5 kriterijai, kurie lemia komunikacijos partnerių pasirinkimą

Publikuota: 2019-04-20
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Pagrindinis kriterijus, kurį, besirinkdamos komunikacijos bendrovę, vertina Lietuvos įmonės ir organizacijos – ryšių su visuomene agentūros patirtis. Antroje vietoje pagal svarbumą – agentūros reputacija. Šiuos kriterijus, kaip svarbiausius, nurodė 5 iš 10 apklaustų įmonių atstovų.

Paslaugų kaina atsidūrė trečioje vietoje. Beveik 4 iš 10 (38%) apklaustų verslo įmonių atstovų nurodė, kad vienas iš svarbiausių pasirinkimo svertų renkantis strateginį komunikacijos partnerį yra ir ryšių su visuomene agentūros paslaugų kaina, rodo Ryšių su visuomene agentūrų asociacijos (RSVA) užsakymu „Vilmorus“ atliktas Lietuvos įmonių vadovų bei už komunikaciją ir rinkodarą atsakingų asmenų tyrimas.

„Ryšiai su visuomene šiais laikais, kai informacijos srautas yra toks pašėlęs, padeda įmonei išgyventi konkurencinėje kovoje.

Turint tai galvoje, džiaugiamės, kad komunikacijos partnerius įmonės renkasi jau ne tik pagal kainą, bet pirmiausia – pagal patirtį sprendžiant pavestas užduotis, gerą reputaciją ir kompetencijas liudijantį suteiktų paslaugų portfelį. Tokios tyrime paaiškėjusios verslo atstovų nuostatos leidžia kalbėti apie profesionalų ir dalykišką rinkos dalyvių požiūrį į komunikaciją“, – išplatintame asociacijos pranešime cituojama Romualda Stonkutė, RSVA tarybos pirmininkė.

nuotrauka::1

Ketvirtas kriterijus, svarbus verslo įmonėms renkantis komunikacijos partnerį, yra rekomendacijos iš pažįstamų, gerbiamų asmenų. Tokį rekomendavimo būdą, kaip vieną svarbiausių argumentų, nurodė trečdalis (33%) apklaustų įmonių.

Penktasis atrankos kriterijus rodo, kad ryšių su visuomene agentūroms nevalia būti „batsiuviui be batų“, nes daugiau kaip ketvirtadaliui (26%) apklaustų įmonių yra reikšmingas ryšių su visuomene agentūros žinomumas.

Kiti kriterijai, kuriuos kaip svarbius atsirenkant ryšių su visuomene agentūrą nurodė mažiau negu ketvirtadalis verslo įmonių, – garantijos, kad darbai bus padaryti, kuo greitesni įgyvendinimo terminai, konkretus pasiūlymas ir agentūros skiriamos komandos patirtis.

Tyrimo metu buvo apklaustas 201 didžiausių Lietuvos įmonių atstovas, organizacijoje priimantis su komunikacijos pareigybėmis susijusius sprendimus.

RSVA šiuo metu vienija 9 agentūras: „Ad verum“, „Agency 1323“, „Fabula ir partneriai“, „Gravitas Partners“, „Headline Agency“, „Idea Prima“, „Integrity PR“, „Nova media LT“ ir „PR Service / Edelman Affiliate“.

Ponia Stonkutė primena, kad RSVA yra sukūrusi Kokybės standartą, kuriuo yra vertinama ryšių su visuomene agentūrų veikla.

VŽ primena, kad nuo 2018 m. asociacijos nariams finansų atskaitomybės, skaidrumo ir atsakingumo Kokybės standartai yra privalomi. Kiti rinkos dalyviai gali pasirinkti, į kuriuos iš penkių standarto sertifikatų – Atskaitinga agentūra, Skaidri agentūra, Atsakinga agentūra, Visuomeniška agentūra ar tobulėjanti agentūra – nori pretenduoti.

Šiemet visi penki standarto ženklai suteikti 8 agentūroms, RSVA narėms. Plačiau skaitykite čia.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Policija pradėjo ikiteisminį tyrimą dėl žurnalisto Š. Černiausko veiksmų  7

Policija pradėjo ikiteisminį tyrimą dėl žurnalisto Šarūno Černiausko veiksmų, BNS patvirtino policijos...

Rinkodara
2019.05.17
RSVA: neskaidri dviejų agentūrų veikla kenkia visos rinkos reputacijai 1

Šią savaitę viešojoje erdvėje pasirodė žinios apie ryšių su visuomene agentūrų veiklą, prieštaraujančią...

Rinkodara
2019.05.17
J. Veklenko užgožia ankstesnės „Eurovizijos“ žvaigždės 6

Per pastaruosius kelerius metus „Eurovizija“ piko metu buvo minima per 2.000 kartų pranešimuose per mėnesį, o...

Rinkodara
2019.05.16
Š. Černiausko ir D. Gudelio akistatoje verslas – nuosaikus Premium 2

Rinkoje linksniuojant iš „15min“ atleisto žurnalisto Šarūno Černiausko santykius su komunikacijos agentūra...

Rinkodara
2019.05.16
10 influencerių sąrašas: bandymas užsidėti pliusą, o ne problemos sprendimas Premium 8

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba nuo šio sausio stebi 10-ies nuomonės formuotojų įrašus...

Rinkodara
2019.05.15
„Lidl Lietuva“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Naujaisiais „Lidl Lietuva“ komunikacijos partneriais tapo agentūra „Gravitas Partners“, kuri bus atsakinga...

Rinkodara
2019.05.13
„Iki“ rinkodaros vadovas: esama situacija – tarsi tyla prieš audrą Premium 2

Svarbiausia užduotis, kurią gavo naujasis „Iki“ rinkodaros vadovas – pasivyti tuos pusantrų metų, kol...

Rinkodara
2019.05.13
I. Šimonytė – lyderė socialinėje erdvėje, S. Skvernelis – tradicinėje žiniasklaidoje 24

Sekmadienį Lietuva iš 9-ių kandidatų rinks prezidentą. Analizuojant pastarojo mėnesio kandidatų į prezidentus...

Rinkodara
2019.05.10
„AltSpace“ šiemet ketina išaugti dvigubai

Prieš metus duris atvėrusios bendradarbystės erdvės „AltSpace“ įkūrėjai šiemet planuoją plėtrą.

Rinkodara
2019.05.06
„Dalinuosi.lt“ pasirinko komunikacijos partnerius 3

Sparčiai auganti daiktų nuomos platforma „Dalinuosi.lt“ pasirinko komunikacijos partnerius – nuo gegužės...

Rinkodara
2019.05.03
Buvusi Vyriausybės atstovė spaudai pasirinko „Adverum“ agentūrą

Prieš kelias savaites iš Vyriausybės atstovės spaudai pareigų pasitraukusi Laima Staknytė-Patinskienė pradėjo...

Rinkodara
2019.04.30

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau