Labiausiai augo didžiosios komunikacijos agentūros

Publikuota: 2019-07-14
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Ryšių su visuomene agentūrų asociacijai RSVA priklausančių bendrovių tiesioginės pajamos 2018 m. augo 31%, o bendroji apyvarta – 28,2%.

Pernai aštuonios RSVA narės uždirbo 4,35 mln. Eur tiesioginių pajamų (2017 m. – 3,32 mln. Eur), o bendroji apyvarta sudarė virš 8,48 mln. Eur (2017 m. – 6,62 mln. Eur).

„Ryšių su visuomene rinkos augimą tiesiogiai lemia augantys verslo poreikiai. Verslo įmonėms vis svarbesnė tampa reputacija, kuriai sukurti ir palaikyti būtina profesionali ilgalaikė ryšių su visuomene specialistų pagalba“,– sako RSVA tarybos pirmininkė Romualda Stonkutė.

Ji priduria, kad net trečdaliu išaugusią rinką lėmė RSVA narių lankstumas: tikslingas darbuotojų kompetencijų stiprinimas ir greitas prisitaikymas prie nuolatinių rinkos pokyčių, pasiūlant klientams naujus komunikacijos būdus, priemones ir turinį.

Tiesa, tarp RSVA narių nėra didžiausius pardavimus skaičiuojančių komunikacijos agentūrų: „Publicum“, „vipcommunications“, „Fabula Hill + Knowlton Strategies“, taip pat „INK Agency“.

VŽ rašė, kad suskaičiavus 20-ties didžiausių agentūrų ir metiniai pardavimai, ir tiesioginės pajamos per metus ūgtelėjo tik simboliškai. Labiau į viršų pasistiebti pavyko tik rinkos lyderėms, o smulkesnėms komunikacijos agentūroms dažniau teko susitaikyti su mažėjančia darbų apimtimi.

Per 2018 m. 20-ies didžiausių agentūrų pardavimo pajamos siekė 19,63 mln. Eur ir buvo 4,8% didesnės nei 2017 m. (18,72 mln. Eur). Atitinkamai agentūrų tiesioginės pajamos – eilutė, kuria bendrovės labiausiai linkusios matuoti savo veiklą, – taip pat pakilo tik simboliškai, iki 10,69 mln. Eur (10,15 mln. Eur).

Gerokai sėkmingesnius metus skaičiuoja rinkos lyderės didžiosios komunikacijos agentūros – pirmajame dešimtuke bemaž visos jos fiksuoja dviženklį augimą. Išimtis čia tik – pastaruosius kelerius metus pirmoje pozicijoje buvusi „Fabula Hill + Knowlton Strategies“, kurios pardavimo pajamos smuktelėjo 21%, tiesioginės pajamos – 15%, o agentūra pagal apyvartą nukrito iš pirmos vietos į ketvirtą, pagal tiesiogines pajamas – į antrą.

Savo ruožtu į pirmą poziciją ir pagal apyvartą, ir pagal tiesiogines pajamas 2018 m. pakilo „Publicum“.

Sparčiausią apyvartos ir tiesioginių pajamų augimą 2018 m. skaičiuoja „Gravitas Partners“, kur atitinkamai šie rodikliai augo 59% ir 58%. Pagal apyvartą agentūra VŽ sudarytoje lentelėje – trečia, pagal tiesiogines pajamas – aštunta.

[infogram id="6b292c84-b265-4c15-b640-e85e02c56f4b" prefix="oBt" format="interactive" title="Copy: Rinkodara: Komunicijos agentūrų apyvarta"]

Plačiau apie komunikacijos agentūrų vadovų komentarus ir finansinius duomenis skaitykite čia.

Darbo daugiau, uždarbio mažiau

Panašias tendencijas atspindi ir neseniai atlikta komunikacijos specialistų apklausa, kuri rodo, kad du trečdaliai ryšių su visuomene agentūrų pernai augo, panaši dalis šuolį į viršų planuoja ir šiemet.

Tuo tarpu trečdalis komunikacijos specialistų nuosaikūs išlieka kalbėdami ir apie praėjusius metus, ir apie 2019 m.

Kiek kitokia situacija matyti respondentų paklausus apie pinigus.

„Jei maždaug 70% respondentų, paklausti apie veiklos plėtrą, kalbėjo apie augimą, tai paklausti apie pajamas ir komunikacijos projektų biudžetus, kad 2018 m. neaugo, sakė net 40% apklaustųjų, o 15% – kad net sumažėjo. Tad 55% rinkos sako, kad jų uždirbamų pajamų dalis mažėja, kitais žodžiais, darbo ir veiklos turime daugiau, tačiau uždirbame mažiau“, – kiek anksčiau VŽ teigė R. Stonkutė.

Ryšių su visuomene agentūrų asociacija RSVA vienija aštuonias, maždaug pusę ryšių su visuomene rinkos apimančias agentūras: „Adverum“, „Agency 1323“, „Gravitas Partners“, „Headline Agency“, „Idea Prima“, „Integrity PR“, „Nova media LT“ ir „PR Service / Edelman Affiliate“.

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„Tele2“ už suvaldytą krizę „Stevie Awards“ apdovanojimuose pelnė bronzą 2

Telekomunikacijų bendrovė „Tele2“ pasauliniuose verslo apdovanojimuose „Stevie Awards“ pelnė bronzos...

Rinkodara
2019.08.14
Radijo rinka: sparčiausias šuolis teko „Radiocentrui“, didžiausias kąsnis – M-1 Premium

Didžiausią radijo rinkos pyrago dalį atsiriekia M-1 grupei priklausančios stotys, sparčiausią šuolį...

Rinkodara
2019.07.29

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau