VŽ rašė, kad suskaičiavus 20-ties didžiausių agentūrų ir metiniai pardavimai, ir tiesioginės pajamos per metus ūgtelėjo tik simboliškai. Labiau į viršų pasistiebti pavyko tik rinkos lyderėms, o smulkesnėms komunikacijos agentūroms dažniau teko susitaikyti su mažėjančia darbų apimtimi.

Per 2018 m. 20-ies didžiausių agentūrų pardavimo pajamos siekė 19,63 mln. Eur ir buvo 4,8% didesnės nei 2017 m. (18,72 mln. Eur). Atitinkamai agentūrų tiesioginės pajamos – eilutė, kuria bendrovės labiausiai linkusios matuoti savo veiklą, – taip pat pakilo tik simboliškai, iki 10,69 mln. Eur (10,15 mln. Eur).

Gerokai sėkmingesnius metus skaičiuoja rinkos lyderės didžiosios komunikacijos agentūros – pirmajame dešimtuke bemaž visos jos fiksuoja dviženklį augimą. Išimtis čia tik – pastaruosius kelerius metus pirmoje pozicijoje buvusi „Fabula Hill + Knowlton Strategies“, kurios pardavimo pajamos smuktelėjo 21%, tiesioginės pajamos – 15%, o agentūra pagal apyvartą nukrito iš pirmos vietos į ketvirtą, pagal tiesiogines pajamas – į antrą.

Savo ruožtu į pirmą poziciją ir pagal apyvartą, ir pagal tiesiogines pajamas 2018 m. pakilo „Publicum“.

Sparčiausią apyvartos ir tiesioginių pajamų augimą 2018 m. skaičiuoja „Gravitas Partners“, kur atitinkamai šie rodikliai augo 59% ir 58%. Pagal apyvartą agentūra VŽ sudarytoje lentelėje – trečia, pagal tiesiogines pajamas – aštunta.

[infogram id="6b292c84-b265-4c15-b640-e85e02c56f4b" prefix="oBt" format="interactive" title="Copy: Rinkodara: Komunicijos agentūrų apyvarta"]

Plačiau apie komunikacijos agentūrų vadovų komentarus ir finansinius duomenis skaitykite čia.

Darbo daugiau, uždarbio mažiau

Panašias tendencijas atspindi ir neseniai atlikta komunikacijos specialistų apklausa, kuri rodo, kad du trečdaliai ryšių su visuomene agentūrų pernai augo, panaši dalis šuolį į viršų planuoja ir šiemet.

Tuo tarpu trečdalis komunikacijos specialistų nuosaikūs išlieka kalbėdami ir apie praėjusius metus, ir apie 2019 m.

Kiek kitokia situacija matyti respondentų paklausus apie pinigus.

„Jei maždaug 70% respondentų, paklausti apie veiklos plėtrą, kalbėjo apie augimą, tai paklausti apie pajamas ir komunikacijos projektų biudžetus, kad 2018 m. neaugo, sakė net 40% apklaustųjų, o 15% – kad net sumažėjo. Tad 55% rinkos sako, kad jų uždirbamų pajamų dalis mažėja, kitais žodžiais, darbo ir veiklos turime daugiau, tačiau uždirbame mažiau“, – kiek anksčiau VŽ teigė R. Stonkutė.

Ryšių su visuomene agentūrų asociacija RSVA vienija aštuonias, maždaug pusę ryšių su visuomene rinkos apimančias agentūras: „Adverum“, „Agency 1323“, „Gravitas Partners“, „Headline Agency“, „Idea Prima“, „Integrity PR“, „Nova media LT“ ir „PR Service / Edelman Affiliate“.

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
L. Šiautkulis: jei žinai, kad sprendimas bus sėkmingas, greičiausiai jau pavėlavai

Dėliojant savo verslų ateities scenarijus, nevalia pamiršti, kad jau dabar vartotojas nori viską rinktis...

Rinkodara
16:40
Išleista „Rinkodaros sektoriaus apžvalga 2019“

„Verslo žinios“ antrus metus iš eilės pristato leidinį, skirtą rinkodaros, komunikacijos ir...

Rinkodara
12:24
„Idea Prima“ ir „Fabula“ grįžo su tarptautiniais apdovanojimais

Dvi Lietuvos komunikacijos agentūros iš didžiausio Europos ryšių su visuomene apdovanojimų konkurso „European...

Rinkodara
2019.12.02
L. Blaževičiūtė: keičiasi ne tik pagrindinis mūsų prekių ženklas Premium

„All Media Lithuania“, Lietuvoje valdanti TV3 televiziją, registruoja naują ir keičia pagrindinį savo prekių...

Rinkodara
2019.12.02
„Go Vilnius“ sostinę reklamuoja pasitelkusi „Tele2“ šventinę reklamą

Vilniaus miesto turizmo ir verslo plėtros agentūra „Go Vilnius“ į oficialią miesto komunikaciją įtraukė...

Rinkodara
2019.11.30
Adaptacija reklamose: svarbus ne laiko veiksnys, o aktuali žinutė Premium

Šiemetinė prekybos tinklo „Iki“ kalėdinė reklama – didžiausios prekybininkės akcininkės „Rewe“ 2017 m.

Rinkodara
2019.11.27
R. Berankio pergalė ginče su bendrove „Birštono mineraliniai vandenys“

Kauno apygardos teismas patenkino tenisininko Ričardo Berankio ieškinį ir priteisė jam iš bendrovės „Birštono...

Rinkodara
2019.11.26
Buvęs „Laisvės TV“ vadovas jungiasi prie „Delfi TV“ komandos

„Delfi TV“ plėtros vadovo pareigas nuo kitos savaitės pradeda eiti Mykolas Markauskas, neseniai pasitraukęs...

Rinkodara
2019.11.26
„Iki“ renkasi komunikacijos partnerius 1

Prekybos tinklas „Iki“ per šį gruodį tikisi išsirinkti ir žiniasklaidos planavimo, ir komunikacijos...

Rinkodara
2019.11.26
Akiratyje bus ir influencerių reklamos žymėjimas, ir skelbiamas turinys Premium

Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnyba per artimiausias kelias savaites žada pristatyti ir patvirtinti...

Rinkodara
2019.11.26
Emociškai Lietuva patraukliausia – Lenkijai ir Vokietijai 4

Tik 28% užsieniečių žino apie Lietuvą daugiau nei jos pavadinimas ir geografinė vieta. Lietuva vertinama...

Rinkodara
2019.11.25
Kodėl komunikacijos krizei svarbu ruoštis tada, kai ja net nekvepia

Sukurti ir išvystyti verslą iki tokio lygio, kad jis pradėtų nešti bent menkiausius vaisius, gali užtrukti...

Rinkodara
2019.11.24
Antrus metus iš eilės daugiausiai apdovanojimų susižėrė Naglis Bierancas

„Social Media Fest2019“ išrinkti įtakingiausi metų nuomonių formuotojai, tinklalaidės ir iniaciatyvos...

Rinkodara
2019.11.23
ES valstybės nesutarė dėl  „Skype“ ir „WhatsApp“ reguliavimo

Europos Sąjungos pastangos sukurti lygiateisį žaidimo lauką tarp telekomo operatorių ir tokių skaitmeninės...

Technologijos
2019.11.23
Kviečia teikti paraiškas konkursui „PR Lapės“

Vilniaus universiteto Komunikacijos fakulteto organizuojamiems Lietuvos metų geriausių komunikacinių projektų...

Rinkodara
2019.11.23
Vartotojai – už influencerių reklamos žymėjimą 1

Dauguma vartotojų norėtų, kad nuomonės formuotojai socialiniuose tinkluose savo žinutėse nurodytų, kad jo...

Rinkodara
2019.11.22
„15min“ registruoja naują prekės ženklą ir siūlys mokamą turinį Premium 2

Portalas „15min“ registruoja naują prekės ženklą „15MAX“, kuris skirtas nuo gruodžio startuosiančiam mokamam...

Rinkodara
2019.11.21
„Iki“ kalėdoms prikėlė 2 m. senumo „Rewe“ reklamos klipą 1

Prekybos tinklas „Iki“ neseniai pristatė savo šiemetinę kalėdinę reklamą, tačiau klipas bemaž identiškas...

Rinkodara
2019.11.20
A. Verseckas: paramos projektų klaidos Lietuvoje – vis tos pačios Premium

Ne taip sėkmingai startavusi socialinė kampanija „Vienos kėdės istorija“ transformuojasi ir trūkstamą sumą...

Rinkodara
2019.11.20
Čekijos planuose – skaitmeninis mokestis „Google“ ir „Facebook“

Čekijos vyriausybė pritarė siūlymui įvesti 7% skaitmeninio verslo mokestį, kuriuo siekiama padidinti...

Rinkodara
2019.11.19

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau