RSVA: neskaidri dviejų agentūrų veikla kenkia visos rinkos reputacijai

Publikuota: 2019-05-17
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Šią savaitę viešojoje erdvėje pasirodė žinios apie ryšių su visuomene agentūrų veiklą, prieštaraujančią skaidrumo ir etikos reikalavimams. RSVA mano, kad veiklos standartų nesilaikančios agentūros „vipcommunications“ ir „Fabula Hill + Knowlton Strategies“ daro žalą visai ryšių su visuomene rinkai.

Vilniaus miesto apylinkės teismas pripažino, kad Visagino atominė elektrinė be konkurso ir be papildomos viešinimo sutarties pirko paslaugas iš agentūros „Viešųjų ryšių partneriai“ (dabar „Fabula Hill + Knowlton Strategies“). Specialiųjų tyrimų tarnyba pranešė, kad tokiu būdu sumokėjus daugiau kaip 905.000 Eur, valstybei padaryta didelė žala.

Dar didesnis skandalas rinkoje kilo, kai „15min.lt“ trečiadienį pranešė, kad teisėsaugai perdavė informaciją apie atleisto žurnalisto privačią veiklą renkant informaciją, kurią jis perdavė „Dariaus Gudelio kontorai“, agentūrai „vipcommunications“.

RSVA, remdamasi tarptautine ryšių su visuomene praktika bei įprastais etikos standartais, nepritaria tokiai ydingai praktikai ir atsiriboja nuo galimai nesąžiningo elgesio viešuosiuose pirkimuose bei galimo žurnalistų papirkinėjimo.

Kartu RSVA atkreipia dėmesį, kad komunikacijos agentūroms visame pasaulyje keliami aukšti veiklos skaidrumo standartai, vengiant interesų konflikto ir bet kokių įtarimų dėl neteisėtos veiklos ar galimų korupcinių santykių, rašoma asociacijos išplatintame pranešime.

Lietuvos ryšių su visuomene agentūrų asociacija yra įdiegusi ryšių su visuomene veiklos Standartą, pagal kurį savo narių reikalauja viešai skelbti savo klientus, pajamas, deklaruoti interesus ir laikytis skaidrumo principų.

Buvusios RSVA narės agentūros „vipcommunications“ ir „Fabula“ iš asociacijos išstojo, rinkoje kilus klausimų dėl vykstančių telekomunikacijų bendrovių konkursų skaidrumo.

Verslas – nuosaikus

VŽ rašė, kad rinkoje linksniuojant iš „15min“ atleisto žurnalisto Šarūno Černiausko santykius su komunikacijos agentūra „vipcommunications“, pastarosios klientai kol kas nuosaikiai vertina situaciją.

Dauguma kalbintų didžiųjų ryšių su visuomene agentūrų vadovų nuo oficialių komentarų šia tema susilaikė. Lietuvos komunikacijos asociacija LTKA taryba situacijos taip pat nekomentuoja, pridurdama, kad neturi vieningos pozicijos, o atskiri specialistai apie situaciją taip pat viešai kalbėti nenori.

Atokiau nuo vertinimų laikosi ir verslai, su kuriais agentūra šiuo metu dirba. Plačiau skaitykite čia.

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

FOMO efektas rinkodaroje atveria naujas galimybes 1

Įprasta matyti renginių reklamas iki jiems beprasidedant. Tuo tarpu JAV sporto kanalas ESPN nusprendė...

Rinkodara
2019.08.24
„Top Sport“ registruoja pretenzingąjį reklamos šūkį Premium 9

Lažybų bendrovė „Top Sport“ Valstybiniam patentų biurui pateikė paraišką registruoti jau ne vienus metus...

Rinkodara
2019.08.23
„Lidl“ ir „Maxima“ žengia koja kojon, „Iki“ – šalia Premium

Per pirmąjį šių metų pusmetį, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu 2018 m., reklamos apimtis augo beveik 12%.

Rinkodara
2019.08.21
„Akropolis group“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius 2

Prekybos ir pramogų centrų vystymo bei valdymo bendrovė „Akropolis group“ komunikacijos partnere pasirinko...

Rinkodara
2019.08.20
„Iki“ rudens planuose – žiniasklaidos planavimo agentūros konkursas

Prekybos tinklas „Iki“ šį rudenį planuoja skelbti žiniasklaidos planavimo konkursą.

Rinkodara
2019.08.20
„Aprangos“ komunikacijoje – įmonės darbuotojų vaikai 3

Mažmeninės prekybos drabužiais bendrovė „Apranga“ tęsia šį pavasarį startavusios reklaminės kampanijos...

Rinkodara
2019.08.19
„Inspired UM“ išlaiko lyderystę, ryškiausią šuolį skaičiuoja „BPN Lietuva“ Premium 11

Metai žiniasklaidos planavimo agentūroms buvo dosnūs konkursų ir darbų, tačiau pokyčių TOP 10 – nedaug, nes...

Rinkodara
2019.08.19
„Tele2“ už suvaldytą krizę „Stevie Awards“ apdovanojimuose pelnė bronzą 3

Telekomunikacijų bendrovė „Tele2“ pasauliniuose verslo apdovanojimuose „Stevie Awards“ pelnė bronzos...

Rinkodara
2019.08.14

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau