I. Šimonytė – lyderė socialinėje erdvėje, S. Skvernelis – tradicinėje žiniasklaidoje

Publikuota: 2019-05-10
VŽ koliažas.
VŽ koliažas.

Sekmadienį Lietuva iš 9-ių kandidatų rinks prezidentą. Analizuojant pastarojo mėnesio kandidatų į prezidentus komunikaciją žiniasklaidoje, matyti, kad lyderiai tradicinėje ir socialinėje žiniasklaidoje skiriasi, kova tarp kandidatų darėsi vis aštresnė, o diskusijos tarp rinkėjų socialinėje žiniasklaidoje – vis karštesnės.

„Informacija apie prezidento rinkimus per pastarąjį mėnesį šoko į aukštumas – vien patys rinkimai šiuo metu minimi daugiau nei 1000-yje pranešimų per savaitę“, – skaičiuoja Vilūnė Kairienė, žiniasklaidos stebėsenos bendrovės „Mediaskopas“ stebėsenos ir analizės skyriaus vadovė.

Bendrovė analizavo Lietuvos spaudos, radijo, TV, interneto bei naujienų agentūrų pranešimus ir socialinę mediją: „Facebook“ atvirus profilius, komentarus po straipsniais.

Kaip rodo „Mediaskopo“ duomenys, tradicinėje žiniasklaidoje rinkimų kontekste dažniausiai minimas Saulius Skvernelis (1.736 pranešimai), toliau rikiuojasi Gitanas Nausėda (1.265) ir Ingrida Šimonytė (1.151).

„Tokį premjero p. Skvernelio atotrūkį galima paaiškinti tuo, kad jis gauna pakankamai žiniasklaidos dėmesio ir dėl šiuo metu einamų pareigų, o straipsniuose nepamirštama paminėti fakto, kad premjeras kandidatuoja ir prezidento rinkimuose. Įdomu tai, kad nemažai dėmesio p. Skvernelis gauna ir dėl „skandalingųjų antraščių“ – krizės tyrimo ar pastaruoju metu itin plačiai eskaluojamos temos apie valstiečių ir premjero pasitraukimą iš einamų pareigų nesėkmės prezidento rinkimuose atveju“, – teigia p. Kairienė.

Įdomiau socialinėje medijoje

Gerokai įdomesnė ir mažiau nuspėjama situacija socialinėje žiniasklaidoje.

nuotrauka::1

„Čia itin aktyvus Arvydo Juozaičio rinkėjas, ypač dažnai pasisakantis komentaruose po straipsniais, kartais net nesusijusiais su rinkimais, – sako p. Kairienė. – Jis komentaruose dažnai skelbiamas „tautos išgelbėtoju“ ir taip užverda intensyvios diskusijos.“

Neatsižvelgiant į p. Juozaičio matomumą socialinėje erdvėje, pastarąją savaitę į priekį išsiveržė p. Šimonytė, vos per kelias šios savaitės dienas minėta net 270 kartų.

„Tad socialinėje erdvėje lydere dėl nuosaikaus ir pastovaus augimo galėtume skelbti p. Šimonytę, o tradicinėje žiniasklaidoje, ypač regionų, – p. Skvernelį“, – teigia tyrėjai.

Savo ruožtu pasisakymų apie p. Nausėdą socialinėje erdvėje per pastarąją savaitę sumažėjo net perpus.

„Tam įtakos greičiausiai turėjo socialiniuose tinkluose pradėtas vartoti „Gitaras“ p. Nausėdai pašiepti. Šis fiktyvus personažas, aiški aliuzija į p. Nausėdą, pastarąjį mėnesį minėtas 322 kartus“, – teigia p. Kairienė ir priduria, kad pastarosiomis savaitėmis informacijos srautas – milžiniškas, tačiau lyderiai tradicinėje ir socialinėje žiniasklaidoje skiriasi, o kova tarp kandidatų vis aštresnė, diskusijos tarp rinkėjų socialinėje žiniasklaidoje – vis karštesnės.

[infogram id="f20e1f5e-ddba-4993-a008-86c87711abed" prefix="kEL" format="interactive" title="Kandidatu-komunikacija"]

[infogram id="2b89278a-cb66-4a46-9004-aaf536c23e08" prefix="Wsp" format="interactive" title="Kandidataii-komunikacija"]

Malonių kandidatų rinkinys

VŽ rašė, kad vertinant kandidatų komunikaciją šie rinkimai į prezidentus – be strategijos ir ryškesnės rinkimų kampanijos. Tai vienas kitam malonių kandidatų lygtis, kurioje trys pagrindiniai lyderiai šiandien groja tuo pačiu instrumentu.

„Bent kol kas šiandienė rinkimų kampanija yra labai nuobodi. Situacija yra įdomi tik tuo aspektu, kiek toliau bus važiuojama be strategijos ir rinkimų kampanijos. Klausimas, kiek toli galima nuvažiuoti su tuo minimalistiniu orkestru. Orkestras didelis, visi mato, žino nemažai instrumentų, tačiau grojama vos trimis“, – prieš kelias savaites Lietuvos komunikacijos asociacijos LTKA diskusijoje „Kas laimės prezidento rinkimus“ kalbėjo Mykolas Katkus, komunikacijos agentūros „Fabula Hill + Knowlton Strategies“ valdybos pirmininkas, politinės komunikacijos ekspertas.

nuotrauka::2

Rasa Ališauskienė, UAB „Baltijos tyrimai“ direktorė, primena, kad ankstesnių rinkimų patirtis rodo, kad net 25–30% žmonių iki paskutinės rinkimų dienos nebūna priėmę galutinio sprendimo.

„Labai lengvai galime pasakyti už ką nebalsuosime, tačiau iš likusių favoritų neretai žmonėms būna gana sunku išsirinkti tą vienintelį. Kartais nulemia ir blogas oras ar ne tas kaklaraištis, ar ne ta skarelė. Be to, šiemet nėra ir vieno labai ryškaus lyderio – turime stiprų rinkinuką: p. Šimonytės šalininkai beveik taip pat palankiai vertina ir p. Nausėdą, net ir p. Skvernelio rinkėjams ne blogiausias variantas yra p. Nausėda“, – akcentuoja p. Ališauskienė.

Jai antrina ir p. Katkus: „Bent kol kas akivaizdu, kad nemažai žmonių bandys racionaliai išskaičiuoti, už ką geriau balsuoti. Kai nėra meilės kandidatams, tada labiau žaidžia argumentų kalba. Be to, reikia atsiminti, kad meilė ar lojalumas atsiranda per kritiką. Kuo labiau kritikuojamas tavo favoritas ir kuo dažniau jį apginame nuo ko nors, tuo lojalumas tam asmeniui, žmogaus pasirinkimui didėja.“

Plačiau diskusijos mintis skaitykite čia.

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Socialiniai tinklai: 2020 m. pirmuoju smuiku gros „LinkedIn“ ir „TikTok“ Premium

Socialiniai tinklai yra neatsiejama daugelio mūsų kasdienybės dalis. Skaičiuojama, kad jais naudojasi daugiau...

Rinkodara
10:00
„John Lewis“ laukiamiausioje kalėdinėje reklamoje vėl žaidžia sentimentais

Kalėdų pradžią skelbia šiandien skelbia britų prekybininkės „John Lewis“ šventinė reklama, pasakojanti...

Rinkodara
2019.11.14
„Komunikacijos amatininkai“ keičia pavadinimą

Skaitmeninės komunikacijos agentūra „Komunikacijos amatininkai“ keičia pavadinimą ir nuo šio vadinsis...

Rinkodara
2019.11.13
Didžiausią reklamos šuolį demonstruoja „Švyturys-Utenos alus“

Per devynis šių metų mėnesius, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu 2018 m., tarp reklamos užsakovų labiausiai...

Rinkodara
2019.11.12
Medijos – ir streso, ir atsipalaidavimo šaltinis Premium

Šiandieniame technologijų pasaulyje medijomis naudojamės vis daugiau, o prekių ženklams tai atveria didesnių...

Rinkodara
2019.11.11
Keičiasi SBA rinkodaros ir verslo vystymo vadovai 1

SBA grupei, plečiant veiklą ir tęsiant plėtrą užsienio rinkose, vyksta pokyčiai grupės vadovybėje: verslo...

Rinkodara
2019.11.11
„Social Media Fest 2019“: renka įtakingiausiuosius socialiniuose tinkluose

Socialinių tinklų atradimų festivalio „Social Media Fest 2019“ komisija įvertino Lietuvos influencerius,...

Rinkodara
2019.11.10
Vienas iš darbų „NAPA Baltic 2019“ diskvalifikuojamas

Komisijos sprendimu vienas iš Estijos dizaino darbų, laimėjusių sidabrą „NAPA Baltic 2019“ apdovanojimuose,...

Rinkodara
2019.11.08
Kampanija „Lietuvos DNR“ pelnė tarptautinį apdovanojimą

Vyriausybės kanceliarijos Lietuvos įvaizdžio grupės inicijuota komunikacinė kampanija „Lietuvos DNR“...

Rinkodara
2019.11.08
„NAPA Baltic 2019“ – daugiausia laimėjimų Lietuvos dizaineriams

Kasmetiniuose Baltijos ir Šiaurės šalių pakuotės dizaino renginyje „NAPA Baltic 2019“ išrinkti geriausi...

Rinkodara
2019.11.07
A. Žakas vadovaus dar vienai reklamos agentūrai

Skaitmeninės reklamos ir komunikacijos agentūros „Socialus marketingas“ vadovas Arijus Žakas paskirtas ir tai...

Rinkodara
2019.11.06
„Vienos kėdės istorija“: neįgyvendinti lūkesčiai ir neplanuota pabaiga

Vilniaus Katedros aikštėje nuo rugsėjo vidurio vyksta paramos fondo „Mamų unija“ projektas „Vienos kėdės...

Rinkodara
2019.11.05
„Lidl“ startuoja su plastiko mažinimo kampanija 3

Šiemet paskelbęs, kad iki 2020 m. atsisakys vienkartinių plastikinių pirkinių maišelių, prekybos tinklas...

Rinkodara
2019.11.04
„Iki“ nutraukia sutartį su „vipcommunications“

Prekybos tinklas „Iki“ nutraukia sutartį su integruotos komunikacijos agentūra „VIP Viešosios informacijos...

Rinkodara
2019.10.31
FNTT akiratyje atsidūrusios bendrovės ramina klientus, tačiau tyli apie buvusių ir esamų vadovų veiksmus

Šiandien VŽ paskelbė, kad Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos (FNTT) tiriamoje mokesčių slėpimo...

Finansai
2019.10.30
„Tez Tour“ ir bendrininkams – įtarimai dokumentų klastojimu Premium 3

Viena didžiausių kelionių organizatorių UAB „Tez Tour“, UAB „VIP Viešosios informacijos partneriai“, „Aza...

Prekyba
2019.10.30
TOP10 reklamos užsakovų: dauguma kitiems metams piešia nuosaikesnį scenarijų Premium

Per šiuos metus bemaž dešimtadaliu auginę rinkodaros ir komunikacijos biudžetus, didieji reklamos užsakovai...

Rinkodara
2019.10.30
L. Blaževičiūtė: kovoti su „Netflix“ ar „Apple TV+“ galime lokalumu Premium

Nors turinio platformų pasirinkimas auga, televizija taip pat išlaiko žiūrimumo pozicijas, o nepaliaujamai...

Rinkodara
2019.10.28
„Čili Holdings“ turi naują rinkodaros vadovą

„Čili Holdings“ rinkodaros vadovu prieš kelias dienas dirbti pradėjo Andrius Šilovas. Iki tol bendrovės...

Rinkodara
2019.10.28
Agentūra „McCann Vilnius“ keičia pavadinimą 1

Viena seniausių šalies reklamos agentūrų „McCann Vilnius“ keičia pavadinimą ir nuo šiandien tampa „TRUTH“.

Rinkodara
2019.10.28

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau