RSVA: neskaidri dviejų agentūrų veikla kenkia visos rinkos reputacijai

Publikuota: 2019-05-17
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Šią savaitę viešojoje erdvėje pasirodė žinios apie ryšių su visuomene agentūrų veiklą, prieštaraujančią skaidrumo ir etikos reikalavimams. RSVA mano, kad veiklos standartų nesilaikančios agentūros „vipcommunications“ ir „Fabula Hill + Knowlton Strategies“ daro žalą visai ryšių su visuomene rinkai.

Vilniaus miesto apylinkės teismas pripažino, kad Visagino atominė elektrinė be konkurso ir be papildomos viešinimo sutarties pirko paslaugas iš agentūros „Viešųjų ryšių partneriai“ (dabar „Fabula Hill + Knowlton Strategies“). Specialiųjų tyrimų tarnyba pranešė, kad tokiu būdu sumokėjus daugiau kaip 905.000 Eur, valstybei padaryta didelė žala.

Dar didesnis skandalas rinkoje kilo, kai „15min.lt“ trečiadienį pranešė, kad teisėsaugai perdavė informaciją apie atleisto žurnalisto privačią veiklą renkant informaciją, kurią jis perdavė „Dariaus Gudelio kontorai“, agentūrai „vipcommunications“.

RSVA, remdamasi tarptautine ryšių su visuomene praktika bei įprastais etikos standartais, nepritaria tokiai ydingai praktikai ir atsiriboja nuo galimai nesąžiningo elgesio viešuosiuose pirkimuose bei galimo žurnalistų papirkinėjimo.

Kartu RSVA atkreipia dėmesį, kad komunikacijos agentūroms visame pasaulyje keliami aukšti veiklos skaidrumo standartai, vengiant interesų konflikto ir bet kokių įtarimų dėl neteisėtos veiklos ar galimų korupcinių santykių, rašoma asociacijos išplatintame pranešime.

Lietuvos ryšių su visuomene agentūrų asociacija yra įdiegusi ryšių su visuomene veiklos Standartą, pagal kurį savo narių reikalauja viešai skelbti savo klientus, pajamas, deklaruoti interesus ir laikytis skaidrumo principų.

Buvusios RSVA narės agentūros „vipcommunications“ ir „Fabula“ iš asociacijos išstojo, rinkoje kilus klausimų dėl vykstančių telekomunikacijų bendrovių konkursų skaidrumo.

Verslas – nuosaikus

VŽ rašė, kad rinkoje linksniuojant iš „15min“ atleisto žurnalisto Šarūno Černiausko santykius su komunikacijos agentūra „vipcommunications“, pastarosios klientai kol kas nuosaikiai vertina situaciją.

Dauguma kalbintų didžiųjų ryšių su visuomene agentūrų vadovų nuo oficialių komentarų šia tema susilaikė. Lietuvos komunikacijos asociacija LTKA taryba situacijos taip pat nekomentuoja, pridurdama, kad neturi vieningos pozicijos, o atskiri specialistai apie situaciją taip pat viešai kalbėti nenori.

Atokiau nuo vertinimų laikosi ir verslai, su kuriais agentūra šiuo metu dirba. Plačiau skaitykite čia.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Patrauklaus darbdavio įvaizdis: nemotyvuoto personalo spąstuose Premium

Labiausiai motyvuoti darbuotojai Lietuvoje sudaro mažumą – vos dešimtadalį, o dominuojančias pozicijas užima...

Rinkodara
2019.05.22
Policija pradėjo ikiteisminį tyrimą dėl žurnalisto Š. Černiausko veiksmų  8

Policija pradėjo ikiteisminį tyrimą dėl žurnalisto Šarūno Černiausko veiksmų, BNS patvirtino policijos...

Rinkodara
2019.05.17
RSVA: neskaidri dviejų agentūrų veikla kenkia visos rinkos reputacijai 1

Šią savaitę viešojoje erdvėje pasirodė žinios apie ryšių su visuomene agentūrų veiklą, prieštaraujančią...

Rinkodara
2019.05.17
J. Veklenko užgožia ankstesnės „Eurovizijos“ žvaigždės 6

Per pastaruosius kelerius metus „Eurovizija“ piko metu buvo minima per 2.000 kartų pranešimuose per mėnesį, o...

Rinkodara
2019.05.16
Š. Černiausko ir D. Gudelio akistatoje verslas – nuosaikus Premium 2

Rinkoje linksniuojant iš „15min“ atleisto žurnalisto Šarūno Černiausko santykius su komunikacijos agentūra...

Rinkodara
2019.05.16
10 influencerių sąrašas: bandymas užsidėti pliusą, o ne problemos sprendimas Premium 8

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba nuo šio sausio stebi 10-ies nuomonės formuotojų įrašus...

Rinkodara
2019.05.15
„Lidl Lietuva“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Naujaisiais „Lidl Lietuva“ komunikacijos partneriais tapo agentūra „Gravitas Partners“, kuri bus atsakinga...

Rinkodara
2019.05.13
„Iki“ rinkodaros vadovas: esama situacija – tarsi tyla prieš audrą Premium 2

Svarbiausia užduotis, kurią gavo naujasis „Iki“ rinkodaros vadovas – pasivyti tuos pusantrų metų, kol...

Rinkodara
2019.05.13
I. Šimonytė – lyderė socialinėje erdvėje, S. Skvernelis – tradicinėje žiniasklaidoje 24

Sekmadienį Lietuva iš 9-ių kandidatų rinks prezidentą. Analizuojant pastarojo mėnesio kandidatų į prezidentus...

Rinkodara
2019.05.10
„AltSpace“ šiemet ketina išaugti dvigubai

Prieš metus duris atvėrusios bendradarbystės erdvės „AltSpace“ įkūrėjai šiemet planuoją plėtrą.

Rinkodara
2019.05.06
„Dalinuosi.lt“ pasirinko komunikacijos partnerius 3

Sparčiai auganti daiktų nuomos platforma „Dalinuosi.lt“ pasirinko komunikacijos partnerius – nuo gegužės...

Rinkodara
2019.05.03

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau